BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Advertisements

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
1 MURATLI İLÇE GENELİNDEKİ EĞİTİM ALMIŞ / ALMAMIŞ ENGELLİ BİREYLERİ TESPİT ETME VE TOPLUMA KAZANDIRMA PROJESİ 1.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
REHBERLİK DERS II.
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
Sınav Rehberliği Konusunda
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
GEBZE İLÇESİ’NDE BAŞARININ ARTTIRILMASI
2012/2013 REHBERLİK ÇALIŞMALARIMIZ ÖĞRENCİLERİMİZE YÖNELİK ÇALIŞMLARMIZ ve 12. Sınıftaki öğrencilerimize YGS-LYS sistemi tanıtılmıştır. Özellikle.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
MERSİN İLİ AKDENİZ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ ÇERÇEVE PLANI (TASLAK)
Rehberlik Servisi Tanıtımı
ELAZIĞ MESLEKİ EĞİTİM BİLGİ MERKEZİ İl Milli Eğitim Şube Müdürü
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
ELAZIĞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2016 – 2017 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ EKİM 2015.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ SEÇME SÜRECİ TANITIM TOPLANTISI NİĞDE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.
VAN TUŞBA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Nazilli Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
Rehber Öğretmenlerimiz Elif BAŞ BULUT Mustafa ŞENDEN Hoş geldiniz
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
Destek Eğitim Odaları.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
BİLİM VE SANAT MERKEZİ: ÖĞRENCİ TANILAMA
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
TANILAMA.
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan:.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
BİRECİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PDR Öğretmenleri Sene Başı Toplantısı Eğitim Öğretim Yılı
YÜREĞİR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1.1. GENEL DÜZEYDE HEDEF NEDİR?
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
BE BEP NEDİR ?.
KOCASİNAN RAM 2016 YILI FAALİYETLERİ
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
HOŞGELDİNİZ.
PDR SERVİSLERİNİN STANDARDİZASYONUNU GELİŞTİRME GRUBU
HOŞGELDİNİZ İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

YÖNETİCİ SAYILARI Görevi Erkek Kadın Toplam 1 Müdür - 2   Görevi Erkek Kadın Toplam 1 Müdür - 2 Müdür Yardımcısı YÖNETİCİ SAYILARI

ÖĞRETMEN SAYILARI Branşı Erkek Kadın Toplam 1 3 4 7 2 6 8 TOPLAM 9 15   Branşı Erkek Kadın Toplam 1 Rehber lik 3 4 7 2 Özel Eğitim 6 8 TOPLAM 9 15 ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ BÖLÜMÜNÜN NORM KADROSU: 10 REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜNN NORM KADROSU:7 ÖĞRETMEN SAYILARI

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ ÇALIŞMALARI

---Okul rehberlik hizmetleri Çerçeve Programların Hazırlanması ---Eğitim-öğretim Kurumlarındaki Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Servislerinin Ziyareti ---İhtiyaç Duyulan Konularda Öğrenci, Veli, Öğretmen Bilgilendirmeleri ---Eğitsel Değerlendirme Çalışmaları

---Bireysel Ve Grupla Psikolojik Destek Çalışmaları ---Psikolojik Ölçme Araçları İle Diğer Araç Ve Tekniklerin Uygulanması ---Rehber Öğretmenlerin Mesleki Gelişim Eğitimlerinin Ve Meslektaş Dayanışması Çalışmalarının Yürütülmesi

---İhtiyaç Duyulan Konularda Bilgilendirici Broşür Ve Bültenler Hazırlanması Ve Dağıtımı ---Danışmanlık Ve Eğitim Tedbiri Uygulamaları ---Bilim Sanat Merkezi Öğrenci Seçimi Çalışmaları

Her Eğitim Öğretim Yılı Eylül Ayının İlk Haftasında Rehberlik Hizmetleri Çerçeve Programı Hazırlayarak Resmi İnternet Sitesinde Yayınlar Okullardan Gelen Çerçeve Programların Uygunluklarına Bakar Ve Okullara Rehberlik Eder

Ekim Ayı İçerisinde Rehber Öğretmeni Olan Okulları Ziyaret Ederek Çalışmalar, ihtiyaçlar Konusunda Bilgi Alır ve Paylaşımlarda Bulunur. Rehber Öğretmeni Olmayan Okulların İdarelerini Ziyaret Ederek Okulun Rehberlik İhtiyaçlarını Belirler Ve Yıl İçerisinde Planlama Yaparak Çalışmaları Gerçekleştirir.

SEMİNER KONULARI VE SAYILARI: Öğrenciler: Verimli Kullanılması, Arkadaşlık İlişkileri Ve Etkili İletişim, Risklerden Korunma Becerileri Konularında 1399 Öğrenci SEMİNER KONULARI VE SAYILARI:

Veliler: Anne-baba Tutumları, Çocuklarla Etkili İletişim, Çalışma Ortamları Düzenleme Konularında 772 Veli

EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA HİZMETLERİ 2014 /2015 Öğretim Yılında Bölümümüzde 157 Öğrencinin Eğitsel İncelemesi Yapılmış 127 sine Wısc-r , 12 ine Bender Geştalt, 18 ine de Leiter Performans Testi Uygulanmıştır. EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA HİZMETLERİ

Sınav Kaygısı Nedeniyle 14 Öğrenciye Grupla Psikolojik Danışma Çalışması Gerçekleştirilmiştir.

PSİKOLOJİK ÖLÇME ARAÇLARI İLE DİĞER ARAÇ VE TEKNİKLERİN UYGULANMASI 2014-2015 Eğitim Öğretim Yılında Burdur Merkezde Bulunan Yedi Lise de Okumakta Olan 838 Dokuzuncu Sınıf Öğrencisine Tyt 9-11 Yetenek Testi Uygulanmış Sonuçları Rehber Öğretmenler Tarafından Öğrencilere Ulaştırılmıştır

REHBER ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM EĞİTİMLERİ VE MESLEKTAŞ DAYANIŞMASI ÇALIŞMALARI Rehber Öğretmenlerin Sorunları, mesleki Paylaşımları ile Jest Ve Mimiklerle Sözel İfadelerin Uyumu. Etkileşimli Gruplarda Psikodrama. Nlp. Çözüm Odaklı Kısa Süreli Terapi Konularında Eğitimler Düzenlenmiştir .

REHBER ÖĞRETMENLERE YÖNELİK HİZMET İÇİ EĞİTİM KURSLARI 5 Formatör Rehber Öğretmen Tarafından Burdur İli Merkez ve İlçelerinde Görev Yapan 75 Rehber Öğretmene TBM (Türkiye Bağımlılıkla Mücadele) Uygulayıcı Eğitimi Kursu Verilmiştir. Mesleki Rehberlik Eğitimi Konusunda İl Genelinde Tüm Rehber Öğretmenlere TEOG Tercih Danışmanlığı Konusunda Eğitim Verilmiştir.

Pdr Bölümü Rehber Öğretmenlerince İl Merkezinde Görev Yapan 6 Rehber Öğretmene Çocukları Tanıma Teknikleri Eğitimi Verilmiştir. Merkez Ve İlçelerde 38 Rehber Öğretmen Psikoeğitim Çalışmasına Alınmıştır.

BİLGİLENDİRİCİ BROŞÜR VE BÜLTENLER HAZIRLANMASI Çocuklarda Davranış Bozukluğu, Özgül Öğrenme Güçlüğü,otizm, Sorumluluk Duygusu Konularında Eğitici Broşürler Üstün Öğrencilerin Öğretmen Ve Velilerine Rehberlik Amacıyla Pdr Bölümü Tarafından Zenginleştirilmiş Öğretim Programları İçeren Dvd Ler Çocuk İhmal Ve İstismarı İle Aile İçi İletişim Konularında Rehberlik Bülteni

DANIŞMANLIK VE EĞİTİM TEDBİRİ UYGULAMALARI Bölüm Rehber Öğretmenlerince 2 İlkokul, 3 Lise Öğrencisine Danışmanlık Ve Eğitim Tedbiri Desteği Sağlanmaktadır,

