Emevi Tarihi Berat Köse.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dört Halife Devri (Cumhuriyet Devri)
Advertisements

9. SINIF TARİH / 03 / 2014.
Hz.Ali Dönemi ( ).
HZ. MUHAMMED VE DÖRT HALİFE DEVRİ
BATI EMEVİLERİ (ENDÜLÜS)
MISIR’DA KURULAN TÜRK DEVLETLERİ Abbasi halifelerinin merkezi otoriteyi kaybettikleri dönemde merkezden uzak eyaletlerde asayişi sağlamak için geniş yetkilerle.
ORTA VE BATI AFRİKA’DA KURULAN MÜSLÜMAN DEVLETLER
İSLAMİYETİN YAYILIŞI SOSYAL B. PERFORMANS GÖREVİ
Dört Halife Devri (Cumhuriyet Devri)
7.  Öldürülmesi :  Mısır, Kufe ve Basralılardan oluşan isyancı bir gurup, Medine’ ye gelerek Valilerin değiştirilmesine destek olunmasını, Hz.Ali, Talha.
OĞUZHAN ÖZDEMİR.
Sosyal Bilgiler TÜRKİYE SELÇUKLU DEVLETİ
HZ. Muhammed ve Dört Halife Devri
Avrupa Hun Devleti.
İLK MÜSLÜMAN TÜRK DEVLETLERİ
YAVUZ SULTAN SELİM DÖNEMİ SİYASİ OLAYLARI
Abbasiler Dönemi.
9. SINIF TARİH EMEVİLER DÖNEMİ / 03 / 2014.
KONU:DÖRT HALİFE DÖNEMİ
TÜPRAŞ 50.YIL ANADOLU LİSESİ
MUTE SEFERI
SİYASİ ALANDA YAPILAN İNKİLAPLAR
Türkler ve Müslümanlık
EMEVİLER DÖNEMİ ( ).
İSTANBUL’UN FETHİ Recep BOZKURT SLAYTIMIZ SESLİDİR.
HAÇLI SEFERLERİ.
,.
10.SINIF KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN DÖNEMİ
BÜYÜK SELÇUKLU DEVLETİ
Emevîler ( ).
Sosyal Bilgiler BEYLİKTEN DEVLETE
Hulefa-i Raşidin.
YAVUZ SULTAN SELİM DÖNEMİ
BÜYÜK SELÇUKLU DEVLETİ( )
Emevi Tarihi Berat Köse.
TÜRKLERİN MÜSLÜMAN OLUŞU
Abbasi Tarihi Berat Köse.
FatImi Tarihi Berat Köse.
4 Halife Dönemi Berat Köse.
Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi MEŞRUTİYET Halk Meclisi (Meclis-i Mebusan) Anayasa (Kanun-i Esasi) Padişah (Saltanat ve Hilafet) MEŞRUTİYET.
EMEVİLER DÖNEMİNDE SOSYAL TABAKALAR.
Büyük selçuklu devletİ
ASYA HUN DEVLETİ.
EMEVÎLER (661–750).
4 Halife Dönemi Yapan : Umut Yapan : Berat Yapan : Ozan Ders : Temel Dini Bilgiler Hoca : Ali Baykal Not : Dikkatli Dinleyin…
Türklerin Müslüman Oluşu
Büyük Selçuklu Devleti Kaan Tuvanç 7/D 219. Kurulduğu Yer: Horasan. Kurucusu: Tuğrul Bey. * Selçuklular, Oğuzların Üçok kolunun Kınık boyundandır. * Büyük.
Hz Ebubekir Dönemi.
Abbâsîler, Emevî hanedanından sonra başa gelerek İslam Devleti'nin yönetimini ve halifeliği beş asırdan daha uzun bir süre elinde tutan hanedan.Emevî.
İSLAM TARİHİ I.
İSLAM TARİHİ I.
SELÇUKLU DEVLETİ SİYASÎ TARİH
Büyük Selçuklu Devleti. Büyük Selçuklu Devleti 1037 yılında Devlet haline gelerek bağımsızlığını ilan etmiş, Bağdat kentini başkent yaparak önce Mezopotamya,
BÜYÜK SELÇUKLU DEVLETİ( ) SEDAT ALTAŞ. Oğuz Türkleri ve Oğuz Adının Anlamı Oğuz: Ok+u+z “Oklar; boylar” anlamına gelir. Oğuz Kağan Destanı'na.
ABBÂSÎLERE BAĞLI DEVLETLER
EMEVİLER * İlk İslam hanedanı * 90 yıl * 7. ve 8. yüzyıllar
İSLAM TARİHİ I.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İhtilal’ın Oluşum Süreci
ENDÜLÜS EMEVİLERİ ( ).
SÂMERRÂ DÖNEMİ ( / ).
Hz. Osman Dönemi.
Hz. Ömer Dönemi.
Resmi dil: Farsça Başkent: Tahran En büyük şehir: Tahran Yüzölçümü: km² Nüfusu: 75 milyon Para birimi: İran Riyali.
İSLAM TARİHİ I.
GAZNELİLER ( ).
Kazanım SB İslamiyet’in ortaya çıkışını ve beraberinde getirdiği değişimleri yorumlar.
ASYA HUN DEVLETİ. Asya Hun Devleti Tarih bilgilerimize göre Orta Asya'da kurulan ilk Türk devleti Büyük Hun Devleti'dir. Hunlar'ın bilinen ilk hükümdarı.
OSMANLI KURULUŞ.  Osmanlı Devleti’nin Doğuşu  Malazgirt Savaşı’ndan sonra birçok Türk boyu ile beraber Anadolu’ya gelen Kayılar, Türkiye  Selçuklu.
Sunum transkripti:

Emevi Tarihi Berat Köse

Emeviler Devleti Hulefa-i Raşidin döneminden sonra (632–661) İslam toplumuna hâkim olan sülalenin adıdır. Hz. Ali’nin 661’de öldürülmesinden sonra başa geçen Emeviler, 750’de Abbasiler tarafından yıkılıncaya kadar hüküm sürdüler. Emevi devletinin kurucusu Muaviye Ebusüfyanın soyu, Mekkeli Kureyş kabilesine bağlı Ümeyye ailesinden gelir. Emeviler, ailenin adından dolayı Beni Ümeyye olarak da anılır. Muaviye, Hz. Ömer döneminde 641'de Şam valisi olmuş ve bölgeyi denetimi altına almıştı. Muaviye, 656’da başa geçen Hz. Ali'nin halifeliğini tanımadı. Çünkü onu üçüncü halife Hz. Osman'ın katillerini cezalandırmamakla itham ediyordu. Ona göre suçluları cezalandıramayan bir kimse halife olamazdı.

Emeviler Devleti Hz. Ali, Şam valiliğine bir başkasını atayınca da aralarındaki çekişme büyüdü. Muaviye, Sıffin Savaşı'nda (657) yenilmek üzere olan askerlerinin mızraklarına Kur’an yapraklarını taktırdı ve böylece Hz. Ali'nin ordusunu durdurdu. Hilafet sorununu savaşla değil hakeme başvurarak çözmeyi önerdi. Ne var ki Muaviye’nin hakemi Hz. Ali’nin hakemini ikna ederek Muaviye’yi halife ilan etti. Söylenen şudur ki Hz. Ali'nin hakemi ile Muaviye'nin hakemi anlaştıktan sonra Hz. Ali'nin hakemi orduların önünde yüzüğünü çıkartarak Ali'yi halifelikten aldım der. Aynı şeyi yapması beklenen Muaviye'nin hakemi masadan yüzüğü alır ve ben Muaviye'yi halife yaptım der. Böyle ufak bir hile ile Hz. Ali halifelikten indirilmiş olur. Hz. Ali bu sonucu kabul etmemekle birlikte denetimindeki toprakları yavaş yavaş yitirdi ve bir süre sonra da öldürüldü.

Emeviler Devleti Muaviye, Hz. Ali'nin 661'de öldürülmesinden sonra halifeliğini ilan etti ve böylece Emevi yönetimi başladı. Muaviye, halifeliğini tanımayanları sert bir biçimde bastırdı ve iç karışıklıklara son verdi. Ardından yeni fetihlere girişti. Emevi egemenliğini doğuda Hindistan sınırına, batıda Kuzey Afrika'ya, oradan da Güney İspanya'ya kadar yaydı. Yeni kurulan donanmayla 669- 678 arasında Bizans’ın başkenti Konstantinopolis'i (İstanbul) ele geçirmek için seferler düzenlendi, ama başaramadı. Muaviye 680’de öldüğünde ardında güçlü bir devlet bıraktı. Artık halife bir kurul tarafından seçilmiyor, babadan oğula geçiyordu. Nitekim Muaviye’nin yerine oğlu I. Yezid halife oldu.

Emeviler Devleti I. Yezid tahta çıktığında yeni bir halifelik sorunuyla karşı karşıya kalındı. Hz. Ali'nin küçük oğlu Hz. Hüseyin, halifeliğin kendi hakkı olduğunu ileri sürdü ve Yezid'in halifeliğini tanımadı. Yezid sorunu askeri yöntemlerle çözmeye karar verdi ve Hz. Hüseyin ile yandaşlarını 681’de Kerbela'da kıyıma uğrattı. Bu olay, İslam tarihindeki Sünni ve Şii mezhep ayrılığını da kesinleştirdi. I. Yezid, yaklaşık üç yıl iktidarda kaldı, ama İslam tarihine en acımasız halifelerden biri olarak geçti. I. Yezid'in ölümünden sonra 683’te oğlu II. Muaviye halife oldu. II. Muaviye’nin iktidarı yalnızca bir yıl sürdü. II. Muaviye ve önceki iki halife, Ebu Süfyan’ın soyundan geldikleri için Süfyaniler olarak anılır.

Emeviler Devleti II. Muaviye’den sonra 684'te I. Mervan halife olarak Emevi Devleti’nde Mervaniler dönemini başlattı. Emeviler en parlak dönemini I. Mervan’ın oğlu Abdülmelik döneminde (685-705) yaşadı. Bu dönemde Irak ve İran'daki ayaklanmalar bastırıldı. Hindistan ve Orta Asya'da yeni fetihlerle devletin sınırları genişletildi. Süleyman’ın halifeliği sırasında Bizans İmparatoru III. Leon'un 717'de Emevi ordusunu ağır bir yenilgiye uğratması, Emevi Devleti’nin gerileme döneminin başlangıcı oldu. Araplar arasında kabile çatışmaları yeniden başladı ve "Mevali" denen, Arap olmayan Müslümanların merkezi yönetime karşı hoşnutsuzlukları arttı. 707-720 arasında halifelik eden Ömer b. Abdülaziz’in başlattığı yenileşme hareketleri de kalıcı bir sonuç getirmedi. Hişam döneminde (724-743), 732'de İspanya üzerinden Fransa'yı fethe girişen Emevi ordusu Poitiers'de (Puvatya) durduruldu. Emeviler Anadolu'da Bizans’a karşı üstünlüklerini de yitirdiler. Orta Asya'da Türkler, Kuzey Afrika'da Berberiler Emevi egemenliğine başkaldırdılar.

Emeviler Devleti Son Emevi Halifesi II. Mervan döneminde (744-750) Abbasiler denetiminde gelişen muhalefet Emevi egemenliğini sarstı. Emevi Devleti’nin yıkılışında Ebu Müslim Horasani önemli rol oynadı. Sonunda Abbasilerin önderi Ebu'l- Abbas es-Seffah, Emevi egemenliğine son verdi ve Emevi hanedanının bütün üyelerini öldürdü. Bu kıyımdan canını kurtarabilen Abdurrahman, İspanya'ya kaçarak orada Endülüs Emevileri Devleti’ni kurdu.

Endülüs Emevî Devleti Endülüs Emevîleri, Abbasilerin, Emevî hanedanına son vermesiyle Emevî sülalesinden gelen Hîşam'ın torunu Abdurrahman, İspanya'ya giderek burada Endülüs Emevî Devleti'ni kurdu (756). Abdurrahman, Abbâsîler ile mücadale etti, Franklara karşı başarılar kazandı.Emevîler İspanya'da tam bir İslam egemenliği kurmuşlardı. Ancak zamanla, başa geçen hükümdarlar cihadı bıraktı ve saraylarda sefa sürmeye başladılar. Taht kavgaları ve sevdaları, kardeş kanının dökülmesi sebebiyle yıkım dönemi başladı.

Endülüs Emevî Devleti Ülke çevresinde gelişen Hıristiyan birlikler zamanla daha fazla güçlendi. Aragon kralı Ferdinand ile Kastilya kraliçesi I. İsabel'in evlenmesi ve ordularını birleştirmesi ile Hıristıyanlar daha da güçlenmiş ve Yahudilerle Müslümanları Endülüs'ten çıkarmışlardır. Kemal Reis komutasında bir donanma ile kurtulan Yahudilerle Müslümanlar gemilerle doğuya getirilmişlerdir.

Endülüs Emevî Devleti Endülüs Emevîleri'nin en parlak dönemi III. Abdurrahman (912- 961) ve II. Hakem (961-976) zamanlarıdır. III. Abdurrahman, halife unvanını da kullanınca İslam tarihinde aynı anda Abbâsîler, Endülüs Emevîleri ve Fâtımîlerde olmak üzere ilk kez üç halife çıktı.

SON