Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanCeren Gözde Şakir Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
PROMETHEUS NESİLLERE GÖRE YÖNETİM M.Yücel Atış
2
25.10.20072 M.YÜCEL ATIŞ Dokuz Eylül İşletme Lisans ( Pazarlama ) İstanbul İşletme Yüksek Lisans ( Ücret Yönetimi ) İşletme Doktora ( Strateji ve Rekabet - Devam ) Interbank Aday Bankacı Kordsa Organizasyon ve Metod Uzmanı Stfa Holding İnsan Kaynakları Müdürü Colgate ( NewYork-İstanbul ) İnsan Kaynakları Direktörü Alcatel ( Paris, Brüksel, İstanbul ) İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Koç Holding İnsan Kaynakları Proje Yönetmeni Prometheus Genel Müdürü Değişik Şirketlerde Yönetim ve İcra Kurulu Üyesi AMA-ESOP-SHRM-ISPI-The Outsourcing Institute IITA-ACA üyesi 1964 Kars Doğumlu Galatasaraylı Bekar
3
PROMETHEUS 25.10.20073 NESİLLERE AÇIK ŞİRKET OLMAK ( generation friendly companies ) Diversity – Farklılık = Zenginlik Diversity Marketing gender generation sexual orientation raceetnicity country of origin physical qualities religion ?
4
PROMETHEUS 25.10.20074 DÖRT NESİL BİRARADA ( four generations )
5
PROMETHEUS 25.10.20075 B1 NESİL TANIMLARI ( generational definitions )
6
PROMETHEUS 25.10.20076 11 ENÇOK KABUL GÖREN GRUPLAMA 1980 1960 Pre-BoomBaby BoomX Nesli Y Nesli 1970 1950 1990 1940
7
PROMETHEUS 25.10.20077 22 PRE-BOOM ( 1920-1944 ) BABY BOOM ( 1945-1959 ) GEN X ( 1960-1979 ) GEN Y ( 1980-1999 ) GEN Z ( 2000 -...)
8
PROMETHEUS 25.10.20078 33 MATURES BABY BOOMERS ECHO BOOMERS-X GEN Y GEN WHY ? GEN SEP11 GEN DOTCOM
9
PROMETHEUS 25.10.20079 44 MATURES ( 1920-1945 ) BABY BOOMERS ( 1945-1964 ) GEN X ( 1965-1978 ) MILLENIALS ( 1979-2000 ) GEN BIOT ( 2001-... )
10
PROMETHEUS 25.10.200710 55 Sayılar ( in workplace ) MATURES ( 1920-1944 ) % 5 BABY BOOMERS ( 1945-1962 ) %45 GEN X ( 1963-1978 ) %40 MILLENIALS Y ( 1979-2000 ) %10
11
PROMETHEUS 25.10.200711 B2 NESİL ÖZELLİKLERİ ( generational values )
12
PROMETHEUS 25.10.200712 MATURE ( 1920-1944 ) Görev - duty Şeref - honor Ülkem - country Adanmışlık - dedication Fedakarlık – sacrifice Önce biz – unity & we Sabır – patience Zorluklar – hard times Ulusal gurur – national pride İyi iş çıkarmak – doing good Yaşayacak para – money for life Yaş=uzmanlık – age=seniority Radyo – radio Hobi=İŞ Kinin ... Henry FORD – Vehbi KOÇ – Ferdinand PORSCHE- Ayhan ŞAHENK Vitali HAKKO -...
