Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2016-2017 AKADEMİK YILI ERASMUS+ ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ ORYANTASYON TOPLANTISI MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ Nisan,2016.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2016-2017 AKADEMİK YILI ERASMUS+ ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ ORYANTASYON TOPLANTISI MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ Nisan,2016."— Sunum transkripti:

1

2 AKADEMİK YILI ERASMUS+ ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ ORYANTASYON TOPLANTISI MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ Nisan,2016

3 Erasmus Öğrencisinin Sorumlulukları Gitmeden Önce Learning Agreement (Öğrenim Anlaşması) İki kopya (Bilgisayar ortamında) Bir dönem için 30 AKTS, İki dönem için 60 AKTS Koordinatörünüz ile birlikte

4 LA (ÖĞRENİM ANLAŞMASI)

5

6 2. Gideceğiniz Üniversitenin web sitesinden başvuru evrakların öğrenin ve ilgili uzmanınıza teslim edin(Başvuru formu, Konaklama formu, dil sertifikası…vb.) 6 MAYIS 2016 TARİHİNE KADAR 3. Yabancı dilde iletişim becerilerinizi geliştirin. 4. Öğrenci Bilgi Formu-web sitemizden

7 5. Pasaport işlemleri- Pasaport Harcı Muafiyet yazısını ofisimizden alınız 6. Vize için gerekli tüm belgeler ile birlikte vize başvurusu -Vize yazısını ofisimizden alınız.(Kabul mektubu geldikten sonra!!!) Bu konuda sorumluluk öğrenciye aittir! Lütfen iyi araştırın! 7. Halk Bankası Burdur Şubesi’ nden EURO hesabı 8. Sözleşme formu-ofis hazırlayacak

8 9. Seyahat Sağlık Sigortası-siz yaptıracaksınız 10. Nüfus cüzdanı fotokopisi 11. OLS-sınavı –Online olarak yapılacak 12. Pasaportun vizeli sayfaları

9 Oradayken 1. Gittiğiniz okulun kabul mektubunda size belirttiği tarihlerde orada olmaya çalışın ve dönem bitmeden dönmeyin. Derslerinize devam zorunluluğunuz olduğunu unutmayın. 2. Gittiğiniz Üniversiteden ayrılmadan önce Uluslararası Ofisi’ne gidiş ve ayrılış tarihlerinizi belirten Katılım Sertifikasını mutlaka hazırlatın.

10 3. Dönem sonunda transkriptinizin Koordinatörlüğümüze gönderilmesi için gerekli kişilerle görüşün. 4. Learning Agreement’ınızı imzalatmayı unutmayın. (ilk bir ay içinde değişiklik yaptıysanız!!!) gün içinde gittiğiniz ülkeden oturma izni alın.

11 Döndükten Sonra 1.Katılım Sertifikanızı Koordinatörlüğümüze teslim edin. 2.Pasaportunuzun giriş-çıkış tarihlerini gösteren sayfasının kopyasını ofisimize teslim ediniz. 3.Erasmus Hibesi’nin Kalan %20’sini almak için, mail adresinize gelecek olan «Çevirimiçi Anketi» doldurun. 4.OLS 2. Sınavını tamamlayın. 5.Transcript of Records (Not Dökümü) eğer size verildi ise Koordinatörlüğümüze teslim edin. 6.Pasaportun giriş-çıkış tarihlerini gösteren sayfayı tesl,m edin.

12 KOORDİNATÖRLERİN GÖREVLERİ Bölüm koordinatörleri, değişim sürecinde öğrencilerin, “akademik danışmanlarıdır”.

13 Öğrenci ile birlikte partner üniversitenin ders kataloğundaki dersleri inceleyerek Öğrenim Anlaşması’nı (Learning Agreement) hazırlamak koordinatörlerin görevidir.

14 Devam edilecek öğrenim programı (öğrenim anlaşmasındaki dersler), öğrencinin halihazırda öğrenim gördüğü ve elde etmek istediği diploma veya derece programının amacına yönelik olmalıdır.

15 Akademik Tanınırlık Nasıl Gerçekleşir? Gitmeden Önce LA (onaylanmış) Yönetim Kurulu Kararı Oradayken LA’ da eğer Yönetim Kurulu kararı Döndükten Sonra Yönetim Kurulu kararı (Yurt dışından alınan transkripte göre yapılan not dönüşümü vasıtasıyla)

16 Yükseköğretim kurumu yurtdışında geçirilen öğrenim dönemine tam tanınırlık sağlamakla yükümlüdür. Öğrenci gönderilmeden, mümkün olması halinde seçilmeden önce, ortak kurumda alınacak ders içeriklerinin uygunluğunun kontrol edilmesi, yurtdışında geçirilecek dönemin denkliği ve buna bağlı olarak tanınırlığının sağlanması için gereklidir. Ders isimlerinin ve içeriklerinin bire bir aynı olması beklenmez, ders içeriklerinin yüksek düzeyde benzeşmesi yeterlidir.

17 Öğrenci başarısız olduğu AKTS kredisi kadar ders almak zorundadır. Bu dersler birim yönetim kurulunca belirlenir.

18 Öğrenci yurt dışında iken iletişimin koparılmaması önemlidir. İlk 1 ay içerisinde Öğrenim Anlaşması’nda değişiklik yapılacak ise derslerin öğrenci ile beraber seçilmesi ve sonrasında bu değişikliğin koordinatör tarafından onaylanması ve bu değişikliğin takibi önemlidir. Öğrenciler Öğrenim Hareketliliği Faaliyetinden (her bir kademe için) en az 3 ay en fazla 12 ay boyunca yararlanabilirler.

19 DİKKAT Yapılacak değişiklikler öğrenim dönemi başlangıcından itibaren 1 ay içinde yapılmalıdır. Bir dönemde 30 ECTS (max.36) alınması gereklidir. Alınan derslerin 2/3’ün den başarılı olunması gerekir.

20 HİBELER Ne zaman ve Ne şekilde ödenir? Hibeler, gitmeden önce yapacağınız işlemlerin hepsi tamamlandıktan sonra ödenir. Kabul mektubunuzdaki tarihler esas alınır, toplam orada geçireceğiniz zaman hesaplanır;%80’i gitmeden önce, kalan kısmı ise Erasmus dönemi tamamlandıktan sonra tüm gerekli işlem ve belgelerim tamamlanmasının ardından yatırılır. (2. taksit: katılım sertifikanızda belirtilen toplam süreye bağlı hesaplanan hibe)

21 HİBELER

22 HİBELER Hangi durumda geri alınır ya da ödenmez? Misafir üniversitede 3 aydan az kalırsanız. (hibenizin tamamını geri vermeniz gerekir ve Erasmus öğrencisi sayılmazsınız.) Bir dönemde, almış olduğunuz 30 AKTS’nin 2/3’ünden az krediden geçerseniz. (Kalan %20’lik hibenizi hak etmiş sayılmazsınız. Bu başarısızlık durumunda size ödenen hibenin tamamının geri istenme hakkı saklıdır.) Öğrencinin gittiği kurumdaki resmî tatil günleri hariç, 1 haftadan fazla süre ile misafir olduğu şehirden ayrılması durumunda ayrı kaldığı süreler için hibe ödemesi yapılamaz.

23 HİBELER Hangi durumda geri alınır ya da ödenmez? Zorunlu OLS sınavını gidiş öncesinde ve dönüşte tamamlamayan ve katılımcı anketini doldurmayan öğrencilere %20 kesinti uygulanır. Dönüş belgelerini (not dökümü-katılım sertifikası) teslim etmeyen öğrencilerden hibe iadesi istenir.

24 OLS-Online Dil Desteği Başlangıçlar için 5 farklı dilde (DE,EN,ES,FR,IT) ZORUNLU: Öğrenim hareketliliği gerçekleştirmek için seçilmiş öğrenciler, faaliyetlerine başlamadan önce ve faaliyetlerini tamamladıktan sonra ayrı ayrı olmak üzere, OLS üzerinden öğrenim faaliyetinin gerçekleştirildiği dilden sınav olurlar.

25 Üniversitemiz Erasmus ID Kodu: TR BURDUR01

26 DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR Öğrenci Belge Teslim ve Görüşme Saatleri

27 Uzman Ayşen TEMİZSOYLU: (iletişim: )  İngilizce Öğretmenliği  Turizm Yüksekokulu  Enstitüler

28 Uzman Gülşah SAĞLAM AKTAŞ: (iletişim: )  Okul Öncesi Öğretmenliği  Sınıf Öğretmenliği  Veteriner Fakültesi  Gıda Mühendisliği

29 Uzman Alp YANIK: (iletişim: )  İşletme Bölümü  Kamu Yönetimi Bölümü  İktisat Bölümü  Yönetişim Bilişim Sistemleri  Muhasebe Finansal Yönetim

30 Uzman Hatice KORUR: (iletişim: )  Hemşirelik  Mimarlık Bölümü  Müzik Öğretmenliği  Resim-İş Eğitimi Öğretmenliği  Beden Eğitimi Öğretmenliği  Spor Yöneticiliği  İnşaat Mühendisliği  Bilgisayar Mühendisliği

31 Uzman Mahmut YILDIZ: (iletişim: )  Acil Yardım  Sağlık Yönetimi  Biyoloji  Antropoloji  Coğrafya  Tarih

32 Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü İletişim Adresleri: Adres: Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü İstiklal Yerleşkesi Rektörlük Binası Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Burdur Web:http://erasmus.mehmetakif.edu.tr/http://erasmus.mehmetakif.edu.tr/


"2016-2017 AKADEMİK YILI ERASMUS+ ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ ORYANTASYON TOPLANTISI MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ Nisan,2016." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları