“Günde 50.000 defa karar anıyla karşı karşıya kalıyoruz.” Jan Carlzon, İskandinav Hava yolları Başkanı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1. Türkiye İtibar Zirvesi İtibarınız Kaç Karat? Elvan Oktar 26 Şubat 2011.
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Lojistik Yönetimi Ders – V
360° Beyin Avı 27 Mayıs ° BEYİNAVI 27 Mayıs 2003 Doç. Dr. Yeşim Toduk Akiş Amrop International 1.
Strateji Tasarımı İlker acar.
Bilinçli Tüketici Hikmet SIRMA.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Bütünleşik Pazarlama İletişimi Hizmetlerin Tasarımı ve Yönetimi
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
KALİTE POLİTİKASI Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutarak, kendi sahamızda kaliteden ödün vermeksizin eğitilmiş personelimizle birlikte yükümlülüğümüz.
Yeni Pazarlama Teknikleri
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
TAPU VE KADASTRO KONYA V. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TPC İYİLEŞTİRME TAKIMI.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Yavuz Altop:Yönetim Kurulu Başkanı
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
LİDER KİME DENİR? 1. Yönetimde yetke ve etkisi olan kimse, önder, şef. 2. Bir partinin ya da bir örgütün en üst düzeyde yönetimiyle görevli kimse. 3. Bir.
Süreç Yönetimi.
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
Bölüm 2 – Ürün Olarak Hizmetler, Hizmetlerin Özellikleri, ve Hizmet Pazarlama Karması Yrd. Doç. Dr. Gülçin BİLGİN TURNA.
Bölüm 7 – Hizmetlerde Dağıtım ve Sunum
ANADOLU GRUP ESSE GRUP TEMİZLİK ve ÜRETİM DESTEK HİZMETLERİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
4.1 GİRİŞ Manzaralar (landscapes) insanlar için önemlidir. Doğal çevre ile insan aktiviteleri arasındaki etkileşimin dinamik dışavurumu olarak günlük.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
GİRİŞ GİRİŞ Turizm ve seyahatin geleceğine bakmak, dumanlı kristal bir küreye bakmakla eş değer anlam taşımaktadır. Sizlere geleceği gösterebilmemiz.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
HİZMET KALİTESİ.
“Tüm hayatım boyunca dolaştım, seyahat de ettim
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
SATIŞ ve PAZARLAMA TEKNİKLERİ
Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
KAVRAMLAR.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
İnsan Kaynakları Yönetiminin
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

“Günde defa karar anıyla karşı karşıya kalıyoruz.” Jan Carlzon, İskandinav Hava yolları Başkanı

Havludan yapılan hayvanlar kruvaziyer seyahat tecrübesine özel bir anlam katmaktadır.

SONU İYİ BİTEN HER ŞEY İYİ MİDİR? Bu bölümde Jamal ve Kayla Johnson’ın hikayesi yer almaktadır. Konuyu kitaptan takip edebilirsiniz.

GİRİŞ Birinci Bölüm’de öğrendiğiniz üzere hizmet sektörü dünyada en hızlı gelişen endüstridir ve turizm hizmet endüstrisi içerisinde en hızlı gelişen sektördür.

GİRİŞ Pek çoğumuz cep telefonları, ders kitapları ve diş macunu gibi malların alınacağı yerleri kolaylıkla farkeder ve biliriz. Ancak turizm endüstrisinde söz konusu olan mallar değil hizmetlerdir. Fakat hizmetler genellikle kolaylaştırıcı mal olarak nitelendirilen ürünler eşliğinde sunulurlar. Kolaylaştırıcı mallar, sunulan hizmete eşlik eden ya da onu destekleyen somut ögelerdir.

GİRİŞ

KALİTE Kalite, misafirperverlik ve memnuniyet turizmdeki önemli kavramlardır. Kalite büyük oranda güzellik gibidir: Kısaca “görecelidir.”

KALİTE  Kalitenin Tanımı

KALİTE  Kalitenin Tanımı Muhtemelen çoğumuz kalitenin “mükemmellik” ile eş anlamlı olduğunu düşünürüz. Yönetim ve pazarlama açısından kalite, teknik olarak termometre ya da cetvel gibi bir ölçüm biçimini ifade eder.

KALİTE  Kalite Farklılıkları Turizm hizmetlerini de kapsayan hizmetlerde, kalitenin tanımlanması ve ölçülmesi dayanıklı mallara kıyasla daha zordur.

Üreticiler dayanıklı bir mal tasarladıklarında ve imal ettiklerinde, bunu belirli bir kalite düzeyinde yaparlar. KALİTE  Kalite Farklılıkları Ancak ne yazık ki hizmetleri imal edemeyiz. Hizmetlerin bir müşteri adına gerçekleştirilen faaliyetler olduğunu hatırlayınız.

HİZMET SUNUMLARI Turizm endüstrisi, yakın müşteri temasının olduğu endüstrilerden biridir ve hizmet çalışanı ile müşteri arasındaki her etkileşim bir hizmet sunumudur.

Hizmet sunumlarını hizmet senaryoları üzerine kurulmuş küçük oyunlar olarak düşünebiliriz. Ancak bu senaryoların önceden prova edilmiş kalıplaşmış stratejiler içermediğini hepimiz biliriz. HİZMET SUNUMLARI

HİZMET KALİTESİ MODELİ

KALİTE VE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ Konukların turizm hizmetinden beklentileri vardır. Bu beklentileri aldıkları hizmetle kıyaslarlar. Bu kıyaslama, konukların hissettikleri memnuniyetin seviyesini belirler. Konuklar aldıkları turizm hizmetinden çok memnun olabilirler, bekledikleri kadarını bulabilirler veya memnuniyetsiz kalabilirler.

KALİTE VE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ Turizm hizmetlerindeki kalite değişkenleri mamul mallardakine göre daha fazladır. Çünkü hava koşullarından çalışanın ya da müşterinin ruh hâline kadar birçok faktör hizmet kalitesini değiştirebilir.

KALİTE VE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ Konukların bir hizmetten memnun kalmadığı zamanlarda problemlerin nasıl çözüldüğü çok önemli hâle gelir. Problemin çözülmesi ve konukların memnun edilmesi için gereken her türlü çaba gösterilmelidir.

KALİTE VE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ

İNSAN KAYNAKLARI: KALİTELİ HİZMETİN KİLİT NOKTASI Turizm yöneticileri; konuk beklentileri hakkında araştırma yaparak, hizmetin geliştirilmesi yönünde çalışanlardan gelen önerileri göz önünde bulundurarak, doğru kişileri işe alıp onlara iyi eğitim vererek ve hizmet sunumunda takım yaklaşımının altını çizerek hizmette yüksek kaliteyi ve müşteri memnuniyetini sağlayabilirler.

İNSAN KAYNAKLARI: KALİTELİ HİZMETİN KİLİT NOKTASI Çalışanları müşteri beklentilerini karşılama yönünde her gün düzenli olarak yönetmek, kaliteli hizmet sunmanın temelini oluşturur.

İNSAN KAYNAKLARI: KALİTELİ HİZMETİN KİLİT NOKTASI

Son olarak, sunulan hizmetler için garanti vermek müşterilere güven verir ve çalışanların dikkatinin hizmet kalitesinin önemli unsurlarına çekilmesini sağlar. İNSAN KAYNAKLARI: KALİTELİ HİZMETİN KİLİT NOKTASI