YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
ROL OYNAMA.
Öğrenme ve Yetişkin Eğitiminde Temel Kuramlar
Liderin Kendini İfade Etme Becerisi. Grup Lideri; Kabul edici olmalı Kendi ihtiyaç ve duygularının farkında olmalı ve diğerlerinin ihtiyaçlarından ayırt.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Teknikler 1. Gün 3. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
YANSITICI DÜŞÜNME.
İletişim Sanatı 1.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
-İLETİŞİM- SUNUSU.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
Öğrenme Öğretme Süreci
Kişilerarası iletişim çatışmaları
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
MAHALLİ EĞİTİM İŞ VE İŞLEM BASAMAKLARI Öğrenme Liderlerini Yetiştirmek İçin Yapılacaklar…
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
HOŞGELDİNİZ Bayram KOÇ.
Çalışma Yaprağı.
İnternet Okur Yazarlığı
SINIF YÖNETİMİ.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Sorumlu Mahalleler Projesi Etkin Dinleme ve İletişim Eğitimi Bu proje T.C. İçişleri Bakanlığı Dernekler Dairesi Başkanlığı tarafından desteklenmektedir.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Gökçe Erinç Büyükşengür
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
AİLEDE İLETİŞİM.
ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN ÖZELLİKLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ. Dinle beni Bulursun bir bilmediğini Konuş benimle Bulurum bir bilmediğimi.
Sunum transkripti:

YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ Hayatboyu öğrenen iletişim liderleri…

PEDAGOJİ + ANDROGOJİ = YAŞAM BOYU ÖĞRENME Yetişkin Eğitimi PEDAGOJİ + ANDROGOJİ = YAŞAM BOYU ÖĞRENME Paid=Çocuk Andras=Adam

Yetişkin Eğitimi PEDAGOJİ ANDRAGOJİ Öğrenme İhtiyacı Zaman > Sorumluluk Zaman ≡ Sorumluluk Öğreticinin Rolü Bilgi Sağlama Bilgiye Yönlendirme Deneyimler Ön Bilgi  Bilgi Bilgi  Yaşam Öğrenme Amacı Belirlenir Belirler Kalıcı Öğrenme Kısa Süreli Uzun Süreli

Yetişkin Eğitiminde Dikkat Edilecekler Neden, Niçin ve Nasıl eğitim alacaklarını önceden belirtmelisiniz. Eğitimin içerik akışında söz sahibi olmalarını sağlayınız. Tecrübelerini kullanmalarına imkan sağlayarak, tecrübelerine değer verdiğinizi gösteriniz. Kendi tecrübelerinizi paylaşmaktan geri kalmayınız. Eğitim konularının gerçek yaşam ile ilgili direkt bağlantılarını vurgulayarak gösteriniz. Mesleki gelişimlerine alınacak eğitimin faydasını somutlaştırınız. Uzmanlıklarını sunma fırsatı tanıyınız.

Yetişkin Eğitiminde Dikkat Edilecekler Öğrenmenin sağlanması için problem durumlarının çözümü ve uygulama yapma imkanları sağlayınız. Motivasyon sağlamak için; bireysel faydayı ve içselleştirmeyi besleyecek ortamlar planlayınız. Yansıtma yapmaya teşvik ediniz, Geri Bildirimlerinizi özenle ve gecikmeden yapınız. Eğitim öncelerinde atmosferi daha çekici hale getirecek etkinlikler tasarlayınız.

Yetişkin Eğitiminde Dikkat Edilecekler Açık uçlu sorular sormayı ve göz iletişimini sürekli olarak sağlamayı unutmayınız. Takım çalışmalarını ihmal etmeyiniz, çalışmalar esnasında takım üyeleri ile birebir ilgileniniz. Eğitimden önce grubun ihtiyacını belirlemeyi ve sonrasında dönüt almayı ihmal etmeyiniz. Cevabını bilmediğiniz sorularda «bilmiyorum» demekten korkmayınız. Muhtemel sorulara yönelik önceden alıştırmalar yapınız.

Yetişkin Eğitiminde Dikkat Edilecekler Eğitimin öncesinde katılımcıları «ders» psikolojisinden çıkarıp, eğitim sonlarında özet yapmayı unutmayınız. Görsel materyal kullanımını eksik etmeyiniz. Yönlendirici/yol gösterici rolünü bırakmayınız. Cesaretlendirici, tutarlı ve esnek olunuz. Eğitime katılanlara isimleri ile hitap etmeye çalışınız. Yetişkinlerin sol beyin yarımkürelerinin daha baskın olduğunu bilerek eğitim içeriğini oluşturunuz.

İletişim Becerileri İletişim;iletilen bilginin göndericiden-alıcıya aktarılma sürecidir. İletişim; karşımızdaki kişinin anladığı ile sınırlıdır.

İletişim Becerileri Aynı göndericiden birden fazla alıcıya aynı mesaj gönderildiğinde alınan mesaj aynı olmayabilir. Mesajınızı, birden fazla alıcıya aynı anlamda ulaştırmak iletişim becerisi ister.

İletişim Becerileri Farklı bakış açılarına saygı duymak, onları anlamak ve iletişimi buna göre tasarlamak iletişim becerisi ister.

Etkili İletişim İlkeleri Aktarmak istediğiniz konuyla ilgili ilk önce hedefinizi belirleyin.

Etkili İletişim İlkeleri Konuyu en sade şekliyle ifade edin.

Etkili İletişim İlkeleri Mesajınızın anlaşıldığından emin olana kadar sorular sorun.

Etkili İletişim İlkeleri Konunun anlaşılmadığını düşünüyorsanız esnek olun, kişinin anlayacağı şekilde açıklamaya çalışın.

Etkili İletişim İlkeleri Size de bir konu açıklanırken doğru anlayıp anlamadığınızı teyit edin.

İletişim Kanalları

İletişim Bölgeleri ve Hakimiyet Alanları Mahrem Bölge 15- 46 cm Kişisel Bölge 46 cm-1.2 m Sosyal Bölge 1.2- 3.6 m Ortak Bölge 3.6 m ve üzeri

İletişim Dili ve Etkili Duruş OLUMLU BAKIŞ YARGILAYICI BAKIŞ NÖTR BAKIŞ

İletişimin Tınısı Sesinize duygu katın ve mümkün olduğunca sesinizi dalgalı kullanın. Vurgu yapmak istediğiniz konuda sesinizin tonunu düşürün ve kişiye uyarlayın.

İletişim Kurulamadığı Zaman Psikolojik oksijen alamazlar. Savunmaya geçebilirler. Olumsuz tavırlara bürünebilirler. Yetersiz olduklarını hissedebilirler. Kızgınlık hissedebilir, alınabilirler. Kabul edilmediklerini düşünebilirler.

Empati Duygusal Zekanın Önemli Bir Parçasıdır. Aynı Fikirde Olmaya Eş Değer Değildir! Diğer Kişiye Anlaşıldığını Hissettirmektir.

Geri Bildirim Geri Bildirim; İletişim halinde olduğumuz kişide gördüğümüz tutum/davranışa karşılık, kendi bilgi ve deneyimlerimize dayanan düşüncelerimizi aktarma sürecidir. Geri Bildirim Akışı; 1. Olumlu özellik ve takdir 2. Geri bildirim 3. Olumlu özellik ve takdir

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ www.itecturkey.org.tr MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