Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2 İGEME’de e-Dönüşüm  Merkezimiz hizmetlerinin ihracatçı firmalarımıza daha hızlı ulaştırılması ve ihracatçı firmalarımız ile.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2 İGEME’de e-Dönüşüm  Merkezimiz hizmetlerinin ihracatçı firmalarımıza daha hızlı ulaştırılması ve ihracatçı firmalarımız ile."— Sunum transkripti:

1

2 2 İGEME’de e-Dönüşüm  Merkezimiz hizmetlerinin ihracatçı firmalarımıza daha hızlı ulaştırılması ve ihracatçı firmalarımız ile etkileşimi artırmak amacıyla “Çağrı Merkezi ve Kurumsal İletişim Projesi” başlatılmıştır.  Kurumsal İletişim projemiz kapsamında web 2.0 araçlarından faydalanılması da planlanmaktadır. Web 2.0: İnternet üzerindeki içeriğin kullanıcılar tarafından girilmesine, ortaklaşa yaratılmasına izin veren sistemlerdir.  Ülke masaları çalışması kapsamında, ülke ve pazara ilişkin sektör bilgilerinin, web sitesi üzerinden tek noktadan sunulması, basılı yayın politikasının referans niteliğindeki yayınlar hariç, web sitesi üzerinden online veya CD (off line) e-yayıncılığa dönüşmesi,  Bunun sonucu iş yapış şeklinde meydana gelen değişimler,  Merkezimizde kurumsal iletişim politikasının gözden geçirilmesi ve bilişim teknolojilerinin daha etkin kullanılması ihtiyacını ortaya koymuştur.

3 3 “İhracat Günlüğü” (Blog) proje kapsamında planlanan web 2.0 araçlarından biridir.  “Günlükler” (bloglar) güncelden eskiye doğru sıralanmış yazı ve yorumların yayınlandığı, daha az resmi dil kullanılan, çift yönlü etkileşime imkan veren web tabanlı yayınları belirtmektedir.  Günlükler paydaşlardan geri bildirim almanın iyi bir yoludur.  Arama motorlarının listelerinde üst sıralara yerleşen ve anahtar kelime açısından zengin olan Günlükler üzerindeki bağlantılar (linkler) yoluyla kurumun web sitesine yönlendirme yapmak için de kullanılmaktadırlar.  Yeni ürün ve hizmetler hakkında bilgi sunmak için kullanılmaktadırlar.

4 4 Hedef kitlemiz ile iletişim kurduğumuz en önemli aracımız web sitemiz olup, Günlük ile ana hatlarıyla;  Web sitemiz üzerinden sunulan hizmetlerin tanıtımının sağlanması,  Web sitemizde yer verilmeyen, güncel gelişmelerin ve bilgilerin hedef kitleye ulaştırması,  Web sitemizin yazı dilinden daha az resmi dil kullanılması,  Merkezimizin sosyal yüzü olması,  İhracatçı firmalarımız ile çift yönlü etkileşimi sağlayacak bir araçla desteklenmesi amaçlanmıştır.

5 5 İhracat Günlüğünün web sitemize sağlayacağı katkılar:  Toplu e-posta mesajı almak istemeyen kullanıcılarımız, gelişmeleri, web sitesi ve Günlük üzerindeki RSS desteği aracılığı ile takip edebileceklerdir.  Web sitemizde haberler ve duyurular alanlarında duyurulmayan, web sitemizin üzerindeki tüm yeni araç ve ürünleri Günlük üzerinden tanıtmak mümkün olacaktır.  Eğitim Programları sonrası yorumlar, info-standlardan edinilen izlenimler ve bilgiler Günlük üzerinden paylaşılabilecektir.  Katılım sağlanacak, toplantılarda elde edilen bilgiler paylaşılabilecektir.  Ülke Masaları bölümüne yeni veri girişleri veya yeni açılan başlıklar Günlük üzerinden duyurularak ilgili alana link yönlendirmesi yapılabilecektir.  Belirli aralıklarla hizmetlerin tanıtımı ve hatırlatması yapılarak, ziyaretçiler kullanıma davet edilecektir.  Çağrı Merkezi ve Kurumsal İletişim Projesi kapsamında web sitemiz üzerinde oluşturulacak “Sorularla Dış Ticaret” bölümüne girilen bilgiler, Günlük üzerinden duyurulacaktır.  Günlük üzerindeki yazılar; resimler, videolar ve bağlantılarla zenginleştirilebilecektir.  Haberler ve duyurular alanlarında yerleşik olmayan ve e-bülten aracılığı ile hedef kitleye ulaştırılan haber ve duyurular,Günlük üzerinden duyurulabilecektir. Bir kişinin e-bülten hazırlaması için gereken mesai ihtiyacı ortadan kalkacaktır.  Dış Ticaret Bülteninde yer alan ve yine haberler duyurular alanlarına girmeyen bilgiler, Günlük üzerinden duyurulabilecektir.

6 6 İhracat Günlüğü ve Çift Yönlü Etkileşim  İhracatçı firmalarımız yazılara bırakacakları yorumlarla; Daha detaylı bilgi almak istedikleri konuları, Günlük üzerinden duyurulan, hizmetlerimize ilişkin görüş ve önerilerini, Kendi tecrübelerini paylaşabileceklerdir.  Merkezimiz de bu yöntemle hedef kitlesinden sürekli geri bildirim alma şansına sahip olarak, ihracatçı firmalarımızın kullanımına sunduğu araç ve hizmetleri ve ürettiği bilgiyi firmalarımızın ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirebilecektir.

7 7  Yazarlar hazırladıkları yazının yoruma açık olup olmadığını belirleyebileceklerdir,  Yoruma açık alanlara tüm okuyucular yorum bırakabilecektir,  Yorumlar, Günlük Yöneticisinin onayından sonra yayınlanacaktır. Günlük yazarları yorumlara cevaplarını yine yazı altında yer alan yorum alanına kaydedebileceklerdir. İhracat Günlüğü ve Çift Yönlü Etkileşim: Yorumlar

8 8 İhracat Günlüğünün web sitemize sağlayacağı katkılar: Anketler  Günlük üzerinde kamuoyu yoklaması amacıyla haftalık veya aylık olarak mini anketler yayınlanacaktır. Anket sonuçları, anket sorusunu ekleyen tarafından değerlendirilerek, sonuç Günlük’de paylaşılacaktır.  Web tabanlı olarak hazırlanmış olan anket formları Günlük içinde uygun konu başlığı altına linklendirme yolu ile duyurulabilecektir.

9 9 İhracat Günlüğünün web sitemize sağlayacağı katkılar: Yurtdışındaki İş Adamlarımız  Yurtdışındaki iş adamlarımız, İhracat Günlüğümüzün “KATEGORİLER” bölümünde “Yurtdışındaki İş Adamlarımız” başlığı altında yer alan yorum alanına ihtiyaç duydukları bilgileri, görüş ve önerilerini yazabileceklerdir.  İş adamlarımızın ihtiyaçlarını birebir tespit etmemize yarayacak bu bilgiler ile çalışmalarımızı zenginleştirebilecek, yeni hizmetler ve hizmet araçları ile çeşitlendirebileceğiz.

10 10

11 11  adresinden ulaşılacaktır.  İGEME web sitesinin ana sayfasından Günlüğe,  Günlük ve Günlük’de yayınlanan yazılardan İGEME Web Sitesine bağlantılar olacaktır.

12 12  Web Sitemize katkılarının yanı sıra, Günlük üzerinde İhracatçı firmalarımıza ve yurtdışındaki işadamlarımıza yönelik olarak; İhracatla ilgili güncel gelişmeler, İGEME hizmetleri ve etkinlikleri, Anketler, Ticaret Müşavirlerimizden ulaşan haberler, İhtiyaçları doğrultusunda farkındalık yaratacak kısa, öz ve çarpıcı yazılar yer alacaktır.

13 13 Kategoriler  Taslak günlük üzerinde şu anda yer alan kategoriler; Bakanımızdan (1) Bakanımızdan e-ticaret (1) e-ticaret İGEME'den (7) İGEME'den İhracatçılarımızın Dikkatine (5) İhracatçılarımızın Dikkatine İl Temsilcilerimizden (1) İl Temsilcilerimizden Ticaret Müşavirlerimizden (1) Ticaret Müşavirlerimizden Ticari Bilgi Kaynakları (2) Ticari Bilgi Kaynakları Ticari Fırsatlar (2) Ticari Fırsatlar Web 2.0 (2) Web 2.0 Yurt dışındaki İş adamlarımız (1) Yurt dışındaki İş adamlarımız Ülke ve Sektör Bilgileri (1) Ülke ve Sektör Bilgileri Başarı Öyküleri  Farklı konularda yeni yazılar yayınlandıkça kategoriler artacaktır.

14 14 Yazarlar  Ticaret Müşavirleri  İGEME Uzmanları  İl Temsilcileri  İlave insan kaynağı ihtiyacı doğmamaktadır.

15 15 Yazıların Standardı ve Denetleme  Belirli bir standardın oluşturulabilmesi için günlük yazarlığında dikkat edilecek hususlar düzenlenmiş olup Günlük duyurusu ekinde yazarlarla paylaşılacaktır.  Standartlara uymayan yazılar, düzenlemeden geçirilerek yayınlanacaktır.  Yazıların ve yorumların denetlenmesinde sorumluluk “Günlük yöneticisi”ne ait olacaktır.

16 16  Ticaret Müşavirlerimiz yazdıkları yazıları adresine göndereceklerdir.  Yazılar gerekiyorsa “Günlük Yöneticisi” tarafından düzenlenecek (maddi hatalar) ve yayınlanacaktır (Ticaret Müşavirlerimiz için Günlük Yöneticisinin Ülke Masaları Projesinde görev almış olan eski Ticaret Müşavirlerimiz olması planlanmaktadır).  Günlük üzerinde yayınlanan tüm yazılar haftalık olarak yedeklenecektir.

17 17  Günlükler sık güncellenen içeriklerinden ve anahtar kelimelerden dolayı arama motorlarında daha üst sıralarda yer almaktadırlar.  Günlük yazıları, İGEME web sitesine bağlantılar içereceğinden İGEME web sitesinin trafiğini artıracaktır. Blog Trafiği ve Arama Motorları

18 18 Tanıtım  Web sitemizin Haberler alanında duyuru yapılacaktır.  Veritabanımızda kayıtlı firmaya toplu e-posta gönderilecektir.  İGEME web sitesi üzerinde ana sayfadan link verilecektir.  İGEME yayınlarında tanıtılacaktır.  Eğitim programlarında tanıtılacaktır.

19 19 Başarı Faktörleri  İçerik: İhracatçı firmalara ve yurtdışındaki iş adamlarımıza ilgilerini çekecek, başka kanallardan ulaşamayacakları bilgiler sunulması,  Düzenli güncellenmesi,  Okuyuculara değer verip yorumlarını yayınlanması.

20 20 Kısıtlayıcı Faktörler  Günlük yazarlarının motivasyonu,  Günlüklerin iş dünyasında yeni tanınması ve kullanılması,  Türk insanının internet üzerinde yorum yazmak konusunda isteksiz olması.

21 21

22 22 Web 2.0 Araçları Bloglar, Forumlar, Wikiler, Mikrobloglar: twitter Sosyal Ağlar: Facebook, Linkedin RSS Video ve resim paylaşım siteleri

23 23  Günlükler, firmalar ve Kamu kurumları tarafından kullanılan Kurumsal İletişim kanallarından birisidir. Kamu Kuruluşları:  ABD Hükümeti’nin Devlet yardımları, krediler, vergiler gibi konularda KOBİ’lere yönelik günlüğü Cents/bg-p/RecoveryBlog  UK Trade Invest kuruluşunun günlüğü  Amerika Tarım Bakanlığının günlüğü Özel Sektör:  Turkcell:  Türkiye Ekonomi Bankası  Michelin lastikleri

24 24 UKTI BLOG

25 25 UKTI YOUTUBE (Video Paylaşımı)

26 26 UKTI Twitter (Mikroblog)

27 27 UKTI FLICKR (Fotoğraf Paylaşımı)

28 28 USDA Blog

29 29

30 30

31 31 YÖK Twitter


"2 İGEME’de e-Dönüşüm  Merkezimiz hizmetlerinin ihracatçı firmalarımıza daha hızlı ulaştırılması ve ihracatçı firmalarımız ile." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları