ÖRNEK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK YÜRÜTME KURULU TOPLANTISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM
Advertisements

Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ Resmî Gazete   : /24376 Tebliğler Dergisi : MAYIS 2001/2524 GEBZE.
REHBERLİK.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Kurullar hangi kurumlarda oluşturulmalıdır?
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
REHBERLİK DERS II.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
VELİ GRUP REHBERLİĞİ PROGRAMI
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKULLARDA REHBERLİK SERVİSLERİ-HİZMETLERİ
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Rehberlik nedir? Bireyin kendini anlaması,problemlerini çözmesi,gerçekçi kararlar alması,kapasitelerini kendine en uygun düzeyde geliştirmesi,çevresine.
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU
Sınav Rehberliği Konusunda
Sağlıkla ilgili önlemler alma
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİNİN YAPABİLECEKLERİ ÇALIŞMALAR
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
DEVELİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
Rehber Öğretmenlerimiz Elif BAŞ BULUT Mustafa ŞENDEN Hoş geldiniz
GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
OKULLARDA REHBERLİK HİZMETLERİ-1 GİRİŞ
PSİKOLOJİK DANIŞMAN / REHBER ÖĞRETMEN SEMA GÖKDEMİR.
Alaşehir Selahattin Zuhal Barutçuoğlu Rehberlik Servisi.
TANILAMA.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
Rehberlik Servisini Tanıyalım
REHBERLİK DERS II.
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Sunum transkripti:

ÖRNEK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK YÜRÜTME KURULU TOPLANTISI

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK YÜRÜTME KURULU TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ!

REHBERLİK KURULU BAŞKAN:NİLAY ÖZTÜRK B. YARDIMCISI:NİLGÜN BULUT ÜYE:SEYFULLAH YILDIZ YETKİNER BAŞDAN FATMA HANİFEGİL *YER ALAN İSİMLER TEMSİLİ OLARAK VERİLMİŞTİR.

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ YÜRÜTME KOMİSYONU Her eğitim-öğretim kurumunda pdr hizmetlerinin planlanması eşgüdümün ve kurum içindeki işbirliğinin sağlanması amacıyla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütme komisyonu oluşturulur. Psikolojik danışmanlar bu komisyonun sürekli üyesidir.Diğer üyeler her ders yılı başında öğretmenler kurulunda yeniden belirlenir.

Pdr servisi psikolojik danışmanları Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütme komisyonu okul müdürünün başkanlığında aşağıdaki üyelerden oluşur: Müdür yardımcıları Pdr servisi psikolojik danışmanları Sınıf rehber öğretmenlerinden her sınıf seviyesinden iki öğretmen Disiplin kurulundan bir temsilci Okul-aile birliği ve okul koruma derneğinden birer temsilci Okul öğrenci temsilcisi

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ YÜRÜTME KOMİSYONUNU GÖREVLERİ PDR servisince hazırlanan yıllık program ve yürütme planını inceler, bu konudaki görüşlerini belirtir. PDR hizmetlerinin yürütülmesi sırasında hizmetlere ilişkin çalışmaları ve ortaya çıkan sorunları inceler, değerlendirir ve bunların çözümüne lişkin önlemleri belirler. Eğitim ortamında;öğrenciler,aileler,yöneticiler, öğretmenler ve psikolojik danışmanlar arasında sağlıklı ve uyumlu ilişkiler kurulabilmesi için gerekli önlemleri görüşür ve yapılacak çalışmaları belirler. Yönlendirmeye ilişkin eğitsel ve mesleki rehberlik çalışmalarında ve öğrencileri yönlendirmede, okuldaki eğitim-öğretim etkinlikleri ile eğitsel etkinliklerden karşılıklı olarak yararlanılabilmesi için gerekli önlemleri ve çalışmaları belirler. Yapılacak çalışmalarda birey,aile,ilgili kurum-kuruluşlara yönelik iletişim ve iş birliğine ilişkin önlemleri belirler. Yapılacak çalışmalarda birey,aile, ilgili kurum-kuruluşlara yönelik iletişim ve işbirliğine ilişkin önlemleri belirler.

REHBERLİK ETKİNLİKLERİ MESLEKİ REHBERLİK EĞİTSEL REHBERLİK KİŞİSEL-SOSYAL

Etkinlik uygularken dikkat edilmesi gereken noktalar ve öneriler: Etkinliklerin uygulanması, ilgili mevzuata ve programa göre sınıf rehber öğretmenlerinin sorumluluğundadır.Uygulamalar sırasında karşılaşılan güçlüklerle ilgili okul rehber öğretmeninden yardım alınabilir.Ayrıca aynı sınıfların sınıf rehber öğretmenleri uygulamalarla ilgili birbirine destek olabilir, ortak çalışmalar yapılabilir. Öğrencilerle ilgili her konuda okul rehber öğretmeni ile işbirliği içerisinde çalışmak daha etkili ve verimli olmasını sağlar. Sınıf rehber öğretmenleri sınıfa gitmeden önce yapacağı etkinlik üzerinde çalışmalı, sınıfa hazırlıklı gitmelidir.Etkinlikler uygulamadan önce okunmalı, gerekli araştırma ve hazırlıkları yapılmalıdır.Bu sizin hem konuya hakim olmanızı sağlayacak,hem de öğrenciler için etkili, güvenli bir model oluşturmanıza ve süreyi daha iyi kullanmanıza olanak verecektir.

Önceden hazırlık yapmaları gereken etkinlikler için öğrenciler bilgilendirilmeli ve hazırlanmaları için yeterli süre verilmelidir. Etkinliklerin uygulanması sırasında empati, saygı, koşulsuz kabul ve saydamlık gibi hümanist bir öğretmenin benimsemesi gereken tutumları sergileyerek öğrencilerin sınanma kaygıları olmadan kendilerini çekinmeden ifade edebilecekleri, rahat ve güvenli hissedebilecekleri bir ortam oluşturulmalıdır. Etkinlikler sırasında öğrenciler sunum yaparken ya da bir konuda sorulan soruyu cevaplarken ya da bir konuda düşüncesini belirtirken kendisini sıkılmadan rahat ifade edebilmelidir.Bu da sınıfta bir güven ortamı oluşması ile ilgilidir.Öğrencilere bu güveni vermek için şu açıklamayı yapmak yararlı olabilir. “Burada önemli olan düşüncelerin ifade edilmesidir.Paylaşımlar doğru, yanlış hatalı eksik olabilir.Herkes bazı konularda yanlış ya da eksik bilgilere sahip olabilir.”

Etkinliklerde doğaçlamalara katılmayan hiç söz almayan öğrenciler olabilir.Bu öğrencileri rehberliğin gönüllülük ilkesi göz önünde bulundurularak zorlamadan, uygun bir biçimde katılması için yüreklendirmeli ve desteklemeliyiz. Etkinlikler sırasında öğrenciler özel bir durum yaşadığını fark edersek bu durumu sınıfta çözülmeye çalışılmamalıdır.Daha sonra özel olarak görüşmeli ve gerekirse öğrencinin de onayı ile rehber öğretmen ve aile konu ile ilgili bilgilendirilmelidir. Etkinlikler farklı şekillerde ve farklı ortamlarda da işlenebilir.Bazı etkinlikler sınıfta değil;bahçede, okulun konferans salonunda..vb. yerlerde gerçekleştirilebilir. Etkinliklerde verilen öykü, şiir, yazı vb. materyaller yerine etkinliğin amacını ve akışını bozmayacağını düşünülen farklı materyaller kullanılabilir.

Etkinlik uygulanırken grup etkileşimi sırasında dikkat edilecek noktalar:Göz ilişkisi(Karşıdakini dinlerken ve onunla konuşurken doğrudan bakmak),beden duruşu,baş ve yüz hareketleri(Yeri geldikçe baş hareketleri ile onaylama yapılır,uygun bir gülümseme,öğrencinin duygularıyla uyuşan ifadeleri içerir),açık uçlu sorular kullanılmalı(ne ve nasıl soruları sorulur,nasıl hissettin,sonra ne yaptın,biraz daha ayrıntılı anlatır mısın?....)