Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KABALA’NIN BİLGELİĞİ ÖNSÖZ Giriş Kursu Ders 4 Zivug DeHakaa

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KABALA’NIN BİLGELİĞİ ÖNSÖZ Giriş Kursu Ders 4 Zivug DeHakaa"— Sunum transkripti:

1 www.kabbalah.info/tr www.kabala.info.tr
KABALA’NIN BİLGELİĞİ ÖNSÖZ Giriş Kursu Ders 4 Zivug DeHakaa Title page headers font: Arial; Bold; size 24 1st line 36 2nd line Lesson number + subject: font Arial; Bold; size 32, the title 35 ALL CAPS; underlined

2 Şu ana kadar öğrendiklerimiz… Behina Gimel - Tifferet
Behina Şoreş (Kök) Erdemlik Işığı Behina Alef – Hohma (Erdemlik) Şefkat Işığı Behina Bet - Bina Şefkat ışığının erdemlikle yansıması Behina Gimel - Tifferet Behina Dalet - Malhut

3 Form Eşitliği Kanunu Form Zıtlığı (uzaklaşma)
Form Değişikiği (Kısmi uzaklık / kısmi birleşme) Form Eşitliği (Birleşme – bütünleşme)

4 Evsahibi ve misafir örneği
Karnım çok aç ve arkadaşımın evinde misafirim. Ev sahibi karşımda bana bakıyor. Eğer sunduğu yemeği yersem utanacağım. Yemeği yememeyi tercih edeceğim / ilk kısıtlama. Yemem konusunda bana ısrar ediyor.. Sonunda yemeyi ev sahibini mutlu kılmak için yerim.

5 “Kabala’nın Bilgeliği Önsöz”, madde 16
Zivug DeHakaa “Ev sahibi ve misafir örneğini kullanarak şimdi Zivug de Haka’anın (çarpışarak çiftleşme) ne olduğunu anlayabiliriz, bu durum Behina Dalet yerine ışığı almak için yeni bir Klinin doğmasına sebebiyet verir. Kontakt ışığın Behina Dalet’e girmeye çalışmasından kaynaklanıyor ve Masah’a çarpıyor. Ev sahibinin misafirini ikna etmeye çalışması gibi. Misafirin yemeği kabul etmemesi perde gibidir. Yemeği geri çevirmenin gücü yeni bir Kli oluşturur ve geri yansıyan ışık Behina Daletin yerine alıcı olur, yani birinci kısıtlamanın rolü.” Baal Hasulam “Kabala’nın Bilgeliği Önsöz”, madde 16

6 Geri Yansıyan Işık (Or Hozer) Nedir?
Misafirin, ev sahibiyle olan ilişkisi.

7 Perde (Masah) nedir? Misafirin açlığına nazaran önündeki yemeğe karşı koyma gücü. Yemeği sadece ev sahibine mutluluk verecekse yeme niyeti.

8 Behina Dalet nedir? Açlık

9 Beş, direk ışığın Dört Behinotu
Eğer Baal HaSulam kaç çeşit yemek olduğunu yazsaydı, kaç tane olurdu? Beş, direk ışığın Dört Behinotu Behina Şoreş Behina Alef Behina Bet Behina Gimel Behina Dalet

10 Misafir yemeği yer ve ev sahibini mutlu eder.
Behina Dalet, şimdi özgecil olarak davranmaya başlar ve buna Partzuf denir.

11 (hesaplamanın olduğu yer) (ışığın içeriye alınmadığı yer)
Manevi Partzuf Roş (hesaplamanın olduğu yer) Partzuf Toh (ışığın alındığı yer) Sof (ışığın içeriye alınmadığı yer)

12 Manevi Partzuf Peh (perde – vermek niyeti (özgecillik) Tabur Sium Roş
Toh Tabur Sof Sium

13 Geri Yansıyan Işık (Or Hozer)
Manevi Partzuf Geri Yansıyan Işık (Or Hozer) Direkt Işık (Or Yaşar) Saran Işık (Or Makif) 20% Roş Partzuf Peh Toh İç Işık (Or Pinimi) 80% Tabur Sof Sium

14 Manevi Partzuf Peh Tabur Sium Or Makif 100% Or Hozer 80% Or Yaşar 100%
Or Pinimi 20% Toh Tabur Sof Sium

15 Şamati Makale 200, “Izdırap nasıl ölçülür”
“Perdenin Partzufda arınması ışığın ayrılmasına neden olur. Çünkü kısıtlamadan sonra ışık sadece perdenin alıcısında/kabında algılanabilir, itici bir güç, Klinin özü bu. Kap ayrıldıktan sonra ışık da ayrıldı. Burada kabın özü Alma (Dünya) kelimesinden ve sonra ışık ortaya çıkar. Işık ortaya çıktığında doğası gereği Kliyi arındırır, yani inanç adı verilen Kliyi fesheder (pasifize eder). Ve bu yüzden Kli ışık için bilinen bir madde olduğundan Kliden ayrılır. Burada görmemiz gereken şudur, Klideki inancı yoğunlaştırır, yani bilginin üzerindeki perdeyi ve o zaman onun için ödül durdurulmaz.” Baal HaSulam Şamati Makale 200, “Izdırap nasıl ölçülür”

16 TANTA Tagin Nekudot (Noktalamalar) Otiot (Harfler) Taamim (Tatlar)

17 “Kabala’nın Bilgeliği Önsöz”, madde 49
“…Ve buna göre her Partzufda 2 çeşit seviye gözlemleriz; Taamim ve Nekudot. Her Partzufda doğan 10 Sefirot de Guf’a Taamim denir. Ve Partzufun içinde arınarak ortaya çıkan, yani perdenin arınmaya başlayarak Peh de Roşa yükselene kadar, seviyelere Nekudot denir.” Baal HaSulam “Kabala’nın Bilgeliği Önsöz”, madde 49

18 “Kabala’nın Bilgeliği Önsöz”, madde 49
“Dolayısıyla ilk Zivug de Hakaa’dan ortaya çıkan 10 Sefirot ve sonrasında aşağı inen ışığa Taamim denir- 10 Sefirot ya da, 10 ara Partzufim (ya da 5 sefirot ZAyı tek Sefira olarak sayarsak), Perde Taburdan Peh’e yükselirken 9 ara Zivugimden oluşur ve bunlara Nekudot denir. Taamim’in Reşimotuna Tagin denir ve Nekudot’un Reşimotuna – Otiot.” Baal HaSulam “Kabala’nın Bilgeliği Önsöz”, madde 49

19 Nekudot’dan alınan izlenimlere
Otiot denir Roş Partzuf Taamim Peh Taamim’den alınan izlenimlere Tagin denir Toh Nekudot Tabur Sof Sium

20 Diyelimki Londra’ya tatile gittim ve çok zevk aldım
Diyelimki Londra’ya tatile gittim ve çok zevk aldım. Şimdi eve geri dönmem lazım ve moralim bozuk. Taamim nedir? Nekudot nedir? Tagin nedir? Otiot nedir?

21 Peh Nekudot Tabur Sium Eve geri dönüyorum ve aldığım mutluluk gitti:
Eve dönmemi gerektiren kısıtlamalar: Otiot Londra’ya gezi: Taamim Roş Partzuf Taamim Peh Tatil anılarım: Tagin Toh Nekudot Tabur Sof Sium

22 Bir şey ortaya çıkmadan önce ve yaratılanlar yaratılmadan önce, Üst saf ışık tüm evreni doldurmuştu ve hiç bir yerde boşluk yoktu. Her taraf bu ışık tarafından doldurulmuştu ve ne başı ne de sonu vardı; ne başlangıcı ne de bitişi vardı. Her şey basit, yumuşak, dengeli ve eşit tek bir benzerlik ve yakınlıklaydı. Ve buna Sonu Olmayan Işık denir. Ve sonra O’nun dünyaları ve yaratılanları saf ve yumuşak arzusuyla var etmesi, O’nun yaptıklarının ve O’nun isimlerinin mükemmelliğini ortaya çıkarmak içindi. ARI “Hayat Ağacı” Bölüm A, Madde 1

23 “…ve sonrasında, Kendisini sonsuz olarak orta noktasında kısıtladı, ve o Işığı sınırladı ve o merkez noktayı saracak şekilde kendisini geri çekti. Ve... Kedisini içinde olan orta noktada kısıtladı ve ışık o orta noktayı saran bir sınıra çekildi. Ve orada boş bir alan kaldı, atmosfer ve etrafına saran bir boşluk, tam orta noktada. O orta noktanın etrafında tam olarak eşit dengelendiği için boşluk dairesel ve her tarafından aynı oldu…” ARI “Hayat Ağacı” Bölüm A, Madde 1

24 “… ve kısıtlamadan sonra, sonu olmayan Işıkdan bir çizgi çekti, direkt olarak o dairesel ışıktan aşağıya doğru ve giderek oradan geçip değişime uğrayarak o boşluğa indi. Işığın üst başı Sonsuz Olandan indi ve ışığı daralttı. Gerçekte ışığın başı, Işığı daraltmadı. Işık yukarıdan çekilip aşağı uzadı ve o boşluğun içerisinde yarattı ve oluşturdu ve tüm dünyaları kolektif olarak meydana getirdi...” ARI “Hayat Ağacı” Bölüm A, Madde 1

25 “…Dört dünyadan önce, sadece sonsuzluk vardı
“…Dört dünyadan önce, sadece sonsuzluk vardı. “O ve O’nun adı aynı” olarak tanımlanan, tümüyle gizlenmiş ve mükemmel bir bütünlüktür ve bunu O’na en yakın meleklerin bile anlaması mümkün değildir. Meleklerin sonsuzluğu algılama kapasitesi yoktur. O’nu anlayabilecek hiç bir zeka bile yaratılmamıştır, zira hiç bir yeri yoktur, hiç bir sınırı yoktur ve ismi yoktur.” ARI “Hayat Ağacı” Bölüm A, Madde 1

26 Adam Kadmon’un 5 Partzufimi
Sonraki Basamak: Adam Kadmon’un 5 Partzufimi


"KABALA’NIN BİLGELİĞİ ÖNSÖZ Giriş Kursu Ders 4 Zivug DeHakaa" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları