Okullarda Kariyer Planlama Okul – Veli İletişimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ
BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
Kurumlar toplumu önemser
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi 1 MODERN YEREL YÖNETİM BİRLİĞİNE DOĞRU John Jackson Capacity Building International.
E-DEVLET.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
Acikogretimx.com Açıköğretim sistemi hakkında temel bilgiler 2009.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Newton’un Hareket Kanunları
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
DOĞA KOLEJİ ROL MODEL SUNUMU
Muhammed ALTINTAŞ Bilişim Teknolojileri Öğretmeni 2012
21. Yüzyıl becerileri.
21. Yüzyıl Öğreneni.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Hazırlayan ve Sunan: Ceren TUTKUN
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Paradigmalar. Paradigmaları m ız Değişmiyor mu? 21. Yüzyıl Öğreneni.
Teknoloji ve İnovasyon için Gelişim ve İletişim Platformları Selen Kocabaş.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
HOŞGELDİNİZ… ODTÜ TOplum Gönüllüleri Grubu ARJANTİN İLKÖĞRETİM OKULU
DEN İ ZL İ İ HRACATÇILAR B İ RL İĞİ GENÇ MUC İ TLER ARANIYOR İ NOVAT İ F F İ K İ RLER YARI Ş MASI inovatiffikirleryarismas iwww.denib.gov.tr.
DEĞERLER ŞEHRİ KASTAMONU
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
21. Yüzyılda Yetkİn Gençlİk İçİn Okul İçİ ve Okul Dışı çözümler
TERCİH ZİRVESİ’15 Üniversitede Başlayan, Hayat Boyu Gelişen Kariyer Prof. Dr. S. Semahat Demir Rektör.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
SANAYİ İÇİN DAHA ETKİN MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ Borusan Holding Agah Uğur 20 Mayıs 2004.
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
“Ideal” eÖğrenme Ortamı… Ulaşmak için Neler yapılabilir?
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
Kişisel Rehberlik.
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
2015/2016 ANTALYA 3 . GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI PROJESİ
İSTANBUL VALİLİĞİ «İSTANBUL’UN ÇOCUK YAZARLARI» PROJESİ
Yükseköğretimin Geleceği Erhan Erkut, MEF Üniversitesi TÜRKİYE ÖZEL OKULLAR DERNEĞİ 15. Eğitim Sempozyumu 30 Ocak 2016, Antalya 1.
OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Edinilen Unvan: Otomotiv Teknikeri Edinilen Ünvanın Düzeyi: Önlisans.
Prof Dr Süheyla ÜNAL. Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar yakın geleceğin gerektirdiği öğrenme ortamı ve koşulları konusunda değişimin gerekliliğini.
ThinkQuest nedir? ThinkQuest, öğretmenlerin eğitim projelerini kendi sınıf müfredatlarıyla birleştirerek, öğrencilerinin 21. yüzyıla yönelik yetenekler.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Psyc 351T Ölçme Teknikleri
Teknoloji ve tasarım dersi
2023’e DOĞRU TÜRKİYE’DE STEM GEREKSİNİMİ
Hazırlayan ve Sunan: Gökçe PINAR JENERASYON TEORİSİ.
ESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
LİSELERE GEÇİŞTE YENİ UYGULAMA
ÇALIŞMANIN GELECEĞİ VE KUŞAKLAR
21. YY BECERİLERİ.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
MERKEZİ SINAV.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

Okullarda Kariyer Planlama Okul – Veli İletişimi 4 Şubat 2016 Perşembe Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü Nur Erdem ÖZEREN

Nur Erdem ÖZEREN

Neden Kariyer Planlama? Hayat hedefi... Geleceğin ......leri

İstatistikler 450.000 150.000 600.000

Y ve Z Kuşağı İnternet... Aileler...

Aile İletişimi... İlkokul... Kapıdan kov, bacadan girsin... Ortaokul... Veli toplantısında okulda... Lise... Neredesiniz???

Sonuçlar... Puanlar... Sıralamalar... 45 yıl... Bir Sene Sık Dişini... Sonuçlar... Puanlar... Sıralamalar... 45 yıl...

İş Garantili Meslekler? İtibarlı Meslekler? Hukuk... Tıp... Eğitim..

Bugünkü mesleklerin yarısı yoktu... Son 15 yılda üretilen bilgi... 15 yıl Önce... Bugünkü mesleklerin yarısı yoktu... Son 15 yılda üretilen bilgi...

Bugünkü mesleklerin yarısı olmayacak... 21. Yüzyıl beklentileri... 15 yıl sonra... Bugünkü mesleklerin yarısı olmayacak... 21. Yüzyıl beklentileri...

Bugünkü mesleklerin yarısı olmayacak... 21. Yüzyıl beklentileri... 15 yıl sonra... Bugünkü mesleklerin yarısı olmayacak... 21. Yüzyıl beklentileri...

21. Yüzyıl … 10 yetkinlik Liderlik Kritik düşünme İşbirliği İletişim Uyum yeteneği Verimlilik, hesap verebilirlik İnovasyon Bilgi: erişim, analiz, sentez Küresel vatandaşlık Girişimcilik

Kurumlar çalışanlardan ne bekler? Geçen yüzyıl: İtaat, sadakat (obedience) Titiz/itinalı çalışma (diligence) Zeka (intelligence) Artık bunlar meta, ticari mal (commodities). Yetmez. Bu yüzyıl: İnisyatif alabilme, girişimcilik (initiative) Yaratıcılık (creativity) Tutku, hırs, heyecan (passion) Gary Hamel, World Business Forum 2009

Birçok Türk lise mezununun eksik olduğu alanlar Hedef koyma Zaman yönetimi Planlama İngilizce İletişim (okuma, yazma, dinleme, konuşma) yetkinlikleri Sunum teknikleri Grup calışması Analiz ve sentez yetileri (ezber yerine) Problem çözme yetileri (çoktan seçmeli yerine) Uzun vadeli ödüllere odaklanma Bilişim teknolojileri ile yakınlık (oyun, arkadaşlık siteleri ve mesajlaşma ile kısıtlı)

Birçok Türk lise mezununun eksik olduğu alanlar Dikkat süresi Uzun süreler icin konsantre olabilme Araştırma yetkinlikleri (Google ile kısıtlı) Bilgiye ve öğrenmeye değer verme Arkadaşlara saygı (az) otoriteye saygı (fazla) Ödüller için gereken fedakarlıkları yapma (otomatik haketme) Etik değerler (kopya ve fikri mülkiyet hırsızlığı) Sosyal ve çevresel bilinç Gerçek hayat deneyimi ve bilinci Hoşgörü (fikir farklılıkları, yapıcı tartışma kapasitesi) Uluslararası farkındalık (diğer ülke, kültür algısı – ön yargı, peşin hüküm)

Kaç yaşına kadar yaşayacaksınız? Eski Yunan: 28 Dünya Ortalaması 1900: 31 1950: 48 2010: 67 Türkiye?

Birçoğunuz 90’ı görecek…

Eee? Ne var ki… 18 yaşındayım 25 yaşına kadar okurum 25 yıl çalışırım 50 yaşında emekli olurum 40 sene emekliliğin sefasını sürerim

Türkiye nüfus piramidi

Öngörü 2070 yılında emeklilik yaşı 75 olacak Sizler 50 yıl çalışacaksınız 15 defa iş değiştirilecek Diplomanın raf ömrü 5 yıl “Geleceğin meslekleri” daha ortaya çıkmadı Ama işin içinde mutlaka teknoloji olacak Ne okuduğunuzdan çok, … değişime uyum sağlayabilecek yetkinlikler önemli

21. Yüzyıl’da Kariyer YETKİNLİK > İÇERİK Eğitim sistemimiz içeriğe odaklı Odağımızda en az… müfredat, dersler, notlar, içerik… …kadar beceri ve yetkinlikler olmalı

İŞ VE PARA GARANTİSİ

Sev... İste... Yapabil...

Nasıl Bulunur?

Meslekte 1 Gün Veli Etkileşim Projesi

Yapma Demiyorum Hobi Olarak Yine Yap

2 Yıllık Okuyacağına Hiç Okuma Daha İyi

İşsizlik...

Torpil...

Kıvanç...

Veli İletişimi

C.R.M. Kişiye Özel İletişim

1’e 1 İletişim Proaktif

Kendini Özel Hisset

Mutlu Öğrenci Mutlu Veli Öğrenciye Yatırım Mutlu Öğrenci Mutlu Veli

İletişim Açık

Şeffaflık Gelir – Gider

Sahiplenme Ortak projeler

Deneyim Paylaşımı Ortak projeler

Sorular?

4 Şubat 2016 Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü Nur Erdem ÖZEREN Teşekkürler 4 Şubat 2016 Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü Nur Erdem ÖZEREN