ÖĞRENME STİLLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

ASSURE MODELİ Öğrenenlerin Analizi A Grup Üyeleri Gökhan Kerim Güler
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Öğretim Etkinlikleri Modeli
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Bilişsel Öğrenme Kuramı
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Bireysel Farklılıklar
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Eğitim Öğretimde Planlama
Başlıca Öğrenme Stratejileri
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
Strateji, Yöntem ve Teknikleri
Yrd.Doç.Dr.M.BETÜL YILMAZ
Öğrenme Stratejileri. Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğrenme Stratejileri.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YANSITICI DÜŞÜNME.
BAHAR DİNÇSOY EĞİTİM BİLİMLERİ
AKÜ VETERİNER FATÜLTESİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
Yrd. Doç. Dr. Elif Yolbulan Okan Yrd. Doç. Dr. Yusuf Can ERDEM
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
Temel Kavramlar ve İlkeler
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
BECERİ ÖĞRENİMİ BİREYSEL FARKLILIKLAR & MOTOR YETENEKLER
ÖĞRENME KURAMLARI Bilindiği gibi öğrenme , yaşam boyu devam eden ve davranışta kalıcı değişiklikler oluşturan bir süreçtir. Sağlıkla ilgili eğitim etkinlikleri.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
EĞİTİM DURUMLARI (ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ)
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
DİĞER TUTUMLAR.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğrenme Stratejileri. Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Yrd.Doç.Dr. M.Betül YILMAZ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Tasarımı Analiz.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENİN DEĞİŞEN ROLLERİ.
GENEL KARAKTERİSTİK ÖZELLİKLER GİRİŞ ÖZELLİKLERİ ÖĞRENME STİLİ VE STRATEJİSİ Bireysel Farklılıklar.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
KAVRAM HARİTALARI.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ÖĞRENME STİLLERİ

İyi veya kötü öğrenme stili yoktur. Önemli olan her öğrenciye en uygun şekilde öğreneceği stille öğretmektir

Öğrenme üzerinde etkili olan öğrenci özellikleri Grupsal özellikler: yaş, öğrenim düzeyi, kültürel ve ekonomik özellikler Giriş yeterlilikleri: içerik hakkında ne bildikleri ve ne yapabildikleri Öğrenme stilleri….

Bireylerdeki farklılıklar ÖĞRENME STİLLERİ’ni ortaya çıkarır Algısal tercihler ve güçlükler Motivasyonel farklılıklar Psikolojik faktörler Bilgiyi işleme alışkanlıkları

Tanımlar Keefe (1979) öğrenme stilini “öğrenenin öğrenme çevresini nasıl algıladığını, bu çevre ile nasıl etkileşime girdiğini ve bu çevreye nasıl tepki gösterdiğini belirleyen görece kararlı bilişsel, duyuşsal ve psikolojik etmenler bütünü” olarak tanımlamaktadır. Gregorc’a (1985) göre öğrenme stili “bireyin nasıl öğrendiğini, öğrendiğini çevreye nasıl uyarladığını gösteren ayırt edici davranışlardan” oluşmakta ve aynı zamanda bireyin zihninin nasıl çalıştığı hakkında ipuçları vermektedir.

Tanımlar Dunn ve Dunn (1978) öğrenme stilini “öğrencinin yeni ve zor bir akademik bilgiyi işlemesi, özümsemesi ve anımsaması sürecinde kullandığı yol” şeklinde tanımlamaktadırlar. Kolb (1984) öğrenme stilini “bilginin algılanması ve işlenmesi sürecinde öğrencinin tercih ettiği yol” olarak tanımlamaktadır.

KOLB’UN ÖĞRENME STİLLERİ MODELİ Kişilik Duyuşsal özellikler Somut Yaşantı (Hissederek) Yansıtıcı Gözlem (İzleyerek) Soyut Kavramsal-laştırma (Düşünerek) Aktif Yaşantı (Yaparak) Yerleştirien (Accomodative) Değiştirien (Divergent) Ayrıştıran (Convergent) Özümseyen (Assimilative)

DEĞERLENDİRME Seçenek 1 __ Somut Deneyim (SD) Seçenek 2 __ Yansıtıcı Gözlem (YG) Seçenek 3 __ Soyut Kavramsallaştırma (SK) Seçenek 4 __ Aktif Deneyim (AD) SK – SD = Soyut Kavramsallaştırma – Somut Deneyim AD – YG = Aktif Deneyim – Yansıtıcı Gözlem

Somut yaşantı-aktif deneyimler Girişkendirler. Yerleştiren Somut yaşantı-aktif deneyimler Girişkendirler. Grup çalışması ve tartışmalardan hoşlanırlar. Yeni fikirler üretebilirler. Sistemli değillerdir. Keşfederek öğrenmekten hoşlanırlar. Meraklıdırlar. Araştırmacıdırlar. Özümseyen Soyut Kavramsallaştırma – Yansıtıcı Gözlem İyi sentezleme yaparlar. Sunulan bilgi sıralı mantıklı ve ayrıntılı olmalıdır. Uzman görüşleri bu tür öğrenenler için önemlidir. Öğretmen bilgi kaynağıdır. Girişken değillerdir, tasarım yapmaktan hoşlanırlar. Kararsızdırlar.

Soyut kavramsallaştırma- Somut yaşantı-yansıcı gözlem Ayrıştıran Soyut kavramsallaştırma- Aktif deneyimler Planlıdırlar. Detaylara önem verirler. Pratikler. Deney yaparlar. Problem çözmekten hoşlanırlar. Yaratıcı değillerdir. Önsezileri kuvvetlidir. Tümevarımla sonuca ulaşırlar. İnsanlarla ilişki kurmak yerine materyallerle ilgilenmeyi tercih ederler. Bilgi kaynağı ile kaynakları önceden okumayı tercih ederler. Kararlıdırlar. Değiştiren Somut yaşantı-yansıcı gözlem Hisleri ile hareket ederler. Kararsızdırlar. Farklı bakış açılarından dinlediklerini bütünleştirirler. Hayal güçleri kuvvetlidir. Yaratıcıdırlar. Grup çalışmaları yaparlar. Girişkendirler Ders anlatma ve Uzman yorumlarını tercih ederler. Fikir üretirler. Sabırlı, nesnel ve dikkatlidirler. Mantıklı değillerdir.

ALAN BAĞIMLI-BAĞIMSIZ (WITKIN) Dikey nesneyi algılama (kendi bedeni –dış çevredeki uyarıcılar) İÇ iÇE GİRMİŞ ŞEKİLLER TESTİ Alan bağımlı Alan bağımsız Bütüne odaklı, Başkaları ile çalışmaktan hoşlanma, Nesne olay arasındaki ilişkiler topluca değerlendirilme eğiliminde, Paylaşımcı, Sosyal bilimler Daha çok parçalara odaklı (ayrıntı önemli), Farklılıkları kolay ayırt eder, Kişisel görüş baskın, Bireysel çalışmaya odaklı, Fen ve matematik

DUNN VE DUNN’IN ÖĞRENME STİLLERİ MODELİ

GREGORC’UN ÖĞRENME STİLLERİ MODELİ Kişiler algılama yeteneklerine göre Somut ve Soyut algılayanlar olmak üzere ikiye ayrılırlar. Algıladıkları verileri düzenleme yeteneklerine göre Ardışık ve Random (ardışık olmayan) olmak üzere ikiye ayırırlar. Somut Ardışık, Soyut Ardışık, Somut Random, Soyut Random

Ve Diğer Sınıflandırmalar …

Öğrenme stiline uygun öğrenme-öğretme ortamlarının tasarlanması Öğretime karşı olumlu tutum Kendinden farklı olanları kabul etmede artış Akademik başarıda önemli artış Sınıf içi davranışlarda ve disiplinde olumlu yönde gelişme Verilen ödevleri yapmada içsel disiplin

!!!!!!!! Ayrıca öğrenme stillerini bilmek ve kişiye uygun öğrenme-öğretme etkinlikleri tasarlamak öğrenme güçlüğü var diye nitelendirdiğimiz pek çok öğrencinin gerçekte bir öğrenme güçlüğü olmadığını, uygun ortamlar ve uyarıcılar sunulduğunda böyle nitelenen öğrencilerin de kolaylıkla öğrenebildiğini gösterebilir.

Öğrenme Stratejileri

Bazılarımız okuduğumuz bilgileri tekrarlar, bazılarımız not alır, bazılarımız okuduğumuz bilgilerin altını çizer. Her bireyin yeni bir bilgiyi öğrenmek için izlediği farklı stratejiler vardır.

FARKLI MI??? Oldukça sabit (kolayca değişmez) Doğuştan gelen Öğrenme stili Öğrenme stratejisi Oldukça sabit (kolayca değişmez) Doğuştan gelen Bireyin bilgiyi algılama, işleme, düzenleme ve anlamlandırma konusundaki karakteristik ve tutarlı yaklaşımlarıdır. Durum ve göreve göre değişebilen Toplumsal çevre içinde öğrenilen ve çeşitli durumlarla baş edebilmek için geliştirilen yaklaşımları kapsar.

Öğrenme stratejisi nedir? Öğrenme stratejisi, bireyin kendi kendine öğrenmesini kolaylaştıran tekniklerin her biridir. (kalıcı biçimde öğrenmesini sağlamak amaçlanır)

Öğrenme stratejisi nedir? Bu nedenle öğrenme stratejileri, öğrenenin, öğretilecek yeni bilgiyi seçme, düzenleme ve bütünleştirme biçimini etkilemesi beklenen davranış ve düşüncelerden oluşur (Büyüköztürk vd., 2004).

Öğrenme Stratejisi Sınıflamaları 1) Dikkat stratejileri,. 2) Tekrar stratejileri 3) Anlamlandırmayı arttıran stratejileri, 4) Duyuşsal stratejileri,

Dikkat Stratejileri Anahtar sözcüklerin ve temel düşüncelerin altını çizmek, Metinin kenarına not almak, Anlaşılmayan yerlere soru işareti gibi işaretler koyma, Dikkatin odaklaşmasında metindeki başlıklar, alt başlıklar, şekil, grafik, şema ve benzeri etkili rol oynar (Subaşı, 2000).

Tekrar Stratejileri Bilginin olduğu gibi tekrarlandığı basit tekrar (maintenance rehearsal) bilginin kısa süreli bellekte daha uzun süre kalmasını sağlar. Bilginin uzun süreli bellekte depolanmasını sağlamak için, bilginin anlamlı kılınması, ayrıntılı tekrar (elaborative rehearsal) ile olanaklıdır.

Tekrar Stratejileri Öğrenilecek metin düz yazı türünde ise tekrar stratejileri, konuyu sesli olarak tekrarlama, yazıya aktarma, bazı bölümleri aynen alıntılama ve yazının önemli kısımlarının altını çizmeyi kapsamaktadır.

Anlamlandırmayı Artıran Stratejiler Kendi kendine soru sorma, Eklemleme, Benzetimler, Örgütleme, Anahatlar oluşturma, Şemalaştırma (haritalama) (Subaşı, 2000).

Duyuşsal Stratejileri Öğrenmede güdüsel ve duygusal engelleri kaldırmaya yardım eden stratejilerdir. Ruhsal yönetim (Mood Management) yöntemi: Dikkatin dağılmasını önlemek için öğrenciler öğrenmelerini en iyi destekleyen çevresel özellikleri belirleyip, düzenleyerek ruhsal yapılarını öğrenme için en uygun duruma getirirler.

“Geleceğin cahili, okuyamayan kişi olmayacaktır “Geleceğin cahili, okuyamayan kişi olmayacaktır. Nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır” Alvin Toffler