Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAygül Behçet Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
Dilencini müşkülpesenti olmaz. Devam Etmeye Var mısınız?
Merhaba Ortaklar! Merhaba Dilenciler! Dilencini müşkülpesenti olmaz. Öğrenme Ortaklığına Devam Etmeye Var mısınız? ömerpeker
2
KENDİ ŞANSLARINI YARATAN UZUN ÖMÜRLÜ ÖĞRENCİLER! HOŞGELDİNİZ!
Kendinizi yeniden keşfetmeye Yaşam kalitenizi artırmaya,, büyümeye, gelişmeye, biricikleşmeye, özgürleşmeye güzelleşmeye, gençleşmeye, Geleceğinize yatırım yapmaya ve öğrendiğini yaşamaya... KENDİ ŞANSLARINI YARATAN UZUN ÖMÜRLÜ ÖĞRENCİLER! HOŞGELDİNİZ! ömerpeker
3
(CAHİLLİK PRİMİ ÖDEYEREK YAŞAR)
İnsan, bedensel, duygusal, zihinsel ve ruhsal boyutlardan oluşmuş çok kaynaklı bir varlıktır. Birçok insan kendini tanımayı ihmal etmiştir. Bu nedenle yaşamını planlayamıyor, doyumlu yaşayamıyor ve varolan güçlerini kullanamıyor. Başkalarının onayına göre yaşıyor. (CAHİLLİK PRİMİ ÖDEYEREK YAŞAR)
4
Yaşlanmak mı? İhtiyarlamak mı?
Eşimizle, işimizle hala Flört, nişanlılık,bal ayları gibi yaşamayı sürdürüyor muyuz? ömer peker
5
EĞİTİME KALİTE ANLAYIŞI (insan odaklı yönetim) UYGULANDIĞINDA...2011
Prof. Dr. Ömer PEKER ömerpeker
6
KENDİNİZİ ŞİMDİ GELİŞTİMEYECEĞİZ DE NE ZAMAN GELİŞTİRECEĞİZ?
İŞ VE ÖZEL YAŞAMDA BAŞARILI VE MUTLU OLMAK HERKESİN RÜYASIDIR. ömerpeker
7
Düşünce olmaksızın öğrenme emek kaybıdır, öğrenme olmaksızın düşünme tehlikelidir. Confucius
Geleceğin cahil insanları okumayı bilmeyenler değil, öğrenmeyi bilmeyenler olacaktır. Alvin Toffler ömerpeker
8
Öğrenmenin ve yaratıcılığın en büyük düşmanı,
İnsanın bir konuyu zaten bildiğine inanmasıdır. İnsanın o bildiklerini sandıklarıdır. İnsanın o bildiklerini sandığı alışkanlıklarıdır. (öğrenilmiş çaresizlik-acizlik) Bu alışkanlıklar kişiyi genç yaşta ihtiyarlatır. ömerpeker
9
Biz kimiz? Kişilerin geleceği ile oynayan insanlarız.
Acaba bu davranışımız kaç model? Aslında insanının geleceğe hazırlanma SÜRECİ’ndeki katalizörlerden biriyiz. ömerpeker
10
GÜNÜMÜZ VE GELECEKTEKİ
EĞİTİM, KİŞİYİ, GÜNÜMÜZ VE GELECEKTEKİ YAŞAMINA HAZIRLANMASI SÜRECİNE LİDERLİK ETMEKTİR. ömerpeker
11
EĞİTİM
12
“Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür insanlar yetiştiriniz.”
Atatürk’ün “Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür insanlar yetiştiriniz.”
13
İnsanın en iyi yapabildiği şey öğrenmedir.
Ya engelleri Ana-baba-aile Eğitim sistemi ömerpeker
14
“ŞİMDİLİK”mezhebinin üyeleridir. Şimdicilik mi?,gelecekçilik mi?
Çalışanlara-Öğrencilere-çağdaş toplumu öğretmeye çalışan Öğretmen-yönetici, “ŞİMDİLİK”mezhebinin üyeleridir. Şimdicilik mi?,gelecekçilik mi? ömerpeker
15
lider eğitim yöneticisinden
Başka bir anlatımla, “YETİŞTİRİCİ”den lider öğretmenden, lider eğitim yöneticisinden söz edilmekteyiz. ömerpeker
16
“DEĞİŞİME KİMSE KARŞI DEĞİLDİR; YETERKİ UCU BANA DOKUNMASIN. ” A
“DEĞİŞİME KİMSE KARŞI DEĞİLDİR; YETERKİ UCU BANA DOKUNMASIN.” A.Hamdi TANPINAR “Herkes insanlığı değiştirmeyi ister, ama hiç kimse kendini değiştirmeyi düşünmez.” TOLSTOY ömerpeker
17
Değişmek ve gelişmek için “Kişinin; dışındaki engeller,
İçindekilerle karşılaştırıldığında hiç kalır.” Anonim ömerpeker
18
Öğrenme, Değişme, Gelişme, Geliştirme.. E n g e l l e r i ise!
*Kendimiz, *Çalıştığımız sistem, *Eğitim ya da öğrenme biçimindeki fark, (nakli EĞİTİM-akli EĞİTİM) ömerpeker
19
“insan cahil doğar ama aptal doğmaz, onu aptallaştıran eğitimdir. B
“insan cahil doğar ama aptal doğmaz, onu aptallaştıran eğitimdir. B.Russel Eğitim sitemimizdeki uygulama hataları şunlar olabilir mi? 1.Yönetim anlayışındaki değişmeleri izleyip eğitim sitemimize uygulamada geç kalmamız, 2. Öğrenme yetki ve sorumluluğunun; öğrencide olduğunu unutmamız! ömerpeker
20
TEMELİNDE YÖNETİMİN TAVRI YATAR.”
“TOPLUMSAL GELİŞMENİN DE ÇÜRÜMENİNDE. 86.yıl TEMELİNDE YÖNETİMİN TAVRI YATAR.” ömerpeker
21
Eğitim Sistemimizin, GELİŞMESİNİN DE GERİ KALMASININ DA TEMELİNDE;
Eğitim Sistemimizin HER SEVİYESİNDE GÖREVLİ EĞİTİM ve ÖĞRETİM LİDERLERİNİN, ÇALIŞANLARININ HİZMET ÖNCESİ, HİZMET İÇİ YETİŞ(ME)MİŞLİKLERİ VE UYGULA(MA)DIKLARI TAVIRLARI YATAR. ömerpeker
22
YÖNETİM ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞME VE GELİŞMELER YAKLAŞIMLAR
SÜREKLİ ÖĞRENME,SÜREKLİ İYİLEŞTİRME-GELİŞTİRME YAKLAŞIMLARI (KYS) İOY 1980 Satabildiğini üreten. ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Sistem-durum Ne üretirsem satarım! DAVRANIŞSAL YAKLAŞIM Biraz insan Ne üretirsem satarım! KLASİK YAKLAŞIMLAR Üretim Ne üretirsem satarım! ömerpeker
23
Ülkemizin önce ve ilk önce çözülmesi gereken en BÜYÜK sorunu nedir?
Kurumlarda uygulanan Y ö n e t i m İşletme yönetimi Kamu yönetimi Asker yönetimi Sağlık yönetimi Kültür yönetimi Adalet yönetimi Eğitim yönetimi Sınıf yönetimi ..……..yönetimi ömerpeker
24
TKY; İş Ev Özel ve Sosyal
*Evde, İşte, Özel ve Sosyal Yaşamda uygulanabilir bir Yaşam Felsefesidir”. *Kalite için; Sürekli öğrenme, Sürekli Geliştirme, *sıfır hatalı üretim, *müşteriye ve çalışana değer veren *İNSAN ODAKLI bir yönetim anlayışı, ömerpeker
25
(TKY) İNSAN ODAKLI YÖNETİM;
AİLEDE, SOSYAL VE ÖZEL YAŞAMDA, İŞ YERİNDE, OKULDA, HER DURUMDA İNSANIN YÜCELMESİNİ SAĞLAMA SÜRECİDİR
26
*BİR KURUMUN, KURULUŞ NEDENİ olan İNSANIN (vatandaş-müşteri) TATMİN VE MEMNUN OLMASIDIR.
*BU DA, ÇALIŞANLARA GÖSTERİLEN SAYGI VE DEĞERLERLE SÜREKLİ GELİŞME VE GELİŞTİRMEYLE OLUR.
27
Diğer bir anlatımla, İ. O. YÖNETİM;
Diğer bir anlatımla, İ.O. YÖNETİM; *KURUM İMAJININ ve KURUM İTİBARININ SÜREKLİ İYİLEŞTİRİLMESİ SÜRECİDİR.
28
EĞİTİME KALİTE ANLAYIŞI UYGULANDIĞIMDA
Öğretim-eğitim- Liderliği Olumlu motivasyon anlayışı Öğrenme yöntemlerinde sürekli geliştirme Öğrenme Hatasını önleme/sıfır hata Toplumsal sorumluluk ömerpeker
29
EĞİTİME KALİTE ANLAYIŞI UYGULANDIĞIMDA
Öğrenmeye Katkısı olan herkesin katılımı Tedarikçilerle(aile,önceki sınıf öğretmenleri…)işbirliği Öğrenen okul ve sürekli geliştirme İç müşteri(öğretmen, eğitim yardımcıları) ve dış müşteri(öğrenci,aile,sonraki sınıf öğretmenleri,üst öğretim sistemi) MEMNUNİYETİ ömerpeker
30
Kendilerini yargılamaktan çok destek veren,
“Toplam Kalite” diye adlandırılan felsefe ve onun “Toplam Kalite Yönetimi”(İnsan Odaklı Yönetim) denen uygulaması; Eğitimcilere; Kendilerini yargılamaktan çok destek veren, Patron öğretmenden çok yol gösteren, koçluk yapan, Sınıfta tek başına çalışan işçiden çok, yönetici, veli, öğrenci, öğretmen, iş sahipleri ve tüm toplumla paydaş olarak görmelerine yardımcı oluyor. ömerpeker
31
Eğitim sisteminde kaliteli yönetim uygulandığında;
*öğrencilerin öğrenme sürecinde başarılı olmaları ve bundan keyif almaları. *öğrencilere uygulanan Çan Eğrisinin; başarısız, iyi değil,çoğunluk vasat başarılı, iyi ve çok iyi sıralaması öğrencilerin çoğunun heveslerini kırdığı, *öğrnclrn, tümünün yüksek not alması, *yaratıcılık, kendine güven ve öğrenme hevesi, *farklı ve yeni bakış açıları içeren çalışmalar, *sistemin tüm parçaları hep birlikte başarılı olması, ömerpeker
32
EĞİTİMDE KALİTE MODELİNE GEÇİŞ
ömerpeker
33
EĞİTİMDE KALİTE MODELİNE GEÇİŞ
ömerpeker
34
EĞİTİMDE KALİTE MODELİNE GEÇİŞ
ömerpeker
35
Toplam kalite yönetimi sosyal paydaşların dengeli mutluluğudur.
MEB OKULLAR TOPLUM Öğrenci Eğitim çalışanları ÜNİVERSİTELER Önceki okullar Tedarikçiler (ulaşım, gıda, vs.) Aileler İşverenler Rakip okullar ömerpeker
36
BU SATIH! TÜM OKULDUR, TÜM EĞİTİM SİSTEMİDİR...
HATT I KALİTE YOKTUR SATH I KALİTE VARDIR (Atatürk’ün sözünden uyarlama) BU SATIH! TÜM OKULDUR, TÜM EĞİTİM SİSTEMİDİR... ömerpeker
37
Önlemeye dönük yaklaşım
Testi kırıldıktan sonra... ömerpeker
38
Planla Uygula Kontrol et GGİ Sürekli İyileştirme Kaizen Zaman P U K
Sürekli iyileştirme..Sürekli öğrenme. Zaman P U K GGİ Yenilik İyileştirme GGİ Uygula Kontrol et ömerpeker
39
Bir Öğrenmenin sonunda mı. öğrenirken mi
Bir Öğrenmenin sonunda mı? öğrenirken mi ? Kontrol 1-10 kuralı TZ TZ0 TZ0 TZO TZ TZ0 ömerpeker
40
Sizin için mi? Sizinle birlikte mi?
Hazırlopçu Yaşam Hazırlopçu Öğrenme olur mu? ömerpeker
41
Bu süreç,doğuştan ölünceye kadar süren bir olgudur.
Eğitim; Kişinin doğuştan var olan öğrenme ve araştırma isteğinin artırılması suretiyle, kendisini gelecekteki yaşamına hazırlanması için yardım edilmesidir. Bu süreç,doğuştan ölünceye kadar süren bir olgudur. ömerpeker
42
EĞİTİM, TASI DOLDURMAK DEĞİL, ATEŞİ ALEVLENDİRMEKTİR.
YA DA; “ÇOCUKTA DOĞUŞTAN VAR OLAN SORGULAYICI VE ARAŞTIRICI ÖZELLİĞİNİ” KÜLLENDİRMEK değildir. ömerpeker
43
Öğrenmeyi Öğretmek mi? Öğrencilerin hem yüreklerini hem de akıllarını tümüyle öğrenmeye vermeleri için ne yapabiliriz? Onları Sevmek ve Güvenmek, Öğrenme yetki ve sorumluluğunu öğrenciye devretmek (otantik öğrenme) ömerpeker
44
“Öğrencilik yapan mı, Öğrenciliği yaşayan mı” hangisi doğru?
Öğrenmelisin Öğrenebilirim Olmalısın Olabilirim Yapmalısın Yapabilirime geçilmesi gerekmez mi? ömerpeker
45
Eğitimin amacı doğru dürüst bir geçim sağlamak değildir.
Abraham Lincoln’e, öğrenmeyi sürdürdüğü için “ne kazandın ki” diyen birine verdiği yanıt.) Eğitim, onu elde ettikten sonra, hayatınız ne gibi bir istikamet vereceğinizi öğrenmektir. ömerpeker
46
Geleceği Biçimlendirmek, (Rotalama)
KİŞİSEL ROTALAMA (kişisel str.pln Kurumsal Rotalama(krmsl. Str.pln) 5018 sk), Ülkenin Rotalaması(Ülknn. Str. Pln) ömerpeker
47
GELECEKTEKİ UMUTLARIMIZ, BİR MİHENK TAŞIMIZ, Performans ölçütlerimiz ,
Fikrimiz, uzun vadeli planımız vizyonumuz yoksa, nasıl başarısız/başarılı olduğumuzu anlarız? ömerpeker
48
GÜNÜ YAŞAMAK GELECEĞİMİZE HAZIRLANMAK
Bugünü kaliteli bir şekilde yaşabilmek için kendimizi sürekli geliştirmek, Geleceğimizi şimdiden rotalamak-planlamak. ömerpeker
49
Uzun ince bir yol.... Nereye varmak istediğimiz ve bizi oraya götürecek akıllı bir oyun planı... ömerpeker
50
BU GÜN KİM OLDUĞUMUZ; DÜN, bu gün iiçin ALDIĞIMIZ KARARLARIMIZIN, ALDIĞIMIZ TEDBİRLERİN VE TERCİHLERİMİZİN SONUCUDUR. ömerpeker
51
YARIN SKT’mize kadar. Thomas Edison; “buluş için yeni bir fikir oluştuğunda önce herkese söyler sonra laboratuvara gider ve gerçekleştirirmiş.” ömerpeker
52
Yaratıcı düşünmek için ek birkaç öneri...
*“imkansız”, “işe yaramaz”, “yapamam”, “denemeye değmez” sözlerini DÜŞÜNME ve KONUŞMA sözcüklerimizden çıkarılmalı *Daha iyi nasıl yapabilirim? * ömerpeker
53
Özgeçmişimiz Öz geleceğimiz
NEREDE OLMAK İSTİYORU(M)Z? (vizyonumuz) Özgeçmişimiz Öz geleceğimiz TAM ŞİMDİ NEREDEYİM ? (misyonumuz) NEREDEYDİ(M)K ? ömerpeker
54
Büyük insanların hedefleri vardır;
Diğerlerinin arzuları. W.Irwing ömerpeker
55
Göz odur ki, dağın arkasını göre,
Akıl odur ki, başa geleceği bile ömerpeker
56
HAYALLERİNİ KENDİ GÜCÜYLE GERÇEKLEŞTİREBİLECEĞİNE İNANAN İNSAN;
ŞEVKLİDİR, İNANÇLIDIR, KENDİNE GÜVENİ TAMDIR VE YAŞAMA SEVİNCİ VARDIR. EL ARABASI DEĞİLDİR. Rahatlıkla nasıl başa çıkacağını bilir. OLGUNLAŞMAZ, YEŞİL KALIR ömerpeker
57
Kaliteli yaşam ve Adanmış bir gelecek için:
Bu gece saat 24’e kadar (16 ocak 2011) Zamanımıza (SKT’ne kadar), zaman ayırmanın zamanıdır. ERTELEME HASTALIĞI… ömerpeker
58
bugündür.” YAŞAMIMIZDAKİ DİSİPLİN AĞACINI BUGÜN DİKELİM.
“Bir ağaç dikmek için en iyi zaman yirmi beş yıl öncedir. ...İkinci en iyi zaman ise bugündür.” YAŞAMIMIZDAKİ DİSİPLİN AĞACINI BUGÜN DİKELİM. ömerpeker
59
Yaşamımızın, 1.SAYFAsı Ben İYİ BİR..... 2.SAYFAsı…YAPABİLİRİM
3.SAYFAsı...SAHİBİM 4.SAYFAsı BEN; SADECE SAHİP OLDUKLARIMIN DEĞİL, SKT’ne kadar GERÇEKLEŞTİREBİLECEKLERİMİN VE SAHİP OLABİLECEKLERİMİN TOPLAMIYIM ömerpeker
60
Neden istediğimiz hedefleri belirlemiyor ve yaşamıyoruz? BAHANELERE bak!
Çünkü; ÇÜNKÜ; 3… HEDEF YETERSİZLİĞİ ömerpeker
61
BİZ SEVDİK AŞIK OLDUK SEVİLDİK MAŞUK OLDUK HER DEM YENİLENİRİZ
BİZDEN KİM USANASA Yunus EMRE ömerpeker
62
HER DEM YENİLENMEYİ SÜRDÜRÜR YA DA SÜRDÜRMEZ...
İŞ VE ÖZEL YAŞAMDA BAŞARILI VE MUTLU OLMAK HERKESİN HAYALİDİR ve elindedir HER DEM YENİLENMEYİ SÜRDÜRÜR YA DA SÜRDÜRMEZ... ömerpeker
63
BU GÜNKÜ durumunuzun 6-8 yıl daha ihtiyarlamış halinizi
…SENİZ, Ya En geç 6-8 yıl sonra başarınızla ve yaşam kalitenizle-KENDİNİZLE – gurur duyacaksınız. YA DA BU GÜNKÜ durumunuzun 6-8 yıl daha ihtiyarlamış halinizi GÖRECEKSİNİZ. ömerpeker
64
EĞİTİM VE ÖĞRETİM LİDERLİĞİNDE EK TEMEL BECERİLERiMİZ
*Uzun ince bir yol çizme ve çizdirebilme B.B. *İLETİŞİM B.B. GÜVEN DUYMA B.B. YETKİ ve SORUMLULUK KULLANMA VE DEVRETME B.B. *MOTİVASYON B.B. . ömerpeker
65
Bir mezar taşı yazısı “BURADA
Bir mezar taşı yazısı “BURADA! KENDİNDEN DAHA İYİ, DAHA ZEKİ OLANLARI ÇALIŞTIRAN ADAM YATIYOR.” Andrew Carnegie ömerpeker
66
Lider öğretmen doğmaz lider öğretmen olunur. ömerpeker
67
Ya liderlik et, ya izle, ya da yoldan çekil... (Ted Turner)
...AMA ORADA OTURUP DURMA Çaresizsiniz ömerpeker
68
Yetiştirdiğimiz insan davranışı böyle mi olmalı?
ömerpeker
69
Lider olmamak için inadımız neydi? Önce ilk önce…
Hedef yetersizliği Arabaya taş koydum İm… Ben bu yola baş koydum ömerpeker
70
Öndeki kaz, yorulunca dinlenmek için en arkaya sıraya geçer.
Öne geçer ömer PEKER ömerpeker 70
71
İŞTE, BÜTÜN MESELE BU! Lider olmak ya da Lider olmamak… ömerpeker 71
72
YAŞAYAN HER İNSAN BİR LİDER ADAYIDIR.
HER ADAY, İSTERSE! LİDERLİK İÇİN KENDİNİ GELİŞTİREBİLİR ömerpeker
73
Mevcut düzeni sürdürür. Yenilik peşindedir. Gücünü kendisinden.
HANGİ DAVRANIŞ BİR ÖĞRETMENİN… Kontrolü vurgular. Güvenmeyi esas alır. “Öğrenin” der “Öğrenelim”der Yönlendirir. Yönetir. . Mevcut düzeni sürdürür. Yenilik peşindedir. Gücünü kendisinden. Gücünü Makamından alır . Öğretme Yetki ve sorumluluğu kendisindedir Öğrenme Yetki ve sorumluluğu öğrencidedir. İtaati vurgulayan. Alternatif yaklaşımlara açık. Planlara aşırı bağlıdır. Katılımı vurgular. Belirlenmiş amaçlara hizmet eder. Yeni amaçlar ortaya atar. İşi doğru yapar. Doğru işi yapar. ömerpeker
74
Kendini yeniler Kendini yineler Öğrenciye zaman ayırır.
Kendisine ulaşmak zordur. Kendini yineler Kendini yeniler Kriz anında soğukkanlı ve rahattır. Kriz anında panik yapar ve kontrolü kaybeder. Onunla çalışmak bir eziyettir . Onunla çalışmak bir zevktir. Kendisiyle gurur duyar. Öğrencileriyle gurur duyar. İlişkilerinde sıcak ve samimidir. İlişkilerinde soğuk ve mesafelidir Öğrencilere güvenir. Hiçbirine güveni yoktur. Öğrencileri Korkutur Onları Coşturur ömerpeker
75
Ekibini başarıya götürür. .Çok dinler Dinlemesini bilir.
Başarıları kendine mal eder. Ekibini korur. Kendinden başkasını düşünmez Hatasını itiraf eder, hata yapanı affeder. Hatasını kabul etmez, hata yapanı da affetmez. Bilgiyi yayar. Bilgiyi saklar.. Herkesin potansiyelinin ortaya çıkmasına rehberlik eder. Herkesin kendisi gibi davranmasını ister. En basit sorunu bile karmaşık hale getirir. Sorunları basite indirger. Sevincini ve kederini öğrencisiyle paylaşır. Sevincinde neşesinden, kederinde gazabından yanına yaklaşılmaz. Öğrenciyle beraber olmaktan rahatsızlık duyar. .Çok dinler Öğrenciyle beraber olmaktan mutluluk duyar ömerpeker Dinlemesini bilir. Konuşmaya bayılır.
76
. Öğrencileri sorunlu Paylar Onları sorumlu kılar Paylaşır
Giyim,şekil … Öğr.yüreğini ağzına get “Hadi öğrenin ” der kalpleri zedeler Çoğunlukla antipatiktir Değişelim Onları sorumlu kılar Paylaşır EĞT.Gelişme meraklı Öğrencileri yüreklendirir “Hadi öğrenelim” der Kalplere seslenir Empatik,sempatiktir Değişin ömerpeker
77
. Öğrencilerle beraber öğrenir
Öğrencileri güçlü kılar Öğrenmede Doğru avcısıdır kolaylaştırıcıdır Takip edilir “Nasıl olur”u anlatır Öğrencilere rağmen eğitim yaptığını sanır Öğrencileri aciz kılar Öğrenmede hata avcısıdır direktif vericidir. Takip eder “Neden olmaz”ı . ömerpeker
78
Sonuç odaklıdır Yere batırıcıdır “Hep ben bilirim”der Sadece iletir
Gücü ve unvanı sever “Ben”ve”Siz” der Öğrenci odaklıdır Yaratıcıdır “Siz bilirsiniz”der İletişim kurar Öğrencileri sever “Biz”ve”Biz”der ömerpeker
79
MOTİVASYON Güdülenmek-isteklenmek Hangisi?
Güdülemek-isteklendirmek Güdülenmek-isteklenmek Hangisi? Motive etmek, “sende bir bozukluk var” diye bir yaklaşımı mı? ömerpeker
80
ABA-SOPA, SOPA-HAVUÇ YUMUŞAK KONUŞ BİR ELİNDE SOPA BULUNSUN
TATLI SERT YÖNETİM ömerpeker
81
ömerpeker
82
. ömerpeker
83
LEKE (yanlış) ARAMA HASTALIĞI
İster kendinde İster bir eşte , ister bir çocukta, Bir komşuda, bir patronda, Bir çalışanda ya da Bir arkadaşta NE KADAR LEKE ARARSANIZ, O KADAR LEKE BULURSUNUZ. Yazılı sınav kağıtlarının değerlendirilmesinde nelerin altını çizeriz? ÖMER PEKER
84
Neden güçlü yönlerini değil?
Eğitim sistemimizde, öğrencinin hatalı yanıtların altını çizerek, zayıf yönlerini belirterek değerlendirilir. Neden güçlü yönlerini değil? ömerpeker
85
Öğretmenler arasında fark, ufaktır. Ufak fark, tutumlardadır.
Büyük farklılıksa, Öğrenciye olumlu veya olumsuz bakış ve davranış farkıdır. ömerpeker
86
Öğreme yaşamına Olumsuz bakanlar. OLUMSUZLUK;
BULAŞICIDIR ÖĞRENCİNİN POTANSİYELİ SINIRLAR ÖĞRENME YAŞAMINDAN KEYİF ALMASINI ENGELLER Çoğu öğretmen ve yönetici (vaktim yok) tekerlemesi sık kullanır okumaz yazmaz, Öğrencilere Olumsuz eleştiri, yüreklerine İNER, KIRILIR, üzülürler. Öğrencilere Olumsuz eleştiri KORKUTUCUDUR SAVUNMAYA, İKNA ETMEYE YÖNELTİR OLUMSUZ İNSAN (kim bu) BİZİ(kimler) DE … Olumsuz düşünce becerisi, ister istemez gelip böğrümüze yapışır. ömerpeker
87
Motivasyon Oluştur Katılım Sağla M O K S
Meşe Odunu Kızılcık Sopası A.Ş.İzgören ömerpeker ömer peker
88
NEYE YARAR... DAHA AYAKKABININ BAĞCIKLARAINI BİLE BAĞLAYAMIYORSUN...
BiR BABANIN MOTiVATÖRLÜGÜ DÜNYA SATRANÇ ŞAMPİYONU OLDUN, ÜNİVERSİTEYİ KAZANDIN, ÜÇ DİL BİLİYORSUN, AMA NEYE YARAR... DAHA AYAKKABININ BAĞCIKLARAINI BİLE BAĞLAYAMIYORSUN... SENİ GİDİ YETENEKSİZ ömerpeker
89
DÜNYAYA NASIL BAKIYORSAK? O DA BİZE ÖYLE BAKAR...
Güzel bakan, güzel görür, güzel gören güzel düşünür. Güzel düşünen Güzel yaşar. ömerpeker
90
ÖĞRENME YAŞAMINA OLUMLU BAKANLAR:
BURADADIR ömerpeker
91
Olumlu düşünce becerisi öğrenilebilen bir yetenektir.
ÖĞRENME YAŞAMINAOLUMLU DÜŞÜNME (polyanna’cılık değil, insan gerçeğidir) HER ÖĞRENCİNİN EN İYİ YÖNÜNÜ ARAMAKtır. ÖĞRENCİLERLE OLUMLU İLETİŞİMLE OLUMLU SONUÇ AYRIK otlarını değil GELİNCİKLERİ GÖREBİLMEKtir. OLUMLU TUTUM YARATIR. ÖĞRENCİNİN BAŞARILI VE OLUMLU DÜŞÜNCE DAVRANIŞLARI BULABİLMEK bir maharettir. OLUMLU ELEŞTİRİ ÖĞRENCİNİN GÜNÜnü ISITIR SENCE NE YAPALIM? UZLAŞMACIlıktır. ÖVGÜ, HATIR SORMA,KISA SOHBET olumlu etki yaratır. “NE İYİ OLMUŞ” demeyi ihmal etmemektir. Olumlu düşünce becerisi öğrenilebilen bir yetenektir. ömerpeker
92
POZİTİF OLMAK - + - + ömerpeker
93
OLUMLU DAVRANMA döngüsü; Öğrenciye; Sevgi, Değer Verme, Saygı Gösterme ve Onurlandırma Olumlu Tutumun Gelişmesi Olumlu Davranış Olumlu İlişkiler Yüksek Moral Öğrenme kalitesinde artış ömerpeker
94
Her gün bu kadar güzel mi bu deniz. Böyle mi görünür gökyüzü her zaman
Her gün bu kadar güzel mi bu deniz? Böyle mi görünür gökyüzü her zaman? Her zaman güzel mi bu kadar, Bu eşya bu pencere? Değil, Vallahi değil; Bir iş var bu işin içinde. Orhan Veli KANIK ömerpeker
95
Bir öğrenciye olduğu gibi davran,öyle kalacaktır.
Bir öğrenciye olabileceği ve olması gerektiği gibi davran, öyle olacaktır. Goethe’den uyarlama ömerpeker
96
ONLAR ÖYLE DAVRANACAKLARDIR. TERSİ nasıl söylenmeli?
EĞER SİZİNLE BİRLİKTE OLAN ÖĞRENCİLERİN ÇOĞUNLUĞUNUN; APTAL, BECERİKSİZ, KAYTARICI VE TEMBEL OLDUKLARINI İNANIYORSANIZ ONLAR ÖYLE DAVRANACAKLARDIR. TERSİ nasıl söylenmeli? ömerpeker
97
ÖĞRENME-ARAŞTIRMA İSTEGİ İÇİN,
BİR LİDER ÖĞRETMENİN GÖREVİ, ÖĞRENME SÜRECİ İÇİN MOTİVASYON ATEŞİNİ YAKMAK DEĞİL, HER ÖĞRENCİNİN, ÖĞRENME-ARAŞTIRMA İSTEGİ İÇİN, İÇİNDEKİ MOTİVASYON KIVILCIMININ ÇAKMASINI SAĞLAYACAK BİR ORTAMI YARATMAKTIR. ömerpeker
98
En iyi öğretmen, öğrencideki en iyiyi ortaya çıkaran kişidir.
“TEMBEL” VE “İSTEKSİZ” ETİKETLERİ YANLIŞ ömerpeker
99
Bunu güzel bir söze döndürebilir. Öğrencinin yüreğini ısıtabilir.
