HALKLA İLİŞKİLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ
HALKLA İLİŞKİLER Öğr. Gör. Nafiz AKGÜN.
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
HALKLA İ L İ ŞK İ LER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKN İ KLER İ HAFTA V.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
KAYSERİ HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ DESTEK HİZMETLERİ ŞUBESİ EĞİTİM BİRİMİ
İÇERİĞİN HABERCİYE SUNULMASI
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
7. Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri 21 – 24 Mart 2009 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi Büyükçekmece, İstanbul.
X. HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
HALKLA İLİŞKİLER Elif KUŞLU PİŞKİN 2005.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Halkla İlişkiler ve Halk Kütüphaneleri
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
Yüksel HATIRLI Öğretim Görevlisi Isparta Meslek Yüksek Okulu
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Sistem Analizi Sistem Analisti
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
HALKLA İLİŞKİLER.
Pazarlama İlkeleri.
SPOR KULÜPLERİNDE İLETİŞİM
HALKLA İLİŞKİLERE YAKIN KAVRAMLAR
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM.
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi.
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
Halkla İlişkiler Sürecinde Kullanılan Yöntem ve Araçlar
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
HALKLA İLİŞKİLER -Tanım Halkla ilişkiler, bir örgütün toplumdaki kişiler ve gruplar ile etkileşim içine girerek, eylemlerini açıklamasını; toplumun desteğini.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 5. Hafta*
ETKİN İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta*
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
HALKLA İLİŞKİLER.
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

HALKLA İLİŞKİLER

Halkla İlişkiler Nedir? “Halkla İlişkiler, kamu ve özel kurum ve kuruluşlarının faaliyetlerini, onların adına tanıtma, açıklama ve geliştirme amacı ile kamunun ve belirli halk kesimlerinin (hedef kitle) bilgilendirilmesi ve bunlardan gelecek tepkilerin değerlendirilmesine dönük yürütülen planlı iletişim çabalarının bütünüdür.”

Halkla İlişkiler Nedir? -Halkla İlişkiler bir organizasyon ile onun hedef kitleleri arasında karşılıklı iletişim, anlaşım ve kabul köprüsü kurmaya çalışan bir yönetim fonksiyonudur. -Halkla ilişkiler, bir firmayı, kurumu, fikri ya da markayı en başta çalışanlarına, sonra hedeflenen kitlelere (müşteriler, iş yapılan çevreler, basın vs.) benimseten, tanıtan, sevdiren, güvendiren, hakkında olumlu bir izlenim, imaj yaratarak onu satın almaya teşvik eden, ‘sevgi’ üzerine kurulmuş, araştırılmış, amaçları, stratejileri belirlenmiş, planlanmış ve uygulamaya koyulmuş çalışmalardır. -Halkla ilişkiler, bir organizasyon ile hitap ettiği toplum arasındaki onay ile işbirliğinin, anlayışın, iletişimin, karşılıklı tutumun kurulmasına ve sürdürülmesine yardımcı olan, özgün bir ‘yönetim’ fonksiyonudur.

Halkla İlişkiler Nedir? -“İşletme açısından halkla ilişkiler, ilişki içinde bulunduğu kişi ve kuruluşlarla karşılıklı olarak sağlıklı, doğru ve güvenilir ilişkiler kurmak, geliştirmek, kamuoyunda olumlu izlenimler yaratmak ve toplumla bütünleşmek olarak tanımlanabilir.” -Yabancı literatürde halkla ilişkiler sözcüğünün karşılığı olarak İngilizcede “Public Relations” Fransızca da “Relations Publiques” sözcükleri kullanılır. Bu sözcüklerin baş harfi olan (PR) halkla ilişkilerciler tarafından yaygın biçimde benimsenen ve kullanılan simgedir.

HALKLA İLİŞKİLERDE İZLENEN AMAÇLAR Halkla ilişkilerde amaçlar işletme ve toplum açısından ayrı ayrı ele alınabilir. İşletme Açısından İzlenen Amaçlar Günümüzde artık halka açılmayan ve onunla bütünleşmeyen işletmelerin uzun ömürlü olma şansı yoktur. İşletmelerin kendi bünyelerinde oluşturdukları halkla ilişkiler politika ve uygulamalarından başta ekonomik içerikli olmak üzere birçok beklentileri vardır. Bu beklentiler özet olarak şöyle sıralanabilir.

HALKLA İLİŞKİLERDE İZLENEN AMAÇLAR İşletme Açısından İzlenen Amaçlar -Özel girişimciliği aşılama -İşletmeyi koruma -Finansal güçlenme -Saygınlık sağlama -Satış artırma -İşgören bulma -Endüstri ilişkilerini geliştirme

HALKLA İLİŞKİLERDE İZLENEN AMAÇLAR Toplumsal Açısından İzlenen Amaçlar -Halkı aydınlatmak -Halkın yönetimle olan ilişkilerinde işlerini kolaylaştırmak -Halkla işbirliğine girişerek hizmetlerin çok çabuk ve kolay görülmesini sağlamak -Halkın dilek, istek, tavsiye ve şikayetlerini dinlemek, aksaklıkların giderilmesi için çalışmalar yapmak

HALKLA İLİŞKİLERDE TEMEL İLKELERİ 1-İKİ YÖNLÜ İLİŞKİ KURMAK Bir yandan bilinçli bir halka ilişkiler kampanyası ile kamuoyuna gerekli ve yeteli bilgiler sunarak onun ilgi ve desteği kazanılırken, öte andan halkın işletmelerden beklentileri, istek ve tepkileri anlaşılmaya çalışılır. 2- DOĞRU BİLGİ VERMEK Halkla ilişkilerde amaç, bir işletmeyi olmak istediği gibi değil olduğu gibi tanıtmaktır. Kamuoyunun inanç ve desteğinin kazanılması halka doğru bilgi vermekle olur. 3-İNANDIRICILIK İnandırıcılık ilkesi halka ilişkilerin en zor çalışmasıdır. Başkalarını etkilemek, görüşlerini değiştirmek büyük bir ikna yeteneği gerektirir.

HALKLA İLİŞKİLERDE TEMEL İLKELERİ 4-SABIRLI ÇALIŞMAK Halkla ilişkiler devamlı olan ve sabır ile çalışmak isteyen bir eylemdir. Halka ilişkiler planlı ve programlı bir çalışmadır. 5- YAYGIN SORUMLULUK Halkla ilişkiler çalışması işletmede sadece halkla ilişkiler bölümünün ya da işletmede görev alan bir iki halkla ilişkiler uzmanının yapacağı çalışma değildir.Genel bir tanımla halkla ilişkiler sorumluluğu işletmenin genel müdüründen tabanda çalışan işçisine kadar herkesin omuzundadır. Halkla ilişkiler tatlı bir tebessüm ve güler yüzle başlar

HALKLA İLİŞKİLERDE TEMEL İLKELERİ 6-AÇIKLIK İşletmeye ilişkin bilgiler hedef kitleye çekinmeden ve gerçekleri gizlemeden iletilmeli, işletmenin amaçları, örgütsel yapısı, finansal ve ekonomik gücü, Pazar alanları, ürünleri, firmanın sosyal içerikli çalışmaları hiçbir şekilde gizlenmeden olduğu gibi halka açıkça tanıtılmalıdır. 7-YİNELEME VE SÜREKLİLİK Halkla ilişkilerde etkili ilkelerden biri de önemli mesajların birçok kez yinelenmesidir. Mesajla sık sık karşılaşılan hedefin verileni bir daha unutmayacak biçimde belleğine yerleştirmesi sağlanabilir.

HALKLA İLİŞKİLERDE UZMANLARINDA BULUNMASI GEREKEN ÖZELLİKLER -Halkla ilişkiler uzmanı insan ve toplum psikolojisi, ekonomi, işletmecilik, hukuk ve genel kültür konularında bilgi sahibi olmalı -Etkili yazma, etkili konuşma ve etkili dinleme konularında yetenekli olmalı -Yayın ve raporlama konusunda bilgili olmalı -Basın, yayın ve halkla ilişkiler konusunda bir yüksek okuldan mezun olmalı -Yaratıcı, araştırıcı ve yenilikçi bir kişiliğe sahip olmalı, -Zor olasına karşı işini sevmeli, karşılaştığı sorunlara karşı soğukkanlı, hoşgörülü ve sabırlı olmalı -En az bir yabancı dil bilmeli -Karşı tarafa inanç ve ilgi sağlayacak bir dış görünüşe sahip olmalı, temiz ve düzgün giyinmeli

HALKLA İLİŞKİLERDE UZMANLARINDA BULUNMASI GEREKEN ÖZELLİKLER -Hepsinden önemlisi sevecen, sıcak bir davranış ve güler yüze sahip olmalıdır.

HALKLA İLİŞKİLERDE HEDEF KİTLE -Hedef kitle denildiğinde, kurumlarda çalışan kişilerle kurulan iletişim (iç hedef kitle) -Kurum dışında mevcut ve potansiyel kişi ve kuruluşlarla kurulan iletişim (dış hedef kitle) anlaşılır. İŞLETME İÇİ HEDEF KİTLE Halkla ilişkilerin amacı işletmeyi, işletme dışında yer alan kişi ve kuruluşlara tanıtmaktır. Ancak işletmenin kendi personeli de bulunur. İşletme kendi personeline ulaşamaz ve işletmeyi öncelikle kendi çalışanlarına tanıtmazsa dış hedef kitle üzerinde başarılı olamaz.

HALKLA İLİŞKİLERDE HEDEF KİTLE 1-Personelle İlişkiler: İç halkla ilişkiler uygulamalarında personele dönük kullanılan bazı yöntemler vardır. -Personelle ilişki büroları -Telefon Enformasyonu -Özel konulu toplantılar -Kapalı devre TV programları -Çalışanların ailelerine yönelmek -Üst yöneticilerin bölümleri ziyaretleri -Mektuplar -Kurum içi sürekli yayınlar -Duyuru tahtaları -Sergiler -Organizasyon etkinlikleri

HALKLA İLİŞKİLERDE HEDEF KİTLE 2-Ortaklarla İlişkiler: Ortaklar halkla ilişkiler konusunda büyük bir potansiyeldir. Ortaklar topluluğunu harekete geçirmek gerekir. Bu da ortaklara bilgi aktarmakla mümkün olur ve özellikle periyodik bültenler aracılığı ile bilgi verilir. Gereğinde düzenlenecek anketlerle de fikirlerine başvurulur. 3-Sendikalarla İlişkiler İşletmenin halkla ilişkiler birimi sendikalara işletmenin ekonomik gücü ve sosyal olanakları konusunda sürekli, düzenli, dürüst ve doğru bilgi aktarır ve sendikanın güvenini kazanırsa sendika yönetimi ile işletme yönetimi arasında olumlu ilişkiler kurulur.

İŞLETME DIŞI HEDEF KİTLE 1- Tüketicilerle ilişkiler 2-Bayilerle İlişkiler 3-Tedarikçilerle İlişkiler 4-Kamu Kuruluşlarıyla İlişkiler 5-Eğitim Kuruluşları ile ilişkiler 6-meslek Örgütleriyle İlişkiler 7-Finansal Kuruluşlarla İlişkiler 8-Çevreyle İlişkiler

BASINLA İLİŞKİLER Basın Bülteni Basın Toplantısı Basın Turlarıyla Bir işletmenin halkla ilişkiler konusunda giriştiği çabaların en çok yoğunlaştığı alan basınla kurulan ilişkilerdir. Yazılı basın denildiğinde ön planda gazete ve daha sonra dergiler gelir. Basınla ilişkilerde haber üretimi çeşitli araçlarla yapılır: Basın Bülteni Basın Toplantısı Basın Turlarıyla Küpür Derleme Röportaj

HALKLA İLİŞKİLERDE KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI 1- YAZILI ARAÇLAR -İşletme Gazetesi -dergi -Broşür -El kitapçığı -Afiş, İlan Tahtası ve Bültenler -Diğer yazılı araçlar: Yıllık raporlar, mektup, kartvizit,pul, karikatür, pankart ve el ilanları Bu araçlar gerek işletme içinde gerekse işletme dışında yer alan çeşitli kişi ve kuruluşlara iletilerek firmadaki gelişmeler konusunda bilgi aktarır. Amaç firmayı iç ve dış çevreye tanıtmaktır.

HALKLA İLİŞKİLERDE KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI 2- SÖZLÜ ARAÇLAR -Yüzyüze görüşme -Telefonla görüşme -Toplantı -Konferans ve Seminerler

HALKLA İLİŞKİLERDE KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI 3-GÖRSEL VE İŞİTSEL ARAÇLAR -Radyo ve televizon -Film ve Video Bant -İnternet ve Web sayfası -Sergi ve Fuar -Festival ve Yarışmalar -Açılış-Yıldönümü ve Ağırlama Törenleri -Sponsor Faaliyetler -Diğer Araçlar : konserler, törenler, geziler, kokteyl, yemek, eğlence, özel gün, kongre, panelvb.

KAYNAKLAR 1- Sabuncuoğlu, Z. (2004). İşletmelerde Halkla İlişkiler KAYNAKLAR 1- Sabuncuoğlu, Z.(2004). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Aktüel Yayınları, İstanbul.

TEŞEKKÜRLER…..