Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Dijital Bankasürans 7 Ekim 2015. Bankasürans Pazar Payı 2.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Dijital Bankasürans 7 Ekim 2015. Bankasürans Pazar Payı 2."— Sunum transkripti:

1 Dijital Bankasürans 7 Ekim 2015

2 Bankasürans Pazar Payı 2

3 Banka ve Banka Dışı Dağıtım Kanallarının branş ayrımında prim değişimi (Milyon TL) Banka2009/122014/12Değişim Kaza ,4% Sağlık ,2% Kara Araçları ,3% Yangın ve Doğal Afet ,5% Genel Zararlar ,8% Diğer Branşlar ,0% Hayat Dışı Toplam ,4% Hayat ,4% Toplam ,0% (Milyon TL) Banka Dışı Kanallar2009/122014/12Değişim Kaza ,4% Sağlık ,9% Kara Araçları ,5% Yangın ve Doğal Afet ,9% Genel Zararlar ,2% Diğer Branşlar ,1% Hayat Dışı Toplam ,5% Hayat ,1% Toplam ,7%

4 Bankasüransta yüksek artış yaşayan branşlar Sağlık; Banka kanalında geleneksel sağlık ürünleri, sağlık üretiminin % 78’ini oluştururken, banka dışında bu oran % 93. Yangın; Banka kanalında sivil rizikolar (Konut) ve DASK yangın üretiminin % 55’ini oluştururken, banka dışında bu oran % 26. Genel Zararlar; Banka kanalında Tarım sigortaları branş üretiminin % 49’unu oluştururken, banka dışında bu oran % 31.

5 Bankasürans Pazar payı azalan önemli iki branş; Trafik; 2009 yılında % 2 olan bankasürans pazar payı 2014 yılında % 1,2’ye gerilemiş. Kasko; 2009 yılında % 8,7 olan bankasürans pazar payı 2014 yılında % 8’e gerilemiş. Oto branşı toplamında bankasürans pazar payı % 5,6’dan % 4,5’e düşmüş.

6 Bankasürans bu dönemde; diğer dağıtım kanallarının aksine mevcut pazarın paylaşılmasından ziyade, düşük primli ancak yüksek adetli satışlar ile Pazarı büyütmüş, ve Pazar payı artışını bu şekilde sağlamıştır.

7 Kanallara göre Branş Prim Üretimleri 2014

8 Branş Teknik Kar/Prim Oranları 2014

9

10 Bankasüransın Katkısı: Bankaların azalan faiz gelirleri, Sigortacılık komisyon gelirlerinin de yer aldığı faiz dışı gelirleri öne çıkarmaktadır, Kredi konusu risklerin, sigorta kanalıyla teminat altına alınması, kredi geri ödeme gücünün ve sürdürülebilirliğinin sağlanması, Müşterilere sunulan çapraz ürünlerin müşteri bağlılığına etkisi,

11 Bankasüransın güçlü yönleri: Veri madenciliği için çok uygun bir database; Müşteriyi gelir, eğitim seviyesi, moralitesi ve hatta harcama alışkanlıkları detayında tanıma imkanı, Kredi bağlantılı sigortalarda, antiseleksiyona uğramamış ve moralitesi yüksek bir sigortalı portföyü, Düşük primli, mikro/mini sigortacılık ürünlerinin bankacılık işlemleri sırasında çapraz satış imkanı, Prim tahsilat kolaylığı, Bankacılığın dijital platformda güçlü bir alt yapı ve kullanıma sahip olması (2014 yılı internet bankacılığını kullanan aktif müşteri sayısı 14.3 milyon, mobil bankacılık aktif müşteri sayısı 6.7 milyon), güçlü çağrı merkezi organizasyonları,

12 Bankasüransın zayıf yönleri: Banka çalışanının asli işi olmaması sebebiyle, sigorta satışında müşterinin yeterince bilgilendirilmeme olasılığı, Kapsamlı sigortacılık ürünlerinde acente veya broker tarafından verilen hizmetin verilememesi, Kredi ilişkisinin sona ermesiyle sigortalılığın sona ermesi, yenileme oranlarının düşük olması,

13 Dijital Bankasürans Dijital Bankasürans; Bankasüransın güçlü yönlerini öne çıkaracak, zayıf yönlerini ise bertaraf edip fırsata dönüştürebilecektir. Penetrasyonu artırmakla beraber, Sektör büyümesine, sigortacılığın tanıtımına ve karlılığına önemli katkı sağlayacaktır.

14 Teşekkür Ederiz


"Dijital Bankasürans 7 Ekim 2015. Bankasürans Pazar Payı 2." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları