Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PROMETHEUS NESİLLERE GÖRE YÖNETİM M.Yücel Atış. 25.10.20072 M.YÜCEL ATIŞ Dokuz Eylül İşletme Lisans ( Pazarlama ) İstanbul İşletme Yüksek Lisans ( Ücret.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PROMETHEUS NESİLLERE GÖRE YÖNETİM M.Yücel Atış. 25.10.20072 M.YÜCEL ATIŞ Dokuz Eylül İşletme Lisans ( Pazarlama ) İstanbul İşletme Yüksek Lisans ( Ücret."— Sunum transkripti:

1 PROMETHEUS NESİLLERE GÖRE YÖNETİM M.Yücel Atış

2 25.10.20072 M.YÜCEL ATIŞ Dokuz Eylül İşletme Lisans ( Pazarlama ) İstanbul İşletme Yüksek Lisans ( Ücret Yönetimi ) İşletme Doktora ( Strateji ve Rekabet - Devam ) Interbank Aday Bankacı Kordsa Organizasyon ve Metod Uzmanı Stfa Holding İnsan Kaynakları Müdürü Colgate ( NewYork-İstanbul ) İnsan Kaynakları Direktörü Alcatel ( Paris, Brüksel, İstanbul ) İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Koç Holding İnsan Kaynakları Proje Yönetmeni Prometheus Genel Müdürü Değişik Şirketlerde Yönetim ve İcra Kurulu Üyesi AMA-ESOP-SHRM-ISPI-The Outsourcing Institute IITA-ACA üyesi 1964 Kars Doğumlu Galatasaraylı Bekar

3 PROMETHEUS 25.10.20073  NESİLLERE AÇIK ŞİRKET OLMAK ( generation friendly companies ) Diversity – Farklılık = Zenginlik Diversity Marketing gender generation sexual orientation raceetnicity country of origin physical qualities religion ?

4 PROMETHEUS 25.10.20074 DÖRT NESİL BİRARADA ( four generations )

5 PROMETHEUS 25.10.20075  B1 NESİL TANIMLARI ( generational definitions )

6 PROMETHEUS 25.10.20076 11  ENÇOK KABUL GÖREN GRUPLAMA 1980 1960 Pre-BoomBaby BoomX Nesli Y Nesli 1970 1950 1990 1940

7 PROMETHEUS 25.10.20077 22  PRE-BOOM ( 1920-1944 )  BABY BOOM ( 1945-1959 )  GEN X ( 1960-1979 )  GEN Y ( 1980-1999 )  GEN Z ( 2000 -...)

8 PROMETHEUS 25.10.20078 33  MATURES  BABY BOOMERS  ECHO BOOMERS-X  GEN Y  GEN WHY ?  GEN SEP11  GEN DOTCOM

9 PROMETHEUS 25.10.20079 44  MATURES ( 1920-1945 )  BABY BOOMERS ( 1945-1964 )  GEN X ( 1965-1978 )  MILLENIALS ( 1979-2000 )  GEN BIOT ( 2001-... )

10 PROMETHEUS 25.10.200710 55  Sayılar ( in workplace )  MATURES ( 1920-1944 ) % 5  BABY BOOMERS ( 1945-1962 ) %45  GEN X ( 1963-1978 ) %40  MILLENIALS Y ( 1979-2000 ) %10

11 PROMETHEUS 25.10.200711  B2 NESİL ÖZELLİKLERİ ( generational values )

12 PROMETHEUS 25.10.200712  MATURE ( 1920-1944 )  Görev - duty  Şeref - honor  Ülkem - country  Adanmışlık - dedication  Fedakarlık – sacrifice  Önce biz – unity & we  Sabır – patience  Zorluklar – hard times  Ulusal gurur – national pride  İyi iş çıkarmak – doing good  Yaşayacak para – money for life  Yaş=uzmanlık – age=seniority  Radyo – radio  Hobi=İŞ  Kinin ...  Henry FORD – Vehbi KOÇ – Ferdinand PORSCHE- Ayhan ŞAHENK  Vitali HAKKO -...

13 PROMETHEUS 25.10.200713  BABY BOOMERS ( 1945 – 1962 )  İş ahlakı – work ethic  İşkolik – workaholic  Sosyal hayat tarzı – life style  Görülür başarı – visible success  İyimser - optimistic  Tüketici – consumer  Lüks – luxary  Güç için para – money for power  İşi tanımlı – defined job  Family based – aile bazlı  Love baby and another partner – aşk bebek ve başka bir kişi  Kişisel gelişim – personal develoment  Radio ve plak – radio and longplay  WE ARE THE WORLD WE ARE THE CHILDREN  HOBİ=İŞİ DESTEKLEYEN HOBİLER  Aspirin  Viski / Coca Cola / Gazoz ...  Akın ÖNGÖR – Bülent ECZACIBAŞI – Cem BOYNER – Cem HAKKO  BEATLES – ELVIS – NORMA JEAN BAKER – ZEKİ MÜREN

14 PROMETHEUS 25.10.200714  GEN X ( 1963 – 1978 )  Endüstri – industry  Birden çok şirket – end of lifelong emp  Kahraman yok – no heroes  Bir önceki kuşağa şüphe – suspicious  Ailem arkadaşım olurmu – parents friends  Öz güven – self confidence  Güç – power  Paylaşmak  Bölgesel & sektörel – regional & industrial  ailem için para – money for family  Kötümser – pessimistic  Love and sex – aşk ve sex  Teyp TV ve walkman VE hesap makinası  Ev ve araç telefonu – PC?  Supradyn  Uyusturucu  Jack Daniels-Absolut – Gazoz&Meyve Suyu  ANLAMAZDIN – AYLA DİKMEN  Hobi=Herşey Olabilir ...  Cem Yılmaz- Hülya Avşar -...

15 PROMETHEUS 25.10.200715  GEN Y ( 1979 – 1997 )  Olumlu – optimistic  Bireysel – individualistic  Odaklanamama – difficulty focusing  Meşgul – busy  Ailem arkadaşım mı ? – parents firends ?  Seçici – selective  Yaşlıları cool bulmak - COOL  Tutkulu – ambitious  Hedefsizlik - aimless  İmaj – image  Global - dünyalı  Para para para – money3  Bilgisayar – mp3 – iphone – cep tel  Sex and love and alone – sex ve aşk ve yalnızlık  Hobi=Sosyal Aidiyet  Prozac  Redbull / Diet Cola / Pepsi / Organik ...  Arda- Hadise-Paris Hilton- Helin Avşar -...

16 25.10.200716 potansiyel performans 0 PER Düşük POT Düşük PER Düşük POT Yüksek PER Yüksek POT Yüksek PER Yüksek POT Düşük STAR TOP PER A B DC İstediği zaman çalışır Gerektiği kadar çalışır Verdiğiniz işi değil istediği işi yapar Rotasyonu sevmez, serbest olmak ister İlişkisel yönetimi sever Hayatı sadece iş değildir, starlığı destekleyen alanlarda olur. Gelişide gidişide hareketli olur. Geleneksel rekabeti sevmez, rekabet silahları farklıdır. Show ve keyif onun için önemlidir Çok çalışır Gereğinden çok çalışır Verilen işleri yapar,ek işleride yapar Rotasyonu sever, jokerdir Kurumsal ilişkiyi sever İş ve performans odaklıdır Gelirkende giderkende kurumsal davranır Kurallar içinde rekabet eder Show yapmaz, başarısının görülmesini ister

17 PROMETHEUS 25.10.200717  B3 NESİLLERİ ANLAMAK ( understand of each generation )

18 PROMETHEUS 25.10.200718  B3 TEORİ 1...o neslin en yaşlı, en sağlıklı, en göz önünde olanlarının davranış ve değerleri büyük ölçüde o neslin özelliklerini oluşturur. ( role model generation )

19 PROMETHEUS 25.10.200719  B3 TEORİ 2...bir neslin özellik ve değerlerini o neslin kahramanları etkiler ve gösterir. ( hero generation )

20 PROMETHEUS 25.10.200720  B4 İŞ YAŞAMI İPUÇLARI ( from workplace )

21 PROMETHEUS 25.10.200721  B4 BİR İŞTE KALMA SÜRESİ ( yıl )  1952 25.0 ( tek iş-emekli )  1965 12.9  1977 6.3  1983 2.2  2006 1.1

22 PROMETHEUS 25.10.200722  B4 ZAMAN ( time )  Matures  Zor geçen yılların bedeli  Boomers  Geleceklerine yatırım yapmanın yolu – aracı  Gen X  Yükselmenin aracı  Gen Y  Biraz işe ara verip, dinlenmenin aracı  Gen Z ...