“HER LİDER ÖĞRETMEN ; ÖĞRENCİLERİNİ İYİ BİR ÖĞRENME DAVRANIŞINI” yakalayabilir. Bunu güzel bir söze döndürebilir. Öğrencinin yüreğini ısıtabilir. ömerpeker ömer peker
100
İYİ BİR LİDERÖĞRETMEN ; ÖĞRENCİLERİNDE GÜVEN UYANDIRIR.
DAHA İYİ BİR LİDER ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİLERİNİN KENDİLERİNE GÜVENMELERİNİ SAĞLAR. ömerpeker
101
Öğrenme sürecinde yetiştirici olmak; Bilim ve sanat sahibi olmaktır.
*gerçek olmaktır, *katalizör olmaktır ve *liderlik görevini üstlenmektir . ömerpeker
102
Yetiştiricinin; kusursuz, yanlışsız olması anlamına gelmez.
Aslında yetiştiricilik gelişmedir; gelişerek öğrenici-himaye altındaki- kişi gibi düşünmeyi öğrenir, himaye altındaki kişi ise yetiştirici ile gelişir. Karşılıklı arayıştır. Ortak bir uğraşıdır. ömerpeker
103
Bu tür yetiştiricilik süreci; ölçmelerden çok , danışma ve sevgiye dayanan bir öğrenmeyi oluşturma dır. ömerpeker
104
Mentor; hem bilge hem de duyarlı biridir ki,
Yetiştirici- mentor; yol gösterici niteliğe sahiptir. (Homer’in odyssey) Mentor; hem bilge hem de duyarlı biridir ki, bunlar da üstün nitelikli yetiştiriciliğin ana bileşenleridir. Dört işlemden yalnız + ve x işlemleri kullanmaktır. ömerpeker
105
Yetiştirici; bir öğretmen, bir rehber, bir bilge hepsinden öte, .
himaye altında birinin yorumsuz bakışıyla, tümüyle ve şefkatli bir şekilde yeteneğinin sınırlarını zorlayan insandır ömerpeker
106
AİLEDE, OKULDA GELECEĞE HAZIRLANMAYA ÇALIŞAN ÖĞRENİCİNİN SERZENİŞİ
AİLEDE, OKULDA GELECEĞE HAZIRLANMAYA ÇALIŞAN ÖĞRENİCİNİN SERZENİŞİ... “O KADAR ÇALIŞIYORUM KİMSE BANA TEŞEKKÜR ETMİYOR.” ömer peker
107
Kutlayın, kutlayın, kutlayın İnsanlar onaylanmayı severler, insanların onaya gereksinimi vardır, insanlar onaylarla gelişirler. Büyük ilişkiler onaylayan bir davranışla başlar ve onaylayan bir yüz ifadesiyle biter ya da sürer gider. ömerpeker
108
ARMAĞAN VERMEK (Geri Bildirim- Pekiştirme), İNCELİKLİ BİR İŞTİR.
Armağan vardır YÜREK”TİTRETİR, armağan vardır” GARSON BAHŞİŞİ”gbdr. “VERMEK” BİR GÖNÜL TADIDIR. BİR İNSAN EYLEMİDİR, ELLE DEĞİL YÜREKLE, DUYGUYLA VERİLİR. ALANA, BİR DUYGU, BİR DÜŞÜNCE, BİR ANLAM KATAR, “SÖZ”.,”DUYGU”,”BAKIŞ”,”DAVRANIŞ”,GÜVEN” “DOSTLUK”,”SEVGİ , NE GÜZEL ARMAĞANLARDIR, ömer peker
109
Derin sevgimizi verebiliriz ve saygılarımızı esirgememeliyiz.
ÇOCUKLARIMIZA, Derin sevgimizi verebiliriz ve saygılarımızı esirgememeliyiz. ömerpeker
110
…….. Beni dinlemek için zaman ayırdı.
Beni yalnızca bir öğrenci olarak değil, bir insan olarak gördü. Kişisel sorunlarıma ilgi gösterdi. Olumlu bir örnek oluşturdu. Daha fazlasını başarabileceğimi bilmemi sağladı. ömerpeker
111
Neler olup bittiğini bilmemi sağladı.
Bana cesaret verdi. Hiçbir zaman kendisini bizlerden daha üstün görmedi, genellikle bizlerle eşit bir gibi davrandı. Neler olup bittiğini bilmemi sağladı. İyi bir davranışım için beni övdü. Bir işi iyi yapmadığımda bunu doğrudan belitti. ömerpeker
112
. Ben kendisi ile uyumlu öğreneceğim
Yeni konuyu öğrenmemde yardım edecek, bana ne öğreneceğimi anlatan, benden beklenenin,yetki ve sorululuklarımın ne olduğunu bildiren Arada sırada bana nasıl öğrendiğimi ve daha iyi nasıl öğrenebileceğimi söyleyen ömerpeker
113
. Benim bütün kabiliyetimle, ileride ne olabileceğimle ilgilenen,
Kendimi ve öğrenmelerimi geliştirmek için benim de fikrimi soran, Haklı olduğumda destekleyen, Beni ilgilendiren değişiklikleri önceden, Bana güvenen ve inancı olan L………..öğrtmndr ömerpeker
114
Ana-baba ve eğitimci olarak Neler yapmışız farkında mıyız?
Geliştirdiğiniz kişiliklere, Uyandırdığınız umutlara, Desteklediğiniz hayallere, Teşvik ettiğiniz yaratıcılığa, Öğrettiğiniz becerilere, Başlattığınız kariyerlere, Biçimlendirdiğiniz geleceklere, Uyandırdığınız sonsuz etkiye Teşekkürler Sam Horn ömerpeker
115
SONA DOĞRU ömerpeker ömer peker
116
BİZE NE KALDI? ÖĞRENCİYE NE KALACAK
Sınırlarımızın ötesine uzanacak gücümüz olduğunu; Yolculuk boyunca kendimize yeni yol haritaları çizebileceğimizi; hayallerimizle geleceğimizi şekillendirmeyi İçimizde saklı bulunan kaynaklarımızın kapısını açmayı; İçimizin derinliklerinden gelen sese kulak vermeyi; Düştüğümüz yerden tekrar ayağa kalkmayı-(Atatürk gibi düşünerek) ömerpeker
117
BİZE NE KALDI? ÖĞRENCİYE NE KALACAK?
İçinde bulunduğumuz rahatlık bölgesini terk etmeyi; Vasıflarımızdan güç alarak kendimizi yeniden keşfetmeyi; Yolu olmayan yere yeni bir yol açmayı; Tüm kapılar yüzümüze kapandığında yeni bir kapı açmayı; Engelleri sıçrama tahtasına çevirmeyi; Olduğumuz yerden olmak istediğimiz yere gelmek ve düşlerimizi gerçekleştirmek için adımlar atmayı; SÜRDÜRÜLEBİLİR ÖĞRENMEYİ ömerpeker
118
Bize ne kalacak. ÖĞREN- KULLAN –ÖĞRENMEYİ SAĞ
Bize ne kalacak? ÖĞREN- KULLAN –ÖĞRENMEYİ SAĞ. O DA ÖĞRENSİN-KULLANSIN-ÖĞRENMEYİ SAĞ. O DA ÖĞRENSİN-KULLANSIN-ÖĞRENMEYİ SAĞ ÇAĞLAYAN EĞİTİMİ ömerpeker ÖMER PEKER 118
119
2.Allah sizi… Pr0f. Dr. Ömer PEKER
1.DİLERİM... “İnsan kendi mutluluğunun ya da mutsuzluğunun demircisidir.” Çin ata.s. 2.Allah sizi… Pr0f. Dr. Ömer PEKER ömerpeker
120
Aşağıdaki anlatımlar size tanıdık geliyor mu*
Tuvalette gazetelik , Arabanızda öğrenme kasetleri , Son altı ayda okuduğumuz kitaplar, Evrak ya da seyahat çantanızda şu an bulunan kitap , Gece uyku arasında aklınıza gelenlere kayıt için başucunuzda bulunan kalem kağıt , ömerpeker
121
Yaşamı Güzelleştirmede unuttuklarımız
*Her gün en az üç kişiye iltifat etmeyi *Yılda en az bir kez güneşin doğuşunu seyretmeyi *İnsanların doğum günlerini hatırlamayı *insanların gözlerinin içine bakmayı *Sık sık “lütfen” demeyi ömerpeker
122
Yaşamı Güzelleştirmede unuttuklarımız
*Bir müzik aleti çalmayı öğrenmeyi, *Duşta şarkı söylemeyi, *Değerli takıları saklamayıp kullanmayı, *Her baharda çim,veya bir bitki ekmeyi, *İlk önce sen “merhaba” demeyi, ömerpeker
123
*Ucuz araba kullanıp sahip olabileceğimiz en iyi evi almayı
*hiçbir zaman okumasak da iyi kitaplar almayı *kendimize ve başkalarına karşı bağışlayıcı olmayı *pabuçlarımızı boyamayı *Hak ettiğimizde maaşımıza zam istemeyi *Başka unuttuklarımız.... ömerpeker
124
Kaynak Öneri KalDER Eğt.Kurumları İçin TKY,özdeğerlendirme
Lee Jenkins Sınıflarda Öğrenmenin İyileştirilmesi, Willams Glasser Kaliteli Eğitimde Öğretmen Jhon Jay Bonsting Kalite Okulları, İsmet Barutçugil Eğiticinin Eğitimi, Dr.Mel Levin Her Çocuk Öğrenebilir Jeffrey J.Fox CEO olmaya giden yol, Jeffrey Gitomer, Evet Tarzı, Lee L. Jampolsky, Gülümsemek de bir Sanattır, Sam HORN, Okul Hayatında TONGUE FU Bob Nelson-Peter Economy, Yöneticilik ömerpeker
125
GİRDİLER SONUÇLAR YENİLİKÇİLİK ve ÖĞRENME
Liderlik %10 Çalışanlar %9 Süreçler %14 Müşteri ile İlgili Sonuçlar %20 Temel Performans Sonuçları %15 Politika ve Strateji %8 Çalışanlarla İlgili Sonuçlar %9 İşbirlikleri ve Kaynaklar %9 Toplumla İlgili Sonuçlar %6 YENİLİKÇİLİK ve ÖĞRENME
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.