Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

9 Marka Değeri Yaratma 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-2 Bölüm Soruları  Marka nedir ve markalaşma nasıl olur?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "9 Marka Değeri Yaratma 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-2 Bölüm Soruları  Marka nedir ve markalaşma nasıl olur?"— Sunum transkripti:

1 9 Marka Değeri Yaratma 1

2 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-2 Bölüm Soruları  Marka nedir ve markalaşma nasıl olur?  Marka değeri nedir?  Marka değeri nasıl yaratılır, ölçülür ve yönetilir?  Markalaşma stratejisi geliştirilirken verilen önemli kararlar nelerdir?

3 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-3 Stratejik Marka Yönetimindeki adımlar  Marka konumlandırmasının belirlenmesi ve oluşturulması  Marka yönetiminin planlanması ve uygulanması  Marka performansının ölçülmesi ve yorumlanması  Marka değerinin geliştirilmesi ve sürdürülmesi

4 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-4 Marka Nedir? Marka, bir satıcı veya satıcı gurubunun sunduğu ürün veya hizmetlerin belirlenmesi ve rakiplerinden ayırt edilmesi amacı taşıyan bir isim, terim, işaret, sembol, tasarım veya tümünün birleşimidir.

5 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-5 Markaların Rolü  Üreticiyi tanımlar  Ürün idaresini basitleştirir  Muhasebeyi organize eder  Yasal koruma sağlar

6 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-6 Markaların Rolü  Kalite göstergesi  Girişlere engel yaratır  Rekabet üstünlüğü işlevi görür  Fiyat değerini güvenceye alır

7 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-7 Markalaşma nedir? Markalaşma ürün ve hizmetleri markanın gücü ile sunmaktır.

8 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-8 Marka Değeri Nedir? Marka değeri tüketicilerin markaya yönelik düşünce, his veya davranışlarına yansıyan, ürün ve hizmetler üzerindeki katma değerdir.

9 Güçlü Markaların Avantajları  Ürün performansı konusunda geliştirilmişlik algısı  Daha fazla bağlılık  Rekabetçi Pazar hareketlerinde daha az hasar  Krizlerde daha az hasar  Daha geniş marjlar  Tüketici müdahalesinin daha az esnek oluşu  Daha büyük ticari işbirliği  Daha etkili Pazarlama iletişimi  Olası lisans fırsatları Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-9

10 Virgin Atlantic’in Marka Vaadi Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-10

11 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-11 Marka Vaadi nedir? Bir marka vaadi pazarlamacıların markanın ne olduğuna ve tüketiciler için ne sunduğuna yönelik görüşüdür.

12 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-12 Marka Değeri Modelleri Marka Varlığı Değer Ölçer (BAV) Brandz Marka Rezonansı

13 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-13 Şekil 9.1 BAV (Marka Varlığı Değer Ölçer) Modeli

14 Şekil 9.2 Marka Performansı Evreni Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-14

15 Şekil 9.3 Marka Dinamiği Piramidi Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-15

16 Şekil 9.4 Marka Rezonans Piramidi Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-16

17 Marka Yapı Taşları Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-17

18 MasterCard Markasına ile Duygusal bir Bağ Yarattı Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-18

19 Marka Değerini Etkileyen Faktörler Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-19

20 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-20 Marka Elementleri  Marka isimleri  Sloganlar  Karakterler  Semboller  Logolar  URL’ler

21 Marka Elementi Seçik Kriterleri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-21 Akılda Kalıcı Anlamlı Sempatik Aktarılabilen Adapte Edilebilen Korunabilen

22 Sloganlar  State Farm tıpkı iyi bir komşu gibi yanınızda  Just do it  Hiçbir şey bir geyik kadar hızlı koşamaz (Deere)  15 dakika veya daha az sürede 15% tasarruf yapın  Biz daha fazla uğraşıyoruz  Biz sizi alırız  Nextel – Tamamdır  Zoom Zoom  I’m lovin’ it  İş yerindeki yenilikçiniz  Bu Bud senin için  Her zaman düşük fiyatlar Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-22

23 Şekil 9.5 Marka Bilgisinin İkincil Kaynakları Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-23

24 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-24 İçten Markalaşma  Doğru zamanı seçin  İçsel ve dışsal pazarlama arasındaki bağlantıyı iyi kurun  Markayı çalışanlar için hayata geçirin

25 Şekil 9.6 Marka Değer Zinciri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-25

26 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-26 Marka Değerinin Ölçülmesi  Marka denetimleri  Marka takibi  Markaya değer biçme

27 Tablo 9.4 En Değerli 10 Marka Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-27

28 Şekil 9.7 Markalar-Arası Marka Değer Biçme Metodu Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-28

29 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-29 Marka Değerinin Yönetilmesi  Markanın güçlendirmesi  Markanın yeniden canlandırılması

30 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-30 Marka Stratejisinin Tasarlanması  Yeni marka unsurlarını geliştirme  Var olan marka unsurlarını uygulamaya koyma  Eski ve yeninin kombinasyonunu kullanma

31 Markalaşma Terimleri  Marka çizgisi  Marka karışımı  Marka uzantısı  Alt-marka  Ana marka  Aile markası  Çizgi uzantısı  Kategori uzantısı  Markalaşmış değişkenler  Lisanslı ürün Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-31

32 Marka Portföyü Nedenleri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-32

33 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-33 Marka Portföyünde Marka’nın Rolleri  Alt Ürünler  Ana gelir kaynakları  Alt-uç, giriş-düzeyi  Üst-uç prestij

34 Marka Uzantıları Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-34

35 Yeniden Gözden Geçirilecek Sorular  Marka nedir ve markalaşma nasıl olur?  Marka değeri nedir?  Marka değeri nasıl yaratılır, ölçülür ve yönetilir?  Markalaşma stratejisi geliştirilirken verilen önemli kararlar nelerdir? Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-35


"9 Marka Değeri Yaratma 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 9-2 Bölüm Soruları  Marka nedir ve markalaşma nasıl olur?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları