Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs 2008 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

STRATEJİK PLANLAMA.
Proje Döngüsü ve Proje Yönetimi
1997’den bu yana; hizmet verdiğimiz marka ve kurumların amaçlarına uygun planlamalar, somut çözümlemeler, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlar sunar;
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
Kurumlar toplumu önemser
Siirt Valiliği Siirt Üniversitesi Siirt Sanayi ve Ticaret Odası Siirt İl Özel İdaresi Dicle Kalkınma Ajansı Siirt Esnaf ve Sanatkarlar Odalar Birliği.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
Özel Sektörde İnsan Kaynağının Önemi
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
Türkiye Yazılım Sektörü Sorunları ve Çözüm Önerileri
Yeni Pazarlama Teknikleri
AKILLI ŞEBEKELİ KİM İŞLETECEK ? Murad ŞERALIOĞLU İGDAŞ EĞİTİM MÜDÜRÜ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
1 KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ EYLEM PLANI (Yapılan Çalışmalar, Mevcut Durum ve Planlanan Çalışmalar) Ender ÇOLAK Sermaye Piyasası Kurulu Başkan Yardımcısı.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Doç. Dr. Ahmet KESİK Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanı
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
Pazarlama Araştırması
12. Stratejik yönetim.
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
Fikri haklar yönetimi Tüm bu faaliyetlerin şirketin ticari faaliyetleri ile ilişki içerisinde yürütülmesi şarttır.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İNOVASYON.
İNOVASYONDA KADIN TÜBİTAK MARMARA TEKNOKENT VE KADEM İŞBİRLİĞİNDE KADIN GİRİŞİMCİLİK KAMPI 31 Ağustos – 4 Eylül 2015.
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
DİNAMİKLER Nisan 2008, İstanbul İNOVASYON  İnovasyon: bir ürün veya proseste verimliliği artırarak, etkinliği artırarak, maliyetleri düşürerek,
Öğrenen Bölgelerin Gelişiminde Teknoparkların Rolü A. Mete ÇAKMAKCI Altan KÜÇÜKÇINAR A. Fırat ÖZPINAR Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı Gazi Mağusa TGB.
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
Toplam Kalite Yönetimi
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİNİN HAZIRLANMASI
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
2016 Kayseri Ticaret Odası.
GC_WEP İLKELERİNE BAKIŞ
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin A. RUSH.
Sunum transkripti:

Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs

İçerik Topluluk İnovasyon Vizyonu Topluluk İnovasyon Hedef ve Stratejisi Adımları Kuruluşlarda İnovasyon Kuruluş İnovasyon Adımları 2

Topluluk İnovasyon Vizyonu Toplulukta, kuruluşların değerini ve sürdürülebilir küresel rekabet gücünü artıracak; ürün, hizmet, teknoloji ve süreçleri geliştirecek inovasyon kültürünün, organizasyonun ve teknik altyapının oluşturulması 3

Topluluk İnovasyon Ön Değerlendirme Bulguları Topluluğumuzda inovasyon kültürünün geliştirilmesi gerekmektedir İnovasyon kültür’ünün gelişimi bir ‘değişim yönetimi’ projesidir Değişim hem yukarıdan aşağıya, hem de aşağıdan yukarıya olmalıdır Topluluk, kuruluş ve çalışanlarımızı; bizi bugüne kadar başarılı kılan yetkinliklerimizin yanı sıra; –Risk alabilme, hata yapabilme, açıklık, şeffaflık, inovasyona yönlendirme, ödüllendirme … gibi yaklaşımlarla da zenginleştirmemiz gerekmektedir 4

Topluluk İnovasyon Hedefi Değişen küresel rekabet dinamikleri doğrultusunda inovasyon yaklaşımında Toplulukta bütünselliği sağlamak 5

Topluluk İnovasyon Stratejisi Adımları 6

OECD Bir fikri pazarlanabilir bir ürün, ya da hizmete, yeni ya da geliştirilmiş bir üretim veya dağıtım yöntemine, ya da yeni bir toplumsal hizmete dönüştürmek.

 ÜRÜNDE “Pazarda rakibi olmayan”,  TEKNOLOJİDE “Verimliliği ve maliyetleri etkileyecek”,  SÜREÇTE “Üretim maliyetlerini düşürecek”,  PAZARLAMADA “Etkileyici pazarlama yöntemleri”,  YENİ İŞ ALANLARINDA “Sektör içinde veya dışında”,  YENİ İŞ BİRLİKLERİNDE “ finansal, bilgi paylaşımı, yatırım “,  YENİ MARKALARDA NEREDE ? İnovasyon.

1. Aşama ( ) 1.İnovasyon Bilincinin Oluşması 9

1. Aşama ( ) 1.İnovasyon Bilincinin Oluşması (Topluluk inovasyon çalışma grubunun oluşturulması, değerlendirmelerin yapılması, iç ve dış inovasyon kaynakları ile görüşmeler)*. 10

1. Aşama ( ) 1.İnovasyon Bilincinin Oluşması 2. İnovasyon Stratejisinin Belirlenmesi 11

1. Aşama ( ) 1.İnovasyon Bilincinin Oluşması 2. İnovasyon Stratejisinin Belirlenmesi (İnovasyon konusunda Dünya örneklerinin benchmark alınması, iç kaynaklarla olan farkların belirlenmesi, kritik adımların tespiti, zamanlamaların yapılması) 12

1. Aşama ( ) 1.İnovasyon Bilincinin Oluşması 2. İnovasyon Stratejisinin Belirlenmesi 3. İnovasyon yetkinliğinin geliştirilmesi ile ilgili planın hazırlanması 13

1. Aşama ( ) 1.İnovasyon Bilincinin Oluşması 2. İnovasyon Stratejisinin Belirlenmesi 3. İnovasyon yetkinliğinin geliştirilmesi ile ilgili planın hazırlanması (Taslak planın hazırlanması, Mavi Okyanus eğitimlerinin seçimi, inovasyon liderleri toplantılarının yapılması, Topluluk üst yönetim kadrolarının Blue Ocean konusunda eğitimi) 14

1. Aşama ( ) 1.İnovasyon Bilincinin Oluşması 2. İnovasyon Stratejisinin Belirlenmesi 3. İnovasyon yetkinliğinin geliştirilmesi ile ilgili planın hazırlanması 4. Gönüllü kuruluşlarla öncü çalışmaların başlatılması 15

1. Aşama ( ) 1.İnovasyon Bilincinin Oluşması 2. İnovasyon Stratejisinin Belirlenmesi 3. İnovasyon yetkinliğinin geliştirilmesi ile ilgili planın hazırlanması 4. Gönüllü kuruluşlarla öncü çalışmaların başlatılması ( Yapı Grubu ve Tüketim Grubu’nda Blue Ocean yaklaşımı doğrultusunda proje ekipİerinin oluşturulması, 6 ay sürecek proje çalışmalarının başlatılması) 16

1. Aşama ( ) 1.İnovasyon Bilincinin Oluşması 2. İnovasyon Stratejisinin Belirlenmesi 3. İnovasyon yetkinliğinin geliştirilmesi ile ilgili planın hazırlanması 4. Gönüllü kuruluşlarla öncü çalışmaların başlatılması 5. Finansal kaynak altyapısının oluşturulması (risk sermayesi, tohum sermayesi, teşvikler v.s.) 17

1. Aşama ( ) 1.İnovasyon Bilincinin Oluşması 2. İnovasyon Stratejisinin Belirlenmesi 3. İnovasyon yetkinliğinin geliştirilmesi ile ilgili planın hazırlanması 4. Gönüllü kuruluşlarla öncü çalışmaların başlatılması 5. Finansal kaynak altyapısının oluşturulması (risk sermayesi, tohum sermayesi, teşvikler v.s.) (Teşviklerin belirlenmesi, Holding tarafından Topluluk çalışanlarına projeler için tahsis edilecek kaynakların belirlenmesi-Bir Projem Var çalışması ve teşvik sistemi duyuruldu... 18

1. Aşama ( ) 1. İnovasyon Bilincinin Oluşması 2. İnovasyon Stratejisinin Belirlenmesi 3. İnovasyon yetkinliğinin geliştirilmesi ile ilgili planın hazırlanması 4. Gönüllü kuruluşlarla öncü çalışmaların başlatılması 5. Finansal kaynak altyapısının oluşturulması (risk sermayesi, tohum sermayesi, teşvikler v.s.) 19

2. Aşama ( ) 1.Topluluk içinde inovasyon yetkinliğinin yaygınlaştırılması 20

2. Aşama ( ) 1.Topluluk içinde inovasyon yetkinliğinin yaygınlaştırılması Öncü kuruluşlardan başlayarak Topluluk tarafından belirlenen eğitim modeli doğrultusunda çalışanlara inovasyon eğitimlerinin verilmesi yılı sonuna kadar Topluluk/kuruluş stratejik insan kaynaklarının tamamının bu eğitimleri almış olması... 21

2. Aşama ( ) 1.Topluluk içinde inovasyon yetkinliğinin yaygınlaştırılması 2. Gereksinimler doğrultusunda mevcut elemanların yetkinliğini artırırken inovasyon yetkinliği yüksek elemanlarında istihdamı 22

2. Aşama ( ) 1.Topluluk içinde inovasyon yetkinliğinin yaygınlaştırılması 2. Gereksinimler doğrultusunda mevcut elemanların yetkinliğini artırırken inovasyon yetkinliği yüksek elemanlarında istihdamı 23

2. Aşama ( ) 1.Topluluk içinde inovasyon yetkinliğinin yaygınlaştırılması 2. Gereksinimler doğrultusunda mevcut elemanların yetkinliğini artırırken inovasyon yetkinliği yüksek elemanlarında istihdamı 3. Know-how kullanımının artırılarak bilgi ve teknolojinin ürüne dönüştürülmesi, katma değeri yüksek, korunan ürünlerle rekabet gücünün kuruluşlara kazandırılması ( ) 24

2. Aşama ( ) 3. Know-how kullanımının artırılarak bilgi ve teknolojinin ürüne dönüştürülmesi, katma değeri yüksek, korunan ürünlerle rekabet gücünün kuruluşlara kazandırılması ( ) 25

2. Aşama ( ) 1.Topluluk içinde inovasyon yetkinliğinin yaygınlaştırılması 2. Gereksinimler doğrultusunda mevcut elemanların yetkinliğini artırırken inovasyon yetkinliği yüksek elemanlarında istihdamı 3. Know-how kullanımının artırılarak bilgi ve teknolojinin ürüne dönüştürülmesi, katma değeri yüksek, korunan ürünlerle rekabet gücünün kuruluşlara kazandırılması ( ) 26

3. Aşama (2010-) 1. İnovasyona dayalı sürdürülebilir küresel rekabet gücü olan Toplululuk 27

3. Aşama (2010-) 1. İnovasyona dayalı sürdürülebilir küresel rekabet gücü olan Toplululuk 28

Kuruluşlarda İnovasyon Kuruluş çalışanlarının yetkinliklerinin geliştirilmesi (İK) Çalışanların hayatında fikirlerin ortaya çıkması için gereken uygun ortamın yaratılması. (Liderlik) İnovasyon için gerekli olan çok sesliğin ve farklılığın yaratılması (Kültür) İletişimin ve karşılıklı fikir alışverişinin geliştirilmesi (Süreç) 29

Sistematik İnovasyon 30

Kuruluş İnovasyon Adımları 1.İnovasyon planının ve düzeninin sağlanması için gerekli hazırlıkların yapılması 2.Kuruluş inovasyon yürütme kurulunun oluşturulması (GM liderliğinde tercihen değişik disiplinlerden yöneticiler) 3.Kuruluş BPV kurulunun oluşturulması (GM, uygun süreç yöneticileri ve Topluluk BPV yöneticisi) 31

Kuruluş İnovasyon Adımları 4.İnovasyonla Tanışma Toplantısı’nın yapılması (bkz. eğitim modeli) 5.İnovasyon konusunda eğitilecek öncü ekiplerin seçilmesi 6.Öncü ekiplerin eğitimlerinin tamamlanması 7.Kuruluş içi öneri sisteminin (yoksa) devreye alınması 32

Kuruluş İnovasyon Adımları 8.Öncü ekiplerin Blue Ocean süreç yaklaşımı doğrultusunda çalışmalara başlamaları 9.Kuruluşa özel inovasyon ölçüm sisteminin tanımlanması ve performans hedefi haline getirilmeleri 10.Öncü ekiplerin çıktılarının değerlendirilmesi 11.Yeni ekiplerin tespit edilip eğitimi ve süreç döngüsünün tekrarı 33

Eczacıbaşı Topluluğu’ndan Örneklerle

Uzaktan kumandalı

Teşekkürler