23 PROMETHEUS 25.10.200723  B4 İŞ VE ÖZEL HAYAT DENGESİ ( work/life balance )  Matures  Esnek saatler harika olur  Boomers  İşkolik olmaya değer mi ? Karşılığı nedir ?  Gen X  Denge önemli  Gen Y  Hayat tarzım, şirket sağlasa super olur  Gen Z  İş nedir

24 PROMETHEUS 25.10.200724  B4 EKİP ( team )  Matures  Kalite üretmenin yolu  Boomers  İş bitinciye kadar herkes beraber çalışır  Gen X  Herkesin özgün bir yeri ve rolü vardır  Gen Y  Bu ekipte olursam ne olcak ne kazanıcam  Gen Z  Playstation

25 PROMETHEUS 25.10.200725  B4 GEREKSİNİMLER ( needs )  Matures  Kalite üretmenin yolu  Boomers  İş bitinciye kadar herkes beraber çalışır  Gen X  Herkesin özgün bir yeri ve rolü vardır  Gen Y  Bu ekipte olursam ne olcak ne kazanıcam  Gen Z  Playstation

26 PROMETHEUS 25.10.200726  B5 NESİLLERE AÇIK ŞİRKET OLMAK ( generation friendly companies )

27 PROMETHEUS 25.10.200727  B5 NESİLLERE AÇIK ŞİRKET OLMAK ( generation friendly companies )  Boomers%70 ve X%60 emeklilik sonrası çalışmak istiyor  B%20si 80 yaşına kadar çalışmak istiyor  Temel neden maddi gereksinimler

28 PROMETHEUS 25.10.200728  B5 NESİLLERE AÇIK ŞİRKET OLMAK ( generation friendly companies )  Mature  Ebeveyn disiplini altında katı kurallarla, zor koşullarda yetişen nesil  Boomer  Doktor kitapları ile bakılan çocuklar, baba çalışırken evde anne ile büyümek  Gen X  Çalışan anne, bakıcı abla, yüksek boşanma, çocuklara daha özgürlük verilen dönem  Gen Y  Çocuk öncelikli evlilik  Ortak koruma ve bakma sorumluluğu  Yeni kötü alışkanlıkları önleme isteği

29 PROMETHEUS 25.10.200729  B5 ÇOK NESİLLİ ŞİRKET OLMAK ( multi-generational workforce )  Mature %1loyal ( bağlı )  Boomers %29optimistic ( pozitif )  GenX %44skepticism ( şüpheci )  GenY %26realistic ( gerçekçi )  Şirketinizde bugün % dağılım nasıl 2011de nasıl olacak  Şirketiniz müşterilerinde bugün% dağılım nasıl 2011de nasıl olacak

30 PROMETHEUS 25.10.200730  B5 ÇOK NESİLLİ ŞİRKET OLMAK ( multi-generational workforce )  GENDAVRANIŞ (ATTITUDE ) İHTİYAÇ ( NEED )  Mature 32Msaygılı ( respectful ) süreklilik ( stability )  Boomers 76Motoriteden uzak ( non-a ) challenge  GenX 45Myakın gözetimi sevmeyen geri bilgi  GenY 70Mgeçmişe saygılı yapı&sistem  Çatışma alanları  İş ahlakıTeknoloji  İlişki şekliDış görünüş  Algılama Otoriteye bakış  LiderlikÖzel Hayat

31 PROMETHEUS 25.10.200731  B5 NESİLLERE AÇIK ŞİRKET OLMAK ( generation friendly companies )  Önemli olan performansa odaklanmak  Önemli olan yetenekleri kullanmak  Önemli olan iş ortamı yaratmak  Önemli olan müşteri – ki onlarda tüm nesillerden

32 PROMETHEUS 25.10.200732  B5 NESİLLERE AÇIK ŞİRKET OLMAK ( generation friendly companies ) Diversity – Farklılık = Zenginlik gender generation sexual orientation raceetnicity country of origin physical qualities religion ?

33 PROMETHEUS 25.10.200733  B6 İYİ UYGULAMA İÇİN ( best practices )  Database oluşturmak  Kuşak dönemi ilgili bilgileri toplamak – o kuşağın yaşadığı dönemin ekonomik, sosyal, teknolojik, vb olayları ve insanları...  Database i İk stratejilerinde kullanmak  Nesilleri eğitmek  Nesillere uygun müşteri & pazar eşleşmesi yapmak  Tüm nesilleri karar organlarında temsil ettirmek  Karma proje ekipleri kurmak  Sürekli gelişim ortamı yaratmak  Kalmayı & elde tutmayı ödüllendirmek  Performans ve verimlilik odaklı ücretlendirme kurmak  Hareketli organizasyonlara açık olmak  Yedeklemeyi açık tutmak  Mentörlük, koçluk, danışmanlık sisteminde kullanmak  Esnek iş saatleri iş yapma modelleri geliştirmek  Açık büfe modeli yarar planları oluşturmak ...

34 PROMETHEUS 25.10.200734  Grup çalışması 1  Şirket Politikalarımız ?  Ürünlerimiz ?  Pazarlama Uygulamalarımız ?  Yönetim Kültürümüz ?  Rakiplerimiz de ?  Bugün Ne Durumdayız Değerlendirme Yapalım ( 2 konu ) 20 dakika

35 PROMETHEUS 25.10.200735 *BABY BOOMERSX KUŞAĞIY KUŞAĞI Çalışmak için yaşamakYaşamak için çalışmakMevcut birikimleri tüketerek yaşamak Sadece iş odaklı olmakÇalışma ve sosyal yaşam arasında denge Sosyal yaşama odaklılık Uzun süreli çalışmaSonuç elde edene kadar çalışma Kısa süreli çalışma Çalışmayla geçen zamanÇalışma ve boş zaman dengesi Çoğunlukla boş zaman Bürokratik kurallara uymaBürokratik kuralları değiştirme Bürokratik kuralları kabul etmeme Çok çalışıp az tüketmeÇalıştığı kadar tüketmekAz çalışıp çok tüketmek Markayı önemsememeMarkayı tanımaAşırı marka bağımlılığı Gerekirse teknolojiden yararlanma Teknolojiyle yaşamaTeknolojiden vazgeçmeme RasyonellikDengeli duygusallık ve rasyonellik Aşırı duygusallık *D. Rodoplu

36 PROMETHEUS 25.10.200736 KRİTERLER*BABY BOOMERSX KUŞAĞIY KUŞAĞI ÜCRET●●●●●●●● İŞTEN ZEVK ALMA●●●●●●●●● GİRİŞİMCİLİK●●●●●●●●●● ESNEKLİK●●●●●●●●● GERİ BİLDİRİM●●●●●●●●● PARASAL ÖDÜL●●●●●●●●●●● MANEVİ ÖDÜL●●●●●●●●● TEKNOLOJİ●●●●●●●●● TAKIM ÇALIŞMASI●●●●●●●●● *D. Rodoplu EĞİTİM●●●●●●● YARATICILIK●●●●●●●●● İLETİŞİM●●●●●●●●●●

37 PROMETHEUS 25.10.200737

38 PROMETHEUS 25.10.200738

39 PROMETHEUS 25.10.200739

40 PROMETHEUS 25.10.200740  GEN Y MARKALARI  Apple  Trader Joe’s  Jet Blue  In-N-Out Burger  Ben & Jerry’s  Whole Foods  Adidas  American Apparel  Target  H&M  Levi’s  Volkswagen  Converse  Vitamin Water  Red Stripe Beer  GOOGLE

41 PROMETHEUS 25.10.200741 TEŞEKKÜR EDERİZ “Paylaşılan Bilgi Sonsuzluktur” e-mail yucel@prometheus.com.tr http:// www.prometheus.com.tr


"PROMETHEUS NESİLLERE GÖRE YÖNETİM M.Yücel Atış. 25.10.20072 M.YÜCEL ATIŞ Dokuz Eylül İşletme Lisans ( Pazarlama ) İstanbul İşletme Yüksek Lisans ( Ücret." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları