YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
TOPLUMSAL YAPIYI OLUŞTURAN ÖĞELER
1. EĞİTİM SİSTEMİNİN ÜÇ TEMEL ÖGESİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
SOSYOLOJİ DERSİ 2.ÜNİTE TOPLUMSAL YAPI.
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Kültür.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
‟Geçmiş kendi dünyamızda meydana gelen olayları nasıl algıladığımızı ve bu olaylara karşı nasıl yaklaştığımızı belirleyen ciddi ve önemli bir konudur.
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Comenius Okul Ortaklıkları Projesi
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
SANAT EĞİTİMİ.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
 GİRİŞ Hayat bilgisi, adı gibi yaşamın bilgisidir; okul öncesi eğitimden yararlanamamış öğrencilerin ilkokulda karşılaştıkları ilk derstir.
Doç.Dr. Sebahattin DEVECİOĞLU Fırat Üniversitesi
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Bilimsel düşünme becerileri
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
KÜLTÜREL MİRASIN ÖNEMİ VE RESTORASYON SORUNLARI
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
Çocukların Zaman, Süreklilik ve Değişim Çalışması: Tarih BÖLÜM 7.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
SINIF YÖNETİMİ.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Programın Karşılaştırılması Sunusu
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
İslam kültür ve medeniyetinde yönetim anlayışının esasları.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
MÜZE EĞİTİMİ VE DÜNYADA MÜZE EĞİTİMİ UYGULAMALARI
Öğrenme Alanı: D. MÜZİK KÜLTÜRÜ
Free template from Kişisel Rehberlik Yaşamayı öğrenme 1/12/2019 Free template from
Test 1.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Programdan Sorular.
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ARGÜMANTASYON.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ

Tarih okuyana kendi gözünün görme derecesine göre yol gösteren bir kılavuzdur. J. J Rousseau Tarihi tekerrür diye tarif ediyorlar,ibret alınsaydı hiç tekerrür eder miydi? Mehmet Akif Ersoy

Tarih konularının da kapsayan sosyal bilgiler dersi insanı, toplumu ve bunlarla ilişkisi çerçevesinde çevreyi incelemektedir. Öğrencinin insan toplum ilişkileriyle ilgili bilgi ve deneyimlerini geliştirmeye katkı sağlamalıdır.

Yeni Sosyal Bilgiler Programı 21 yy da Türkiye de yapılandırmacı eğitim programı uygulan maktadır.

Bu anlayış doğrultusunda program ; Öğrencilerin öğrenme sürecinde deneyimlerini kullanmasına ve çevreyle iletişim sağlamasına olanak sağlar

Her öğrenciye ulaşa bilmek için öğrenme öğretme yöntem ve tekniklerinde ki çeşitliliği dikkate alır

Periyodik olarak öğrenci çalışma dosyalarına bakılarak öğrenme ve öğretme süreçlerinin akışı içerisinde değerlendirmeyi,1998 programına göre amaç bakımından farklı olarak ilke edinmiştir

Sosyal Bilgiler Öğretmeninde Tarih Tarih geçmişteki olayları ele alan ve geleceğe yön vermeye çalışan bir bilimdir. Bu süreçte insanlar savaş ve barışlar,doğal felaketler,keşif ve buluşlar,zaman içinde değişen korunma,barınma ve yaşam biçimleri oluşturdukları kurumlar,kuruluşlar hakkında bilgi verir.

Eski ve Yeni Barınma

Savaş ve Barış

Doğal Afetler

Tarih Eğitiminin Amaçları Şunlardır: Öğrencinin geçmişi ve bugünü anlamasına yardımcı olmak

Onda bütün insan etkinliklerine karşı bir duygu daşlık uyandırmak böylelikle yetişmesinin ufuklarını genişletmek Kendisini bir zaman boyutunun sürekli bir akışın içinde görmesini sağlamak

İnsan soyunun bir üyesi sıfatıyla geçmişe neler borçlu olduğunu ve geleceğe karşı ödevlerini kavratmak

Olayları neden ve sonuçlarıyla birlikte görüp açıklamaya alıştırmak ve öğretmek ,dolayısıyla düşünce gücünü geliştirmesine yardımcı olmak

Toplum birey ilişkisini doğru örneklerle kavramasına ve adil bir şekilde yetişmesine yarımcı olmak Yüksek insan değerleri benimsemesine yardımcı olmak

Geleceğin teminatı olan genç nesli tarih eğitimi vasıtasıyla kütür mirası aktarılarak mili benlik korun muş,pekiştirilmiş,ahlaki değerler benimsetilmiş ve sosyal gelişme sağlanmış olur

Masalar ,roman ve hikayeler tarihi konular işlenmeli mili ahlakın temel kıymetlerin çocuğa burada olaylar halinde verilmelidir

Tarih bilinci ilk olarak genç insanlarda oluşturulma çünkü sadece tarih insana zaman açısından sosyal meseleleri araştırma fırsatı verir. tarih metodu sonuç çıkarmada eleştirel düşünmeyi gerektir, bu da demokratik bir vatandaşlın sorumluluklarının eğitimi için değerlidir.

Üçüncüsü geçmişi araştırma\çalışma özelikle de Batı medeniyetini inceleme öğrencinin demokratik değerlere bağlılığını artıracaktır

Sosyal Bilgiler bünyesinde birçok disiplini barındırmaktadır

Sosyal Bilgilerde kültür teması ilk sırada yer almak tadır.

Kültürel mirasının aktarımı için sosyal bilgiler öğretimi anlayışı oldukça uyumludur bu durum öğrencilerin geçmişini öğrenmelerini ,kendi kültürlerini ve başka kültürleri tanımalarını, geçmişi ile gelenek ve adetleri ile kıvanç duyması bakımından oldukça önemlidir.

Tarih konularını işlerken aşağıdaki çalışmalar yaptırılabilir. Empati kurma

Kavram haritası oluşturma iletişim İletişim nedir En çok kullanılan iletişim aracı İletişim araçları nelerdir İletişimin kolaylıkları

Slogan Bulma

Drama

Problem çözme

karşılaştırma

Alan ve gezileri müze

Örnek olay analizi simülasyon Öykü tamamlama

Neden bulma-sonuç çıkarma Konuşma-okuma yazma Gerçek hayatla bağ kurma

Fotoğraf okuma ve konuyla ilgili anladığını resimleme

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN, TEŞEKKÜRLER …