ULUSLAR ARASI PARA FONU(IMF) NEDİR ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
24 Mart 2006 TBB EKONOMİ ÇALIŞMA GRUBU. Rezerv Politikası Üzerine Türkiye’de kriz sonrası dönemde rezerv hareketleri ve kısa bir “güvence” değerlendirmesi.
Advertisements

Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
GLOBAL FİNANSAL KRİZİN TÜRK KAMU MALİYESİNE YANSIMALARI
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
SON EKONOMİK GELİŞMELER
Krizin gelişimi 2000’li yılların başında Yunanistan Ekonomisi Avrupa Bölgesinin en hızlı gelişen ekonomilerinden biriydi yılında Küresel krizYunanistan’ı.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
MAKROEKONOMİ”YE GİRİŞ
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BÜTÇE AÇIKLARI.
DIŞ TİCARET POLİTİKALARI
EKONOMİK İŞBİRLİĞİ VE KALKINMA TEŞKİLATI (OECD)
Kooperatifler ve 2012 Birleşmiş Milletler Uluslararası Kooperatif Yılı Simel Eşim Uluslararası Çalışma Örgütü Kooperatif Bölüm Şefi.
Finansal Yönetim Risk Yönetimi Etkin Borç Yönetimi Büyüme Hukuki Danışmanlık Modern Finans; sahip olduğu geniş müşteri portföyü ve güçlü referanslarıyla.
Küresel Piyasalardaki Gelişmeler Işığında Türkiye Ekonomisine ve Bankacılık Sistemine İlişkin Değerlendirmeler Hüseyin Aydın Yönetim Kurulu Başkanı 1 Şubat.
Küresel Kriz Sonrası Türkiye’de Finansal Sistem “Bankacılık Sektörü” Ekrem Keskin Mayıs 2010.
1 AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI EKONOMİK KRİTERLER. 2 Ekonomik Kriterler / Maastricht Kriterleri AB’ye aday ülkelerin tam üye olabilmek için yerine getirmeleri.
DÜNYA VE TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ SON GELİŞMELER İSA COŞKUN MÜSTEŞAR YARDIMCISI … Mayıs 2009 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
DÜNYA VE TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ SON GELİŞMELER HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI Bişkek 13 Nisan 2009 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2008 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 3 Ocak 2008 – İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Kopenhag Kriterleri Ümit Boynukalın.
Makro İktisat İktisadi Analiz
2012 YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE TASARISI MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 18 EKİM 2011.
Merkez Bankasının Rolü
DÜNYA BANKASI Robert B.Zoellick.
Uluslararası İşletmecilik Kısım 3 Bölüm 9 – Ödemeler Dengesi
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Bankacılık sektörü Nisan-Haziran 2011 dönemindeki gelişmeler 27 Temmuz 2011.
Mehmet ŞİMŞEK Devlet Bakanı Nisan 2008 MAKROEKONOMİK GELİŞMELER VE KAMU BORÇ YÖNETİMİ.
Developing the Profession – IFAC 1 Büyüyen bir Mesleği Geliştirmek Dünya Bankası Muhasebe ve Denetim Düzenlemesi İleri Programı 28 Haziran 2005.
IMF (ULUSLAR ARASI PARA FONU)
INTERNATIONAL MONETARY FUND- IMF (ULUSLARARASI PARA FONU)
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Y İ RM İ LER GRUBU ( THE GROUP OF TWENTY, 20 ). G20 NED İ R ?  G-20 küresel ekonomik ve finansal gündemin en önemli konularını ele alan uluslararası.
Slide 1 AVRUPA’YA GİDEN YOL – MUHASEBE RAPORLAMA VE KURUMSAL GÜÇLENDİRME PROGRAMI Avrupa Muhasipler Federasyonu (FEE) nasıl yardımcı olabilir? Henri Olivier.
PARA POLİTİKASI.
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
DÜNYA BANKASI Dünya Bankası (Alm. Weltbank, İnternationale Bank für Wieder ausfbau und wirstchaftliche Entwicklung (IBRD), Fr. Banque Internationale, Banque.
IMF Uluslararası Para Fonu ya da daha çok bilinen kısaltmasıyla IMF (International Monetary Fund)küresel finansal düzeni takip etmek borsa, döviz kurları,
AVRUPA BİRLİĞİNDE PARASAL BİRLİK
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
DÜNYA BANKASI VE ULUSLARARASI PARA FONU (IMF)
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 26 Ekim 2010.
DÜNYA BANKASI DÜNYA BANKASI Geçiş ve gelişmekte olan ülkeler için dünyanın en büyük finansman ve bilgi kaynaklarından biridir.
2010 YILI BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) Mehmet ŞİMŞEK Maliye Bakanı 26 Ekim 2009.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Mahmut BİLEN. Ders Değerlendirme Biçimi Vize %70 Ödev%10Dönem içi %50 Quizler%20 Final%50Dönem Sonu%50.
Dr. Dilek Seymen Dr. Aslı Seda Bilman
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
OECD : Yapısı, Amaçları ve Mali Piyasalardaki Rolü
IOSCO (International Organization of Securities Commissions)
Kooperatiflerin Finans Kaynakları
Türkiye: İfrattan ( ) Tefrite (2012), Tefritten Normale (2013)
MAKROEKONOMİYE GİRİŞ Oya Cesur Demir.
ULUSLARARASI İKTİSAT TEORİSİ
Blog: E-posta: BİLANÇO RİSKLERİ Web: Blog: E-posta:
Uluslararası İşletmecilik Kısım 3 Bölüm 9 – Ödemeler Dengesi
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
1.Uluslar Arası Kooperatifler birliği 2- Uluslar Arası Çalışma Örgütü
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
14. Hafta: Yeni liberal Dünya
Para, Banka ve Finansal Piyasaları Niye Çalışıyoruz?
Uluslararası Örgütler
IMF ve DÜNYA BANKASI Özge SARI, İÇİNDEKİLER Uluslararası Para Fonu Tarihçesi i. İşbirliği ve Yeniden Yapılanma Süreci ( ) ii. İki.
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
Sunum transkripti:

ULUSLAR ARASI PARA FONU(IMF) NEDİR ? FEHİME DUYGU BOYNUKISA NO:090515044 ADALET 1

ULUSLAR ARASI PARA FONU(IMF) IMF KİMDİR ? •Uluslararası Para Fonu (IMF) parasal konularda küresel işbirliğini arttırmak, mali istikrarı sağlamak, uluslararası ticareti kolaylaştırmak, yüksek istihdamı ve sürdürülebilir ekonomik büyümeyi desteklemek ve tüm dünyada yoksulluğu azaltmak için çalışan, 187 üye devletin oluşturduğu bir kuruluştur. •IMF, Birleşmiş Milletlerin uzmanlaşmış kurumlarından biri olsa da, kendi tüzüğü, yönetim yapısı ve mali kaynağı vardır. •Üyeler, büyük ölçüde küresel ekonomideki göreli büyüklüklerine dayanan bir kota sistemi yoluyla temsil edilmektedir. •IMF personeli 140’ı aşkın ülkeden gelmektedir

KÖKLERİ NELER ? •IMF, Temmuz 1944’te, ABD’nin New Hampshire Eyaleti’nde, Bretton Woods’ta yapılan bir Birleşmiş Milletler toplantısında, 1930’ların Büyük Bunalımına katkıda bulunan rekabetçi devalüasyonların yarattığı kısır döngünün tekrarını önleyecek bir ekonomik işbirliği çerçevesi inşa etmek amacıyla kurulmuştur. •IMF’nin resmi olarak ortaya çıkışı ise Aralık 1945’te 29 Üyesi tarafından Anlaşma Maddelerinin imzalanmasıyla olmuştur. Kuruluş, 1 Mart 1947’de fiilen faaliyete geçmiştir. Aynı yılın ilerleyen aylarında Fransa, IMF’den borç alan ilk ülke olmuştur. •IMF’nin üye sayısı 1950’lerin sonlarında ve 1960’larda, birçok Afrika ülkesinin bağımsızlığını ilan edip üyelik başvurusunda bulunmasıyla artmaya başlamıştır. •1989’da Berlin Duvarı’nın yıkılması ve 1991’de Sovyetler Birliği’nin dağılması, IMF’nin neredeyse evrensel bir kurum haline gelmesine olanak vermiştir. •IMF’nin birlikte çalıştığı 187 üye ülke bulunmaktadır.

MİSYONU NEDİR ? IMF’nin temel misyonu, aşağıdaki üç yolla uluslararası sistemde istikrarın sağlanmasına yardımcı olmaktır: •Küresel ekonomiyi ve üye ülkelerin ekonomilerini izlemek, •Ödemeler dengesinde zorluk yaşayan ülkelere borç vermek ve •Üyelere pratik yardım sunmak.

HEDEFLERİ NELERDİR ? •Uluslararası parasal işbirliğini arttırmak, •Mali istikrarı güvence altına almak, •Uluslararası ticareti kolaylaştırmak, •Yüksek istihdam oranlarını ve sürdürülebilir ekonomik büyümeyi desteklemek ve •Dünya genelinde yoksulluğu azaltmak.

YAPISI NASILDIR ? Üye sayısı: 187 ülke Merkez: Washington, D.C. Yönetim Kurulu: Ülkeleri veya ülke gruplarını temsil eden 24 direktör Personel: 160 ülkeden yaklaşık 2.500 kişi Toplam kotalar (sermaye): 376 milyar USD (25/05/2011 itibariyle) Taahhüt edilmiş veya teminat gösterilmiş ek kaynaklar: 600 milyar USD

ROLLERİ VE FAALİYETLERİ NELERDİR? •Ekonomik trend analizlerine ve ülke temelindeki deneyimlere dayanarak hükümetlere ve merkez bankalarına tavsiyelerde bulunmak; •Küresel, bölgesel ve bireysel ekonomilerin ve piyasaların izlenmesine dayanarak araştırmalar, istatistikler, tahminler ve analizler üretmek; •Ülkelerin ekonomik zorlukların üstesinden gelmesine yardımcı olmak üzere borç vermek; •Ekonomilerinin yönetimini iyileştirmelerinde ülkelere yardımcı olmak üzere teknik yardım ve eğitim sağlamak.

KAYNAKLARI NELERDİR ? •IMF’nin kaynakları genel olarak, ülkelerin üye olduklarında ödedikleri sermaye taahhütleri, yani ―kotalar‖dan gelmektedir. •Kotalar genel olarak her bir üye ülkenin ekonomisinin büyüklüğünü yansıtmaktadır. Kotalar, her bir üyenin sahip olduğu eşit birim oy sayısı ile birlikte, ülkelerin oy gücünü belirlemektedir. •IMF iki devamlı çok taraflı borçlanma düzenlemesine sahiptir: Genişletilmiş Yeni Borçlanma Düzenlemeleri (NAB) ve Genel Borçlanma Düzenlemeleri (GAB). Halihazırda bu kapsamdaki toplam borçlanma kapasitesi 367,5 milyar SDR (yaklaşık 580 milyar USD)’dir. •Altın: IMF’nin altın mevcutları 90,5 milyon troy ons (2.814,1 metrik ton— yaklaşık 145 milyar USD değerinde) olup, IMF’yi dünyanın en büyük üçüncü resmi altın rezervi sahibi yapmaktadır.

BİR ÜLKE NE ZAMAN IMF’DEN BORÇ ALIR ? •Bir üye ülke, bir ödemeler dengesi ihtiyacına sahipse (fiili veya potansiyel) , yani ileriye yönelik yeterli bir rezerv tamponunu muhafaza ederken net uluslararası ödemelerini karşılamak için uygun koşullarda yeterli finansman bulamıyorsa, IMF’den mali yardım talep edebilir. •IMF’den alınan borç, bir ülkenin ödemeler dengesini düzeltmek ve güçlü ekonomik büyüme için gerekli koşulları yeniden tesis etmek için yapmak zorunda olduğu reform ve politikalara uyumu kolaylaştıran bir tampon görevi görür.

IMF’NİN BORÇ VERME SÜRECİ NASIL İŞLER ? •Bir üye ülkeden gelen talep üzerine, IMF borcu çoğu zaman bir ―düzenleme‖ (anlaşma) çerçevesinde verilir; bu düzenlemelerde ülkenin ödemeler dengesindeki sorunları çözmek için uygulamayı kabul ettiği belirli politikalar ve tedbirler yer alabilir. •Bir düzenleme çerçevesindeki ekonomik program, ülke tarafından IMF ile danışma içerisinde hazırlanır ve bir ―Niyet Mektubu‖ ile IMF’nin Yönetim Kuruluna sunulur. •Düzenlemenin Kurul tarafından onaylanmasından sonra, borç çoğu zaman programın uygulanmasına paralel bir şekilde, aşamalı taksitler şeklinde serbest bırakılır. Bazı düzenlemeler ülkelere IMF mali kaynaklarına tek seferde peşin erişim de sağlayabilir.

BORÇ VERME ARAÇLARI NELERDİR ? Stand-by düzenlemeleri: IMF’nin ödemeler dengesi sorunları yaşayan yükselen pazar ülkelerine yönelik başlıca borçlandırma aracıdır. Genişletilmiş Fon Kolaylığı: Ülkelerin kısmen makroekonomik dengesizliklere göre düzeltilmesi daha uzun sürebilecek yapısal sorunlardan kaynaklanan ödemeler dengesi zorluklarını ele almalarına yardımcı olmak için kullanılır. Kredi hatları: Esnek Kredi Hattı ve İhtiyati Kredi Hattı, güçlü temellere ve sağlam politikalara sahip olan ve ödemeler dengesinde yakın bir baskı altında olmayan ülkeler içindir. Düşük gelirli ülkelere borç verme: IMF, ödemeler dengesi sorununun mahiyetine bağlı olarak değişen, düşük gelirli ülkelere yönelik çeşitli kredi kolaylıkları sunmaktadır. İmtiyazlı finansman koşullarının sunulduğu bu düzenlemelerde faiz oranı halihazırda yüzde sıfır olarak belirlenmiştir.

IMF-TÜRKİYE İLİŞKİSİNİN TARİHÇESİ NEDİR ? Türkiye’nin üyelik tarihi: 11 Mart 1947 Ankara Ofisinin açılışı: 2000 Kota: 1191,3 milyon SDR (toplamın yüzde 0,55’i). Kotaların gözden geçirilmesi bağlamında 4.659 milyon SDR (toplamın yüzde 0,98’i)’ye yükselecek. Üyelikten bu yana yapılan düzenleme/anlaşma sayısı: 19 Mevcut borçlar: 3,0 milyar SDR (2011 Temmuz sonu itibariyle) Son Madde IV Konsültasyon Görüşmeleri: 30 Temmuz 2010

IMF’NİN TÜRKİYE’DEKİ ÇALIŞMALARININ KAPSAMI NEDİR ? •Madde IV Konsültasyonları– IMF’nin tüm üye ülkelerle ve Türkiye ile her yıl gerçekleştirdiği, ekonomik ve mali politikalara ilişkin diyalog. •G-20 bağlamında Türkiye’yi de içeren ekonomik politika diyaloğu. •Türkiye’nin IMF Mali Sektör Değerlendirme Programına katılımı. •Türk yetkililerin ekonomi, finans ve istatistik alanlarında teknik konularda eğitilmesi. •Birçok ülke ve Türkiye ile araştırma ve analitik çalışmaların paylaşılması.

IMF İLE ÇALIŞMANIN FAYDALARI NELERDİR ? •IMF, neredeyse tüm ülkeleri içeren üyelik yapısıyla, global ve ekonomik işbirliği için en önemli forumdur. •IMF, politika oluşturanlara ve genel halka büyük faydaları dokunabilen çok sayıda yüksek kaliteli araştırmayı ve ülke incelemelerini üyelerinin kullanımına sunar. •Ödemeler dengelerinde sorun yaşayan ülkeler için finansman olanağı sağlar. •IMF; merkez bankası yönetimi, vergi ve gider yönetimi, istatistik ve mali sektör denetimi dahil başlıca makroekonomik alanlarda ülke yetkililerine eğitim ve teknik yardım sağlar.