Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
SİMÜLASYONLAR (BENZETİMLER)
MEHMET SÖNMEZ Telif Hakkı © 2003 Copyright © 2003
2
En iyi nasıl öğrenilir? Bisiklete binmeyi, Yürümeyi, Piyano çalmayı...
nasıl öğreniriz?
3
Deneyimsel öğrenme; Bir hedefe ulaşmak için deneme yapılması,
Denemenin sonuçlarının alınması, Sonuçların yorumlanması ve sonraki denemenin daha başarılı yapılmasını kapsar.
4
Simülasyon Nedir? Bir sistemin simulasyonu, bu sistemi temsil edebilecek bir model oluşturma işlemidir. Simülasyon, gerçek hayattaki olayların bilgisayar ortamına aktarılması işlemidir.
5
Simülasyon Nedir? Simülasyon, teoriksel ya da gerçek fiziksel bir sisteme ait neden-sonuç ilişkilerinin bir bilgisayar modeline yansıtılmasıyla, değişik koşullar altında gerçek sisteme ait davranışların bilgisayar modelinde izlenmesini sağlayan bir modelleme tekniğidir.
6
Simülasyonlar; Sanal ortamlar sağlayan yazılımlardır.
Genel tasarım formları içinde metin, test, canlandırma, seslendirme, alıştırma-uygulama gibi pekçok tasarım seçeneğinin uygulanmasına olanak tanırlar. Yaparak, yaşayarak öğrenmeyi sağlarlar...
7
Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın metod olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer metodlara göre gittikçe fazla popülerlik kazanan bir BDE türüdür. Eğitimsel simülasyon, bir olay veya aktivitenin etkileşim sonucu öğrenilmesini sağlayan modellemedir.
8
Simülasyonlar Simülasyonların iki önemli özelliği vardır:
Belli bir modele dayanması, Etkileşim sonucu öğrenme. Gerçekle simülasyon arasındaki farklılık; gerçek film - çizgi film, fotograf - karikatür farklılığına benzer. Yani simülasyon, gerçek sistemin tüm ayrıntılarını vermeyebilir. Niçin?
9
Simülasyonlar Öğrencilerin olaylar ve süreçler hakkında kendi bilişsel modellerini oluşturmasını, araştırmasını, uygulamasını ve bilgilerini etkili bir şekilde geliştirmesini amaçlar. Uzun vadede gerçek deneyimler ve gerçek yanılmalar ile ulaşılabilecek tecrübenin, bilgisayar tarafından canlandırılan tamamen güvenli bir ortamda kazanılmasını mümkün kılar.
10
Örneğin, Azot gazının bitkiler üzerindeki etkisini öğrenmek için mutlaka gerçek bitkiler üzerinde uzun süren denemeler yapma zorunluluğu yoktur. Bunun için sanal deney ortamlarından yararlanmak daha doğru olur.
11
Simülasyon, Belirli kararların sonuçlarını ve gidişatlarını tahmin etmekte, Gözlemlenen sonuçların sebeplerini belirlemede, Değişikliklerin etkilerini ortaya çıkarmada, Bütün sistem değişkenlerinin bulunmasını sağlamada, Yeni fikir geliştirmeyi ve yeni düşünceyi teşvik etmede... kullanılır.
12
Simülasyon Türleri Simülasyon Türleri Fiziksel Tekrarlayan (Süreç)
Yöntemsel Durumsal Ne (kavramlar) Nasıl (işlemler)
13
Fiziksel Simülasyonlar
Bilgisayar ekranında bir fiziki nesnenin sunulması ve bireyin ona ilişkin bilgileri kazanabilmesi sağlanır. Fizik, biyoloji, sosyal bilimler, mühendislik. Yerçekimi, kimyasal bağlar, fotosentez, elektrik, devreler, çevre plânlama vb.
14
Tekrarlayan (Süreç) Simülasyonlar
Öğrencilere yöntem ve usuller veya konular hakkında gözle görülmeyen ortamları sunar. Kullanıcı değerleri belirler, simülasyonu çalıştırır ve sonucu görür. En önemli özelliği hızlandırma, yavaşlatma ve durdurma özelliklerinin olmasıdır.
15
Tekrarlayan (Süreç) Simülasyonlar
Amacı, öğrencinin deneyi farklı değişkenlerle tekrar tekrar gerçekleştirerek modeli veya süreci kendisinin keşfetmesinin sağlanmasıdır. Enflasyonu düşürme yolları, nüfus artışı ve sonrası, bir deneyde değişkenlerin değiştirilerek sonuçların gözlenmesi, dünyada ve Türkiye’de terör vb.
16
Örnek: Tekrarlayan Simülasyon
17
Yöntemsel Simülasyonlar
Yapılacak davranışın ve işlemler sırasının öğretilmesine yöneliktir. Pilot veya şöför yetiştirmek için izlenecek yollar ve usullerin öğretilmesi gibi. Laboratuvar uygulamalarından önce öğrencilere konuyu tanıtmak ve konuya hazır hale getirmek için kullanılabilir. Uçuş eğitimi, yolculuk, lastik değiştirme adımları vb.
18
Örnek: Yöntemsel Simülasyonlar
19
Durumsal Simülsyonlar
İnsanların farklı durumlardaki davranış ve tepkileri üzerine kurulmuş bir türdür. Kullananın kararları ve öğrenme durumuna göre, her durumda dönüt-düzeltme verilir. Bazı durumlar için eğitimsel (macera oyunları gibi) oyun programları olarak algılanabilir. Anne-baba eğitimi, iş eğitimi (Öğretmen, avukat, yönetici vb.)
20
Genel Yapısı Giriş bölümü Senaryonun sunulması Gerekli davranışlar
Öğrenci davranımları Sistemi güncelleme
21
Simülasyon Programının Yapısı
Hedefleri Belirleme: Çok geniş konuları içermemesi gerekir. Konular içindeki karmaşıklıkları azaltacak sayıda olmalı. Konuların Sıralanması: Basit ve anlaşılır olaylar düzeni kolay öğrenmeyi sağlar. Çözüm Yollarının Sayısı: Çözüme ulaşmanın birçok yolu vardır. Program bunların hepsini kapsamalıdır.
22
Simülasyon Programının Yapısı
Programın Süresi: Olayların niteliği ve özellikleri farklı zaman dilimlerinde oluşur. Konuların hızlı ve yavaş biçimde düzenlenmesi simülasyonun etkililiğini belirlemede önemli rol oynar. Öğrencinin Rolü: Öğrenci sistemin bir öğesi ya da sisteme farklı değerler vererek sunan bireyler olabilir. Öğrencilerin katılımcı olarak etkinliği farklılık gösterebilir.
23
Bilgisayar Ekranında Derslerin Sunuluşu
Tüm bölümlerin güdüleyici olması Mesajların öğrenci niteliğine uygun olması Farklı seçeneklerle öğrenciyi etkili kılma Gerçeğe yakın görsellikte olma Öğrenme sürecini etkili kılar...
24
Ekran Tasarımı Sadelik, öğrenci-bilgisayar diyaloğunu, bilginin yerini, okuma hızını etkiler. Ekranın açıklığı, uygunluğu, konuyla ilgisi Standart bir ekran tasarımı olması Değişen ekran tasarımının farklı konular için kullanılması...
25
Simülasyon Programlarının Yapısı
Öğrenci Kontrolleri İlk tercihler Sıralama Yönergelere ulaşma Simülasyondan çıkma Tekrar başlama Durdurma-devam etme Verileri kaydetme Çıktı alma Zorluk derecesini değiştirme Gerçeğe yakınlık derecesini değiştirme
26
Simülasyon Programlarının Yapısı
Simülasyon tepkileri ve dönüt Pozitif dönüt Hemen dönüt Doğal dönüt Doğrulayıcı dönüt olarak anlam kazanır...
27
Simülasyonu Gerçekleştirme
Olayı öğren ve analiz et Simülasyon faktörleri ışığında tasarım hakkında karar ver Modeli oluştur ve açıkla Modeli yazılıma uyarla Kullanıcı arayüzünü geliştir Öğretsel destekleri geliştir
28
Kaynakça İpek, İ., Bilgisayarla Öğretim, Tasarım Geliştirme ve Yöntemler. bilgibirikimi.tripod.com
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.