EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Spor Pedagojisi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Tasarım Nedir? İhtiyaç duyulan bir ürünün, hizmetin ya da sürecin imalat için gerekli olan bütün özelliklerini belirleyerek, girdilerin sağlanması, işlenmesi.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
MERHABA.
Teknoloji Nedir?.
Temel Kavramlar Ar. Gör. Onur Dönmez.
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Eğitim Bilimlerine Giriş.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİNİN GELİŞİMİ
Öğretim Teknolojileri ve
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Öğretim Tasarımı
BOTE218 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Birinci Bölüm: Temel Kavramlar Bayram Güzer.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Bilgisayar Destekli Eğitim
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
Öğretim İlke ve Yöntemleri
MATEMATİK YAZILIMLARI.
Eğitimde Program Geliştirme
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili.
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
1.BÖLÜM TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz  Teknoloji,  Eğitim Teknolojisi,  Öğretim.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
1 BİLGİSAYAR-2 Eğitim Teknolojisi Dr. Hüseyin Arak.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİNİN GELİŞİMİ
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Teknoloji Nedir?.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
ÖĞRETİM tEKNOLOJİLERİ ve Materyal TasarIMI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME TEMEL KAVRAMLAR (I.HAFTA)
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

EĞİTİM TEKNOLOJİSİ

EĞİTİM Bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla istendik davranış değişikliği meydana getirme sürecidir.

ÖĞRETİM Öğrenmeyi kolaylaştıracak etkinlikleri düzenleme, gerekli araç ve gereçleri sağlama ve rehberlikte bulunma eylemidir. Öğretim, bireylerin belirli kazanımları öğrenmeleri için planlanan, kasıtlı ve sistematik olarak uygulanan etkinliklerdir.

Eğitim-Öğretim Arasındaki Fark Öğretim önceden saptanmış amaçlara varmak için kenarları parmaklıklarla çevrili bir yolu izlemeye benzer; Eğitim, yolun sağındaki ve solundaki tarlalarda, tercihen bir haritayla özgürce dolaşmaktır.

ÖĞRENME Birey ile çevresi arasındaki etkileşim sonucunda meydana gelen kalıcı iz bırakan yaşantı ürünlerinin bireyde oluşturduğu davranış değişimidir. Öğrenme, bireyin yeni bilgi, becerileri ve tutum kazanmasıdır (Heinic, 2002).

ÖĞRETME Etkili öğrenme sağlamak amacıyla etkinliklerin planlanması sürecidir.

TEKNOLOJİ Bilimin, üretim, hizmet, ulaşım vb. alanlardaki sorunlara uygulanmasıdır (Alkan, 1987).

TEKNOLOJİ Teknoloji bilimsel ya da sistematik bilgilerin pratik alanlara sistemli bir şekilde uygulanmasıdır (Heinic ve diğerleri, 1993).

EĞİTİM VE TEKNOLOJİ EĞİTİM TEKNOLOJİ Eğitimde Teknoloji Eğitim Teknolojisi Teknik Eğitim

EĞİTİM TEKNOLOJİSİ Öğrenme-öğretme süreçlerinin tasarlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi işidir. (Alkan, 1998) İnsanın öğrenmesi olgusunun tüm yönlerini içeren problemleri sistematik olarak analiz etmek, bunlara çözümler geliştirmek üzere ilgili tüm unsurları (insan gücünü, bilgileri, yöntemleri, teknikleri, araç-gereçleri, düzenlemeleri vb.) işe koşarak uygun tasarımlar geliştiren uygulayan, değerlendiren, ve yöneten karmaşık bir süreçtir.

EĞİTİM TEKNOLOJİSİ Eğitim teknolojisi, öğrenme sürecini geliştirmek için oluşturulan her türlü sistemi, tekniği ve yardımı içerir.

EĞİTİM TEKNOLOJİSİNİN ÖĞELERİ Kuramsal Esaslar Hedef Öğrenci İnsangücü Ortam Yöntem-teknik Öğrenme durumları Değerlendirme

EĞİTİM TEKNOLOJİSİNİN GELİŞİMİ Aşama Adı İşlev Ürün 1960 Fizik Bilim Mekanizasyon Araç gereç 1970 Davranışçılık Bilgiyi Algoritmik Düzenleme Programlı Öğretim 1980 Bilişselçilik Öğrenmede deneyimi zihinsel süreçlerde yeniden yapılandırma Öğrenme süreçleri tasarımı 1990 Yapılandırmacılık Ön bilgilerle yeni bilgiyi bütünleştirme Öğrencinin anlamı yapılandırması

EĞİTİM TEKNOLOJİSİ Amaç olarak; Eğitim sorunlarının çözülmesinde Öğrenme-öğretme sürecini etkili hale getirme Ortam düzenleme

@ EĞİTİM TEKNOLOJİSİ Kullanım olarak; Yöntem Araç Öğretim tasarımı Metodoloji Teknik @

EĞİTİM TEKNOLOJİSİ Yapı olarak; Sistemli planlama Bilimsel uygulama alanını içerir

EĞİTİM TEKNOLOJİSİNİN AMAÇLARI Eğitim hizmetlerini daha geniş kitlelere götürmek Öğretme-öğrenme süreçlerini daha verimli hale getirmek Öğretme-öğrenme etkinliklerini bireyselleştirmek Öğretme-öğrenme süreci ile ilgili etkinlikleri düzenlemek Eğitim gereksinimlerini ve olanaklarını bilimsel araştırma konusu yapmak

EĞİTİM TEKNOLOJİSİNİN AMAÇLARI Eğitim kurumlarını uygulamalı hale dönüştürmek Öğretim programlarında sürekliliği sağlamak Çevre faktörlerini düzenlemek ve kontrol etmek Öğrenme sürecini öğrenci yeteneklerine uyarlamak Eğitim ile ilgili sorunların çözümünü uygulamaya koymak

EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNİN KAPSAMI

ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ Öğretim teknolojisi, konu alanını göz önüne alarak ve bilimsel bilgiye dayalı olarak araç-gereç, yöntem ve tekniklerin tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi sürecidir.

ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ Süreç ve kaynakları öğrenme için tasarlama, geliştirme, kullanma, yönetme ve değerlendirme teorisi ve uygulamasıdır.(Seels & Richey, 1994)

ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ Öğretim Teknolojisi bir konunun öğretimi ile ilgili öğrenmenin kılavuzlanması etkinliğidir. Bu etkinlikte konu alanının kazanımına ilişkin özel hedefler vardır.

EĞİTİM TEKNOLOJİSİ Mİ ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ Mİ? Öğretimin, eğitimin bir alt kavramı olduğu anlayışına dayalı olarak ve belirli öğretim disiplinlerinin kendine özgü yönlerini dikkate alarak düzenlenmiş teknolojiyle ilgili bir kavramdır. (Alkan, 1995). Bu yönüyle öğretim teknolojisi alana özgü eğitim teknolojisi uygulamasıdır. Öğretim teknolojisi, öğretimin etkililiğini arttırmak için gerçekleştirilen tüm uygulamalardır.

ARAÇ-GEREÇ Eğitim yaşantılarını zenginleştirmek, öğrenilecek konunun anlaşılmasını kolaylaştırmak ve öğreticilerin etkinliklerini artırmak amacıyla öğretme-öğrenme etkinliklerinde kullandığımız yardımcı kaynaklar araç-gereç ikilisinden oluşur.

ARAÇ-GEREÇ ARAÇ GEREÇ Daha çok mekanik nitelikteki yardımcı olup; gereci sunmada vazgeçilmez öğedir. Tepegöz, Bilgisayar, Televizyon vb. gibi. Daha çok yazılı basılı nitelikteki yardımcı olup, aracın vazgeçilmez öğesidir. Tepegöz asetatı, Bilgisayar programları, Televizyon programları vb. gibi.

ÖĞRETİM SİSTEMİNİN UNSURLARI Öğrenciler Öğreticiler Öğretim materyalleri Öğretme-öğrenme ortamları

EĞİTİM ORTAMI Ortam, içinde bazı objelerin bulunduğu veya bir gücün iletildiği alanı, kanalı ve araçları ifade eder. Eğitim Ortamı, eğitim etkinliklerinin meydana geldiği alanlardır.

ÖĞRETİM MATERYALİ Öğrenme-öğretme etkinlikleri sırasında öğrencinin öğrenmesi ve öğretmenin etkili bir öğretim sağlayabilmesi için bilgilerin kavratılmasında, varlıkların tanıtılmasında, üzerinde gözlem ve araştırma yapmada kullanılan her türlü öğretme-öğrenme yardımcılarıdır.

ÖĞRETİMDE MATERYAL KULLANMANIN YARARLARI Soyut öğrenmeleri somutlaştırma Karmaşık öğrenmeleri basitleştirme Öğrenmede gerçek yaşantılar sağlama Görülmesi ve ulaşılması mümkün olmayan yaşantılar sağlama(yanardağ faaliyetleri, hücre bölünmesi gibi.) Alıştırma ve tekrar imkanı sağlama Öğrenmede kalıcılığı sağlama Farklı öğrenme stillerini destekleme(Görsel, işitsel, dokunsal) Öğrenme zamanını kısaltma ve verimliliği yükseltme

TEŞEKKÜRLER.