13
PROMETHEUS 25.10.200713 BABY BOOMERS ( 1945 – 1962 ) İş ahlakı – work ethic İşkolik – workaholic Sosyal hayat tarzı – life style Görülür başarı – visible success İyimser - optimistic Tüketici – consumer Lüks – luxary Güç için para – money for power İşi tanımlı – defined job Family based – aile bazlı Love baby and another partner – aşk bebek ve başka bir kişi Kişisel gelişim – personal develoment Radio ve plak – radio and longplay WE ARE THE WORLD WE ARE THE CHILDREN HOBİ=İŞİ DESTEKLEYEN HOBİLER Aspirin Viski / Coca Cola / Gazoz ... Akın ÖNGÖR – Bülent ECZACIBAŞI – Cem BOYNER – Cem HAKKO BEATLES – ELVIS – NORMA JEAN BAKER – ZEKİ MÜREN
14
PROMETHEUS 25.10.200714 GEN X ( 1963 – 1978 ) Endüstri – industry Birden çok şirket – end of lifelong emp Kahraman yok – no heroes Bir önceki kuşağa şüphe – suspicious Ailem arkadaşım olurmu – parents friends Öz güven – self confidence Güç – power Paylaşmak Bölgesel & sektörel – regional & industrial ailem için para – money for family Kötümser – pessimistic Love and sex – aşk ve sex Teyp TV ve walkman VE hesap makinası Ev ve araç telefonu – PC? Supradyn Uyusturucu Jack Daniels-Absolut – Gazoz&Meyve Suyu ANLAMAZDIN – AYLA DİKMEN Hobi=Herşey Olabilir ... Cem Yılmaz- Hülya Avşar -...
15
PROMETHEUS 25.10.200715 GEN Y ( 1979 – 1997 ) Olumlu – optimistic Bireysel – individualistic Odaklanamama – difficulty focusing Meşgul – busy Ailem arkadaşım mı ? – parents firends ? Seçici – selective Yaşlıları cool bulmak - COOL Tutkulu – ambitious Hedefsizlik - aimless İmaj – image Global - dünyalı Para para para – money3 Bilgisayar – mp3 – iphone – cep tel Sex and love and alone – sex ve aşk ve yalnızlık Hobi=Sosyal Aidiyet Prozac Redbull / Diet Cola / Pepsi / Organik ... Arda- Hadise-Paris Hilton- Helin Avşar -...
16
25.10.200716 potansiyel performans 0 PER Düşük POT Düşük PER Düşük POT Yüksek PER Yüksek POT Yüksek PER Yüksek POT Düşük STAR TOP PER A B DC İstediği zaman çalışır Gerektiği kadar çalışır Verdiğiniz işi değil istediği işi yapar Rotasyonu sevmez, serbest olmak ister İlişkisel yönetimi sever Hayatı sadece iş değildir, starlığı destekleyen alanlarda olur. Gelişide gidişide hareketli olur. Geleneksel rekabeti sevmez, rekabet silahları farklıdır. Show ve keyif onun için önemlidir Çok çalışır Gereğinden çok çalışır Verilen işleri yapar,ek işleride yapar Rotasyonu sever, jokerdir Kurumsal ilişkiyi sever İş ve performans odaklıdır Gelirkende giderkende kurumsal davranır Kurallar içinde rekabet eder Show yapmaz, başarısının görülmesini ister
17
PROMETHEUS 25.10.200717 B3 NESİLLERİ ANLAMAK ( understand of each generation )
18
PROMETHEUS 25.10.200718 B3 TEORİ 1...o neslin en yaşlı, en sağlıklı, en göz önünde olanlarının davranış ve değerleri büyük ölçüde o neslin özelliklerini oluşturur. ( role model generation )
19
PROMETHEUS 25.10.200719 B3 TEORİ 2...bir neslin özellik ve değerlerini o neslin kahramanları etkiler ve gösterir. ( hero generation )
20
PROMETHEUS 25.10.200720 B4 İŞ YAŞAMI İPUÇLARI ( from workplace )
21
PROMETHEUS 25.10.200721 B4 BİR İŞTE KALMA SÜRESİ ( yıl ) 1952 25.0 ( tek iş-emekli ) 1965 12.9 1977 6.3 1983 2.2 2006 1.1
22
PROMETHEUS 25.10.200722 B4 ZAMAN ( time ) Matures Zor geçen yılların bedeli Boomers Geleceklerine yatırım yapmanın yolu – aracı Gen X Yükselmenin aracı Gen Y Biraz işe ara verip, dinlenmenin aracı Gen Z ...
23
PROMETHEUS 25.10.200723 B4 İŞ VE ÖZEL HAYAT DENGESİ ( work/life balance ) Matures Esnek saatler harika olur Boomers İşkolik olmaya değer mi ? Karşılığı nedir ? Gen X Denge önemli Gen Y Hayat tarzım, şirket sağlasa super olur Gen Z İş nedir
24
PROMETHEUS 25.10.200724 B4 EKİP ( team ) Matures Kalite üretmenin yolu Boomers İş bitinciye kadar herkes beraber çalışır Gen X Herkesin özgün bir yeri ve rolü vardır Gen Y Bu ekipte olursam ne olcak ne kazanıcam Gen Z Playstation
25
PROMETHEUS 25.10.200725 B4 GEREKSİNİMLER ( needs ) Matures Kalite üretmenin yolu Boomers İş bitinciye kadar herkes beraber çalışır Gen X Herkesin özgün bir yeri ve rolü vardır Gen Y Bu ekipte olursam ne olcak ne kazanıcam Gen Z Playstation
26
PROMETHEUS 25.10.200726 B5 NESİLLERE AÇIK ŞİRKET OLMAK ( generation friendly companies )
27
PROMETHEUS 25.10.200727 B5 NESİLLERE AÇIK ŞİRKET OLMAK ( generation friendly companies ) Boomers%70 ve X%60 emeklilik sonrası çalışmak istiyor B%20si 80 yaşına kadar çalışmak istiyor Temel neden maddi gereksinimler
28
PROMETHEUS 25.10.200728 B5 NESİLLERE AÇIK ŞİRKET OLMAK ( generation friendly companies ) Mature Ebeveyn disiplini altında katı kurallarla, zor koşullarda yetişen nesil Boomer Doktor kitapları ile bakılan çocuklar, baba çalışırken evde anne ile büyümek Gen X Çalışan anne, bakıcı abla, yüksek boşanma, çocuklara daha özgürlük verilen dönem Gen Y Çocuk öncelikli evlilik Ortak koruma ve bakma sorumluluğu Yeni kötü alışkanlıkları önleme isteği
29
PROMETHEUS 25.10.200729 B5 ÇOK NESİLLİ ŞİRKET OLMAK ( multi-generational workforce ) Mature %1loyal ( bağlı ) Boomers %29optimistic ( pozitif ) GenX %44skepticism ( şüpheci ) GenY %26realistic ( gerçekçi ) Şirketinizde bugün % dağılım nasıl 2011de nasıl olacak Şirketiniz müşterilerinde bugün% dağılım nasıl 2011de nasıl olacak
30
PROMETHEUS 25.10.200730 B5 ÇOK NESİLLİ ŞİRKET OLMAK ( multi-generational workforce ) GENDAVRANIŞ (ATTITUDE ) İHTİYAÇ ( NEED ) Mature 32Msaygılı ( respectful ) süreklilik ( stability ) Boomers 76Motoriteden uzak ( non-a ) challenge GenX 45Myakın gözetimi sevmeyen geri bilgi GenY 70Mgeçmişe saygılı yapı&sistem Çatışma alanları İş ahlakıTeknoloji İlişki şekliDış görünüş Algılama Otoriteye bakış LiderlikÖzel Hayat
31
PROMETHEUS 25.10.200731 B5 NESİLLERE AÇIK ŞİRKET OLMAK ( generation friendly companies ) Önemli olan performansa odaklanmak Önemli olan yetenekleri kullanmak Önemli olan iş ortamı yaratmak Önemli olan müşteri – ki onlarda tüm nesillerden
32
PROMETHEUS 25.10.200732 B5 NESİLLERE AÇIK ŞİRKET OLMAK ( generation friendly companies ) Diversity – Farklılık = Zenginlik gender generation sexual orientation raceetnicity country of origin physical qualities religion ?
33
PROMETHEUS 25.10.200733 B6 İYİ UYGULAMA İÇİN ( best practices ) Database oluşturmak Kuşak dönemi ilgili bilgileri toplamak – o kuşağın yaşadığı dönemin ekonomik, sosyal, teknolojik, vb olayları ve insanları... Database i İk stratejilerinde kullanmak Nesilleri eğitmek Nesillere uygun müşteri & pazar eşleşmesi yapmak Tüm nesilleri karar organlarında temsil ettirmek Karma proje ekipleri kurmak Sürekli gelişim ortamı yaratmak Kalmayı & elde tutmayı ödüllendirmek Performans ve verimlilik odaklı ücretlendirme kurmak Hareketli organizasyonlara açık olmak Yedeklemeyi açık tutmak Mentörlük, koçluk, danışmanlık sisteminde kullanmak Esnek iş saatleri iş yapma modelleri geliştirmek Açık büfe modeli yarar planları oluşturmak ...
34
PROMETHEUS 25.10.200734 Grup çalışması 1 Şirket Politikalarımız ? Ürünlerimiz ? Pazarlama Uygulamalarımız ? Yönetim Kültürümüz ? Rakiplerimiz de ? Bugün Ne Durumdayız Değerlendirme Yapalım ( 2 konu ) 20 dakika
35
PROMETHEUS 25.10.200735 *BABY BOOMERSX KUŞAĞIY KUŞAĞI Çalışmak için yaşamakYaşamak için çalışmakMevcut birikimleri tüketerek yaşamak Sadece iş odaklı olmakÇalışma ve sosyal yaşam arasında denge Sosyal yaşama odaklılık Uzun süreli çalışmaSonuç elde edene kadar çalışma Kısa süreli çalışma Çalışmayla geçen zamanÇalışma ve boş zaman dengesi Çoğunlukla boş zaman Bürokratik kurallara uymaBürokratik kuralları değiştirme Bürokratik kuralları kabul etmeme Çok çalışıp az tüketmeÇalıştığı kadar tüketmekAz çalışıp çok tüketmek Markayı önemsememeMarkayı tanımaAşırı marka bağımlılığı Gerekirse teknolojiden yararlanma Teknolojiyle yaşamaTeknolojiden vazgeçmeme RasyonellikDengeli duygusallık ve rasyonellik Aşırı duygusallık *D. Rodoplu
36
PROMETHEUS 25.10.200736 KRİTERLER*BABY BOOMERSX KUŞAĞIY KUŞAĞI ÜCRET●●●●●●●● İŞTEN ZEVK ALMA●●●●●●●●● GİRİŞİMCİLİK●●●●●●●●●● ESNEKLİK●●●●●●●●● GERİ BİLDİRİM●●●●●●●●● PARASAL ÖDÜL●●●●●●●●●●● MANEVİ ÖDÜL●●●●●●●●● TEKNOLOJİ●●●●●●●●● TAKIM ÇALIŞMASI●●●●●●●●● *D. Rodoplu EĞİTİM●●●●●●● YARATICILIK●●●●●●●●● İLETİŞİM●●●●●●●●●●
37
PROMETHEUS 25.10.200737
38
PROMETHEUS 25.10.200738
39
PROMETHEUS 25.10.200739
40
PROMETHEUS 25.10.200740 GEN Y MARKALARI Apple Trader Joe’s Jet Blue In-N-Out Burger Ben & Jerry’s Whole Foods Adidas American Apparel Target H&M Levi’s Volkswagen Converse Vitamin Water Red Stripe Beer GOOGLE
41
PROMETHEUS 25.10.200741 TEŞEKKÜR EDERİZ “Paylaşılan Bilgi Sonsuzluktur” e-mail yucel@prometheus.com.tr http:// www.prometheus.com.tr
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.