BİLİM SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ SEÇİMİ ÇALIŞMALARI Merkez Ve Merkeze Bağlı Köy İlkokullarının Sınıf Öğretmenlerine Bilim Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi Ve Gözlem Formu Doldurma Konusunda Eğitim Verilmektedir Grup Tarama Sonuçlarına Göre Bireysel İncelemeler Gerçekleştirilmektedir

Anadolu- Sak Zeka Ölçeği Ülkemizde ilk defa geliştirilen Zeka Ölçeği’nin norm çalışmaları Rehber Öğretmenler Çağrı ÇELİK ve Mahir AKGÜN tarafından gerçekleştirilmektedir. Anadolu- Sak Zeka Ölçeği

Özel Eğitim Bölümü Görevleri Özel eğitim gerektiren bireyleri tespit etmek ve tedbir almak amacıyla görev bölgesindeki okullarda taramalar yapar. Özel eğitim gerektiren çocukların inceleme, değerlendirme ve tanılamasını yaparak gerekli yönlendirmede bulunulması hizmetlerini sunar.

Özel eğitim gerektiren çocukların gelişimlerini destekleyici bireysel ve gruplar halinde çeşitli uygulamalar yapar.

Bu bireylerle ilgili, içinde bulundukları sosyal çevrede karşılaştıkları sorunlara çözüm bulabilmelerini, üst öğrenim kurumları ve mesleklere yönelmeleri konusunda gerekli çalışmaları sürdürür.

Özel eğitimde, ailelere yönelik çeşitli bilgilendirme çalışmalarını ilgili birim ve kurumların iş birliğiyle plânlar, uygular, değerlendirir ve izler.

Aile, okul, sağlık kuruluşları, adlî ve diğer kurumlardan; zihin, duygu ve sosyal yönden uyumsuzluk, gelişimdeki gerilik, öğrenme güçlüğü ve okul başarısızlığı, çeşitli bedensel engeller gibi nedenlerle gönderilen danışanları kabul eder, inceler, gerekli hizmeti verir.

2014-2015 ÖĞRETİM YILI VERİLERİ Açılan Destek Eğitim Oda Sayısı 55 Açılan Özel Eğitim Sınıf Sayısı 23 Açılan Görme Engelli Sınıf Sayısı 1 Açılan Otistik Sınıf Sayısı 1

TOPLAM Destek Eğitim Oda Sayısı 68 Özel Eğitim Sınıf Sayısı 50 Görme Engelli Sınıf Sayısı 2 Otistik Sınıf Sayısı 3 İşitme Engelli Sınıf Sayısı 1

Alınan Yerleştirme Kararları Tam Zamanlı Kaynaştırma Yoluyla Eğitim Merkez 149 Öğrenci İlçelerde 219 Öğrenci Toplam 368 Öğrenci

Özel Eğitim Sınıfı (Hafif Düzey) 73 Öğrenci Özel Eğitim Sınıfı (Orta ve Ağır Düzey) 56 Öğrenci

Özel Eğitim Sınıfı (Otistik) 8 Öğrenci Özel Eğitim Sınıfı (Görme Engelli) 1 Öğrenci

Özel Eğitim Anasınıfı 3 Öğrenci Halk Eğitim Merkezi Kursları 61 Kişi Özel Eğitim Sınıfı (İşitme Engelli) 3 Öğrenci Erken Çocukluk Birimi 21 Öğrenci

Özel Eğitim İş Okulu 14 Öğrenci Evde Eğitim 9 Öğrenci Merkez 15 Öğrenci İlçeler Toplam 24 Öğrenci Özel Eğitim İlkokulu 22 Öğrenci Özel Eğitim Ortaokulu 11 Öğrenci

Üstün Yetenekli Birey 8 Öğrencimize de Üstün Yetenekli Birey tanısı konulmuştur.

2014-2015 Eğitim Öğretim Yılı YAPILAN GÖRÜŞMELER Randevuya Gelen 1518 kişi Randevuya Gelmeyen 124 kişi Verilen randevular 1642 Kişiye randevu verildi

OKUL ZİYARETLERİ 10 İlçede, 23 Okulda, 32 Özel Eğitim Sınıfı ziyaret edildi. İlçelerde idarecilere yönelik bilgilendirme toplantıları yapıldı.

TEŞEKKÜR EDERİZ