Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Küresel Kadın Zirvesi (Global Summit of Women) Tülin Akın

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Küresel Kadın Zirvesi (Global Summit of Women) Tülin Akın"— Sunum transkripti:

1 Küresel Kadın Zirvesi (Global Summit of Women) Tülin Akın

2 Ben Kimim Burada Ne İşim Var?
2011 yılında Dünya’nın ve Türkiye’nin büyük firmaları ile iş birliği içinde olan, Tarım Sektörü’ün ilk ve en büyük Tarımsal E-ticaret ve İletişim sitesinin Yöneticisiyim. 2004 yılında Üniversite öğrencisi iken kurduğum şu anda üyeliği olan ve sadece sanal ortamda kalmayarak, tarım, köy ve çiftçilerin gelişimine ve hayatını kolaylaştırmaya yönelik projeler üreten ve bu projeleri anahtar teslimi uygulayarak Vodafone, Intel, Şekerbank , Alibaba.com gibi dünya devi şirketlere hizmet servisi veren bir firmadır.

3 Tarım Sektöründe Internet ve Internet Sitelerinin Gelişimi
Türkiye’de 2004 yılına kadar Tarım Sektöründe internet kullanılmamaktaydı. Çiftçinin ilgisini çekecek bir internet uygulaması yoktu. Internet kullanmayan bir sektöre internet sitesi yapmak için aşılması gereken zorluklar vardı. kurulduğunda sektördeki ilk, tek, en büyük site oldu.

4 Tarım Sektöründe Yenilikçi Yaklaşımın Zorlukları
Internet sitesinin kullanımı için önce interneti anlatmak zorundaydık. E-ticaret sisteminin kullanımı için önce çiftçinin kredi kartı kullanması gerekiyordu. Bu kadar sıfırdan başlayan bir projeye sektör temsilcilerini inandırılması zordu. 2004 yılında, Tarım sektörü ve Çiftçilerimizin Türkiye’nin hiçbir sektörü için hedef kitle olarak görülmüyordu…

5 İş Dünyasında Güvenilir Tip Modeli
Yöneticinin Özellikleri Öğrenci Genç Kadın Ufak tefek Sonuç: Güvenilmez, bu iş tutmaz, işin peşinden koşamaz, bilgisiz, bu bir heves. Yöneticinin Özellikleri MBA Yapmış Orta Yaşlı Erkek Uzun boylu Sonuç: Güvenilir, iş peşinden koşabilecek güç ve bilgiye sahip biri.

6 Patlayan Deney Tüpleri
Tarım sektöründe çiftçiler hem tarımsal girdileri alan, hem üreten, hem satıcı idi hiçbir e-ticaret sistemine uymuyordu. Birçok sefer dünya da ki başka e-ticaret sistemlerini ele alarak sistemler kurduk. Hiç biri kullanıma uygun olmadı. Şu anki haliyle sistem hem B2B hem B2C hem C2B çalışıyor.

7 E-ticaret bileşenleri
Ödeme Araçları Çiftçiler kredi kartı kullanmıyordu. Çiftçi aylık ödeme yapamıyordu çünkü yılda 1 kez hasat zamanları kazanıyordu. 1 yıl harca hasatta %0 faizle öde bir kredi kartı sistemini ve bu kartın alış veriş yapabileceği girdi firmaların yapılanması gerekiyordu.

8 İnternet Kullanımı İnternetin anlatımına birden başlayamazdık önce yönlendirmemiz gerekiyordu. Fuarlara katılarak sistemimizi yoğun olarak anlattık.

9 Yüz yüze İletişim Şekerbank ile Hasat Kart tanıtımları yaparken de köylerde yapılan toplantılarda internet ile bilgiye ulaşmanın kolaylığını anlatarak binlerce köy, on binlerce kilometre yol yapıldı.

10 Su Bilinci Yaptığımız projeler hem çiftçilerimize, hem ülkemize hem de katkı sağlayan iş modelleri oldu. Kırsal alanda Su Bilinci Projesini yaparken Vodafone Türkiye katkı sağladı.

11 Eğitimler Çiftçilerimizin ihtiyacı olduğu her türlü bilgiye internet üzerinden ulaşabileceğinin de anlatıldığı bu ve benzer çalışmalar ile internetin kırsal alanda yaygınlaştırılmasına katkı sağlandı.

12 İnternete Ulaşım Çiftçilerin internet kullanmakta zorlandığını internete ulaşımda zorlandığını biliyorduk. Buna rağmen ülkemizde cep telefonu olmayan insan neredeyse yok, gibi hatta 15 yaşı üstü herkeste var ve çoğu aktif kullanıyor.

13 İlanı Cepten yaz İnternette Yayınla
Vodafone GSM operatörü ile birlikte Çiftçilerin cep telefonu mesajları ile siteye ürünlerinin satış ilanlarını bırakabileceği bir yapı oluşturduk.

14 Vodafone Çiftçi Kulübü
Çiftçilere bölgelerine göre tarımsal uyarılar yollamaya başlandı. “Rüzgar var, ilaçlama yapma, don olayı olabilir, ürününü koru, şimdi gübreleme yapabilirsiniz.” şeklinde Devlet Meteoroloji İş birliğiyle ve Vodafone alt yapısı ile birlikte gerçekleştirdik.

15 Tır ile Yollarda Vodafone Çiftçi Kulübünün kurulmasında iş birliği yaparak, çiftçilerin birbirleriyle avantajlı konuşmalarını sağladık. Cep telefonu ile haberleşme ve bilgi kullanımını pekiştirdik.

16 Danışmanlık ve bilgi paylaşımı
Çiftçilerle ilgili yaptığımız bu çalışmalar sonucunda aktif danışmaya da ihtiyaçları olduğunu ve bunu aslında aralarında yaptıklarını gözlemledik.

17 Köyde Hayat Var

18 Yurt Dışına Açılma un amacı Tarım sektöründeki tüm oyuncuların birbiriyle bağlantı kurup bilgi paylaşımında bulunup ve ürünlerini pazarlamasıdır. Bu aşamada dünya da kullanılan bir web sitesi hevesine girerek bir projeye atıldık. Agriculturalmarketing.net websitesi. Tarimsalpazarlama.com ile aynı konsepte bir platform oluşturduk, ancak her ülkenin çiftçilerinin farklı ürünleri, farklı yöntemlerle üretip, farklı sistemlerle pazarladığını anladık. Gerçekte olandan esinlenerek her ülkenin kullanabileceği bir tarımsal e-ticaret sistemi kurmak deneme yanılma yöntemi ile mümkün olmayacaktı.

19 Alternatif Yurt Dışına Açılma
240 ülkede 45 milyon üyesi olan Çin orijinli Alibaba.com ile bir iş birliği gerçekleştirerek bu amacımızı gerçekleştirme de büyük bir adım atıldı.

20 Tarım Sektörüne Katkımız
Tarım Sektöründe internetin yaygınlaşmasını sağladı. Sektörü internetten fayda sağlamaya yönlendirildi. Tarım Ürünlerin pazarlanmasını sağlandı. Teknoloji kullanımını ve sektör üyelerinin arasındaki iletişimi güçlendirildi. Sektöre, büyük şirketlerin ve sektör dışından organizasyon temsilcilerinin ilgi göstermeleri sağladı.

21 Ülke Ekonomisine Katkımız
Bilinçli bir Tarım sektörü oluşmasında büyük adımlar atıldı. Tarım ürünleri ihracatını arttırarak güçlendirdik ve buna istinaden ülkemizde yapılan “İhracatın Yıldızları” ödül töreninde e-ihracat birincilik ödülüne layık görüldük. E-İhracaat Birincilik Ödülü

22 Bu iş modeli başka ülkelerde uygulanabilir mi?
Tarimsalpazarlama.com gerçek sistemin web te uygulaması olduğu için her ülke kendi sistemine göre bir sayfa oluşturmalıdır ve bunu en iyi kendi ülkesinde yaşayan, bu sistemin içinde olanlar yapabilir. Yaptığımız iş bizce Devlet Sisteminin kendi içinde yapılması gereken bir sistemdir. Bu nedenle başka ülkelerde özel teşebbüslerle değil, devlet eliyle daha güçlü bir sistem kurulabilir.

23 Projeler yaparken tek bir hedefe doğru yürüyoruz…
Yaptığımız işte müşterilerimiz ile birlikte biz mutlu olmalıyız… Yaşadığımız ülkenin insanları mutlu olmalı… Ülkemizde ve dünyada yaşanan olumsuzluklara katkı sağlayan değil, bunlara karşı çözüm üretebilen bir şirket olma yolunda ilerliyoruz.

24 Hedefimiz Teknolojinin tüm imkanlarını kullanarak ürünlerimizin dünyaya pazarlamasında aktif rol oynamaktır.

25


"Küresel Kadın Zirvesi (Global Summit of Women) Tülin Akın" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları