Sunuyu indir
1
Projelerde İLETİŞİM VE PAYDAŞ YÖNETİMİ
Ömür BENEK, PMP PMI-TR İstanbul Etkinliği
2
Sunum İçeriği İletişimden Anladığımız ve Anatomi
Tarih Boyunca Haberleşme ve İletişim İletişim Yönetimi ve İletişimin Proje Başarısızlığında Etkisi Buzdağının Görünmeyenleri Paydaş Analizi ve Tablosu Paydaş Sorumluluk Matrisi Çekişme ve Sorunlar İletişim Sorunları 1 – 2 - 3 PMBOK 4. ve 5. Versiyondaki Farklar Projede Doğru İşleri Yapabilmek Proje Ekibi Oluşturmak ve Yönetmek Yaklaşım Tarzları Motivasyon 2 Önemli Beşeri Özellik Proje Yöneticisine Düşen Görevler Nelere Değindik? Teşekkürler
3
İletişimden Anladığımız
4
İletişimin Anatomisi
5
Tarih Boyunca Haberleşme ve İletişim
6
Etkin ve Sürekli İletişim…
İletişim Yönetimi % 90 Etkin ve Sürekli İletişim…
7
İletişimin Proje Başarısızlığında Etkisi
Kötü iletişim sonucu ortaya çıkan problemlerden bazıları; Proje Hedeflerinin Net Anlaşılamaması Proje Beklentilerindeki Farklılıklar Son Dakika Haberleri Projenin Son Durum Bilgisinden Haberin Olunmaması Ekip Üyelerinden Beklenenlerin Net Olmaması
8
Buzdağının Görünmeyenleri
9
Paydaş Analizi Paydaş Analizi Metodu Proje Paydaş Listesi
Hiçbir paydaş atlanmamalı Paydaşlara yaklaşım tarzı Güç-Çıkar Tablosu
10
Paydaş Analizi DURUM ANALİZİ PAYDAŞ ANALİZİ SWOT (GZFT) ANALİZİ
KURUM İÇİ ANALİZ PAYDAŞ BELİRLEME Geniş katılımlı paydaş belirleme Paydaşların sınıflandırılması (İç ve Dış Paydaş) Paydaşların Analizi (Önceliklendirme, ön değerlendirme, Paydaş görev matrisi, Paydaş matrisi) Paydaş görüşmeleri PAYDAŞLARIN SINIFLANDIRILMASI DIŞ ÇEVRE ANALİZİ PAYDAŞLARIN ANALİZİ DURUM ANALİZİ PAYDAŞ GÖRÜŞMELERİ PAYDAŞ ANALİZİ SWOT (GZFT) ANALİZİ
11
Paydaş Analiz Tablosu Paydaşın gücü / Önemi Güçlü Zayıf Önemli
Birlikte çalış Kapasiteyi geliştir, çıkarlarını gözet Önemsiz Etkilerini gider, kendini savun İzle veya göz ardı et
12
Paydaş Sorumluluk Matrisi
PAYDAŞLAR GÖREVLER Paydaş Sorumluluk Matrisi
13
Empati
14
İletişim Sorunları - 1 Bakış Açısı
15
İletişim Sorunları - 1 Bakış Açısı
Videoyu izlemek için:
16
İletişim Sorunları - 2 Birbirimizi ne kadar dinliyoruz?
17
İletişim Sorunları - 2 Birbirimizi ne kadar dinliyoruz?
Videoyu izlemek için:
18
İletişim Sorunları - 3 Herkesin İşi Acil !
19
İletişim Sorunları - 3 Önyargı !
Videoyu izlemek için:
20
Önyargı Videoyu izlemek için:
21
PMBOK 5. Versiyondaki Farklar
PMBOK 4.Vers. PMBOK 5.Vers. 42 process 47 process 12 bilgi alanı 13 bilgi alanı Kapsam Yönetimi : 5 process 6 process Zaman Yönetimi : 6 process 7 process Maliyet Yönetimi : 3 process 4 process İletişim Yönetimi : 5 process 3 process *Paydaş Yönetimi : Yok 4 process 10- İletişim Yönetimi 10.1 İletişim Yönetim Planı 10.2 İletişimin Yönetilmesi 10.3 İletişimin Kontrolü 13- Paydaşların Yönetimi 13.1 Paydaşların Belirlenmesi 13.2 Paydaş Yönetim Planı 13.3 Paydaş Sözleşmelerinin Yönetilmesi 13.4 Paydaş Sözleşmelerinin Kontrolü
22
Proje Ekibi Oluşturmak ve Yönetmek
4. Çalışma (Performing) Aşaması 5. Çözülme (Adjourning) Aşaması 1. Oluşum (Forming) Aşaması 2. Karmaşa (Storming) Aşaması 3. Düzenlenme (Norming) Aşaması
23
Projede Doğru İşler Yapabilmek
Proje Kapsamını Doğru Anlatmak Riskleri Dikkatli Takip Etmek Etkili İletişime Önem Vermek Proje İlerlemesini ve Durumunu Raporlamak
24
Çekişme ve Sorunlar Projelerde en çok tartışılan ve çekişme nedeni olan konular; Kişisel Problemler Zaman Kısıtları Bütçe/Maliyet Kısıntıları İnsan Kaynağı Talepleri/Kısıtları Kapsam Değişiklikleri Öncelikler
25
Yaklaşım Tarzları “En iyi çözüme ulaşmak için doğru yaklaşın”
Karşılıklı Görüşme Yaklaşımı İşbirliği Yaklaşım Yumuşatma Yaklaşımı Uzlaşma Yaklaşımı Zorlama Yaklaşımı Görmezden Gelme Yaklaşımı Olumlu: Karşılıklı Görüşme İşbirliği Yaklaşımı Olumsuz: Zorlama Görmezden Gelme
26
Motivasyon “Motivasyonunu sağlayamadığınız çalışanlar sizi ya yolun ortasında bırakacaktır ya da yolun sonunda başarısız bir işi paylaşmak durumunda bırakacaktır” “Her bireyin beklentileri faklıdır, beklentileri yönetin.” “Doğru yaklaşımla en iyi çözüme ulaşın” “Farkında olduğunuzu gösterin”
27
10 Kişisel Motivasyon Yöntemi
Hedeflerinizi belirleyin Pozitif tutum takının Kişisel problemlerinizi bir kenara bırakın Bilgi ve becerilerinizi geliştirin İşe ve hayata karşı tutkulu olun Enerjinizi sömüren kişi ve davranışlardan uzak durun Kendi kendinizi motive edici sözler söyleyin Korkularınız ve engellerle yüzleşin Spor yapın Başarılarınızın farkında olun ve kendinizi ödüllendirmeyi bilin
28
Sürekli ve etkin bir iletişim
2 Önemli Beşeri Özellik Sürekli ve etkin bir iletişim Dürüstlük
29
Proje Yöneticisine Düşen Görevler
Dürüst Olmalı İnsanlarla sürekli iletişim halinde olmalı Şeffaf Olmalı Risk ve sorunları yakın takip edebilmeli Sorun bildirenden çok çözen olmalı Ekibi motive edebilmeli Müşteriyle temas halinde olmalı Detaylı proje planı oluşturmalı Proje durumunu raporlamalı
30
Neleri Konuştuk? PY nin işinin % 90’ ı iletişimdir.
Paydaş Analizi ile Güç-Çıkar Tablosu ve Sorumluluk Matrisi oluşturun. Önyargılarınızdan arının, farklı bakış açılarıyla bakın, anlayışlı olun ve empati kurun. Dürüst olun, paydaşlarla iletişim halinde olun, Proje ekibinizi motive ederek hedeflere kanalize edin. En önemlisi kendiniz olun !!!
31
İyilik Her gün karşılık beklemeden en az 1 iyilik yapın
Videoyu izlemek için:
32
Ömür BENEK, PMP omurbenek.com twitter/omurbenek linkedin/omurbenek
33
Babamı dinlediğiniz için teşekkürler
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.