Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Mutluköy İlköğretim Okulu
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜNÜN 10 TEMEL PRENSİBİ. Uluslararası Gençlik Ödülünün dayandığı 10 temel prensip vardır.
Evde Olumlu Öğrenme Ortamı Oluşturmak
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Hedef Belirleme ve Hedeflerlerin Eyleme Dönüştürülmesi
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Duran Uygur
Geleceğe ilişkin amaçlarını açıklar.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Okuryazarlığı -.
Newton’un Hareket Kanunları
Bursa Birey Dershaneleri
ROL OYNAMA.
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
REHBERLİK.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
ZAMAN YÖNETİMİ Zaman nedir? Zaman yönetimi nedir?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Çatışma ve Çatışma Çözme
3 Kumbara.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
MONTESSORİ.
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Ünite Portfolyo Sunumu Serap Karaman
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Mesleki Bilgi Sistemi, yaşam boyu sürecek öğrenme ve gelişim yolculuğunda size rehberlik etmeyi amaçlamaktadır.

ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
Mentör Öğretmenlik.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Mühendislik Ekonomisi
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Çocukların Zaman, Süreklilik ve Değişim Çalışması: Tarih BÖLÜM 7.
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
Profesyonel Bir Çevirmen olarak Kariyer yapmak.
AD:Elif SOYAD:Akay 5.ünite. KAVRAMLAR *Bütçe *Ekonomi *Ekonomik Faliyet *Tüketim *Vergi *Üretim *Yönetim 1.KONU: TOPRAĞIN GÜCÜ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
HAREKET EĞİTİMİ Temel hareket becerileri ve
Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi: Erken matematik becerileri
Mutluköy İlköğretim Okulu
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
Mesleki Rehberlik.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Sunum transkripti:

Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9

EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır yaşına kadar ekonomik sorunları soyut olarak muhakeme etmeye hazır olmasalar bile, ekonomi ile ilgili bir olayla karşı karşıya kaldıklarında ilgi gösterirler.

EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Ekonomi okuryazarlıktan yoksunluk yaygın olduğu için, ekonomi ile ilgili kavramları tanıtmayla erken başlamak daha önemlidir.

EKONOMİ KAVRAMLARININ GELİŞİMİ

TEMEL KAVRAMLAR Öğretmenler çocukların ekonomi kavramlarına olan farkındalığını ve bizzat yaşadıkları tecrübeleri kullanarak, önemli olan ekonomi ilkelerini çocuklara tanıtabilirler.

KITLIK VE KARAR VERME  İstekler ve İhtiyaçlar Her küçük çocuğun istek ve ihtiyaçları vardır. İstek ve ihtiyaçlarını nasıl bir birinden ayıracağını ve zaman, ürün ve hizmetleri nasıl değerlendireceğini öğrenmek çocukların kıtlık kavramını geliştirmelerine ve ekonomik karar verme aşamalarını oluşturmalarına yardımcı olabilir.

KITLIK VE KARAR VERME  Karar Verme Akıllıca kararlar verme yeteneği, kıtlık çalışmalarının bütünleyici bir parçasıdır. İnsanlar istedikleri her şeye hatta bazen ihtiyaç duydukları şeylere bile sahip olamazlar. İnsanlar neye ihtiyaçları olduğunu ve neyi istedikleri arasında karar vermek zorundalardır.

ÜRETİM VE TÜKETİM Üretim kavramı, kıtlık kavramına yakındır. Üretimin işlevi tüketicilerin sınırsız isteklerini karşılamaya çalışmaktır. Demokratik bir toplumda, bireyler tükettikleri ürün ve servisleri reklam ve talepler aracılıyla seçmektedirler.

ÜRETİM VE TÜKETİM  Tüketici/Müşteri Çocuklar yürümeden ve konuşmadan önce bile; ürünleri tüketir, hizmetlerden yararlanır ve istek ile ihtiyaçlarını ifade edebilirler. Büyüdükçe, ne alacaklarını seçmeye başlarlar. Üstelik seçenekleri değerlendirir ve bir müşteri olarak sorumluluklarına ve sahip olduğu haklara uygun davranarak paralarıyla alabilecekleri en iyi şeyi seçerler.

ÜRETİM VE TÜKETİM  Tüketici/Müşteri

ÜRETİM VE TÜKETİM  Tüketici Hizmetleri Bazı çocuklar, ailelerinin ve diğer insanların ödediği vergilerle desteklenen hizmetleri araştırabilir. Öğrencilere; “Okulun giderlerini kim ödüyor?”, “Öğretmenlere ödeme yapılır mı?”, “Bu para nereden geliyor?”, “Eğer okul binası, öğretmen, materyal ve kaynaklar için ödeme yapmasaydı ne olurdu?” şeklinde sorular sorabilirsiniz.

ÜRETİM VE TÜKETİM  Tüketici Hizmetleri

ÜRETİM VE TÜKETİM  Ürünlerin Üretimi, Dağıtımı ve Hizmetlerin Yerine Getirilmesi Çocuklar üretim kavramını; ev ve okulda yaptıkları işleri veya ebeveynlerinin yaptığı işleri anlayarak geliştirmeye başlayabilirler.

ÜRETİM VE TÜKETİM  Ürünlerin Üretimi, Dağıtımı ve Hizmetlerin Yerine Getirilmesi

MESLEK VE KARİYERLER Herkes, bir amaç doğrultusunda yaşamlarına yön veren ve kendileri ve toplum için önemli olan, yararlı olabilecekleri bir kariyer ister. Herhangi bir kariyeri olmayan insanlar; amaçsız, kaprisli ve başkalarını rahatsız edecek durumdadırlar.

MESLEK VE KARİYERLER Okullar, her çocuğun toplum için yararlı bir birey olması gerektiğini fark ederek, anaokulu ve ilkokulda kariyer odaklı eğitime başlamışlardır.

MESLEK VE KARİYERLER  Meslekler Çocuklar yetişkinlerin evde, okulda ve toplumda ne yaptıklarıyla ilgilenirler. Günlük yaşamlarında çok farklı mesleklere tanık olurlar. Bu yüzden, sık sık “Büyüdüğümde … olmak istiyorum.” derler.

MESLEK VE KARİYERLER  Meslekler Meslek ile ilgili çalışmalar, çocukların mesleklerin çeşitliliği ve şartlarını öğrenmelerine yardımcı olur.

MESLEK VE KARİYERLER  Davranışlar ve Değerler  Kendine Yönelik  İşe Yönelik  Cinsiyet Rollerine Yönelik

MESLEK VE KARİYERLER  Temel Beceriler Çocukların gelecekte başarılı olmaları için, bazı temel becerilere sahip olması gerekir. Bu beceriler; temel matematik, okuma, karar verme ve bilgisayar kullanma becerisi gibi zor beceriler olabildiği gibi grup olarak çalışma, etkili yazılı ve sözlü sunum yapma gibi kolay beceriler de olabilir.