Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TIP EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TIP EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON"— Sunum transkripti:

1 TIP EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON
OCAK 2017

2 Akreditasyon Akreditasyon önceden belirlenmiş ve kabul edilmiş kriterler, standartlar ve yollarla, eğitim kurumları ve programlarının niteliğinin dış değerlendirilmesi ve güvence altına alınması süreci KALİTE GÜVENCESİ

3

4

5

6

7

8 Kurum Ziyareti Mart ayı içinde 4 gün, Türkçe tıp için 5 kişilik,
İngilizce tıp için 5 kişilik UTEAK ekibi, ziyaret gerçekleştirilecektir Öğretim üyeleri Öğrenciler Eğitim koordinatörlüğü, sınav merkezi, öğrenci işleri, akademik personel Dekanlık ile görüşmeler yapılacaktır

9 UTEAK sunumundan

10 1. AMAÇ VE HEDEFLER

11 Fakültemizin MİSYON’u
Toplumun hızlı gelişim değişim sürecinde iletişim araçları ile halka hizmet ve yaşam boyu eğitim hedeflerini yayarak etkili rol alabilen, Evrensel nitelikte ve uluslararası düzeyde rekabet edebilecek bilgi üretebilen ve bunu toplumun öncelikli gereksinimleri doğrultusunda kullanarak kişilerin sağlığını koruyacak ve hastalıklarını iyileştirecek hekimler yetiştirmek, Mezuniyet sonrası uzmanlaşmada en kaliteli eğitim ve araştırma olanaklarını geliştirmek, Ülkenin gereksinimlerine göre sağlık politikasının oluşmasına katkıda bulunmaktır.

12 Fakültemizin VİZYON’u
Özgün düşünce ve çalışmaları ile kendi sahasında önder bireyler yetiştiren ve bu kişileri bünyesinde barındıran, Eğitiminin kalitesi, araştırmalarının en üstün nitelikte olduğu, Çağdaş bilimsel klinik ve laboratuvar hizmetlerinin yapıldığı, Ulusal ve uluslararası arenada önemli bir yeri olan ve öğrenci, öğretim üyesi ve diğer sağlık personeli ve araştırmacıların öncelikle çalışmak istedikleri, katılım, şeffaflık ve ölçülebilirlik odaklı kurumsallaşmanın geliştirildiği bir kurum olmaktır.

13 GAZİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET ÖNCESİ EĞİTİMİN AMACI
Türkiye'nin genel sağlık sorunlarını kavramış, bu sorunların üstesinden gelebilecek donanıma sahip, kutsal hekimlik mesleğinin etik kurallarına uyan, araştıran ve sorgulayan, tıptaki güncel gelişmeleri izlemeye ve uygulamaya istekli, mesleğinin her alanında etkili ve sağlıklı bir iletişim becerisine sahip, görev aldığı çeşitli basamaklardaki sağlık kuruluşlarında hekimlik ve liderlik yapabilecek, toplum sorunlarına duyarlı ve uluslararası standartlarda hekimler yetiştirmektir.

14 GAZİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ARAŞTIRMA AMAÇ VE HEDEFLERİ
Tıp alanında araştırma ve projeler planlanması, uygulanması, sonuçlarının paylaşılması ve yeni araştırma yöntemlerinin geliştirilmesi, Araştırma etiği ilkelerini ve kurallarını anlama ve gözetme, Araştırma sonuçlarını raporlama (tez raporu, makale) ve sunma (poster, sözel bildiri), Araştırma yöntem ve tekniklerini anlama, değerlendirme ve uygun şekilde kullanabilme, Tıpla ilgili uluslararası, ulusal ve kurumsal projeler tasarlama, yürütme ve sonuçlandırma, Hasta değerlendirme ile ilgili modeller, yöntemler ve teknikler geliştirme, değerlendirme ve yaygınlaştırma, Kanıta dayalı tıp eğitimi yaklaşımını, ilkeleri anlama, literatürü eleştirel olarak değerlendirme ve eğitim uygulamalarına yansıtma, Sağlık yönetimi ile ilgili yaklaşımlar ve modeller geliştirme, değerlendirme ve yaygınlaştırma, Tanı, tedavi ve eğitim yöntemleri ile ilgili modeller, yöntemler ve teknikler geliştirme, değerlendirme ve yaygınlaştırma, Tanı, tedavi ve eğitim yöntemleri ile ilgili programlar tasarımı (analiz, planlama, geliştirme ve uygulama), Tıp alanı ve ilişkili olan bilimler ile ilgili temel kavram ve ilkeleri, yaklaşımları ve modelleri anlama, kullanma ve etkili bir şekilde anlatma / sunma, Tıp alanında uygun araştırma tasarımları oluşturma (planlama, geliştirme), yürütme ve sonuçlandırma, Uluslararası, ulusal ve kurumsal düzeylerde tıp ve sağlık politikalarını değerlendirmeye ve iyileştirmeye yönelik araştırmalara ve projelere katılma, Verileri işleme, istatistiksel analizlerini yapma, yorumlama ve değerlendirme.

15 GAZİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HİZMET AMACI
Fakültemizin eğitim ve araştırma çalışmaları dışında, üniversitemize bağlı eğitim, araştırma ve uygulama hastanemiz aracılığıyla verilen tıp eğitimiyle, güncel yaklaşımlar doğrultusunda öğrencilerimizin ve araştırma görevlilerimizin eğitimlerine katkıda bulunacak şekilde halkımıza sağlık hizmetini sunmak

16 Misyon-vizyon-amaç ve öğrenim hedeflerine ulaşmak için;
Web sayfası Yönetim linkinin altında yer alıyor:

17 Dönem, Kurul ve Staj Amaç Hedefleri
Öğrenci İlgili dönemin altında yer alıyor.

18 Amaç ve Öğrenim Hedeflerinin Öğrencilere verilmesi !

19 Teorik ders ve pratik uygulamaların
Öğrenim hedefleri ile Teorik ders ve pratik uygulamaların ÖRTÜŞMESİ

20 Yeterlik Alanları Hekimlik Alanında Uzman (Profesyonel)
Sağlık Savunucusu Ekip üyesi Danışman Yönetici‐lider Bilim insanı İletişimci Web sayfasında Eğitim/ Yetkinlikler ……………………. Web sayfasında Fakülte Adayları/ Yetkinlikler ………………………

21 Hekimlik Alanında Uzman (Profesyonel)
GAZİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ YETERLİLİKLERİ (FAKÜLTE YETERLİLİKLERİNİN TIP EĞİTİMİNİN 7 YETKİNLİK ALANINA GÖRE SINIFLANMASI) 1 Hekimlik Alanında Uzman (Profesyonel) Bir bütün olarak vücudu ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini ile fizyolojik ve patolojik değişikliklerin yarattığı etkileri değerlendirir Hasta ve yakınlarına yansız ve yargısız yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser Mesleki uygulamalarında dürüst, sorumlu, özverili, meslektaşlarına ve hastalarına karşı saygılıdır Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygular Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak, insan yaşamını ve sağlığını korumak ve gerektiği durumda rehabilite etmek olduğunu benimser Klinik karar verme basamaklarını uygular Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimser, çevresindekilere örnek olacak davranışlar sergiler Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçer Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygular

22 GAZİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ YETERLİLİKLERİ
(FAKÜLTE YETERLİLİKLERİNİN TIP EĞİTİMİNİN 7 YETKİNLİK ALANINA GÖRE SINIFLANMASI) 2 Bilim İnsanı Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izler Meslek alanı ile ilgili bilgi ve beceriler ile bilgi kaynaklarını eleştirel olarak değerlendirebilir Bağımsız bir  şekilde öğrenebilir ve deneyimlerinden ders çıkararak mesleğini ilgilendiren tüm alanlarda kendisini geliştirebilir Yeni öğrendiği ve geliştirdiği bilgi ve becerilerini, hekimlik uygulamalarında kullanabilir

23 GAZİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ YETERLİLİKLERİ
(FAKÜLTE YETERLİLİKLERİNİN TIP EĞİTİMİNİN 7 YETKİNLİK ALANINA GÖRE SINIFLANMASI) 3 Sağlık Savunucusu Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar verme” ilkesini gözetir Hekimlik görevini, iyi hekimlik uygulamalarını ve mesleksel sorumluluklarını göz önünde tutarak hastaları yararına gerçekleştirir Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirir Sağlığa etki eden politika ve uygulamaların toplumun sağlığına olası etkilerini değerlendirebilir ve gerektiğinde değerlendirmelerini bilimsel kanıtlar eşliğinde savunabilir Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirir Hasta güvenliğinin sağlanmasında risk faktörlerini belirleyip ve ölçebilir, risk analizlerine göre karar verebilir Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alarak hekimlik hizmeti sunar

24 GAZİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ YETERLİLİKLERİ
(FAKÜLTE YETERLİLİKLERİNİN TIP EĞİTİMİNİN 7 YETKİNLİK ALANINA GÖRE SINIFLANMASI) 4 Yönetici‐Lider Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek sağlık hizmeti sunar Kritik karar verme ve kriz süreçlerini ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergiler Çalışma ortamlarında başlayan ya da devam eden süreçleri, bir lider olarak etkileyebilir, etki yaratabilir, heyecan verebilir ve harekete geçirebilir Mesleği ve çalışma alanı ile ilgili politikaların oluşturulmasında öncülük edebilir ve karar verme süreçlerinde yer alabilir Kişisel liderliğini oluşturmak için kendi çalışma süreçlerini, kariyerini ve gelişimini etkili olarak yönetebilir

25 GAZİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ YETERLİLİKLERİ
(FAKÜLTE YETERLİLİKLERİNİN TIP EĞİTİMİNİN 7 YETKİNLİK ALANINA GÖRE SINIFLANMASI) 5 Ekip Üyesi Sağlık çalışanları ve bakım ekibine etkin ve uygun şekilde katkı sağlar Sağlık hizmetini sunduğu kişi ve yakınlarıyla da ekip anlayışını sürdürebilir Sağlık çalışanları dışındaki disiplinlerle de gerekli olduğunda ortak çalışmalarda bulunabilir

26 GAZİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ YETERLİLİKLERİ
(FAKÜLTE YETERLİLİKLERİNİN TIP EĞİTİMİNİN 7 YETKİNLİK ALANINA GÖRE SINIFLANMASI) 6 Danışman Sahip olduğu yetkinlikleri kullanarak hastalar ve aileleri ile diğer sağlık çalışanlarına etkin rehberlik hizmeti sunabilir Hastalar ve yakınlarının sunulan sağlık hizmetlerinden yararlanmasını artıracak koruyucu ve destekleyici eğitsel girişimler gerçekleştirebilir Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanlarının hizmet içi eğitimlerini bilgi ve deneyimleri doğrultusunda destekleyebilir Yetkin olduğu alanlarda sağlığın niteliğini yükseltmek üzere karar vericilere danışmanlık yapabilir.

27 GAZİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ YETERLİLİKLERİ
(FAKÜLTE YETERLİLİKLERİNİN TIP EĞİTİMİNİN 7 YETKİNLİK ALANINA GÖRE SINIFLANMASI) 7 İletişimci Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile bilişim teknolojilerinden de yararlanarak, uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır Özel koşullarda (kötü haber, ajite bireyler, mesleksel geri bildirim vb.) etkin iletişimi sağlayabilir Profesyonel görüş, deneyim ve değerlendirmelerini iletişim araçlarını da kullanarak meslektaşları ve toplumla yazılı ve/veya sözlü olarak paylaşabilir Yabancı bir dilde mesleksel yayınları okuyup anlayabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir

28 2.EĞİTİM PROGRAMI

29 ÇEP’le uyumu yıllarında yapılan çalışmalarla program ulusal ÇEP ile uyumlu hale gelmiştir

30 Öğrenci merkezli uygulamalar
EĞİTİM MODELİMİZ Karma eğitim modeli ve Entegre müfredat Öğrenci merkezli uygulamalar

31 EĞİTİM MODELİMİZ 1. ve 2. sene temel bilimler
(yatay ağırlıklı entegre model, ders kurulları) 3.sene temel + klinik bilimler (yatay ve dikey entegre model, ders kurulları) 4. ve 5. yıl klinik bilimler (staj modeli, dikey entegrasyon) 6. yıl intörnlük modeli

32 EĞİTİM MODELİMİZ KÜÇÜK GRUP ÇALIŞMASI YAPAN KURULLAR
Probleme dayalı öğrenim (PDÖ)(Dönem 1,2,3) Klinik beceri eğitimi (KBE) (Dönem 1,2) Tıpta iletişim becerileri (TİB) (Dönem 1,2,3) Kanıta dayalı tıp (KDT) (Dönem 1,2,3,4) Akılcı ilaç kullanımı (AİK) (Dönem 4) Eleştirel düşünme (ED) (Dönem 1) Kliniğe Giriş (Dönem 3)

33 3.ÖĞRENCİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

34 ÖLÇME DEĞERLENDİRME DÖNEM 1, 2, 3
Teorik + Pratik Pratikler baraj Öğrenci Anabilim dallarına ait teorik ve pratik soruların en az yarısını (%50) yapmak zorundadır. Yapamazsa; yapamadığı kadar (-) puan almaktadır

35 ÖLÇME DEĞERLENDİRME DÖNEM 1, 2, 3
Final sınavına giriş için BARAJ olan ve bir DERS KURULU olarak değerlendirilen “Hekimliğe Giriş Uygulamaları Sınavları” yapılmaktadır. Bu sınavda: KBE (Objective Structure Clinical Examination: OSCE) PDÖ (Yönlendirici değerlendirmesi) İletişim becerileri (Teorik, pratik, OSCE) KDT (Teorik, pratik) Kliniğe Giriş (OSCE)

36 ÖLÇME DEĞERLENDİRME DÖNEM 4, 5

37 1. PRATİK SINAV YÖNTEMLERİ “Baraj”
A. Staj Sonu Değerlendirme (Pratik notunun % 60-70) Nesnel Yapılandırılmış Klinik Sınav (NYKS)] (Pratik notunun % 60-70) B. Staj Süreci Değerlendirmesi (Pratik notunun % 30-40) Öğrenci gelişim dosyası [ÖGD](Portfolyo veya Öğrenci Karnesi) (Pratik notunun % 5 ) uygun doldurulmuş olması Hasta başı değerlendirme: En az 2-3 hasta takibi (Pratik notunun % ) İletişim becerileri (hasta, öğretim üyesi, hekim dışı sağlık personeli) (Pratik notunun %5’i) Profesyonellik (Pratik notunun %5’i)

38 2. TEORİK SINAV Yazılı (Staj notunun %50’si)
Sözlü (Staj notunun %50’si) olarak iki aşamalı yapılmalı

39 Çoktan Seçmeli Sınav Sorularının Geçerliği
Anabilim Dalı soru jürileri Koordinatörler Belirtke tabloları

40 Çoktan Seçmeli Sınav Sorularının (Madde) Değerlendirmesi
Güçlük endeksi Ayırt edicilik endeksi Çeldiricilerin işlerliği

41 4.ÖĞRENCİLER

42 Öğrenci Seçimi, Alımı ve Sayısı Konularında İzlenen Politika
Öğrenci sayısı (Dönem 1) Yıllar İstenen Türkçe İngilizce Hitit 2011 125 340 43 28 2012 170 315 105 31 2013 120 384 107 30 2014 --- 372 182 2015 369 179

43 2016-2017 Eğitim Yılı Öğrenci Sayıları
Dönem Türkçe İngilizce Hitit 1 383 138 33 2 314 104 27 3 320 115 31 4 340 96 25 5 261 82 6 280 68 22 Toplam 1898 685 163 Toplam:2746

44 Öğrenci Temsiliyeti sağlanan kurullar
Mezuniyet Öncesi Koordinatörler Kurulu Program Geliştirme ve Değerlendirme Kurulu Klinik Beceri Eğitimi Kurulu Kliniğe Giriş Kurulu Akılcı İlaç Kullanımı Kurulu Ölçme Değerlendirme Kurulu Kanıta Dayalı Tıp Kurulu Tıpta İletişim Becerileri Kurulu Probleme Dayalı Öğrenim Kurulu Eleştirel Düşünme ve Sanat Kurulu Erasmus Kurulu

45 Öğrencilere Yönelik Danışmanlık Hizmetleri
Öğrencilere akademik, sosyal ve kariyer danışmanlık hizmeti koordinatörlük tarafından yürütülmekte ve öğretim üyelerinin de gönüllülük esasına dayanan katılımı ile gerçekleşmektedir Ayrıca 2015 yılından beri danışman öğretim üyeliği sistemi tekrar uygulanmaya başlanmıştır

46 Sosyal, Kültürel, Sanatsal ve Sportif Olanaklar
Öğrencilerimizin faaliyet gösterdiği çok sayıda kulüp/topluluk bulunmaktadır

47 5. PROGRAM DEĞERLENDİRME

48 Program Değerlendirme Sistemi
Eğitim programımızı değerlendirmek için «Kirkpatrick» yöntemi kullanılmaktadır Öğrenci ve öğretim üyelerinden alınan sözlü ve yazılı geribildirimler, Öğrenci başarılarının değerlendirilmesi

49 Program Değerlendirme Sonuçlarının Paylaşım ve Kullanımı
Program değerlendirme sonuçları (SWOT analizi, vb) genel akademik kurulda GÜTF Dekanı tarafından fakülte yönetimi ve öğretim üyeleri ile paylaşılmaktadır

50 6.ÖĞRETİM ELEMANLARI

51 Öğretim Elemanlarının Seçim, Atama ve Yükseltmeleri
Öğretim Elemanlarının Görev ve Sorumlulukları Eğitici Gelişim Programları ve Elemanlarının Sürekli Mesleksel Gelişimi destekleri

52 7.EĞİTSEL KAYNAK VE OLANAKLAR

53 Akademik Birim, Altyapı ve Olanaklar
Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde 263 Profesör 105 Doçent 10 Yardımcı Doçent 9 Öğretim Görevlisi Toplam 387 öğretim üyesi ve öğretim görevlisi yer almaktadır

54 Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde klinik eğitim aşağıdaki mekanlarda yürütülmektedir
Dekanlık binası: - Zemin Kat 1 Nolu amfi 228 2 Nolu amfi 335 3 Nolu amfi 135 - 1. kat 4 Nolu amfi amfi 264 5 Nolu amfi 310 6 nolu derslik 135 kişilik -2.kat 7 Nolu amfi 135 kişilik - 5. Kat 8 Nolu amfi 120 kişilik 9 Nolu amfi 120 kişilik 10 Nolu amfi 120 kişilik 11 Nolu amfi 120 kişilik 12 Nolu amfi 110 kişilik -6.kat Konferans salonu 302 kişilik E-blok 9. Kat: - 14 adet Dönem 5 dersliği (35 kişilik) - 12 adet Klinik Beceri Eğitimi odası (8 kişilik) - 12 adet Probleme Dayalı Öğrenim odası (8 kişilik) - Çok amaçlı derslik 1(25 kişilik) Hastane binaları: Kliniklere ait toplantı salonları ve derslikler, yataklı servisler, poliklinikler

55 Klinik Eğitim Ortamı ve Fırsatları

56 Araştırma Eğitimi Fırsatları

57 Bologna süreci (AKTS, Diploma eki vb)?
Ulusal ve uluslar arası değişim programları Fakültemizin bu konudaki uygulamaları

58 8.YÖNETİM VE YÜRÜTME

59 Eğitim Yönetimi Örgütlenmesi
Tıp fakültesi bünyesinde eğitimin yönetilmesinin sağlanması için kurullar yer almaktadır Kurullar yönergelerinde belirtilen sıklıkta toplanmakta ve kurullar arası eşgüdüm eğitimden sorumlu Dekan Yardımcılığı, Başkoordinatörlük ve Tıp eğitimi AD tarafından sağlanmaktadır

60 Eğitim Örgütlenmesi Destek Yapısı
Öğrenci işleri Eğitim Koordinatörlüğü Sınav merkezi

61 9.SÜREKLİ YENİLENME VE GELİŞİM

62 Sürekli Yenilenme ve Gelişim
Eğitim programları ilgili kurullarca düzenlenmekte fakülte kurulu ve dekanlığın onayı sonrası üniversite senatosuna sunulmaktadır Rektörlük bünyesinde GÜADEK çalışmaları doğrultusunda 10 yıllık stratejik plan yapılmıştır Öğretim üyeleri ile ilgili eğitici programları yapılmaktadır Gazi Hastanesinin ve bağlı polikliniklerin öğrenciye daha iyi hizmet sunar hale getirilmesi planlanmaktadır AKADEMİK PERFORMANS

63 SORU? KATKI? 63 63


"TIP EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları