BTO720 – UZAKTAN EĞİTİMDE DERS TASARIMI Öğrenci: Zehra SAYIN N13244611 ANKARA – 2015 GÜZ DÖNEMI Öğretmen: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Sistem Analizi ve Planlama
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.
Eğitim Destek Sistemi A.İ.İ.T Dersi
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
Meslek Yüksekokulu Akademik Genel Kurul Toplantısı 11 Haziran 2013 Çankırı.
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
DERS YAZILIMLARININ TASARIMI, DE Ğ ERLEND İ R İ LME YAKLAŞIMLARI VE SEÇ İ M İ 1.
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
İGEP Performans Yönetimi
8 inci sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekleştirilecektir eğitim-öğretim yılından.
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Uluslar arası Dil Eğitimi Konferansı Sonraki Adımlar ve Kapanış Konuşması.
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
KOCAELİ ANADOLU LİSESİ YETİŞTİRME KURSLARI (12
Girişimcilik ve Proje Yönetimi
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Tekstilde Tasarım Yöntemleri I Dersi Dönem Sonu Ekip Projesi
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
İnsan Kaynakları Yönetimi
CASE STUDY 8: Managing Volume
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
Sistem Yaklaşımı.
Uzaktan Eğitimde Ders Tasarımı Case 9 – I and Thou Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Coşkun ATEŞ 1.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
AKTS Hesaplaması.
ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR Araştırma Sürecindeki Aşamalar
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
CASE 2: BeatIng the Clock
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
BİL1007 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
Sunum transkripti:

BTO720 – UZAKTAN EĞİTİMDE DERS TASARIMI Öğrenci: Zehra SAYIN N ANKARA – 2015 GÜZ DÖNEMI Öğretmen: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN

GİRİŞ  Bu sunuda A Designer’s Log Case Studies in Instructional Desgin adlı kitabın 10 bölümü Güz 2015 döneminde BTÖ720 – Uzaktan E ğ itimde Ders Tasarımı Dersi kapsamında özetlenmiştir. 2

CASE STUDY 10 Integrating Technology 3

VAKA KARAKTERİSTİĞİ 4 CinsiyetAkademik derecesi Tasarım sürecine katılım nedeni Teslim zamanı DurumuOturum sayısı Ö ğ retim tasarım bilgisi Uzaktan e ğ itim bilgi düzeyleri Genel amaçlar ve özel hedefler gelişmişlik düzeyi: KadınÖ ğ retim üyesi Kişisel3= En fazla 4 ayda başlayan 2= 16 ve 30 saat arası 71 = acemi düzeyde 1 = UE hakkında bilgisi yok 3 = genel hedefler ve özel hedefler (limitli özel hedefler) üç veya daha fazla UE dersinde

GIRIŞ  Profesör;  kariyerinin ortasında ve kursun tasarımını sürecine kişisel nedenlerle katılıyor,  kendini online bir kursta ö ğ retim yapmaya hazır hissetmiyor,  kurs tasarımı hakkında çok az şey biliyor,  ö ğ retim tasarım sürecine katıldı ğ ı kursta daha önce e ğ itim yapmamış,  di ğ er katılımcılardan daha fazla genel ve özel hedefler geliştirmiştir,  4 aylık bir sürede haftalık 1-2 saatini tasarım sürecine ayırabilece ğ ini söylemiştir, 5

GIRIŞ  Uzman;  Tasarım öncesi kurs içeri ğ ini profesör uzmana göndermiştir,  Profesör ilk kez böyle bir çalışma yapaca ğ ı için uzman tarafından akış şeması, etkinlik örnekleri, her birinin ne kadar zaman aldı ğ ı, sırası ve her etkinlikten ne beklendi ğ i ile ilgili örnekler sunmuştur.  Uzman profesörün kendisini tehdide u ğ ramış hissetmemişine özen göstermiştir. 6

GIRIŞ  Çalışılan profesörler için dikkat edilmesi gereken bir husus:  Uzmana önceki kurslarda çalışılan bir profesörün üretim yapılmadan geçilen bir dönemden sonra yapılacak daha çok işin oldu ğ u söylemiştir.  Bu durum profların e ğ itsel materyalleri kolayca üretememelerinden kaynaklanmakta.  Tasarımın çerçevesini çizmeden önce hedeflerin tanımlanması, aktivitelerin tasarlanması gerekmektedir.  Bu durum profların kendilerini baskı altında hissetmelerine neden olmakta.  Bir an önce ne yapılaca ğ ını kesin olarak bilmek istemektedirler.  Normalde prof bir projeyi tamamlama sürecindeyken tasarımcının yeni bir projeye başlamış olması gerekir. Bu durum tasarım sürecinin sürekli yanlış anlaşılmasından kaynaklanmaktadır. 7

1. OTURUM  Uzman;  İ lk önce kendisini ve süreçteki rolünü tanıtmıştır,  Proftan kursunu ve kursun programdaki yerini tanımlamasını istemiştir,  Çalışma boyunca ılımlı bir ortam sa ğ lamak için güven duygusu oluşturmaya çalışılmıştır,  Çalışmaya karşı aidiyet duygusu oluşturmaya çalışmıştır,  Profun konunun uzmanı oldu ğ unu tasarımcının ise teknik açıdan uzman oldu ğ unu belirtmiştir. Bu açıklamanın aradaki güvensizli ğ i ve olası anlaşmazlıkları, yanlış anlamaları ortadan kaldırarak daha verimli ve üretken bir çalışma gerçekleştirece ğ ini düşünmektedir. 8

1. OTURUM Prof;  bu kursu 10 yıldır vermektedir ve di ğ er kurslar için bir temel oluşturdu ğ unu,  mezunların katıldı ğ ı ilk kurslardan biri oldu ğ unu  kullandı ğ ı e ğ itsel kaynakların da bu süre içinde de ğ işti ğ ini söylemiştir. İ çerikte;  Haftalık aktivitelere ve detaylara baktı ğ ımız zaman içeri ğ in di ğ erlerininkine göre daha iyi yapılandırılmıştır,  Fakat spesifik hedefleri yoktur ve planın daha genel bir teması vardır Prof planın genel olmasının onu daha kolay şekillendirmesine yardımcı oldu ğ unu, spesifik bir planın çok katı olmasından dolayı farklı durumlarda uygulanmasının zor oldu ğ unu söylemiştir. Bu durum uzmana ö ğ renci aktivitelerini planlama konusunda esneklik sa ğ layan yapılandırmacı pedagojiyi hatırlatmıştır. 9

1. OTURUM  Oturum sonunda;  Prof bu oturumdan memnun kaldı ğ ını ifade etse de oturum sonunda biraz endişeli görünmüştür. Çünkü prof pedagojik yaklaşımı üzerinde tartışılmasından dolayı kendini hazırlıksız yakalanmış hissetmiştir.  Her ne kadar alanında deneyimli ve ö ğ renciler tarafından benimsenmiş bir prof olsa da uzman tarafından ona daha ilk baştan yöntemini de ğ iştirmesinin önerilmiş olması bu duruma sebep oldu ğ u belirtilmiştir. 10

2. OTURUM  Profun içeri ğ i uzmanla beraber incelenmiştir ve bileşenleri HCP’ ye transfer edilmiştir.  Prof genel hedeflerin tamamını henüz tasarlamadı ğ ı için zamanın büyük bir bölümünü bu hedefleri tasarlamak için kullanacaktır.  Proflar genel olarak kursların genel hedeflerini belirlemeye gerek duymamaktadırlar. Proflar ya detaya inmeden taslak olarak hazırlamaya e ğ ilimlilerdir ya da genel ve özel hedefleri birbirinden ayıramamaktadırlar.  Özel hedeflerin hangi aktiviteler için yazıldı ğ ının belirlenmesi önemlidir. 11

2. OTURUM  Kurs süresi 15 haftadır.  Sürenin başından final sınavına kadar hangi hedeflerin tanımlanması gerekti ğ i, hangi etkinliklerin planlanması gerekti ğ i belirlenmelidir.  Genel hedeflerin belirlenmesi ve 2. haftadan 14. haftaya kadar 12 haftalık bir süre için dikey olarak da ğ ıtılmıştır.  Daha sonra özel hedeflere geçilmiştir. 1. ve 2. haftalar arasındaki ö ğ rencilerin tamamlaması istenen aktiviteler belirlenmişitr. 12

2. OTURUM  3 ve 4. haftaya kadar aktiviteler belirlenmedi ğ i ve yalnızca okumaların bitirilmesi istendi ğ i için ö ğ rencilerin;  okudukları parçaların anahtar kavramlarını belirlemelerini,  kavramları mantıksal olarak sıralamalarını,  kavramlar arası ba ğ lantıları açıklamalarını istenmesi tavsiye edilmiştir. 13

3. OTURUM  Kurs içeri ğ ine göre planlama yapmak çok zaman alaca ğ ı için prof bir an önce multimedya sunumlar yapmayı istemiştir. Uzman ise öncelikle hedeflerin tasarımının en önemli iş oldu ğ unu söylemiştir. Çünkü bu di ğ er tüm işlerin temelini oluşturmaktadır.  Prof öneriyi kabul etmiştir fakat yapılacakların daha somut olmasını istemiştir. prof kursun bir bölümünde ö ğ rencilerin bilgisayar yazılım ile yapılabilecek bir etkinlik seçmiştir böylece çalışma daha somut hale gelmiştir. Ö ğ rencilerin temel düzeyde beceriler kazanabilmeleri için internetten yazılımlar araştırılmış ve biri seçilmiştir. Bu yazılıma odaklanıp kursun tamamının göz ardı edilmemesi için ö ğ rencilerin beli kazanımları edinip belli bölümleri tamamladıktan sonra yazılımı kullanmalarına izin verilmiştir. 14

4. OTURUM  Yazılım yani teknolojinin kurs içeri ğ ine entegre edilmesi bu oturumun konusu olmuştur.  İ lk önce ö ğ rencileri yazılımın kullanımı ile ilgili yönergeler verilecektir.  Kursun ilk 5 haftasını kapsayan mevcut içerik ve plandaki yapılması gereken etkinlikler, genel ve özel hedefler bu yazılım ile gerçekleştirilmeye çalışılacaktır. 15

5 – 6 – 7. OTURUMLAR  Haftalık etkinlikler üzerinde çalışılmaya devam edilmiştir.  Profun ders notlarının haftalık olarak bireysel ve grup görevleri olarak planlı ve düzenli bir şekilde uzaktan e ğ itim ortamına aktarımına devam edilmiştir.  Prof bu haftalar boyunca grup etkinlikleri geliştirmeye yönelik hala şüphe sahibidir. 16

8. OTURUM  HCS tamamlanmıştır.  Hedefler tasarlanmıştır.  E ğ itsel materyaller toplanmıştır,  Bireysel ve grup etkinliklerinin tasarımı bitmiştir,  Haftalık oturumların planlanmasına ve dikkatlice hazırlanmasına başlanılmıştır.  Prof ö ğ rencilerinin kurstaki motivasyonlarına odaklanmaya karar vermiştir ve bunun için e ğ itsel online oyun kullanmak istemiştiştir. 17

9 VE 10. OTURUMLAR  Haftaların ve aktivitelerin genel olarak planlamasına devam edilmiştir. Planlı bir yaklaşım izlenmiştir.  Her haftanın görevleri (bireysel ve grup) gözden geçirilmiştir. Bu esnada ana problemler dikkate alınmıştır. Bireysel ve grup sorunları cevaplanarak bir sonraki haftaya geçilmiştir. 18

GÖRÜŞME NOTLARı  Görüşme üzerine profun görüşleri şu başlıklar altında ayrıca özetlenmiştir: 19  Takım ve bireysel de ğ erlendirmeler  Uzmanın kendi dokümanlarının webte yayınlanması  Pedagojik yöntemin de ğ işimi  Zaman kısıtı  Gelecek üzerine  Yüz yüze e ğ itim  Uzaktan e ğ itimi keşfetmek için motivasyon  Uzmanın kurs izlencesinin analizi  Hedeflerin yazılması  Yatay ders izlencesi  Kurs nasıl organize ediliyor  Takım ve bireysel çalışmalar

KAYNAKÇA  Power, M. (2009). Case Study 10: Integrating Technology. In A designer's log case studies in instructional design. Edmonton: AU Press. 20

TEŞEKKÜRLER 21