Akdeniz Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU 1. ARAMA KONFERANSI/ Stratejisi
MUSTAFA YEŞİLADA
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİLİNÇLENDİRME EĞİTİMİ
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
Kurumsal Gelişim İçin Araştırma Projesi Hazırlama
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİLİNÇLENDİRME EĞİTİMİ
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Sektörler Arası İşbirliği. Amaç: TSM Çalışanlara Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi 2 Katılımcıların sa ğ lı ğ ın geli ş tirilmesi müdahalesinde.
 Ulusal ortaklık organizasyon üyelerinden oluşan ve Avrupa’nın önemli bölgesi olan Brüksel’ de kurulmuştur.  EFQM, Avrupalı iş adamlarına çok daha.
Uzaktan Eğitim Kuramları
EFQM Mükemmellik Modeli AVRUPA KALİTE YÖNETİMİ VAKFI
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
İNOVASYON.
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
ÇALI Ş MA VE EKONOM İ K YA Ş AM. “ÇALI Ş MA”YI TANIMLAMAK İ nsan ihtiyaçlarına kar ş ılık gelen mal ve hizmet üretimini amaçlayan, zihinsel ve fiziksel.
Kamu Ar-Ge Fon Kaynaklarına Erişim
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
ÜRET İ M VE ÜRET İ M YÖNET İ M İ KAVRAMLARI.  Üretim:" İ nsan ihtiyaçlarını kar ş ılamak amacıyla mal veya hizmetlerin meydana getirilmesi i ş lemidir."
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
Ücret yönetimi 1. 2 İ Ş ANAL İ Z İ NED İ R ? İ ş analizi belirli bir işin en küçük parçalarıyla ayrıntılı olarak tanımlanıp incelenmesi sürecidir. 3.
Toplam Kalite Yönetimi
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
Şirinevler mahallesi 721 sok. No: 7/A Altınordu ORDU.
TS EN ISO 13485: 2003TIBBI C İ HAZ ÜRET İ C İ LER İ İ Ç İ N KAL İ TES S İ STEMLER İ TS EN –ISO 13485: 2003 Standardı TS-EN ISO 9001 : 2008 standardı temel.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
EFQM MÜKEMMELİK MODELİ 10. Hafta. 1- Toplam Kalite Yönetimi Nedir? Tüm paydaşların ( Müşterilerin, Çalışanların, Hissedarların, Tedarikçilerin, Toplum)
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ Nihat BÜLBÜL Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTMODERN EKOL: Temel Yetenek, DKK, Şebeke Örgütler.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
Hazırlayan ve Sunan Ayşegül ARSLAN
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Akdeniz Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik EFQM Mükemmelik Modeli Taleh AGHAZADA 20145205038

European Foundation for Quality Management AVRUPA KALİTE YÖNETİMİ VAKFI EFQM is a not-for-profit membership foundation. We are the creator of the EFQM Excellence Model which is used by over 20,000 organisations world-wide. We manage the European Quality Awards, the highest distinction given to European organisations that strive for business excellence. And, through our products and services, we are a resource to European organisations on business improvement.

EFQM KURULMASI 1989 yılında Avrupanın 14 önde gelen şirketi tarafından kurulmuştur:  BT plc  KLM  Robert Bosch GmbH  Nestlé AG  Bull SA  Philips Electronics  Ciba-Geigy AG  C. Olivetti  Dassault Aviation  Renault  AB Electrolux  Gebr. Sulzer AG  Fiat Auto Spa  Volkswagen AG

EFQM GELİŞMESİ EFQM Mükemmellik Modeli faaliyete başlatıldı Kıyaslama Hizmetleri Kuruldu AB Desteği ile Özel işletmeler için ödül oluşturuldu Mükemmelik seviyelerinin kurulması başlatıldı present 1989 1991 1992 1995 1996 1999 2001 Modelin temel olarak gözden geçirilmesi İlk değerlendirme toplantısı İspanya kralı tarafından Madridde gerçekleştirildi. AB Desteği ile Kamu sektörü için ödül oluşturuldu To mention a few key milestones in EFQM’s history: 1. The Excellence Model was launched in 1991. 2. The first European Quality Award was presented by the King of Spain in 1992. 3. Benchmarking Services began in 1995. 4. A network of 19 partner organisations was created in 1999. Ulusal Ortaklar için Ağ oluşturuldu

EFQM Nedir? EFQM işletmelerin performans ve rekabetçiliğini Avrupa Kalite Vakfı Mükemmellik Modelini kullanarak iyileştirmeye yardımcı olan üyelik temelli bir örgüttür. EFQM Mükemmellik Modeli, işletmelerin mükemmellik yolunda nerede olduğunu ölçerek onlara uygun yönetim sistemi kurmasına, işletmelerin gözden kaçırdığı noktaları bulmasına ve sonra çözüm önerileri geliştirmesine yardımcı olan pratik bir araç olarak tanımlanmaktadır.

MODEL FAYDALARI Model, boyutu ve sektörü ne olursa olsun tüm kuruluşlar tarafından kullanılabilen bir değerlendirme aracıdır Model kuruluşlara, mükemmellik kavram ve kriterlerini dikkate alarak kendi değerlendirmelerini yapmalarına, güçlü ve iyileştirmeye açık alanlarını tespit etmelerine ve sürekli gelişim yaklaşımıyla gelişim planlarını hazırlamalarına yardımcı olur.

EFQM ÖDÜLÜ EFQM, Avrupa firmaları arasında rekabetçiliği desteklemek üzere 1992 yılından bugüne kadar, her yıl bu Modeli en iyi şekilde uygulayan kuruluşları Avrupa Mükemmellik Ödülü ile ödüllendirmektir. Avrupa Mükemmellik Ödülü, Deming (Japonya) ve Malcolm Baldrige (Amerika) ile  birlikte iş dünyasında "Mükemmellik" alanında verilen en saygın üç ödüldür.

EFQM HEDEFLERİ Avrupa sanayisinin rekabet gücünü artırmak, Japonya ve ABD ile AB devletleri arasındakı rekabet boşluklarını doldurmak. AB devletleri ve şirketlerinde tüm sektörleri canlandırmak, teşvik etmek ve örgütsel mükemmellik ilkelerini benimsettirmek için yöneticilere yardımcı olmak. ‘kalite savaşı sizin şirketlerin ve bizim rekabetin başarısın ön koşullarından biridir’ Jacques Delors, AB Başkanı

EFQM-de RADAR EFQM Mükemmellik Modeli yöneticilerin / liderlerin, kuruluşlarının ne yaptığına ve hangi sonuçları elde ettiğine ilişkin neden-sonuç ilişkilerini anlamasını sağlar. RADAR kullanılarak, herhangi bir kuruluşun sahip olduğu kurumsal mükemmellik derecesini sağlıklı bir biçimde değerlendirmek mümkündür.   Modelin merkezinde yer alan RADAR, dört boyuttan oluşur.

EFQM RADAR

RADAR Boyutları Results-Sonuçlar Sonuçlar boyutu kuruluşun neler elde ettiğini içerir. Mükemmelliğe erişmiş bir kuruluşta sonuçlar olumlu eğilimleri ve/veya sürekli iyi bir performansın varlığını göstermeli, hedefler uygun ve erişilebilir olmalı, başka kuruluşlar ile karşılaştırıldığında performans yüksek olmalı ve tüm bu sonuçlar yaklaşımdan kaynaklanmalıdır. Bunlara ek olarak sonuçlar ilgili alan ve faaliyetleri kapsamalıdır.

RADAR Boyutları Approach - Yaklaşım Yaklaşım, kuruluşun ne yapmayı planladığını ve bunu yapmaktaki nedenlerini içerir. Mükemmelliğe erişmiş bir kuruluşta yaklaşımın sağlam temelli olması; yani anlaşılır bir temele dayanması, iyi tanımlanmış ve geliştirilmiş süreçlere sahip, net bir biçimde paydaşların gereksinimlerine odaklanmış ve bütünleşmiş olması, bir yandan kuruluşun politika ve stratejisine uyum sağlarken, diğer yandan da uygun olduğu ölçüde diğer yaklaşımlarla ilişkilendirilmiş olması beklenir.

RADAR Boyutları Deployment – Yayılım Yayılım bir kuruluşun yaklaşımını yaşama geçirmek için neler yaptığını içerir. Mükemmelliğe erişmiş bir kuruluşta yaklaşımın ilgili alanlarda sistematik bir biçimde uygulanması beklenir.

RADAR Boyutları Assesment – Değerlendirme Review – Gözden Geçirme Bu boyut, bir kuruluşun yaklaşımını ve yaklaşımının yayılımını değerlendirmek ve gözden geçirmek için neler yaptığını içerir. Mükemmeliğe erişmiş bir kuruluşta, yaklaşım ve yaklaşımın yayılımının düzenli olarak ölçülmesi, öğrenme faaliyetlerinin yapılması ve bu iki faaliyet sonucunda elde edilen bilgilerin iyileştirme çalışmalarının belirlenmesi, bu konudaki önceliklerin saptanması, iyileştirmenin planlanması ve uygulama amacıyla kullanılması beklenir.

EFQM RADAR Faydaları RADAR bir kuruluşun performansını yapısal bir yaklaşımla sorgulama olanağı sağlar. RADAR aynı zamanda EFQM Mükemmellik Ödülü ve diğer tanıma veya değerlendirme süreçlerinde puanlama yöntemi olarak da kullanılır. Ayrıca kuruluşta gerçekleştirilecek değişimin yönlendirilmesine ve iyileştirme projelerinin yönetilmesine yardımcı olur. RADAR, herhangi bir kuruluşun performansını sorgulamak amacıyla yapısal bir yaklaşım sağlayan dinamik bir değerlendirme çerçevesi ve güçlü bir yönetim aracıdır.

EFQM Modeli Kriterleri EFQM Mükemmellik Modeli alt kriterlere ayrılmış ve herhangi bir işletmenin her yönüne hitap edebilecek şekilde tasarlanmıştır. Modelin dokuz kriteri, beş tanesi ‘girdi’ ve dört tanesi ‘sonuç’ olmak üzere iki grupta sınıflandırılmıştır. Girdi kriterleri bir işletme tarafından gerçekleştirilen faaliyetlerle ilgiliyken, sonuç kriterleri bir işletmenin neleri başarabileceğini kapsamaktadır.

EFQM Modeli Kriterleri

EFQM Modeli Kriterleri LİDERLİK Liderler kuruluşun misyon, vizyon ve değerlerini oluştururlar ve bir Mükemmellik kültürü doğrultusunda örnek olurlar. Liderler kuruluşun yönetim sisteminin oluşturulması, bu sistemin yaşama geçirilmesi ve sürekli olarak iyileştirilmesi çalışmalarında kişisel olarak rol alırlar. Liderler müşterilerle, işbirliği yapılan kuruluşlarla ve toplumun temsilcileri ile ilişkileri yürütürler. Liderler, Mükemmellik kültürünü, kuruluşun çalışanları ile sağlamlaştırırlar. Liderler kurumsal değişim ihtiyacını belirler ve değişime öncülük ederler.

EFQM Modeli Kriterleri POLİTİKA VE STRATEJİ Politika ve strateji, paydaşların mevcut durumdaki ve gelecekteki gereksinim ve beklentilerini temel alır. Politika ve strateji, performans ölçümü, araştırma, öğrenme ve dış faaliyetlerden elde edilen bilgileri temel alır. Politika ve strateji oluşturulur, gözden geçirilir ve güncelleştirilir. Politika ve strateji duyurulur ve kilit süreçler çerçevesi yoluyla yayılımı gerçekleştirilir.

EFQM Modeli Kriterleri ÇALIŞANLAR İnsan kaynakları planlanır, yönetilir ve iyileştirilir. Çalışanların bilgi birikimleri ve yetkinlikleri belirlenir, geliştirilir ve sürdürülür. Çalışanların katılımı ve yetkelendirilmesi sağlanır. Çalışanlar ile kuruluş arasında diyalog söz konusudur. Çalışanlar takdir edilir, tanınır ve gözetilir.

EFQM Modeli Kriterleri İŞBİRLİKLERİ VE KAYNAKLAR Kuruluş dışı işbirlikleri yönetilir. Finansal kaynaklar yönetilir. Binalar, donanım ve malzemeler yönetilir. Teknoloji yönetilir. Bilgi ve bilgi birikimi yönetilir.

EFQM Modeli Kriterleri SÜREÇLER Süreçler sistematik olarak tasarlanır ve yönetilir. Süreçler, müşterileri ve diğer paydaşları tam olarak tatmin etmek ve onlar için giderek artan bir değer yaratmak amacıyla gerektiğinde yenilikçi yaklaşımlar kullanılarak iyileştirilir. Ürün ve hizmetler müşteri gereksinim ve beklentileri temel alınarak tasarlanır ve geliştirilir. Ürün ve hizmetler üretilir, sunulur ve servisi sağlanır. Müşteri ilişkileri yönetilir ve geliştirilir.

EFQM Modeli Kriterleri MÜŞTERİLERLE İLGİLİ SONUÇLAR Algılama Ölçümleri Performans Göstergeleri ÇALIŞANLARLA İLGİLİ SONUÇLAR TOPLUMLA İLGİLİ SONUÇLAR

EFQM Modeli Kriterleri TEMEL PERFORMANS SONUÇLARI Temel Performans Çıktıları Temel Performans Göstergeleri

EFQM-e üye olan Şirketler 1 Cyprus: 2 Malta:1 South Africa: 1 The Netherlands Antilles: 1 United Arab Emirates: 3 Iran : 1 7 17 750 Members in 2003 40 14 11 6 35 2 11 9 87 7 4 182 8 4 1 51 67 10 8 Our members are spread across all countries in Europe. 2 28 11 1 1 56 26 4 6 1 16 3

Model ile ilgili gerekli bilgi Yönetim Uygulaması Çalışmaları Faaliyet Üçgeni Model ile ilgili gerekli bilgi The EFQM Excellence Model Yönetim Uygulaması Çalışmaları Ağ ve Üye Hizmetleri

SONUÇ İşletmeler müşterilerini tatmin etmek, rekabet avantajı kazanmak ve pazardaki fırsatları değerlendirebilmek için ürün/hizmetlerinin ve hatta işletmelerinin kaliteli olduğunu belgelendirmeye başlamıştır. Bu belgeler arasında en yaygın tercih edilenlerden bir tanesi EFQM Mükemmellik belgesidir. Bu belgeye sahip olmak isteyen işletmelerden EFQM tarafından geliştirilmiş olan EFQM Mükemmellik Modelini uygulamaları ve modelin alt kriterlerini yerine getirmeleri istenmektedir