PROJECT NEDİR VB PROGRAMINDA BİR UYGULAMA GELİŞTİRİKEN “PROJECT”LERLE ÇALIŞIRIZ. PROJECT, BİR UYGULAMA GELİŞTİRMEK İÇİN KULLANILAN DOSYALARIN TAMAMIDIR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HTML
Advertisements

Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dersi
Nesnelerin Özellikleri. - Üye nesneler - friend belirtesi - Nesnelerin operatörlere yüklenmesi - this yerel (lokal) değişkeni - inline tanımlı üye fonksiyonlar.
BİLGİ GİRİŞ VE MESAJ PENCERELERİ. PROGRAM AKIŞI SIRASINDA BİLGİ VERMEK VE ONAY ALMAK İÇİN KULLANILAN MESAJ KUTULARIDIR. ÖRNEĞİN BİR PROGRAMDAN ÇIKARKEN.
Tablolar Tablolar etiketi ile belirtilir. Bir tablo etiketi satırlara bölünür ve her satır da etiketi ile sütunlara bölünür. etiketinin anlamı "table.
Nesneye Yönelik Programlama
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ HATİCE TÜLÜCÜ CEİT 316.
Visual Basic 6.0 Ders Notları
Javascript Oğuz İNAL.
Dizi (array) değişkenleri
Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu
KOŞUL İFADELERİ GMGNKJG.
2. VISUAL BASIC PROGRAM YAPISI
Çerez(Cookie) Kullanımı Oturum Yönetimi
İSİM UZAYLARI (NAMESPACE).
İnternet Programcılığı II
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA -METOTLAR-
WİNDOWS XP GRUP İLKESİ.
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 8: Windows Formları
WEB TASARIMINDA TEMEL KAVRAMLAR
FAYDALI BİLGİSAYAR PROGRAMLARI
WEB TASARIMININ TEMELLERİ HTML. HTML FORMLARI VE BİLGİ GİRİŞİ FORM, FORM ELEMANLARI BARINDIRAN BİR ALANDIR. FORM ELEMANLARI KULLANICILARDAN BİLGİ GİRİŞİNE.
MESAJ KUTUSU.
APPLET KAVRAMI ve GRAFİK UYGULAMALARI
İnternet'e Bağlanmak İçin Neler Gereklidir?
ADVANCED ACTİONS AND VARİABLES Adobe Captivate Advanced Action komut dosyası Nesne-Olay-Eylem modeline dayanmaktadır. Advanced Actions kullanarak e-öğrenmeyi.
Faydalı programlar.
İnternet Programcılığı II
Bilgisayar Ağları.
© Copyright by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Anahat 4.1 Inventory uygulamasını çalıştırmak 4.2.
İNTERNET PROGRAMCILIĞI I
İnterneti Tanıyalım.
TABLETLERİN OKULLARA TESLİMATI
İKMAP İnternet 1 Ders Notu
HAZIRLAYAN:SEMİH KÜRTÜNCÜ
BAŞARIYI ARTTIRMA PLANI 4/B FORMU KULLANIM KILAVUZU.
Nesneye Dayalı Programlama
CASSCADING STYLE SHEETS
VERİ YAPILARI İşaretçi Nedir? Nesne Tabanlı Programlama.
FAYDALI PROGRAMLAR.
TABLETLERİN OKULLARA TESLİMATI. Okullara Tablet Teslimatı Nasıl Yapılacak? Tabletler Dağıtım Planına göre Üretici Firma tarafından kargoya verilir. Tablet.
Modül 1: Giriş. Genel Bakış Temel.NET kavramları Geliştirme ortamında gezinti Bir C# projesi oluştur Use Visual Studio.NET Veriye eriş Hata ayıkla ve.
İnternet Programlama-I
Doç.Dr. Ahmet ÖZMEN Sakarya Üniversitesi
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
PROJENİN ADI “Doğrusal Konumlandırıcılar” için Profesyonel Kontrol Ara yüz Tasarımı ve İmalatı.
8.SINIF / SOSYAL BİLGİLER Modül Soru Bankası.
İnternet Nedir İnternet, birçok bilgisayar sistemini birbirine bağlayan, dünya çapına yayılmış olan bir iletişim ağıdır yılında ABD Savunma Bakanlığı.
HTML Dili ’ nin Genel Özellikleri. HTML Nedir? İşaretleme dili (HyperText Markup Language) Belirteçler (tags) W3 konsorsiyumu (Tim Berners-Lee) W3 konsorsiyumu.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 11: Birden Çok Form ile Çalışma ve Menü Oluşturma Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
Visual Studio 2010 Menüler. File Tümü Kaydet Şablonu Ver Kaynak Kontrolü Sayfa Ayarları Yazdır Ctrl+P Çıkış Alt+F4 Seçili Nesne. Farklı kaydet Kapat Dizini.
İbrahim Olgaç PROGRAMLAMA DİLLERİ SUNUMU C#

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
FAYDALI BİLGİSAYAR PROGRAMLARI
Excel’de VBA Programlama (Visual Basic Application)
SEMBOLLER.
2. VISUAL BASIC PROGRAM YAPISI
FAYDALI BİLGİSAYAR PROGRAMLARI
WEB TASARIMI AJAXTOOLKIT KULLANIMI Savaş TUNÇER.
Bilgisayar Bilimi Problem Çözme Süreci-2.
Büyük veri ? (big data).
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nesneye Dayalı Programlama 1
BİLGİ GİRİŞ VE MESAJ PENCERELERİ
PROJECT VE PROJECT BİLEŞENLERİ
Pi(p) Sayısını Tanıyalım
Eğitim İhtiyaç Analizinin tüm örneklerini sayfamızda bulabilirsiniz.
Sunum transkripti:

PROJECT NEDİR VB PROGRAMINDA BİR UYGULAMA GELİŞTİRİKEN “PROJECT”LERLE ÇALIŞIRIZ. PROJECT, BİR UYGULAMA GELİŞTİRMEK İÇİN KULLANILAN DOSYALARIN TAMAMIDIR.

PROJECT ELEMANLARI PROJECT DOSYASI (.VBP) HER FORM İÇİN BİR DOSYA (.FRM) HER MODÜL İÇİN BİR DOSYA (.BAS) HER CLASS MODÜL İÇİN BİR DOSYA (.CLS) ACTIVEX KONTROLLERİ İÇİN BİR VEYA BİRDEN FAZLA DOSYA (.OCX) HER FORM İÇİN DİJİTAL VERİ DOSYASI (.FRX) (DÜZENLENEMEZ!!!)

PROJECT ELEMANLARI PROJECT ELEMANLARINI TEKER TEKER TANIYALIM.

FORM MODÜLLERİ (.FRM) FORMLAR KONTROLLERİ VE BU KONTROLLERİN ÖZELLİKLERİNİ BARINDIRIRLAR. FORMLAR KONTROLLERLE BİRLİKTE DEĞİŞKENLER, SABİTLER VE PROSEDÜRLER BARINDIRABİLİRLER.

CLASS MODÜLLERİ (.CLS) CLASS MODÜLLERİ AYNI FORM MODÜLLERİ GİBİDİRLER. SADECE GÖRÜNÜR BİR ARABİRİME SAHİP DEĞİLDİRLER. CLASS MODÜLLERİ, KENDİ NESNELERİNİZİ OLUŞTURMAK, ONLARIN ÖZELLİK VE METOTLARINI BELİRLEMEK İÇİN KULLANABİLİRSİNİZ. CLASS MODÜLLERİ GÖRÜNTÜSÜ OLMAYAN KONTROL GİBİ DÜŞÜNEBİLİRSİNİZ.

STANDARD MODÜLLER (.BAS) STANDARD MODÜLLERDE GLOBAL LEVEL DEĞİŞKENLER, SABİTLER VEYA GLOBAL PROSEDÜRLER BULUNUR. EGER BAZI KODLARI ÖZELLİKLE BİR FORM YADA KONTROL İÇİN YAZMADIYSANIZ, BU KODLARI HERHANGİ BİR FORMDA KULLANILMASI AMACIYLA STANDART MODÜLLERDE YAZABİLİRSİNİZ. BU ŞEKİLDE AYNI KODU FARKLI FORMLARDA YAZMAMIŞ OLURSUNUZ.

ACTIVEX DÖKÜMANLARI (.DOB) ACTIVEX DÖKÜMANLARININ ÖZELLİKLERİ AYNI FORMLAR GİBİDİR. FARKLI OLARAK, ACTIVEX DOKÜMANLARI INTERNET EXPLORER GİBİ TARAYICILARDA DA GÖRÜNEBİLİRLER.

ACTIVEX KONTROLLERİ (.OCX) DAHA SONRADAN “KONTROL KUTUSU”NA EKLENEBİLEN VE FORMLARDA KULLANILABİLEN KONTROLLERDİR. ACTIVEX KONTROLLERİ KULLANICILAR TARAFINDAN DA VB’DE OLUŞTURULABİLİR.