Bir öğretmen neden fazla ödeve ihtiyaç duyar? Derste işlenen konuyu pekiştirmek için Öğrencilerin eksik kalan yönlerini tamamlamak için KENDİ İŞYÜKÜNÜ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
DERS SEÇİMİ NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Özel Öğretim Yöntemleri
Avcılar Mehmetçik İlkokulu
4+4+4 Kesintili Eğitim Yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte , Eğitim ve Öğretim yılından itibaren, ilköğretim kurumlarında okutulacak haftalık.
SİBEL KURNAZ SERAP ARIMAN YAKUP ARSLAN
Etkin Çalışma Yöntemleri.
FEVZİ PAŞA ORTAOKULU PROJENİN ADI: PROJENİN ADI: EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
Soru Cevap.
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Kaynaştırma Uygulamaları ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
1.TEOG SINAVI (26-27 KASIM 2014) ÖNCESİNDE YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER Ertan GÖL 10 Ekim 2014.
ALAN SEÇİMİ SÜRECİ VE AİLENİN ROLÜ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
MODELİN AMAÇLARI ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRMEK.
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA İŞ VE İŞLEMLERİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
2013 SBS SİSTEMİ VE SINAVLARDA NASIL BAŞARILI OLURUM SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ Sevilay TAGTAŞ Rehber Öğretmen AKEV REHBERLİK SERVİSİ.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Alaşehir Selahattin Zuhal Barutçuoğlu Rehberlik Servisi.
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
Öğretimin Planlanması
Şakir ÇINKIR, Funda NAYIR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
ABİDE 2016 AKADEMİK BECERİLERİN İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ (ABİDE) ARAŞTIRMASI.
Sunum transkripti:

Bir öğretmen neden fazla ödeve ihtiyaç duyar? Derste işlenen konuyu pekiştirmek için Öğrencilerin eksik kalan yönlerini tamamlamak için KENDİ İŞYÜKÜNÜ AZALTMAK İÇİN…

Ev Ödevi Nedir? Ödev, belli bir ders konusu ve ünitesi ile ilgili olarak öğrencilerden yapmaları istenen, öğrencilerin okulda yaptıkları çalışmalarını uzatma, ayrıntılara girme amacıyla düzenlenmiş, tek başına ya da grup içinde yapacağı metin, araç ve benzerlerini içeren, bedensel ve/veya zihinsel sınıf dışı hazırlıklar olarak tanımlanabilir(Yücel, 2004: 148, Swanson 2001’den akt. Özben, 2006: 18, Okutan, 1990: 73).

Ev Ödevi Nedir? 1985 yılı 2182 no’lu Tebliğler Dergisinde ise ödev, ‘’öğretmenler tarafından öğrencilerden istenen, onları araştırma yapmaya, incelemeye, muhakeme etmeye, araştırma ve gözlem yapmaya sevk edecek, onların bilgilerini artırıp becerilerini geliştirecek çalışmalar’’ olarak ifade edilmektedir.

Ev Ödevi Nedir? Kısaca söylemek gerekirse, ödev, öğrencilere öğretmen tarafından ders dışı saatlerde yapılmak üzere verilen çalışmaların bütünü olarak açıklanabilir.

Neden Ödev? Öğrenilenleri pekiştirmek, Öğrencinin bireysel ihtiyaçları doğrultusunda gelişimine katkı sağlamak, Öğrencilerde sorumluluk bilinci geliştirmek, Öğrencinin bilmediğini araştırıp buldurarak öğrenmekten keyif almasını sağlamak, Bilgi kaynaklarına ulaşmayı öğretmek (Küçükahmet, 1998: 125, Ilgar, 2005:122,)

Ev Ödevi Türleri Tekrar Hazırlık Ek Bilgi Yaratıcı

Etkili(Kaliteli) Ödev Amaçlara Uygun Öğretim ilkelerine uygun Yönergesi Olan Basitten KarmaşığaBilinenden bilinmeyene Öğrenciye görelik(hayatilik) Somuttan soyuta Açık anlaşılır bir dil Ekonomiklik(zaman, maliyet Öğrenciye ne kazandıracağı açıklanmalıdır.

Bir ödev ne kadar kaliteli olursa olsun, öğretmen tarafından dönüt verilmiyorsa, o ödevin öğrenci zihnindeki etki düzeyi ödevin kalitesinin çok altında olacaktır().

Aktuna(1963) yılında yaptığı araştırmada ödevleri öğretmen tarafından düzenli kontrol edilmeyen öğrencilerin ödev yapmak istemediklerini ortaya çıkmıştır. Dolayısıyla düzensiz kontrol sürecinin öğrencinin ödev yapma davranışını düşürdüğü söylenebilir. Bu durumun önüne geçmek için öğretmenler tarafından verilen ödevlerin mutlaka düzenli olarak kontrol edilmesi gerekmektedir. Hatta kontrol listesi oluşturulmalıdır.

Kaliteli Ödev

Ne Kadar Ödev En Doğrusu? Duke Üniversitesi’nden Harris Cooper ödev üzerine en iyi çalışmaları yapanlardan birisi. Cooper ve ekibi, 1987 ve 2003 arsındaki sayısız çalışmayı gözden geçirerek, neyin işe yaradığı ve neyin işe yaramadığı üzerinde fikir birliğine varmaya çalıştılar. “Dikkat çeken en genel ortak kural, 10 dakika kuralı” diyor Cooper.

Ne Kadar Ödev En Doğrusu? Birinci ve ikinci sınıflara giren öğretmenler, öğrencilerine dakika içinde yapabilecekleri ödevler vermelidir. Dördüncü sınıflar için bu süre dakika arasında olabilir (EARGED, 2011) EARGED’in 2011 yılı Ankara ‘da yapmış olduğu araştırmadan alınmıştır.

1985 yılı tebliğler dergisinden Ödev konularının seçilmesinde öğrencilerin bilgi, sınıf seviyeleri, yaşları okul aile ve çevre imkanlarının göz önünde bulundurulması Öğrenciye zevkle ve severek ödev yapma alışkanlığı kazandırmak için okulların özellikle ilk sınıflarında kısa ve kolay hazırlanabilir nitelikte ödevler verilmesi,

1985 yılı tebliğler dergisinden Verilecek olan ödevlerin eğitim ve öğretime yönelik belirli bir amaç güdülmesi, öğrenciyi meşgul etmek için ödev verilmemesi, Ödevlerin düşünme ve muhakeme etmeyi geliştirecek, çeşitli alanlarda maharetleri artıracak, inceleme ve araştırmaya sevk edecek, çalışma heyecanını yükseltecek şekilde ödevler verilmesi

09/11/1989 no’lu Genelge Özellikle ilkokulların ve 3. sınıflarında, öğrencilere, onları okuldan soğutacak derecede ödevler verildiği, Verilen ödevlerin çok zaman alması sebebiyle oyun çağındaki çocukların gelişmelerinin olumsuz yönde etkilendiği, belirlenmiştir.

Okulumuzdaki Anket Sonuçları Ödevler çocuğumun başarı düzeyini artırmaktadır. Velilerin algısına göre ödev başarı ilişkisi okul ortalaması % 86,25’tir. Sınıfsal olarak incelendiğinde ise en çok1. sınıfların velilerinin ödev başarı ilişkisinin yüksek olduğu görüşünde olduğu görülmektedir. Bu oran %94 ‘tür. Ödevler çocuğun seviyesine uygun olarak verilmektedir. 4 sınıfın ortalaması %78 ‘ dir. Velilerin %78 ‘i ödevlerin çocukların seviyesine uygun olduğunu düşünmektedir. Sınıfsal olarak ayrı ayrı değerlendirildiğinde ise, seviyeye en uygun ödevlerin 1. sınıflarda(%94), en az uygunu ise 2. sınıflarda ( %63) göze çarpmaktadır.

Okulumuzdaki Anket Sonuçları Çocuğumu araştırmaya düşünmeye sevk eden ödevler verilmektedir. 4 sınıfın ortalaması %56 dır. Sınıfsal olarak ele alındığında 1. sınıflar için %63, 2. sınıflar için %52 3. sınıflar için %49, 4. sınıflar için ise 41 olarak görülmektedir. Yani okulumuz velilerinin görüşlerine göre sınıf düzeyi arttıkça araştırmaya düşünmeye sevk eden ödev miktarı azalmaktadır.

Okulumuzdaki Anket Sonuçları Çocuğum evde ödevleri yaparken zorlanmaktadır. Bazen diyenlerin oranı(sınıfsal bazda): 1.Sınıf : %42 2.Sınıf: %68 3.Sınıf: %58 4.Sınıf: %64 Her zaman diyenlerin oranı: 1.Sınıf: %22 2.Sınıf: %6 3.Sınıf: %9 4.Sınıf: 10 Bazen ve her zaman diyenlerin oranları dikkate alındığında; 1. sınıflara verilen ödevlerin bazıları için zorlanma oranı %64, 2. sınıflarda bu oran %74, 3. Sınıflarda %65, 4. sınıflarda %74 olarak ortaya çıkmaktadır. Bu tablo ödev verilirken çocuğun ve seviyesinin ne derece dikkate alındığını göstermektedir.

Okulumuzdaki Anket Sonuçları Çocuğumun ödevleri için öğretmenimiz tarafından yönerge verilir. Her zaman diyenler: 1.Sınıf : %93 2.Sınıf: %77 3.Sınıf: %65 4.Sınıf: %77 Bazen diyenler: 1.sınıf: %7 2.Sınıf: %20 3.Sınıf:%26 4.Sınıf:%21 Ödevler için mutlaka yönerge hazırlanmalıdır. Hazırlanan yönergelerin açık ve anlaşılır olmasına dikkat edilmelidir ( Kıran, 1999).

Okulumuzdaki Anket Sonuçları Ödevler verilirken bireysel farklılıklar dikkate alınmalıdır(). Çocuğumun bireysel farklılıkları dikkate alınarak ödev verilir, kısmına her zaman cevabının oranları, (sınıfsal bazda), 1.Sınıf: %49 2.Sınıf: %38 3.Sınıf: %32 4.Sınıf: %29 Hiçbir zaman diyenlerin oranları: 1.Sınıf %31 2.Sınıf %26 3.Sınıf %35 4.Sınıf %30 Bazen diyenlerin oranı 1.Sınıf %20 2.Sınıf%36 3.Sınıf%33 4.Sınıf%21 Bazen ve hiçbir zaman diyenlerin oranları göz önüne alındığında; Kimi zaman 1. sınıf öğrencilerinin %51’inin, 2. sınıf öğrencilerinin %52’sinin, 3. sınıf öğrencilerinin %68’inin, 4, sınıf öğrencilerinin ise %51 inin bireysel farklılıklarının dikkate alınmadığını göstermektedir.

Okulumuzdaki Anket Sonuçları Çocuğumun ödev yaparken en çok zorlandığı ders: 2. Sınıflarda %39 İngilizce 3. Sınıflarda %56 İngilizce 4. Sınıflarda %37 İngilizce 2. Sınıflarda %26 Matematik 3.Sınıflarda %19 Matematik 4. Sınıflarda %41 Matematik Okul bazlı ele alındığında ödev yaparken en çok zorlanılan ders İngilizcedir.

Okulumuzdaki Anket Sonuçları Çocukların evde ödevlerini yapmak için ayırdığı süre için bir saatten fazla cevabını verenler: 1. sınıf: %64 2. sınıf : %40 3. sınıf : %30 4. sınıf : %29 olarak ortaya çıkmıştır dakika diyenlerin oranları 1.sınıf:%31 2.Sınıf:%45 3.Sınıf:%62 4.Sınıf:%56 Not: ve 3. sınıf için istenen ödev süresi dakika arasıdır. Bu oranlar ise okulumuzda sırasıyla %3, %15,%8 çıkmıştır.

1985 yılı tebliğler dergisinden Öğrencilere tatil günlerinde ödev verilmemesi, ilkokullarda en çok bir saat, ortaokul ve lise dengi okullarda ise en çok üç saat sürecek muhtevada ödev seçilmesi

Avcı, Sömestr tatilinde çocuklara ödev verilmemesi için öğretmenleri uyaracaklarını anlattı. Avcı, "Aslında sadece sömestr tatilinde değil, ders yılı içinde de öğrencilerimize çok fazla ödev yüklediğimizi biliyoruz. Bu konu ile ilgili Talim Terbiye ve diğer komisyonlarımızda da çalışmalarımızı yapıyoruz. Verilen ödevleri hafifletiyoruz, daha da hafifleteceğiz." şeklinde konuştu(29 Aralık 2015). Sömestr tatil ödev

Sonuç Aslında temel sorun ödevin verilip verilmemesi değildir. NASIL VERİLMESİ GEREKTİĞİDİR.

D İ NLED İĞİ N İ Z İ Ç İ N TE Ş EKKÜRLER…

Kaynakça Babadoğan C. (2000) Ev ödevlerinin eğitim Programı İçindeki Yeri Kütükte Z. (2010) İlköğretim Öğretmenlerinin Performans Ve Proje Ödevlerine İlişkin Algı Görüş Ve Uygulama Durumları Earged (2011) İlköğretim Okullarındaki (1-5. Sınıf) Ödev Uygulamalarının Değerlendirilmesi Araştırması Özer B. (2013) Sınıf Öğretmenlerinin Ev Ödevlerine Yönelik Uygulamalarının Ve Görüşlerinin Değerlendirilmesi Kıran H. (1999) Ev Ödevinin Öğrencinin Akademik Başarısına Etkisi