SINIF YÖNETİMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI VE ÖZELLİKLERİ
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
REHBERLİK.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
GELİŞİM PİSKOLOJİSİ.
MERHABA.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
MERHABA.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Etkili Öğretim Modeli.
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
SINIF YÖNETİMİ.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
 Öğrencisiyle birlikte öğrenen ve ve  Öğrenmeyi kolaylaştırıcı rehberlik  Öğretmenin Yeni Rolü ©edam.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
İÇİNDEKİLER Kural nedir?
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ETKİLİ SINIF YÖNETİMİ.
SINIF YÖNETİMİ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
Aile katılımının artırılması
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Öğretimin Planlanması
SINIF YÖNETİM MODELLERİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sınıf yönetimi ve disiplin
UYGUN DAVRANIŞLARIN ARTIRILMASI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

SINIF YÖNETİMİ

Bu derste, Sınıf yönetimini etkileyen etmenler Sınıf yönetiminin temel amaçları Sınıf yönetiminin ilkeleri Sınıf yönetimi becerisi Sınıfta disiplin sağlama Sınıf kuralları Zaman yönetimi ele alınacaktır

Sınıf Yönetimini Etkileyen Etmenler Etkili sınıf yönetimi, bireysel, sosyal, kültürel ve demokratik yönden öğrencinin gelişmesine katkılar sağlar. Sınıf yönetimi, öğrencilerin davranışlarını anlama ve yönlendirme yollarını geliştirmelerine de yardımcı olmalıdır.

Öğrencilerin özellikleri ve gereksinimleri Okul yönetiminin yapısı Öğretmenlerin sahip olduğu kişisel geçmişler Kazandırılmaları gereken davranışlara ilişkin inançlar Sınıf yönetimi konusundaki eğitim Okulun başarısızlığında öğrenci riski Güç-kontrol sorunu

Sınıf Yönetiminin Temel Amaçları Zamanın etkili bir biçiminde kullanımı sağlamak Derse devamsızlığı en aza indirgemek Sınıf kurallarının öğrencilerle belirlenip benimsetilmesi İlişkilerin düzenlenmesi İstenen davranış düzenlenmelerinin oluşturulması

Sınıf kurallarının sağlanması Öğrenci motivasyonunun sağlanması İletişim ortamının oluşturulması

Sınıf Yönetiminin İlkeleri Disiplin sorunu yaşatan öğrencilerle bile olumlu tavır geliştiriniz Kontrol yerine, önlemeye dayalı sınıf yönetimi uygulamaları kullanınız Olumlu davranışlara ilgi gösteriniz, iyi niyet oluşturunuz Öğretimi en az kesinti ve en az gecikme olacak şekilde düzenleyiniz

Sınıf içi olayları izleyiniz, biliniz, mantıklı ve ılımlı olunuz Dönem başında yönetim ilkelerinizi oluşturunuz Sınıf kurallarını oluştururken öğrenci katılımı sağlayınız İlgi çekmeye yönelik küçük yanlışları göz ardı ediniz

Öğrencilerle asla alay etmeyiniz Olumsuz eleştiriden kaçınınız Öğrenci gelişimini takip eden değerlendirme sistemleri geliştirin Öğrenme uygulamalarına ayrılan zaman ve görevlerinizi analiz edin

Sınıf yönetimi becerisi Öğretimin yönetilmesi Sınıf prosedürü ve rutin işler Sınıfın fiziksel düzeninin organizasyonu Öğrenci davranışlarının yönetilmesi

Sınıfta Disiplin Sağlama Disiplin, öğretim verimliliğini korumak için öğrenme ortamında insan haklarının korunmasıdır. Disiplin, bir amaçla bir araya gelmiş insan grubunun düzen içinde yaşamasını sağlamak için seçilmiş kuralların, hükümleri ve bunlara uyulması için alınan önlemleri ifade eder.

Sınıf disiplini ve düzeni, öğretmenin sınıfta öğrenme için gerekli düzeni sağlamak üzere etkili ortam oluşturmak amacıyla yaptığı uygulamalar ve izlediği stratejilerin tümüdür. Öğrenciler, öğretim çalışmalarında sorumluluk üstlendiğinde sınıf yönetimi kolaylaşır.

Sınıf düzeninde öğretimin temel yönetim görevi, davranış düzensizliklerinin giderilmesi ve sürekliliği sağlanmasıdır Sınıfta düzeni sağlamak öncelikle öğretmen sorumluluğudur Disiplin olaylarının oluşmasına mani olacak tedbirler önceden alınmalı, bunlarla ilgili hükümler öğrencilere önceden belirtilmelidir. Bu disiplin anlayışı önleyici disiplindir.

Sınıf Yönetiminde Disiplinin Etkisi Öğrenci zorlanmamalı, sorumluluk bilinci geliştirilmeli Öğrenci istenen davranışa inandırılmalı Öğrenci yargılanmadan kabul edilmeli İstenen davranışlar pekiştirilmeli Öğrencinin sorunu anlaşılmalı

Sınıfta Kurallar Belirleme Kural, ilişkilerin etkili ve sağlıklı bir şekilde yürütülmesini sağlamak amacıyla yapılan yazılı ve yazısız düzenlemelerdir Eğitim ortamında belirlenen amaçlara ulaşmak, öğretim için etkin zamanı kullanmak ve istenmeyen davranışları önlemek için sınıfın belli kurallar çerçevesinde yönetilmesi gerekir

Sınıf kuralları Demokratik öğrenme ortamı sağlar Kişisel isteklere engel olur Öğretim sürecini düzenli ve nitelikli kılar Öğrencilerin sorumluluk duygularını geliştirir Eşitlik ve adalet duygularını geliştirir

Sınıf Kurallarının Belirlenmesinde İlkeler Kurallar, öğrencileri kontrolden çok öğretim niteliğini artırıcı nitelikte olmalıdır Kural belirleme sürecinde öğrenciler de yer almalıdır Kurallar, olumsuz davranışı tanımlayıcı nitelikte olmalıdır Kurallar, öğrencilerin görebileceği bir yerde olmalıdır

Kuralların örnek uygulaması öğrencilere gösterilmelidir Kuralların ifadesinde olumlu dil kullanılmalıdır Kuralların gerekçeleri ve uygulanmadığında sonuçları açık bir şekilde ifade edilmelidir Kurallar herkes için olmalıdır

Kurallar listesi uzun olmamalı, kuralların sayısı olabildiğince az tutulmalıdır Kurallar, geçerliliğini yitirdiğinde değiştirilmelidir Öğretmen kuralların uygulanışında tutarlı ve tarafsız olmalıdır Öğrencilerin gelişim düzeyleri dikkate alınmalıdır

Sınıf Yönetiminde Zamanın Düzenlenmesi Sınıf yönetimin boyutlarından biri de zaman yönetimidir Öğretime ayrılan zaman miktarı değil, o zamanın etkili kullanılmasıdır Öğretmenin öğrenme için kullandığı süre ve öğrencilerin aktif öğrenme için kullandıkları süre çok önemlidir

Bu bağlamda öğretmenin görevleri: Öğretim sürecine yönelik planları hazırlamak Araç-gereçler ve materyallerden gereği gibi yararlanmak Öğrencilerin dikkatini üst düzeyde tutmak Hedefler doğrultusunda öğrencilerin aktif katılımını sağlamak