Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:"— Sunum transkripti:

1 Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi: Danimarka, Kopenhag'da bulunan Sağlık Hizmetleri Yüksek Okulu "SOSU C"ye ilişkin örnek vaka

2 ‘SOSU C’ hakkında bilgiler
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti ‘SOSU C’ hakkında bilgiler İşleyişi, Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen bağımsız eğitim yüksek okulu Mesleki programlar / Temel sosyal hizmetler ve sağlık hizmetleri eğitim programları Ön dersler / Sosyal hizmetler ve sağlık hizmetleri, Seviye 1 & 2 / Eğitimciye yardımcı programlar Süre: Ön dersler 20 hafta sürerken, temel dersler 2 yıl 3,5 aya kadar devam eder. Öğrenciler: Yaşları 16 ila 65 arasında değişen yıllık 1500 öğrenci (7000 çalışan) / Personel sayısı: 230 Finansman, kabul edilme ve özel durumlar SOSU C, tamamıyla Bakanlık tarafından desteklenir. Kabul edilme süreci ücretsizdir. Temel dersleri alan çoğu öğrenci Belediyeler tarafından istihdam edilir. SOSU C, 18 Belediye ve 1 İdari Bölge ile işbirliği içerisindedir.

3 Okulda grup çalışması yapan öğrenciler
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Okulda grup çalışması yapan öğrenciler Bakım evlerinde çalışma deneyimi edinen öğrenciler Okulda simülasyon eğitimi

4 Danimarka'da MEÖ sistemine ilişkin mevcut zorluklar
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Danimarka'da MEÖ sistemine ilişkin mevcut zorluklar Gençlerin yalnızca küçük bir bölümü MEÖ‘ yü, büyük çoğunluğu ise gymnasium (öğrenciyi üniversiteye hazırlayan okullar) eğitimini tercih etmektedir. Okul bırakma MEÖ kapsamında bir sorundur. Ancak bazı öğrencilerin daha sonra okula döndüğünü biliyoruz. Farklı altyapılara sahip öğrenciler Farklı sosyal, ekonomik ve eğitim altyapılarına sahip öğrenciler

5 Kalite güvencesi - Bakanlığın talep ettiği gereklilikler
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Kalite güvencesi - Bakanlığın talep ettiği gereklilikler Yüksekokul, kalite güvencesine yönelik bir plan geliştirmek zorundadır. Okul, iç kalitenin sürekli geliştirilmesi ve ölçülmesi için bir sistem oluşturmalıdır. Bu sistem öz-değerlendirmenin nasıl gerçekleştirileceğine ilişkin prosedürleri içermelidir. Öz değerlendirme prosedürleri, "yüksekokulun eğitim programlarını planlayıp tamamlaması sırasında, seçilen bölgelerde sistematik ve eleştirel tartışmalar gerçekleştirilmesini sağlamak zorundadır."

6 İçerik Sistematik kalite güvence süreci Uygulama Vizyon Değerlendirme
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Sistematik kalite güvence süreci Yüksekokullarda kalite üzerine çalışma, yüksekokula ilişkin vizyon ve hedeflerden başlar. Vizyon Uygulama Veri toplama Değerlendirme İçerik Toplanan veriler tartışılır ve yorumlanır. Böylelikle tekrar yeni hedefler ve eylem planları belirlenir. Vizyon ve hedefler, eylem planına dönüştürülür. Yüksekokulun hedefleri ve vizyonları karşılama düzeyi değerlendirilir. Öğrenci notları ile öğrenci ve çalışanlar arasında düzenlenen memnuniyet anketleri gibi veriler toplanır.

7 Görevler Konular Kalite Güvencesi İyileştirilmesi/ geliştirilmesi
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Kalite Güvencesi Görevler Konular Öz ölçme-değerlendirme (öz değerlendirmenin) gerçekleştirilmesi İyileştirilmesi/ geliştirilmesi gereken pedagojik konulara odaklanma İstatistiksel verilerin toplanması Öğrencilerin notları. Okul bitirme ve bırakma oranları. Anketlerin yapılması Memnuniyet: Öğrenciler & Çalışanlar. Ana sayfada mevcut sonuçlar Okul Bırakmanın Önlenmesine ilişkin Eylem Planının Hazırlanması Bakanlığa yıllık plan/rapor sunulması / Bakanlıktan geri bildirim alma Proje değerlendirmeleri Projenin çıktıları/sonuçları

8 Okul terkinini önlenmesine ilişkin Eylem Planı
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. 3 örnek Öz değerlendirme Anketlerin kullanımı Okul terkinini önlenmesine ilişkin Eylem Planı

9 Yöntemler: Öz değerlendirme
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Hangi düzeyde olduğunuzu bilmek, kaliteyi elde etme açısından - Önemli bir bilgidir. - Öz değerlendirme bu tür bilgileri temin edebilir. Öz değerlendirme pedagoji gününde gerçekleştirilir. Bütün öğretmenlerin dahil olduğu, pedagojik bir konuyu tartışıp (değerlendirip) geliştirmeye çalıştıkları, öğretim yapılmayan bazı günler mevcuttur. Sonuçlar & faydalar - Amaç, öz değerlendirme yoluyla yüksekokulun geliştirilmesidir. - Çaba göstermek başlı başına bizim için faydalı olabilir (Sadece yapmak zorunda olduğumuz için çaba göstermiyoruz). Eleştirel tartışmalar, seçilen pedagojik konunun geliştirilmesini sağlayacaktır.

10 Yöntemler: Öz değerlendirme A,B, C
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir.

11 Anketlerden nasıl yararlanıyoruz?
Yöntemler: Anketler Öğrenci & çalışan memnuniyetine ilişkin anketler Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Anketlerden nasıl yararlanıyoruz? Öğrencilerin ve çalışanların SOSU C‘ de nasıl deneyimler edindiğine odaklanın. İyi işleyen bir okul ve işyeri ortamına sahip olmanın önemi Öğrencileri cezbeden bir okul ortamına sahip olmanın önemi Kalitenin geliştirilmesi için anketlerden elde edilen sonuçların kullanılması Performansın ölçülmesi, güçlü ve zayıf yanların gösterilmesi Özellikle geliştirilmesi gereken alanların tespit edilmesi ve bunlara karar verilmesi Kuruluşun, diğerleriyle (benzer MEÖ yüksekokullarıyla) karşılaştırılması (Bir işbirliği ağı kapsamında gerçekleştirilen) karşılaştırmalı değerlendirme ve öğrenme imkanı

12 Okul Terkinin Önlenmesine ilişkin Eylem Planı
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Okul Terkinin Önlenmesine ilişkin Eylem Planı Bakanlığa sunulan yıllık rapor, SOSU C'de okul terkinin önlenmesine ilişkin olarak önceki yıla ait sonuçları ve gelecek yıla ait çalışmaları göstermektedir. Gelecek yıl ulaşmayı planladığımız hedefleri belirlemek için öğrencilerin okulu terketmesi ve bitirmesine ilişkin istatistiksel verilerin kullanılması Okul terk oranı % 22/14'ten (Ön dersler/Temel dersler oranı) yüksek değildir. Rapor internet sitemizin ana sayfasında mevcuttur. Bakanlıktan rapora ilişkin geri bildirim alınır. Rapor kurula sunulup, yönetici ve öğretmen grupları arasında tartışılır.

13 İyi İşleyen İç Kalite Güvencesi
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. İyi İşleyen İç Kalite Güvencesi Yerel ihtiyaçlara uygundur (amaca uygun). Kalite güvence ve kalite geliştirme ögelerini içerir. Yerel kalite kültürünün ve anlamlı diyalogların geliştirilmesini destekler. Kalite döngüsünü tamamlar.

14 Dinlediğiniz için teşekkürler!
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Dinlediğiniz için teşekkürler!


"Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları