Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Esra Alemdar İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetim Danışmanı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Esra Alemdar İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetim Danışmanı."— Sunum transkripti:

1 Esra Alemdar İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetim Danışmanı

2  Seçme &Yerleştirme  Oryantasyon ve Eğitim  Performans Değerlendirme  Kariyer Planlama/Yetenek Yönetimi  Ücretlendirme

3  Büyüme  Global Operasyon  Geleceğin Liderleri Yeni Nesil  Risk Yönetimi  Daha Çok İstatistik  Sosyal Medya Kullanımı

4  Büyüme beraberinde DEĞİŞİMi getiriyor.  Değişimin hızına önce İK’nın adapte olması gerekiyor

5  İş ortağı  Ya da  Yönetim Partneri olmaktan ziyade halen « Yangın Söndürücü»

6  Masa başı İK’cılar devri bitti,  Saha Yöneticisi İK’cılar,  Süreçleri çok iyi bilen, analiz edebilen İK’cılar,  Ölçmeyi bilen İK’cılar,  Mali tabloları okuyabilen İK’cılar,  Esnek, hızlı, karar alabilen, üst yönetimi ve birim yöneticilerini «uyandırabilen» İK’cılar

7  Kurumsal öncelikleri iyi anlamak,  Değişimi yönetmedeki engelleri yönetebilmek,  Beklenmeyen etkileri öngörebilmek,  Başka hastanelerle benchmark,  Süreç odaklı çalışmak

8  Büyümenin ve Değişimin En Önemli Sonucu:

9  İlk aşaması Seçme&Yerleştirme

10  İşinden ayrılan bir yöneticinin şirkete olan maliyetinin en az 18 aylık brüt maaşı na denk geldiğini,  Bir çalışanı kaybetmenin hesaplanan maliyetinin o çalışanın maaşının 200 kat ına kadar çıkabildiğini söylüyor.

11  6 Kasım 2012 itibariyle;  Türkiye’nin en çok kullanılan aday bulma portalında sağlık sektöründe 1680 iş ilanı var  Bunların 557 tanesi 6 Kasım 2012 günü yayınlanmış.  Turnover?

12  Özellikle son 5-10 yıldır karşı karşıya olduğumuz aday hedef kitlemiz  yani «CV Havuzumuz»

13  Jenerasyonlar, dünya genelinde ekonomik ve sosyal hareketlerle oluşmuş zaman aralıklarıdır.  Müzik akımları, icatlar, yeni ilgi alanları ve savaşlar kuşakların dönemini oluşturur ve karakteristiğini belirler.  Her jenerasyon doğum yılına göre ayrılır.

14  Sessiz Kuşak/Savaş Kuşağı ( ) : 2 dünya savaşı arasında doğan kuşak  Büyük Bebek Patlaması Kuşağı/Baby Boomers (1945 – 1964): 2. dünya savaşı sırasında ya da sonrasında doğan kuşak  X Jenerasyonu/Baby Busters (1965 – 1979): Baby Boomers'lardan sonra doğan, daha gerçekçi, çalışkan ve kanaatkar bir kuşak

15  Y Kuşağı/Echo Boom/Millenials (1980 – 1999) : Genç, akıllı, özgürlüğüne düşkün ve teknoloji tutkunu.  Gününün yaklaşık 15 saatini medya ve iletişim teknolojileri ile geçiriyor.  Hayatlarını rahat yaşamak onlar için önemli.  Otoriteye meydan okuyorlar.  Ailesini ve patronlarını sorgulamaktan çekinmiyorlar.  İş hayatında son derece seçiciler.  Hızlı çalışıp başarılarını hemen kanıtlamak istiyorlar.

16  Türkiye nüfusunun % 25’ini oluşturuyorlar.  Yaklaşık 5-10 yıl içerisinde yönetici pozisyonlarında kendilerini kanıtlayacaklar.

17 İK’nın en önemli önceliği

18  Kişiyi esas alan insan odaklı tanıma göre «yetenek»; bir organizasyonun mevcut ve gelecek performansına önemli bir katkı yapacak kapasiteye sahip kişidir.

19  Doğru çalışanın, doğru yerde ve zamanda bulunmasının sağlanmasıdır.  Kilit pozisyondaki liderleğin sürekliliğinin sağlanması için detaylı ve sistematik çabadır.  Yetenek akışının, talebinin ve arzının yönetilmesidir.

20  İşgücü Planlaması ve Yedekleme  « Yedek Oyuncu Yetiştirme Stratejisi»

21  Sürdürülebilir büyüme elde etmek,  Yarının liderlerini geliştirmek,  Eşsiz bir rekabet avantajı olarak çalışanların performansını maksimize etmek,  Yüksek devir oranlarını azaltmak,  Sürekli yeni insanlar yetiştirmek maliyetini azaltmak

22  Personel maliyetlerini azaltır,  Turnover oranını % ile azaltır,  İlk yıl turnoverini ve toplam turnoveri azaltır

23  Anahtar pozisyonları belirleyin ve pazardakilerle kıyaslayın,  Çalışanlarınızı tanıyın, değer yaratma yetkinliklerine göre kategorize edin ve yeteneklileri tespit edin,  Çalışanlarınızın kısa ve uzun vadeli beklenti, motivasyon ve amaçlarını takip edin,

24  Umut vadedenleri koçluk ve danışmanlık hizmeti ile destekleyin,  Çalışanlarınızı desteklemeye yönelik programlar düzenleyin. Bu tip programlar değişime direnci de azaltır,  Kurumunuzun katılımcı yönetim ilkelerini içselleştirin

25  Entegre yetenek yönetimi stratejileri ve süreçleri daha iyi finansal performans getiriyor (Katılımcıların % 73)  Yetkinlik geliştirmeye odaklanan işbaşı eğitimi ve proje bazlı öğrenme ile bireysel performans ve takım performansı artıyor (%66)

26  Danışmanlık, koçluk, sosyal ağ ve işbirliğini teşvik,bilgi paylaşımı ve yüksek moral sağlıyor (% 61)  Yedekleme planlaması ve kariyer geliştirme uygulanması kurumun marka sadakati ve kalitesini artırır(%56)  İşgücü performansı sonuçlarının ölçülmesi yüksek performansın kalıcılığını artırır (% 52)

27 «Bana toplantıda ne yaptığından bahsetme, Pazartesi günü neyi farklı yapacağından bahset.» P. Drucker


"Esra Alemdar İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetim Danışmanı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları