1 PROJE YÖNETİMİ Faaliyetlerin Yönteminin Belirlenmesi Faaliyetlerin Çıktı ve Sonuçlarının Belirlenmesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Presentation of the 21 ETCF II Partnerships ETCF-II is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey TOBB.
Advertisements

NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
MODÜL 4 Organizasyon.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Uluslararası Hareketlilik ve Finansman İzmir Ekonomi Üniversitesi Oturumu.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
KÜÇÜK YATIRIMLAR FONU ORMANLARIMIZIN EKONOMİK, SOSYAL VE ÇEVRESEL KATKILARI ÜZERİNE YEREL UYGULAMALAR PROJESİ “Yaşam için Fırsat, Doğa için Destek” İÇERİK.
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
Özürlü STK’larının Lobicilik ve Hak Temelli Yaklaşımlar Konusundaki Kapasitesinin Güçlendirilmesi Projesi.
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
YERELDE AB SÜRECİ.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN FİNANSMANI VE EĞİTİM HARCAMALARI BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ PROJESİ (TEFBİS) 12 NİSAN 2009 BU PROJE KAMU KURUMLARI ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
Avrupa Konseyi Destekli Hibe Projesi KAMUDA ETİK KÜLTÜRÜN GÜÇLENDİRİLMESİ.
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
TÜRK-İŞ HBÖ YAKLAŞIMI Hayat Boyu Öğrenme Nedir? Hayat Boyu Öğrenme bireyin tüm yaşamı boyunca kişisel ve toplumsal gelişimine imkan sağlayan, şeffaf,
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğretim Temel Politikası (Çalıştay Raporu) Prof. Dr. Üstün Özen Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Dekanı.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Türkiye’de Okul Hibeleri : Ekonomik Krize Yenilikçi bir Cevap Milli Eğitim Bakanlığı Çalıştayı 8 Mart 2010 Maureen McLaughlin Dünya Bankası.
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
PROJE YÖNETİMİ RİSK ANALİZİ.
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİ
1 PROJE YÖNETİMİ Kaynak Planlaması. 2 ANAHTAR KAVRAMLAR ve TERİMLER Kaynak Planlaması.
Hedef Analizi Strateji Analizi Paydaş Analizi
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
PROJE YÖNETİMİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK.
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
İZLEME ve DEĞERLENDİRME
Faaliyet Planlamasının Yapılması
Durum Analizi Sorun Analizi
Ulusal Bilgi Sistemleri Güvenlik Programı Bilge KARABACAK 8 Haziran 2007, Ankara.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
Haziran 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, BİLKENT - ANKARA Ebru KAYA İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ.
NOT: Bu slayt üzerindeki resmi değiştirmek için resmi seçin ve silin. Ardından, kendi resminizi eklemek için yer tutucudaki Resimler simgesini tıklatın.
RİSKLİ YENİDOĞAN BEBEKLERDE HEMŞİRELİK BAKIMI VE GÜVENLİ TABURCULUK
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
HAYVANSAL ÜRÜNLER SEKTÖRÜNDE GENÇ GİRİŞİMCİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

1 PROJE YÖNETİMİ Faaliyetlerin Yönteminin Belirlenmesi Faaliyetlerin Çıktı ve Sonuçlarının Belirlenmesi

2 ANAHTAR KAVRAMLAR ve TERİMLER Yöntem Çıktı Sonuç Dikey mantığın kontrolü

3 ÖĞRENİM ÇIKTILARI Bu dersin sonunda proje kapsamındaki faaliyetlerinizin yöntemlerini belirleyecek, genel hedef ve proje amacınıza uygun faaliyetlerinizin çıktı ve sonuçlarını tanımlayabileceksiniz.

1. Faaliyetlerin Yönteminin Belirlenmesi Önerilen faaliyetlerin hangi yöntemler kullanılarak gerçekleştirileceği projeyi ilginç ve etkin kılabilir (Yentürk ve Aksakoğlu, 2006:67). Faaliyetlerin yönteminin belirlenmesi kapsamında aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Adım: Kararlaştırılan ana faaliyetlerin hangi yöntemler kullanılarak gerçekleştirileceğinin kararlaştırılması 2. Adım: Kullanılacak yöntemin sağlayacağı düşünülen yararların ve nedenlerinin anlatılması 3. Adım: Proje yönteminin daha önce benzeri amaçlara yönelik olarak gerçekleştirilmiş projelerden farkının ve katkısının anlatılması 4

1.1. Yöntem Örneği STK kapasite eğitimlerinin içeriklerinin oluşturulmasında başvurulacak kurul, üniversite öğretim üyelerinin yanı sıra deneyimli STK çalışanlarını da kapsayacaktır. Bu şekilde oluşturulacak eğitim içeriğinin STK ihtiyaçlarına daha uygun olacağı düşünülmüştür. Daha önce özel sektör temsilcilerinin oluşturdukları bir programın, ihtiyaçlara cevap vermediği görülmüştür. Eğitim süresince anlatımın yanı sıra beceri geliştirmeye yönelik uygulamalı eğitim yöntemine de ağırlık verilecektir. Ancak Türkiye’deki STK’ların demokrasinin gelişimine katkılarının artırılması amacı dikkate alınarak sivil toplum, demokrasi ağırlıklı konularda, perspektif oluşturmaya yönelik panel ve seminerler programa dahil edilmiştir. 5

1.1. Yöntem Örneği Katılacakların deneyimli STK çalışanı yetişkinler olacağı dikkate alınarak, örgün öğretim yöntemlerinin dışında panel-deneyim paylaşım unsurları ağırlıklı olarak kullanılacaktır. Eğitimler bir üniversite,-sivil toplum buluşma noktası olarak sürdürülecektir. Katılımcı demokrasinin gelişimine katkıda bulunması açısından, hak temelli örgütlerden, vatandaş girişimlerinden ve ağ tipi platformlardan gelen başvurulara öncelik verilecektir. STK’larda kadınların aktif katılımının sağlanmasına katkıda bulunmak amacıyla kadın adaylara öncelik verilecektir. Her ders dört program süresince en az bir kere yurtdışından gelen uzmanlar tarafından yapılacaktır. İlgili dersi kurumumuzda veren ve vermesi düşünülen eğitmenler tarafından da izlenmesi sağlanarak eğitimci havuzu nitelik ve nicelik olarak geliştirilecektir. 6

2. Beklenen Etkilerin Belirlenmesi Gerçekleştirilecek projeler ile bir amaca ulaşmak ve dönüşüm yaratmak istenilmektedir. Bu amaçlara, proje kapsamında yapılacak faaliyetler ile oluşturulacak etkiler, ürünler ve hizmetler ile ulaşılır (Yentürk ve Aksakoğlu, 2006:77). 7

2. Beklenen Etkilerin Belirlenmesi Çıktı: Faaliyetler sonucu ortaya çıkması beklenen ve somut olarak ifade edilebilecek olan ürünler ve hizmetlerdir. Örnek: eğitim, rapor, seminer, yayın, sığınma evi, danışmanlık hizmeti vb. 8

2. Beklenen Etkilerin Belirlenmesi Sonuç: Çıktılardan elde edilecek olan anlayış değişikliği, bilinç artışı, duyarlılık gelişmesi gibi etkilerdir. Örnek: çevre duyarlılığında gelişme, bilinç yükselmesi, katılımda artış, merkezi ya da yerel yönetimlerin önceliğinde, bütçelerinde, kanunlarında bir değişme vb. 9

2.1. Beklenen Etkilerin Oluşturulmasının Ana Adımları 1. Adım: Her ana faaliyetin yaratacağı sonucun belirlenmesi 2. Adım: Faaliyetler ile sonuçlar arasındaki ilişkinin kurulması 3. Adım: Sonuçlar ile proje amacı arasındaki ilişkinin kurulması 4. Adım: Faaliyetler, sonuçlar ve proje amacı arasındaki ilişkinin tamamlanması 10

Ana Faaliyetlerin Sonuçlarının Belirlenmesi Her ana faaliyet için “nasıl bir etki yaratmak” istiyoruz sorusu sorulmalıdır. Verilen cevap faaliyet ile ortaya çıkarılmak istenen sonucu/etkiyi gösterecektir. Her ana faaliyetin bir sonucu olmalıdır. Örnek: Faaliyet: STK eğitim programının yapılması Sonuç: STK’lar yeni bilgi ve beceriler elde etti. 11

Ana FaaliyetlerSonuçlar / Çıktılar 1. Eğitim programının hazırlanması 1.Başka STK eğitim programları tarafından da kullanılabilecek eğitim materyali ve eğitmenler havuzu oluşturuldu. 2. Eğitim programının düzenlenmesi 2. Katılımcılar, STK’ların özellikle ihtiyaç duydukları konular olan sivil toplum, demokrasi ve strateji oluşturma konularındaki perspektiflerini geliştirmenin yanı sıra, teklif yazma ve bütçeleme, yönetim ve iletişim konularındaki becerilerini, politikalar ve hukuki yapıyla ilgili bilgilerini geliştirdiler. 3. Uluslar arası proje çağrılarının duyurulması 3. Uluslararası proje çağrıları STK’lar tarafından daha kolay izleniyor. 4. STK kitap koleksiyonunun oluşturulması 4. STK üye ve çalışanlarında bilgiye dayalı çalışma kültürü arttı. 5. Hukuki danışmanlık verilmesi 5. Hukuki danışmanlık sistemi STK’ların hukuki sorunları konusunda destek ve bilgi alabilecekleri şekilde etkin çalışıyor. 12

Faaliyetler ile Sonuçlar Arasındaki İlişkinin Kurulması Faaliyet sonuç ilişkisinin kurulması ve kontrol edilmesinde aşağıdaki konulara dikkat edilmelidir (Yentürk ve Aksakoğlu, 2006:81): Bir ana faaliyet için bir sonuç yazılmalıdır. Eğer bir faaliyet iki çıktı veriyorsa, bu ana faaliyet iki ana faaliyet olarak tekrar yazılmalıdır. İki faaliyet bir çıktı vermemelidir. Ana faaliyet olarak tanımlanan bir faaliyet tek başına değil, başka bir faaliyet ile çıktı yaratıyorsa, bu ana faaliyet diğerinin alt faaliyeti haline getirilmelidir. Sonuçlardan biri ile ilişkisi olmayan ana faaliyet kalmamalıdır. Eğer ana faaliyetler arasında çıktı yaratmayan bir faaliyet varsa silinmelidir veya alt faaliyet haline getirilmelidir. Faaliyetlerden bağımsız bir sonuç olmamalıdır. Eğer böyle bir sonuç bulunuyorsa ve bu sonuç amaca ulaşmak için gerekmiyorsa bu sonuç silinmelidir. Bu sonuç amaca ulaşmak için gerekiyorsa, bu sonucu yaratacak ana faaliyet eklenmelidir. 13

Sonuçlar ile proje amacı arasındaki ilişkinin kurulması Bütün sonuçlar amacın yerine getirilmesi gerekli olmalı, amacın oluşması için gerekli olmayan bir sonuç varsa silinmelidir. Sonuçlar ile amaç arasındaki ilişki gerçekçi olmalı ve sonuçların toplamı amaca ulaşmak için olmalı, gerçekçi ya da yeterli değil ise ek sonuç (faaliyet) eklenmelidir. Amaç sonuçların bir toplamı olmamalı, sonuçlardan elde edilmelidir. 14

Faaliyetler, sonuçlar ve proje amacı arasındaki ilişkinin tamamlanması Projenin sonuçları belirlendikten ve faaliyetler ile proje amacı arasında bir köprü kurulduktan sonra aşağıdaki sorular sorularak gerekli kontroller yapılabilir: Gerçekleştirilecek faaliyetler sonuçları elde etmemize yarıyor mu? Bu sonuçlar proje amacına ulaşmamıza ve proje hedefine katkıda bulunmamıza yarıyor mu? 15

Dikey Mantığın Kontrolü 16 Genel Hedef Projenin Amacı Sonuçlar Faaliyetler Amaçlar hedefe erişilmesine katkıda bulunmalı Sonuçlar amaca ulaşılmasını sağlamalı Faaliyetler sonuçları doğurmalı

PROJENİN YAPISI GENEL HEDEFSTK’ların, katılımcı demokrasinin gelişmesinde daha etkin bir rol oynamalarına katkıda bulunmak PROJENİN AMACIİstanbul ve çevre illerdeki STK’ların örgüt içi işleyişleri, diğer sektörler ve kurumlarla olan ilişkileri ve belirledikleri amaçlarını gerçekleştirmeleri konularında kapasitelerini artırarak, daha etkin çalışabilmelerini sağlamak. SONUÇLAR / ÇIKTILAR1.Başka STK eğitim programları tarafından da kullanılabilecek eğitim materyali ve eğitmenler havuzu oluşturuldu. 2.Katılımcılar, STK’ların özellikle ihtiyaç duydukları konular olan sivil toplum, demokrasi ve strateji oluşturma konularındaki perspektiflerini geliştirmenin yanı sıra, teklif yazma ve bütçeleme, yönetim ve iletişim konularındaki becerilerini, politikalar ve hukuki yapıyla ilgili bilgilerini geliştirdiler. 3.Uluslararası proje çağrıları STK’lar tarafından daha kolay izleniyor. 4.STK üye ve çalışanlarında bilgiye dayalı çalışma kültürü arttı. 5. Hukuki danışmanlık sistemi STK’ların hukuki sorunları konusunda destek ve bilgi alabilecekleri şekilde etkin çalışıyor. FAALİYETLER1. Eğitim programının hazırlanması 1.1. Ders içeriklerinin oluşturulması Program komitesinin oluşturulması ve ofisinin kurulması İhtiyaç analizinin yapılması Eğitmenler kurulunun saptanması Eğitmenler kurulunda son haline getirilmesi 1.2. Ders materyallerinin üretilmesi ve geliştirilmesi 2. Eğitim programının düzenlenmesi 2.1. İlk programın yapılması Programın duyurulması Kayıtların yapılması Programın sürdürülmesi 2.2. İkinci programın yapılması Programın duyurulması Kayıtların yapılması Programın sürdürülmesi 3. Uluslar arası proje çağrılarının duyurulması 3.1. Web sayfalarının düzenlenmesi 3.2. Uluslar arası çağrı ağlarına abone olunması 3.3. STK e-posta veritabanı oluşturulması 3.4. Duyuruların üç ayda bir yenilenmesi 4. STK kitap koleksiyonunun oluşturulması 4.1. Kitapların seçimi 4.2. Kitapların satın alınması 5. Hukuki danışmanlık verilmesi 17

18 E-Posta: