Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
“EN İYİ İLAÇ EĞİTİM VE SEVGİDİR!” PROJESİ
EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER BARDAKÇI İLKOKULU 2013/2014 “EN İYİ İLAÇ EĞİTİM VE SEVGİDİR!” PROJESİ
2
PROJE BASAMAKLARI UYGULAMA ALANI : BARDAKÇI İLKOKULU
UYGULAMANIN KONUSU : Sağlık sebebi ile okula devam edemeyen hastanede yatarak tedavi gören öğrencilere eğitim desteği sağlamak. UYGULAMANIN SÜRESİ : 15 NİSAN2014 ile 13 HAZİRAN 2014 HEDEF KİTLESİ : HASTANEDE YATARAK TEDAVİ GÖREN LÖSEMİLİ ÇOCUKLAR ÇALIŞMAYI GERÇEKLEŞTİRENLER : FERHAT AYTÜRK (OKUL MÜDÜRÜ) PINAR ÖZGÖKÇE (MÜDÜR YARDIMCISI) F.ESRA ÖZCAN (SINIF ÖĞRETMENİ) MUSTAFA TANCAN (SINIF ÖĞRETMENİ) SAMET KARADAĞ (SINIF ÖĞRETMENİ) ADEM GÜZEL (SINIF ÖĞRETMENİ) GÜLÇİN GÖKDUMAN (SINIF ÖĞRETMENİ) SEMİH TOMAKİN (SINIF ÖĞRETMENİ) EZGİ KARACA(TÜRKÇE ÖĞRETMENİ) ÖMÜR SALEPCİ(MATEMATİK ÖĞRETMENİ) NALAN ARDAĞ (MÜZİK ÖĞRETMENİ) DERYA AHMETBEYOĞLU(FEN VE TEK.ÖĞRT) M.GAZİ GÜL (SOSYAL BİLGİLER)
3
UYGULAMA ADI : EN İYİ İLAÇ EĞİTİM VE SEVGİDİR!
UYGULAMANIN AMAÇLARI : *Hastanede tedavi gören çocukların içinde bulundukları ortama ve topluma uyumlarını sağlamak. *Hastane korkularını yenmelerine, okul özlemini gidermelerine, örgün eğitim yaşantılarını sürdürmelerine imkan hazırlamak. *Problemi nedeni ile zaman kaybetmesini engelleyerek akranları ile okula devam etmesini sağlamak. *Öğrencide oluşabilecek “eksiklik” duygusunun önüne geçmek ve okulla bağlarının kopmasına engel olmak. *Öğrencilerin devamsızlık nedeniyle sınıfta kalacağım yönündeki kaygı,korku ve endişelerini gidererek tedavide en önemli unsur olan moral –motivasyonu sağlamak.
4
SAĞLADIĞI FAYDALAR VE KAZANIMLAR:
* Her öğrencinin okul ve arkadaş ortamına kavuşturulması, eğitimine kaldığı yerden devam etmesi sağlanır. *Öğrenci akranlarından eğitim öğretim anlamında geri kalmamış olur. *Kesintiye uğrayan eğitim yaşantısına süreklilik sağlanmış olur. Zaman kaybının önüne geçilir Akranları arasındaki mesafe kapanmış olur. Öğrenci okulla olan bağını diri tutar. Yaşadığı problemler karşısında yalnız olmadığını anlar , tedavi için en önemli etken olan moral –motivasyon sağlanmış olur
5
PROJE BASAMAKLARI : Sınıf öğretmenleri ve Branş Öğretmenleri ile bir araya gelerek toplantılar düzenlendi. Bu projede gönüllü olarak çalışmak isteyen öğretmenler belirlendi. Projede çalışacak öğretmenlere İl Milli Eğitimden izin onayı alındı. Hastalar çalışmanın yapılacağı saatler ve tarihler konusunda bilgilendirildi. Yatarak tedavi gören öğrencilerin nakilleri Bardakçı ilk ve Ortaokuluna alındı. Çocuğun hastalığı, gördüğü tedaviye bağlı olarak derslik ya da yatak başı ortam hazırlandı. Proje kapsamında verilecek eğitim konusunda planlama çalışması BEP yapıldı. Senkronizasyonun ve devamlılığın sağlanabilmesi için takvim oluşturuldu.
6
Dersler öğretmenlere dağıtıldı. Buna göre; Türkçe dersi : EZGİ KARACA
Matematik dersi : ÖMÜR SALEPCİ Müzik dersi : Nalan ARDAĞ Fen Bilimleri Dersi : Derya AHMETBEYOĞLU Sosyal Bilgiler Dersi : M.Gazi GÜL İngilizce Dersi : Pınar ÖZGÖKÇE SINIF ÖĞRETMENİ :ADEM GÜZEL SINIF ÖĞRETMENİ :F.ESRA ÖZCAN SINIF ÖĞRETMENİ :SEMİH TOMAKİN SINIF ÖĞRETMENİ :MUSTAFA TANCAN SINIF ÖĞRETMENİ :SAMET KARADAĞ *Öğretmenlerin sıkıntı yaşamaları halinde Rehber öğretmenden yardım almaları istendi.
7
İLK DERSLER
8
DERS İŞLENİŞİ!
9
ÖĞRENCİLER İLE HASTAHANE DIŞI GEZİ..!
10
SADECE DERS ZAMANI DEĞİL DERS DIŞINDA TELEFON İLE MSJ LAŞMA
11
OKUMA SAATİ !
12
DERS SAATİ !
13
DERS DIŞI ZİYARET !
14
DERS DIŞI ZİYARET !
15
RESİM ÇALIŞMASI !
16
TEDAVİ GÖREN ÖĞRENCİLERİN FARKLI BİRŞEYLER YAPMALARI VE MUTLULUK...!
17
ÜRÜNLER !
18
VELİ VE ÖĞRENCİNİN RAHATSIZ OLMAMASI ADINA DİĞER ÖĞRETMENLERİMİZİN YAPTIĞI ÇALIŞMALAR FOTOĞRAFLANDIRILMAMIŞTIR.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.