TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DESTİNASYON PAZARLAMASI
Advertisements

Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI FİYAT
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
2.Ünite TURİZM PAZARLAMASI ÇEVRESİ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
TUR İ ZM PAZARLAMASI ÇEVRES İ. Turizm işletmesi 1. MAKRO ÇEVRE 3. FAALİYET ÇEVRESİ 2.SEKTÖR ÇEVRESİ TURİZM PAZARLAMASINDA DİKKATE ALINMASI GEREKEN ÇEVRE.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
Pazarlama İletişimi.
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
PAZARLAMA KARMASI.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ

Turizmde temel ürün “hizmet”tir. Hizmetlerin özellikleri; Dokunulmazlık, Eşzamanlılık, Stoklanamama(Depolanamama) Sahipsizlik ve Değişkenlik(ayrılmazlık),

Turizm ürününü diğer hizmetlerden ayıran en önemli özellik, seyahat deneyimine dayalı olmasıdır. Dolayısıyla, seyahatten geri kalan, seyahat deneyimidir.

Bireyin turizm hizmetinden alacağı tatminin düzeyi, daha önceki seyahat deneyimlerinden etkilenir. Turizm ürününden alınacak genel tatminin düzeyi, sunulan tüm turizm hizmetlerinin geneline bağlı olarak değişme gösterir.

Turizm Pazarlamasının Tanımı Hem turizm işletmesi hem de turizm bölgesi açısından.. “Turizm işletmesinin ya da turistik destinasyonun en yüksek kazanç elde etme hedefine uygun olarak, turizm ürününün pazarda iyi bir yer almasını sağlamak amacıyla, turizm talebinin özelliklerini de dikkate alarak, turistik ürün ile ilgili araştırma, tahmin ve seçim yapmayı hedefleyen ve bu konularda alınacak kararlarla ilgili bir yönetim felsefesidir”.

Turizm Pazarlaması Karması Ürün Dağıtım Tutundurma Süreç Fiziksel kanıtlar İnsan Fiyat

1.ÜRÜN Bireylerin sürekli yaşamlarını sürdürdükleri ortamdan ayrılmaları ile başlayan ve tekrar aynı ortama geri dönmeleri ile sona eren seyahat döneminde yararlanılan bütün hizmetleri kapsar.

2.DAĞITIM Müşterilerin turizm ürünlerinin sunulduğu yerlere getirilmeleri işinde çeşitli aracı kuruluşlar görev almaktadır. Müşteri ürünün üretildiği yere gittiğinden dağıtım kanalları ters işler.

3.FİYAT Turizm ürünlerinin, hem diğer turizm ürünleriyle hem de çeşitli mallarla ikame olanakları oldukça yüksektir. Bu durum, fiyat karma elemanının önemini daha da arttırmaktadır.

4.TUTUNDURMA Turizm ürünlerinde reklam kampanyalarının dönemi, içeriği ve medya seçimi gibi uygulamalar, malların pazarlanmasındaki uygulamalardan farklılık gösterebilir.

TUTUNDURMA.. Turizm pazarlamasında; kişisel satış, satış geliştirme, halkla ilişkiler ve doğrudan pazarlama gibi tutundurma karma elemanlarının kullanımı da farklılık göstermektedir.

5.İNSAN Turizm pazarlamasının temel karması, insandır. Çünkü, turizm ürünün ortaya çıkaranlar ve bu ürünleri tüketenler, yine insanlardır.

6.FİZİKSEL KANITLAR Kataloglar, Ulaştırma işletmelerinin biletleri, İşgörenlerin üniformaları, Masa örtüleri, Çatal ve bıçaklar, Yüzme havuzu, Tesislerin konforu, Ortamın gürültülü ya da gürültüsüz olması, Ortamın ısısı ve kokusu, Ulaşım yollarının durumu örnek olarak verilebilir. Kataloglar, Ulaştırma işletmelerinin biletleri, Önbüro ekipmanları, Odalardaki ekipmanlar, Perdeler, Duşlar, Şampuanlar,

7.SÜREÇLER Check-in ve check-out işlemlerinin müşteri bekletilmeden yapılması,restoranda yemek bekleyen bir müşterinin sıkılmasını engellemek için birtakım hizmetlerin verilmesi, buna örnek olarak verilebilir.

Turizm Pazarlamasının Özellikleri 1. Turizm pazarlamasının konusu ağırlıklı olarak hizmettir. Ancak, bunun yanısıra mal olarak nitelendirilebilecek ürünler de bulunmaktadır. 2. Müşterinin ürünün sunulduğu mekana gelmesi zorunluluğu dolayısıyla, turizm pazarlamasında dağıtım kanalları tersine işlemektedir.

3. Turizm talebi, hem mikro düzeydeki hem de makro düzeydeki tanıtım çabalarından etkilenmektedir. 4. Turizm talebi, mevsimsel dalgalanmalar gösterir. Bu nedenle, müşterilerin çeşitli özelliklerine göre ayrıma tabi tutulması gerekmektedir.

5. Turizm ürünü, soyut ürün olması dolayısıyla depolanamamaktadır. 6. Turizm pazarlamasında insan unsuru çok önemlidir. Müşteri tatmininin elde edilebilmesi için, hem işgörenlerin, hem müşterilerin hem de yönetimin ortaklaşa çaba göstermesi gereklidir.

7. Turizm ürünü, üretildiği ortamdan yalıtılarak müşteriye sunulamaz 7. Turizm ürünü, üretildiği ortamdan yalıtılarak müşteriye sunulamaz. Bulunulan mekan, ortam ve atmosfer, burada sunulan hizmetler, turizm ürününün diğer unsurlarını oluşturmaktadır. 8. Turizm pazarlaması, turistlerin sürekli olarak yaşadıkları yerden ayrılmaları ile başlar ve yeniden oraya dönünceye kadar yaptıkları çok boyutlu tüketimi bir bütün olarak ele alır.

9. Turizm pazarlamasında malın satışından sonra, garanti süresi, satış sonrası hizmet gibi uygulamalar yoktur. Ancak, müşteri tatmininin takip edilmesi gerekmektedir. 10. Turizm pazarlaması, esnek ve değişken bir tüketici kitlesine göre çalışmayı öngörür.

11. Turizm pazarlaması, diğer sektörler için ekonomik bir değeri olmayan ürünlerin pazarlanması ile ilgilenir. 12. Turistik ürünlerin kalite ve içerikleri, günden güne, müşteriden müşteriye, işletmeden işletmeye değişebilir.

Turizm Pazarlamasının Malların pazarlanmasından Farklı Yönleri 1.Hizmetin hazırlanma süreci:mal üretimi günler aylar sürerken, turizm hizmetinin üretimi anlık yada kısa sürer. 2.Satın alma daha çok hissidir: duyguların rolü mal satın alımına göre daha fazladır.

3.Fiziksel kanıtlar önemlidir: hizmetin üretildiği ve sunulduğu ortam gibi özellikler tatminde etkili 4.Büyüklük ve imaj önemlidir: konaklama işletmesinin büyüklüğü, tur operatörünün sahip olduğu satış kanallarının çokluğu, turizm işletmelerinin veya bölgelerinin imajı

5.Dağıtım kanalının tersine işlemesi: 6.Turizm ürününün aynısıyla kopya edilmesi kolay değil: