Visual C#.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Not Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Advertisements

STRİNG FONKSİYONLARI.
Selçuk Üniversitesi’nin Bilişime Gönül Veren Gençleri
Sık Kullanılan Kontroller
KLAVYE KULLANIMI.
PROSHOW KULLANIM.
Kodlama bilgisi gerekmez!
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
İSİM UZAYLARI.
KONTROL ÖZELLİKLERİ.
Yard.Doç.Dr. Selim YILDIRIM
BAĞLANTI OLUŞTURMAK Bağlantı rengini ve biçimlendirme özelliklerini ayarlamak Hipermetin bağlantıları oluşturmak Resim tabanlı bağlantılar oluşturmak Bağlantıların.
Weebly Web Sitesi Kurmak
Selçuk Üniversitesi’nin Bilişime Gönül Veren Gençleri
Javascript Oğuz İNAL.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
EXCEL 2003 Ders 1.
Görsel Programlama II Ders 1 Öğr.Gör. Mustafa KARABULUT.
Php Form İşlemleri.
Ders Notları 1. HAFTA (29 Kasım – 2 Aralık 2010)
DİZİLER.
İNTERNET PROGRAMCILIĞI I BTP 207 Ders 9. Tek değişkende birden fazla bilgi tutulmak istendiğinde kullanılır. Kullanım şekli: var dizi_adı= new Array(eleman1,
 HTML nin en önemli araçlarından biri de bilgi girişinde kullanılan form kontrolleridir.  Formlar, web sayfası tasarlayan kişi veya şirketlerle internet.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
FRONTPAGE Sevinç KARAKAŞ.
WINDOWS TEMEL İŞLEMLER
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 8: Windows Formları
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİLGİSAYAR 2 NOT 2
HTML HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE Burcu Yılmaz – İ brahim Mert Bilişim Teknolojileri Ö ğ retmeni.
Chapter 12: Using Controls. IDE’nin Otomatik Olarak Oluşturduğu Kodun İncelenmesi FormWithALabelAndAButton adı verilen yeni bir Windows Form Projesi başladı.
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
C# ile OOP GİRİŞ.
Visual C#.
Görsel Programlama II Ders 4 Öğr.Gör. Mustafa KARABULUT.
Hasta Takip Programı.
© Copyright by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Anahat 4.1 Inventory uygulamasını çalıştırmak 4.2.
Visual Basic Windows Programlama.
BTP206 – Görsel Programlama II
İNTERNET PROGRAMCILIĞI I BTP 207 Ders 8.  Tamsayı Değerler (Integer) Tamsayılar, 10 tabanlı (decimal), 8 tabanlı (octal) veya 16 tabanlı (hexadecimal)
Microsoft Office Access
HTML HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE Ayşe AK İ DA Ğ I Bilişim Teknolojileri Ö ğ retmeni.
BİLGİSAYAR MUHASEBE YAZILIMLARI
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
WORD WORD UYGULAMA.
Visual Studio Nedir? Microsoft Visual Studio, Microsoft tarafından geliştirilen bir tümleşik geliştirme ortamıdır (IDE). Microsoft Windows, Windows Mobile,
Modül 1: Giriş. Genel Bakış Temel.NET kavramları Geliştirme ortamında gezinti Bir C# projesi oluştur Use Visual Studio.NET Veriye eriş Hata ayıkla ve.
KLAVYE KULLANIMI.
Modül 2: Formlar ve Kontroller ile Çalışmak. Programlama Kavramları Formlar ile Çalışmak Kontroller ile Çalışmak Kodu Biçemlemek Genel Bakış Visual Studio.NET.
Nesne Yönelimli Programlama
İnternet Programlama-I
SAYISAL ANALİZ Doç.Dr. Cüneyt BAYILMIŞ.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 9: Genel Kontroller (1) Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
Visual Studio 2010 Menüler. File Tümü Kaydet Şablonu Ver Kaynak Kontrolü Sayfa Ayarları Yazdır Ctrl+P Çıkış Alt+F4 Seçili Nesne. Farklı kaydet Kapat Dizini.
BIR BLOG SAYFASı NASıL ANDROID PROGRAMıNA DÖNÜŞTÜRÜLÜR? Yrd. Doç. Dr. Erkan YEŞİLTAŞ.
DOSYA MENÜSÜ.
Doküman Yönetim Sistemi (DYS) Kurulumu ve Ayarları
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 9: Genel Kontroller (1)
DOĞRULAMA KONTROLLERİ
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 6: Diziler
Visual C# - Görsel Programlama – II Örnek Sorular ve Cevaplar
Nesne Yönelimli Programlama
Formlar, Button, Label, Textbox, Radiobutton, Checkbox
C Sharp 9. hafta - dIZILER.
WEB TASARIMI – HTML BİLGİSİ SAVAŞ TUNÇER
Bilgisayar Programlamasına ve Veri Analizine Giriş
powerPoint nedir
Bilgisayar Programlamasına ve Veri Analizine Giriş
Bilgisayar Programlamasına ve Veri Analizine Giriş - VII
PROGRAMLAMA TEMELLERİ
Sunum transkripti:

Visual C#

Visual Studio Nedir? Microsoft Visual Studio, Microsoft tarafından geliştirilen bir tümleşik geliştirme ortamıdır (IDE). Microsoft Windows, Windows Mobile, Windows CE, .NET Framework, .NET Compact Framework ve Microsoft Silverlight tarafından desteklenen tüm platformlar için yönetilen kod ile birlikte yerel kod ve Windows Forms uygulamaları, web siteleri, web uygulamaları ve web servisleri ile birlikte konsol ve grafiksel kullanıcı arayüzü uygulamaları geliştirmek için kullanılır.

Visual Studio Nedir? Visual Studio, değişik programlama dillerini destekler, bu da kod editörü ve hata ayıklayıcısının neredeyse tüm programlama dillerini desteklemesini sağlamaktadır. Dahili diller C/C++ (Görsel yoluyla C++), VB.NET (Visual Basic .NET üzerinden), C# (Visual C# ile), ve F# (Visual Studio 2010 itibariyle) içermektedir.

Start Page Ekranı

Yeni Proje File-New-Project ile yeni proje oluşturma ekranı gelir.

Formu Çalıştırmak

Çokça Kullanılan Form Özellikleri BackColor: Formun arka plan rengini belirleriz. BackGroundImage: Formun arka planına resim eklememizi sağlar. BackGroundImageLayout: Resmin nasıl yerleştirileceğini belirlememize yarar. (None: Resmin boyutu kadar eklenir, Tile: Resmi döşer, Center: Ortalar, Stretch: Resmi forma sığdırır, Zoom: Resmi yakınlaştırır.) Cursor: Kontrolün üzerine gelindiğinde mouse’un ne şekil alacağını belirler. Font: Font ile ilgili ayarlamalar yapılır. Fore Color: Yazının rengini değiştirmek için kullanılıyor. Text: Kontrolün üzerindeki yazıyı değiştirmemizi sağlar. Enabled: Kontrolün aktif ya da pasif olarak ayarlanmasını sağlar. Name: name özelliği kontrolün arka planda, yani kod kısmında çalışacağı isimdir. Text özelliği ile karıştırılmamalıdır. Text özelliği sadece görsel kısımda gözüken ismidir. Locked: Kontrolü true seçeneği ile kilitleyebiliriz. AutoScroll: Kaydırma çubuğunun görünürlüğünü ayarlar. AutoSize: Bu özelliğe True değeri verilirse, kontrolde text kısmında yazılan şey formdan büyükse form yazı uzunluğu kadar otomatik olarak genişler. Size: Kontrolörün yüksekliğini ve genişliğini ayarlarız.

Çokça Kullanılan Form Özellikleri Start Position: Program çalıştırıldığında formun ekranın neresinde görüneceğini ayarlıyoruz. Windows State: Program çalıştırıldığında formun nasıl açılacağını belirliyoruz. (Maximized, Minimized, Normal) AcceptButon: Enter’a basıldığında tıklanıldığı varsayılan butondur. CancelButton: Esc’ye basıldığında tıklanıldığı varsayılan butondur. ControlBox: Formun sağ tarafında büyütme, küçültme ve kapatma gibi kontrollerin gösterilip gösterilmeyeceğini belirlememizi sağlar. (True- False) Icon: Formun sol üst tarafındaki iconun değiştirilmesini sağlar. ShowIcon: Formun sol üstünde bulunan ikonun gösterilip gösterilmeyeceğini belirler. MaximizeBox: Formun maksimum edilme durumunu aktif veya pasif yapar. MinimizeBox: MaximizeBox: Formun minimum edilme durumunu aktif veya pasif yapar. Opacity: Formumuzun şeffaf bir biçimde gözükmesini sağlar.

Initalize Component Oluşturmuş olduğumuz formların ve kontrollerin özelliklerini (Sürükle-Bırak ile yapılanları) Form1.Designer.Cs tutar. Sürükle-Bırak haricinde kendimiz herhangi bir kontroller ile ilgili kod yazmak istersek Form1.Cs kullanılacak.

Kontrollerin Özelliklerini Kod Kısmından Değiştirmek Formumuza buton ekliyoruz. Butonun üstüne çift tıklıyoruz. Buton tıklandığında ne olacağı ile ilgili kod kısmında değişiklik yapabiliriz. Backcolor arka plan rengi ayarlamaya yarar. Cursor, mouse imlecinin şeklini belirlememizi sağlar.

Butonun üstündeki yazıyı değiştirir. Tahoma yazı tipi, 14 punto, Italic yapar. Tahoma yazı tipi, 14 punto, kalın, italik, altı çizili. Butonun üstündeki yazıyı değiştirir. Buton1’i pasif yapar. Tab tuşu ile program içerisinde geçişlerin hangi sıra ile devam edeceğini belirtiriz.

Dock: Butonu formun soluna ya da sağına sabitleyebiliriz. Visible: Text üzerindeki yazıda değişiklik yapmaya çalışınca text görünmez olur(false değeri atarsak). Anchor: Kilit görevi görür. Formun ortasına bir butonu sabitlersek, formu büyültsek de küçültsek de buton her zaman aynı yerde olur. Dock: Butonu formun soluna ya da sağına sabitleyebiliriz. Location: Kontrolün x ve y eksenindeki konumunu belirtir. Size: Butonun genişliğini 200, yüksekliğini 300 verdik.

Console Application(Konsol Uygulamaları) File-New-Project-Console Application seçilir.

Yorum Satırları

Değişkenler

Değişkenlere Değer Atama Çoğu programlama dilinde değişkenler tanımlandıktan sonra direkt olarak programda kullanılabilirler. Ancak C#'ta değişkeni tanımladıktan sonra ayrıca bir de ilk değer atamak zorundayız. Aksi bir durumda değişkeni programımız içinde kullanamayız.

Button Kontrolü FlatStyle: Kontrolörün düz olarak nasıl görüleceğini belirler. ForeColor: Yazının rengini değiştirir. TextAlign: Kontrol üzerindeki yazının kontrolün hangi kısmında bulunması gerektiğini belirtir. Visible: Kontrolün görünüp görünmemesini belirleriz. Locked: Kontrolü true ile kilitlerizve hareket etmesini engelleriz. Dock: Kontrolü form üstünde bir kısma sabitlemek istiyorsak Dock özelliğinden bir kısım seçeriz.

Checkbox Kontrolü Apperance: Checkbox görünümünü ayarlar. Normal ve Button olarak 2 seçenek vardır. CheckAlign: Kutunun yerini ayarlar. CheckState: Kutucuk içinde çıkacak şekli belirler.

Checkedlistbox Kontrolü Listeye eleman ekleme CheckedListBox üzerinde sağ tıklayıp Edit Items kullanılarak ya da Properties kısmında Items özelliği kullanılarak eklenir.

ComboBox Kontrolü Listeye eleman ekleme CheckedListBox üzerinde sağ tıklayıp Edit Items kullanılarak ya da Properties kısmında Items özelliği kullanılarak eklenir.

DatetimePicker Kontrolü Format özelliği ile tarih ve saat gösterimi ayarlanabiliyor. MaxDate ve MinDate özelliği ile seçilebilcek tarih aralığı ayarlanabiliyor.

LinkLabel Kontrolü Label ile aynı mantıkla çalışır fakat Label’e göre artısı link oluşturma özelliği vardır. LinkColor: Link rengini belirler. LinkVisited: Linke tıklanıp tıklanılmadığını kontrol eder. LinkClicked: Linke tıklandığında neler yapılacağını belirler. Bir web sayfasına link verilebileceği gibi bilgisayar içindeki herhangi bir yola link verilebilir. LinkArea: Baştan kaç karaktere link verileceğini ayarlar.

ListBox Kontrolü CheckedListBox ile aynı özelliklere sahiptir fakat bunda check etme özelliği yoktur. Liste elemanlarına item ile erişilebilir. Count: Listedeki toplam eleman sayısını verir. Remove: İstenilen elemanı silmek için kullanılır. SelectedItem: Seçili olan elemanı tutarç SelectedIndex: Seçili olan elemanın indexini verir.

String Dönüştürme Metodları Parse metodu sayesinde string tipindeki bir veriyi diğer veri tiplerine dönüştürmek oldukça kolaydır. Bu metodla diğer veri tipindeki veriler stringe dönüştürülemez. ToString metodu ile herhangi bir veri tipi string’e dönüştürülür. Integer olarak tanımlanmış bir değişkeni textbox’a yazdırmak istiyorsak, önce string tipine dönüştürmeliyiz.

Kullanıcı, vize ve final notunu giriyor Kullanıcı, vize ve final notunu giriyor. Eğer kullanıcının not ortalaması 60’ın üzerindeyse MessageBox ile ‘Tebrikler dersi geçtiniz’ mesajı çıkacak. 60’ın altındaysa ‘Maalesef kaldınız!’ mesajı çıkacak. (Vize%30,final %70 oranında ortalamayı etkiliyor.)

Formda başla butonuna tıklandığında 1-100 arasındaki sayılardan 5’e tam olarak bölünebilenler listBox1 içerisine alt alta yazdırılacak.

Bir form üzerinde kullanıcıya yaşını sorun Bir form üzerinde kullanıcıya yaşını sorun. Kullanıcı Gönder butonuna basarak yaşını göndersin. Yaşı 18 ve daha büyük ise Message Box penceresinde “Ehliyet alabilirsiniz” diye ekrana bir yazı yazdırın. Eğer 18 yaşından küçükse Message Box penceresinde “Henüz ehliyet alamazsınız ” diye bir yazı yazdırın.

Bir form üzerinde kullanıcıdan faktöriyeli bulunacak bir sayı girmesini isteyin. Kullanıcı Gönder butonuna bastığında, Sonuç yazan yerin yanındaki textbox’ın içine faktöriyel sonucunu yazdırın.

Diziler Diziler, aynı tipte verilerin bir arada tutularak kullanılmasını sağlayan yapılardır. int [] sayilar = new int [5]; string[] bahar_aylar={“Mart”, “Nisan”, “Mayıs”} Yukarıdaki iki kullanım da doğrudur. Diziye ilk değer ataması yapılırken eleman sayısı belirtmeye ve new kelimesini kullanmaya gerek yoktur.

dersler adında bir dizi tanımlayın dersler adında bir dizi tanımlayın. Dizinin elemanları bu dönem almış olduğunuz dersler olsun. Listele butonuna basıldığında dizinin elemanları foreach döngüsü kullanılarak Listbox içinde alt alta listelensin.

15 elemanlı iki dizi tanımlanacak. Birinci dizinin elemanları: 1-50 arasında rastgele üretilen15 tane sayı olacak. İkinci dizinin elemanları: Bu 15 sayının karesi olacak. Üretilecek sayılar listbox1’ e, üretilecek sayıların karesi ise listbox2’ye yazılacak. Başla butonuna basıldığında lsitbox1’de sayılar, listbox2’de sayıların karesi gözükecek.

timer1 interval özelliği 1000 olacak Başlat butonuna basıldığında 0 olarak gözüken label görüntüsünde kronometre çalışmaya başlayacak. Dur butonuna basıldığında ise labelde yazılı olan saniye listbox1’e yazılacak ve labelde 0 yazısı gözükecek. timer1 interval özelliği 1000 olacak

Textbox’a girilen ifadeyi listbox’a 10 defa alt alta yazdıran kodu yazın.

(Asal sayı sadece kendisine ve 1’e bölünebilen sayıdır.) Butona basıldığında textbox1.text’e girilen sayının asal olup olmadığını textbox2.text2’e yazdırın. (Asal sayı sadece kendisine ve 1’e bölünebilen sayıdır.)

Klavyeden girilen bir metni tersten yazdıran bir programı yazın.

Hesapla butonuna basılınca Textbox’a girilecek sayının çarpım tablosu şeklinde listbox’a yazdıran programı yazın.

Çarpım tablosu programının önüne bir login sayfası yapmak istiyoruz Çarpım tablosu programının önüne bir login sayfası yapmak istiyoruz. Kullanıcı adı ve parola sayfası geçilirse az önceki form kullanıcının karşısına gelsin. (kullanıcı adı: inal, parola: oguzeli)

Program. cs dosyasında, Form1 yazan yere Form2 yazarsak , program 2 Program.cs dosyasında, Form1 yazan yere Form2 yazarsak , program 2. formda bulunan login ekranından açılacak.

Form1 kapanmış olsa bile program çalışmaya devam ediyor Form1 kapanmış olsa bile program çalışmaya devam ediyor. Form’in formclosing özelliğini kullanarak programın kapanmasını sağlıyoruz.

Yıldız oluştur butonuna basıldığında textboxa girilen sayı kadar her satırda satır sayısı kadar yıldız oluşturan programı yazın.