ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME - I
Advertisements

Performans Değerlendirme
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Öğretim İhtiyacını Belirleme
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
Öz değerlendirme, Akran Değerlendirmesi ve Staj Notu Tutarlılıkları
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
PROJE VE PERFORMANS GÖREVLERİ
YENİ MÜFREDAT PROGRAMININ
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme. Değerlendirme; Öğrencilerin öğrenme durumlarını, ilgi ve yeteneklerini keşfetmeye yardımcı olur. Öğrencilerin.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME - I
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
Proje, Performans Değerlendirme
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
DEĞERLENDİRME ARAÇ VE YÖNTEMLERİ
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
Öğrencilerin çalışmalarının değerlendirilmesinde destek verici, bütünleştirici ve aydınlatıcı olan portfolyo oldukça etkili bir değerlendirme metodudur.
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri 6. Hafta- Örnekleme yöntemleri ve Anket Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme. BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 5 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
GÖZLEM FORMLARI Gözlem “Bir şeyi iyi anlamak için onun kendi kendine meydana gelen türlü belirtilerini gözden geçirmektir”
PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme ve Değerlendirme
2. ÜNİTE ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Eğitimde Kullanılan Ölçme Araç ve Yöntemleri
EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 12
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğrencilerin Üst Düzey Zihinsel Becerilerinin Belirlenmesi Performansa Dayalı Durum Belirleme Performans Görevleri, Dereceli Puanlama Anahtarları, Öğrenci.
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Dereceli Puanlama Anahtarı Hazırlama
ÖĞRETİMİ DEĞERLENDİRME
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Dereceli Puanlama Anahtarı
KAVRAM HARİTALARI.
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI Performans Değerlendirme Portfolyo Değerlendirme Hazırlayan: Doç. Dr. Mustafa Akdağ

Performans Değerlendirme Geleneksel değerlendirme yaklaşımlarının öğrenci başarısını yansıtmadaki yetersizliğine bir alternatiftir. Öğrencilerin öğrendiklerini, gerçek yaşam durumlarında yapmalarını gerektiren değerlendirme (otantik) yaklaşımıdır. Hem süreçleri hem de ürünleri ölçmede kullanılır. Hem biçimlendirme hem de toplam değerlendirme yaklaşımıdır. Bilişsel ya da psiko-motor olabilir. Bireysel ve özgündür.

Performans Değerlendirme Örnekleri Deney yapma Kompozisyon yazma Resim yapma Model oluşturma

Portfolyo Değerlendirme (Öğrenci Gelişim Dosyası) Portfolyo: Öğrencilerin öğrenim süreç boyunca ortaya koyduğu ürünlerin, çalışmaların sistematik olarak bir dosyada toplanmasıdır. Klasik yaklaşımlar; öğrencilerin ne kadar başarılı olduğunu, portfolyo ise; öğrencilerin neyi nasıl yaptığını ortaya koyar.

Portfolyo Türleri Sergileme: Öğrenci tarafından tamamlanmış en iyi ürünler sergilenir. Programın sonunda öğrencinin düzeyini belirlemeye yarar. Öğretmen-Öğrenci Portfolyosu: Öğretmenin yöndirmeleriyle süreçte yapılan tamamlanmış ya da tamamlanmamış çalışmalar vardır. Biçimlendirmeye dönük değerlendirme söz konusudur. Süreç Portfolyosu: Süreç boyunca yapılan tüm ürünler yer alır.

Performans değerlendirme ve portfolyo değerlendirme süreçlerinde kullanılan puanlama yöntemleri Rubrik (Puanlama yönergesi) Analitik rubrik Holistik (bütünsel) rubrik Kontrol listesi Dereceleme ölçekleri Akran değerlendirme Öz değerlendirme Grup değerlendirme Görüşme ve gözlem formları

Rubrik (Puanlama yönergesi) Belirlenmiş ölçütler takımına dayalı olarak öğrenci performansının değerlendirilmesi yapılır Rublikler, öğretim başlamadan önce öğrencilere verilerek onlardan beklenenler netleştirilir; böylece öğrenciler kendilerini ona göre geliştirirler. Hazırlanmasında; Öğretmen tarafından Hedef-davranışlar belirlenerek uzmanların da görüşleri alınarak her alan ve konu için standart bir form hazırlanır. Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişim düzeyleri belirlenir. Öğrenci etkinliklerine ilişkin kriterler (ölçüt) ile her etkinliğin iyiden kötüye doğru derecelendirmesi yapılır. Yazılı yoklamaların puanlanmasında da kullanılır.

Rubrik (Puanlama yönergesi) Analitik rubrik: Ortaya konan performans parçalara bölünerek (süreç) her bir parçanın puanlanması yapılır. Holistik rubrik: Performansın bütünsel, genel bir değerlendirmesi yapılır. Tamamlanmış bir performansın (ürün) değerlendirilmesi yapılır.

Kontrol Listesi Sürece ya da ürüne yönelik performans göstergelerinin en önemli ve kritik olanların gözlenmesi amacıyla kullanılır. Davranışların varlığı ya da yokluğunu gösterir; bunların düzeyi hakkında bilgi vermez. Kontrol listeleri bir işin hangi sırada ve nasıl yapılacağını göstermesi nedeniyle öğretim amaçlı da kullanılabilir.

Dereceleme Ölçekleri Kontrol listeleri davranışların yerine getirilip getirilmediğini belirler. İşle ilgili işlem basamaklarını gösterir. Davranışın hangi düzeyde yapılıp yapılmadığını göstermez; bunu dereceleme ölçekleri gösterir. Eğitim ve psikolojide belli bir konuda tutumların ölçülmesinde de likert tipi dereceleme ölçekleri kullanılır.

Öz Değerlendirme Bu süreçte öğrencilerin aşağıdaki soruları cevaplaması istenir. Bu çalışmadaki en zor bölüm senin için neresiydi? Bundan sonra nasıl bir çalışma yapacaksın? Bu çalışmayı tekrar yapsaydın, neleri farklı yapardın? Bu çalışmadan neler öğrendin?