Benlik Saygısı ve Akademik Başarı arasındaki ilişki

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİNDE BDÖ YAZILIMI KULLANMA VE UYGULAMA SONUÇLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA Okut. Halit KARALAR (Muğla Üniv.Enf.Bölümü) Dr. Yaşar.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Kemal DOYMUŞ K.K.E.F İlköğretim Bölümü
Öğretim Görevlisi: Hasan Avcıoğlu Doç. Dr. Gönül Akçamete
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
Öz değerlendirme, Akran Değerlendirmesi ve Staj Notu Tutarlılıkları
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Ölçme Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
Grup adı : Phoenix Kübra İŞERİ Gizem TÜRKCAN
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
Korelasyon Analizi.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ARASINDA BESLENME BİLGİ DÜZEYLERİ VE VÜCUT KİTLE İNDEKSİ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? İbrahim N. I. Abuawad1, Muhammed Abdullayev1,
Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği
Ölçüm Geçerliği Murat Coşar Afyon Kocatepe Üniversitesi
Anket Hazırlama.
ÖLÇME ARAÇLARININ NİTELİKLERİ
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
Tüketicilerin Lüks Marka Algısı Ölçümü
Korelasyon analizi.
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Genel Not Ortalamasının Melikşah Üniversitesi Hukuk Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Geleceğe Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri Üzerine Etkisi.
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
Grup adı: Çift dikiş. Grup Üyeleri: Mert Özbay Burcu Eren.
EVC İ L HAYVAN BESLEMEN İ N YET İŞ K İ NLERDE DEPRESYON DÜZEY İ İ LE İ L İŞ K İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
AROMAT İ K KEK İ K YA Ğ I KOKUSUNUN DERS TUTUMU ÜZER İ NE ETK İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
Hazırlayan Abdulkadir KOÇ Serdar AVŞAR
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
ZEHRA KÖSEHAN EDA NUR BARATALI  Araştırmanın amacı: Kanser hastalarının kişilik özellikleri ile mükemmeliyetçilik özellikleri arasında bir ilişkinin.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
Değişkenler Arasındaki İlişkiler
Lisede okuyan öğrencilerin Bağlanma stilinin cinsiyete göre incelenmesi.
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
Korelasyon Analizi Yrd. Doç. Dr. İlknur KESKİN.
GÜNEŞTEN KORUNMA DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN TÜRK ADÖLESAN TOPLUMUNDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİLİĞİ Özcan Aygün1, Ayşe Ergün2 1 Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü, Adapazarı-SAKARYA.
Sınav Analizleri. Sınav Analizleri SINAV ANALİZLERİ 1- FREKANS 2- MADDE ANALİZLERİ FREKANS Dağılımdaki her puanın kaç kez tekrar etiğini gösteren sayı,
Prof. Dr. Hamit Acemoğlu Tıp Eğitimi Anabilim Dalı
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
KGO KR-20 ve KR-21 Korelasyon Hesaplamaları.
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Yrd. Doç. Dr. H. Deniz Gülleroğlu
Verilerin Toplanması I
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
2.Hafta Dağılım İç tutarlılık Tek Örneklem t Testi
Sunum transkripti:

Benlik Saygısı ve Akademik Başarı arasındaki ilişki

Portakal Çiçeği RABİA YAROĞLU

Problem cümlem: Benlik saygısının akademik başarı üzerinde etkisi var mıdır? Bu alanla ilgili daha önce farklı araştırmalar yapılmıştır ama daha geniş konu başlıklarıyla birebir değil.

Araştırma yöntemileri: Örneklem:Bu araştırmanın örneklemi melikşah ünv. erciyes ünv. Boğaziçi ünv. 2015-2016 eğitim yılında farklı bölümlerde eğitim gören 40 kişilik bir grubu kapsamaktadır. Veri toplama süreci: Araştırma için gerekli verilerin sağlanabilmesi için on sorudan oluşan hazır bir anket kullanılmıştır.

Veri toplama aracı:Benlik saygısı ölçeği 1963 yılında Morris Rosenberg tarafından geliştirilmiştir. Ülkemizde, ölçeğin güvenirlik ve geçerlilik çalışmaları Çuhadaroğlu (1986) tarafından yapılmıştır. Geçerlilik katsayısı r=71 olarak bulunmuştur. Test -tekrar test güvenirlilik yöntemi kullanılarak da güvenirlilik katsayısı r=75 olarak saptanmıştır. Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği, çoktan seçmeli 63 sorudan oluşan bir öz bildirim ölçeğidir.

Ölçek, on iki alt kategoriden oluşmaktadır. Bu alt kategoriler;benlik saygısı(BS),kendilik kavramının sürekliliği, insanlara güvenme,eleştiriye duyarlılık depresif duygulanım, hayalperestlik, psikosomatik belirtiler, kişiler arası ilişkilerde tehdit hissetme, tartışmalara katılabilme, anne-baba ilgisi, babayla ilişki,psişik izolasyon şeklinde adlandırılmıştır. İstenildiği takdirde alt ölçeklerin araştırmalarda ayrı ayrı kullanılabileceğini belirtilmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda benlik saygısını ölçmeye yönelik olarak, ölçeğin ilk ‘’10’’maddesi kullanılmıştır. Ölçeğin kendi içindeki değerlendirme sistemine göre denekler, 0 ile 6 puan arasında puan almaktadır. Ölçekten alınan puanın yükselmesi, benlik saygısı düzeyinin düşmesine işaret etmektedir.

0-1 puan: Yüksek düzeyde benlik saygısı 2-4 puan: Orta düzeyde benlik saygısı 5-6 puan: Düşük düzeyde benlik saygısı olarak değerlendirilmiştir.

ROSENBERG BENLİK SAYGISI ÖLÇEĞİ MADDE 1 1 ROSENBERG BENLİK SAYGISI ÖLÇEĞİ MADDE 1 1. Kendimi en az diğer insanlar kadar değerli buluyorum. a. ÇOK DOĞRU    b. DOĞRU   c. YANLIŞ   d. ÇOK YANLIŞ 2. Bazı olumlu özelliklerim olduğunu düşünüyorum. a. ÇOK DOĞRU    b. DOĞRU   c. YANLIŞ   d. ÇOK YANLIŞ 3. Genelde kendimi başarısız bir kişi olarak görme eğilimindeyim. a. ÇOK DOĞRU    b. DOĞRU   c. YANLIŞ   d. ÇOK YANLIŞ MADDE 2 4. Ben de diğer insanların birçoğunun yapabildiği kadar birşeyler yapabilirim. a. ÇOK DOĞRU    b. DOĞRU   c. YANLIŞ   d. ÇOK YANLIŞ 5. Kendimde gurur duyacak fazla birşey bulamıyorum. a. ÇOK DOĞRU    b. DOĞRU   c. YANLIŞ   d. ÇOK YANLIŞ MADDE 3 6. Kendime karşı olumlu bir tutum içindeyim. a. ÇOK DOĞRU    b. DOĞRU   c. YANLIŞ   d. ÇOK YANLIŞ MADDE 4 7. Genel olarak kendimden memnunum. a. ÇOK DOĞRU    b. DOĞRU   c. YANLIŞ   d. ÇOK YANLIŞ MADDE 5 8. Kendime karşı daha fazla saygı duyabilmeyi isterdim. a. ÇOK DOĞRU    b. DOĞRU   c. YANLIŞ   d. ÇOK YANLIŞ MADDE 6 9. Bazen kesinlikle kendimin bir işe yaramadığını düşünüyorum. a. ÇOK DOĞRU    b. DOĞRU   c. YANLIŞ   d. ÇOK YANLIŞ 10. Bazen kendimin hiç de yeterli bir insan olmadığımı düşünüyorum. a. ÇOK DOĞRU    b. DOĞRU   c. YANLIŞ   d. ÇOK YANLIŞ

Sorulan sorulara ilişkin yanıtlar excel dosyasına aktarılmıştır Sorulan sorulara ilişkin yanıtlar excel dosyasına aktarılmıştır. Daha sonra spss e girilerek sonuçlar korelasyon yöntemi uygulanarak elde edilmiştir.Corelesyon katsatısı ,285 olarak bulunmuştur.  3=yüksek benlik saygısını(0-1 arası değerleri)  ifade ediyor  2 = orta benlik saygısını(2-4 arası değerleri) ifade ediyor.  Benlik saygısı ve okul başarısı arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır (p>.05) Corelasyon katsayımız.0,28 ilişkinin pozitif yönde olduğunu fakat zayıf olduğunu gösterir

Descriptive Statistics benlik_saygı Frequency Percent Valid Percent Cumulative Percent Valid 2 8 20,0 3 32 80,0 100,0 Total 40 Statistics benlik_saygı N Valid 40 Missing Descriptive Statistics Mean Std. Deviation N benlik_saygı_deger 2,8000 ,40510 40 gano 2,8113 ,70927 Correlations benlik_saygı_deger gano Pearson Correlation 1 ,285 Sig. (2-tailed) ,075 N 40

 3  0-1 arası değeri 2 ise 2- 4 arası değeri ifade etmektedir benim tablodan çıkardığım sonuç korelasyon katsayısı ile ilgili pozitif yönde zayıf bir ilişki bulunmuştur.

Yorumlar: Kendim değerlendirecek olursam akademik başarıyı ölçmek için sadece ganonun çokta yeterli ve geçerli bir metod olmadığını düşünüyorum. Ölçek daha fazla kişiye uygulanabilirdi.Farklı şehirlerden daha geniş kitlelere açılınabilseydi daha farklı yahut geçerli sonuçlar elde edilebilirdi belki diye düşünmekteyim. Geniş bir konu olması hasebiyle birden fazla ölçüm aracı kullanılabilirdi.Yada sorular birazdaha kapsamlı olabilirdi.