Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ"— Sunum transkripti:

1 2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ
YOL YÖNETİMİ VE YOLCU BİLGİLENDİRMEDE AKILLI ULAŞIM SİSTEM UYGULAMALARI Mehmet ÖMERBEYOĞLU INTETRA Genel Müdürü

2 YOL YÖNETİMİ VE YOLCU BİLGİLENDİRMEDE AUS UYGULAMALARI
- Giriş - Akıllı Ulaşım Sistemleri Nedir - Bilgilendirme Sistemleri - İşbirlikçi Araçlar -Dünyadaki Çalışmalar -Neler Yapmalıyız? 2012 AUS ÇALIŞTAYI

3 GİRİŞ Günümüzde araç sayısı 1 milyar adedin üzerinde
2050 yılında dünya nüfusunun 9,5 milyar olması bekleniyor. Buna paralel araç sayısının 2050 yılında 2 katı olması muhtemel Sadece ABD de trafik yoğunluğunun sebep olduğu maliyet 87 milyar dolar Türkiye'de her gün yeni araç trafiğe çıkıyor. 2012 AUS ÇALIŞTAYI

4 GİRİŞ Maalesef bir zamanlar düşünüldüğü gibi bu sorunlar ile sadece yeni yollar yaparak baş edemeyiz. Çözüm; neredeyse sınırsız hale gelen “Akıllı Ulaşım Sistemleri”nin potansiyelini kullanarak trafik yoğunluğunu hafifletmek ve güvenliğini arttırmaktan geçmektedir. 2012 AUS ÇALIŞTAYI

5 Akıllı Ulaşım Sistemleri Nedir?
Akıllı Ulaşım Sistemleri araçlara ve ulaşım altyapı elemanlarına bilgi ve iletişim teknolojileri ekleyerek; ulaşım sistemlerini kullanıcılar için daha güvenilir, verimli ve kaliteli hale getirmektir. 2012 AUS ÇALIŞTAYI

6 Bilgilendirme Sistemlerinin Gelişimi
Geçmişte: Algı Bugüne kadar kritik trafik durumlarını araç ve sürücü hareketlerinden algılıyorduk. Günümüzde : Görme Kameralar ve muhtelif dedektörler ile gözlem. Gelecekte: İletişim Telematik bir altyapı oluşturularak araçların diğer araçlar ve yoldaki altyapı elemanları (trafik işaretleri, dedektörler, meteorolojik istsyonlar,vs.) ile iletişimi sağlanır. SÜRÜCÜ VE YOLCU GÜVENLİĞİ 2012 AUS ÇALIŞTAYI

7 Yolcu Bilgilendirme AUS çalışmalarının temelini yollardan toplanan gerçek zamanlı veriler oluşturmaktadır. Bu veriler gerek trafik planlamaları gerekse yolcu bilgilendirme için hayati önem taşımaktadır. Toplanan bu gerçek zamanlı veriler DMİ’ler, mobil uygulamalar, radyolar vb kanallar üzerinden sürücülere bildirilir. 2012 AUS ÇALIŞTAYI

8 Yolcu Bilgilendirme Veri toplanmasında geleneksel yöntemler sabit konumlu detektörler, kameralar vb cihazlardır. Bu bilgiler sadece birkaç dakika için geçerlidir ve kişiye özel hale getirilemezler. Hayati önem taşımalarına rağmen kapsama alanları kısıtlıdır. 2012 AUS ÇALIŞTAYI

9 Yolcu Bilgilendirme Daha dinamik ve hızlı bilgiye nasıl ulaşırız ve nasıl en hızlı şekilde sürücüleri bilgilendiririz? Hareket halindeki araçları ve yollarda kullanılan altyapı elemanlarını bilgiyi toplamak ve dağıtmak için kullanabilir miyiz? 2012 AUS ÇALIŞTAYI

10 İşbirlikçi Araçlar Günümüzde hızlı gelişen bilgisayar ve kablosuz haberleşme teknolojileri bunu mümkün hale getirmiştir. Bunun sonucu olarak dünyada AUS uygulamaları artık işbirlikçi araçlar ve yollar üzerine yoğunlaşmıştır. 2012 AUS ÇALIŞTAYI

11 İşbirlikçi Araçlar Günümüzde AUS çalışmaları tüm dünyada işbirlikçi araçlar ve yollar konsepti üzerine devam etmektedir. Yüksek performanslı haberleşme ve bilgi teknolojilerini kullanarak sürücülerin güzergahlarındaki tüm bilgilere anında ulaşmaları ve buna göre gerekli tedbirleri almaları hedeflenmektedir. 2012 AUS ÇALIŞTAYI

12 İşbirlikçi Araçlar Bu sistemde hareket halindeki araçlar, diğer araçlar ile ve yollardaki altyapı elemanları ile kablosuz bir haberleşme altyapısı ile haberleşerek trafik yönetimi ve güvenliğinden maksimum düzeyde faydalanırlar. Araçlar ve sürücüler araçlarındaki ekranlardan güzergahları ile ilgili tüm bilgileri görebilir ve buna göre gerekli tedbirleri alırlar. 2012 AUS ÇALIŞTAYI

13 Sistemin Faydaları: Gerçek zamanlı trafik veri kalitesinin artması
Yol ağı işletiminin ve kontrolünün geliştirilmesi Toplu taşıma sistemlerinin veriminin artması Emisyon gazları ve kirliliğinin azalması Trafik güvenliğinin artması Trafik sıkışıklığının azaltılması Trafik olaylarına ve kazalara hızlı ve verimli tepki Kısa ve tahmin edilebilinir seyahat süreleri 2012 AUS ÇALIŞTAYI

14 Sürücü Bilgilendirmeleri:
Yoğunluk uyarısı ve alternatif güzergah planı Hava, yol ve zemin durum uyarısı Acil durum araç uyarısı Araç içi trafik işaret bilgisi ve ihlal uyarısı Sinyalizasyon asistanı ve ihlal uyarısı Ani fren uyarısı Yol çalışması uyarısı 2012 AUS ÇALIŞTAYI

15 Dünyadaki Çalışmalar Dünya genelinde 30 dan fazla AUS organizasyonu
Bunlar dışında 16 dan fazla organizasyon sadece İşbirlikçi Araçlar Üzerine Çalışıyor Sadece geçen sene bu projelere harcanan ARGE tutarı 100 Milyon Euro'nun üzerinde 2010 Yılında AB komisyonun AUS direktifini yayınlandı ve yatırım kararlarını aldı. 2012 AUS ÇALIŞTAYI

16 Dünyadaki Çalışmalar Uluslararası standart enstitüleri tarafından sistemin standartları belirlenmeye başlandı. Sadece Avrupa'da 10 ayrı test çalışması başarı ile sürdürülüyor. Haberleşme altyapıları tamamlandı. 2012 AUS ÇALIŞTAYI

17 Neler Yapmalıyız? AUS acil eylem planı hazırlanarak dünyadaki çalışmalara dahil olunmalı Sektördeki, kamu kuruluşları, özel sektör temsilciler, üniversiteler vb. gibi kuruluşların dahil olduğu geniş katılımlı bir organizasyon kurulmalı. Dünyadaki benzer çalışmalara ve organizasyonlara dahil olunmalı. Ülke standartları gelişen teknolojilere uygun olarak belirlenmeli Test çalışmaları başlatılmalı. 2012 AUS ÇALIŞTAYI

18 Teşekkürler… 2012 AUS ÇALIŞTAYI


"2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları