GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
2/A SINIFI 2.VELİ TOPLANTISI.
Kitap Okumanın Önemi....
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
BÜLENT ALTOP İLKÖĞRETİM OKULU
Tatilde Yapılacaklar.
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
Yıl Sonu Veli Toplantısı
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Avcılar Mehmetçik İlkokulu
FEVZİ PAŞA ORTAOKULU PROJENİN ADI: PROJENİN ADI: EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ETKİLİ OKUMA.
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ.
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
YARIN SİZDEYİZ.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
HOŞ GELDİNİZ 3 – C SINIFI 2013.
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
1.DÖNEM 2. VELİ TOPLANTISI Güven CILIZ HOŞ GELDİNİZ.
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Erbaa İmam hatİp ortaokulu Okul-Aile Birliği Genel Kurul Toplantısı
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
1,2,3,4-A SINIFI VELİ Toplantısına HOŞGELDİNİZ..
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
Aile Atölyeleri Projesi
VALİ RIDVAN YENİŞEN İLKOKULU
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
Çalışma Yaprağı.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
DİĞER TUTUMLAR.
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBER ÖĞRETMEN SEDA SEZER
SINIF YÖNETİMİ.
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
PROBLEM ALANLARINA GÖRE REHBERLİK
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
Milli Eğitim Dergisi Yıl 2000 Sayı 146.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
HAZIRLAYAN: CANAN MAÇAN BALİBEY İLKÖĞRETİM OKULU
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
BAZI ARAŞTIRMA SONUÇLARI
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
«Annem Varsa Ben De Varım»
Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
Sunum transkripti:

GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın genel durumu. 4. Öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler ve alınacak önlemler. 5. Okuma hızlarını artıracak çalışmalar. 6. Kitap okuma alışkanlığının kazandırılması. 7. Performans Görevleri ve proje ödevleri. 8. Öğrencilerin tertip, düzen ve temizliği. 9. Okul, öğretmen ve veli işbirliğinin önemi. 10. Öğrenci devam ve devamsızlıkları. 11. Dilek ve temenniler.

1.Dönemde 15 öğrencinin hepsi okumaya geçmiş, böylelikle başarılı bir yarıyıl geçirilmiştir.

Genel olarak okuma – yazma öğretiminde sınıfın genel durumunun sınıf seviyesi normallerinde olduğu, 15 öğrencinin de okumayı öğrenmiş olup, yazma konusunda 2 öğrencide eksiklikler vardır. Ayrıca bir kısmının okuma ve yazmada hız kazanmaları gerekmektedir.

Öğrencilerimizin okuma hızlarını geliştirebilmek için bol bol okuma çalışmaları yapmaları gerekir. Bunun için bu dönem öğrencilerinin ilgisini çekici resimli dergiler,gazeteler ve hikaye kitapları okunmasının çok faydalı olacaktır. Bu konuda sizin çocuklarınıza karşı duyarlı olmanız gerekmektedir. Akşamları veya müsait oldukları zamanlarda çocuklarınıza okudukları ders kitaplarındaki hikayeleri veya hikaye kitaplarını size sesli olarak okumaları böylelikle çocuğunuzun okumasını takip etmeniz okuma hızlarındaki gelişime olumlu katkılar sağlayacaktır. Ayrıca yazı çalışmalarında büyük-küçük harf yazımlarına dikkat etmeniz gerekmektedir.

Öğrenme kolaylığı nedeniyle tercih edilen ses temelli cümle yöntemi ile hızlı ve etkili okumanın önünde Sesli okuma Seslendirme ( içinden sesli okuma-heceleme) Parmak takibi ile okuma Baş hareketleri Geriye dönüşler Ritimsiz okuma Göz idmansızlığı Gibi okuma bozukluklarından oluşan dağ gibi engeller vardır. Hızlı ve anlamlı okuma becerisi kazanmak için önce bu okuma bozukluklarının giderilmesi, sonra da blok okuma yeteneğinin geliştirilmesi gerekir.

Bunun yanı sıra sınıf kitaplığımızdan öğrencilere hikaye kitapları dağıtılmaktadır. Sizlerden de isteğim çocuklarınıza, seviyelerine uygun resimli, büyük puntolu, anlaşılması kolay, ilgi çekici hikayeler almanız ve bu kitabı çocuğunuz okuduktan sonra sınıfa getirerek sınıf kitaplığına koymasının hem kitaplığımızın zenginleşmesi hem de öğrencilerimize daha fazla kaynak kitap sunulması açışından faydalı olacaktır.

Çocuklarımıza tv seyrederek değil de yatmadan en az 30 dakika önce kitap okuyarak uyuma alışkanlığı kazandırsak çocuğunuz için daha olumlu olacaktır. Tekerleme ve şiir ezberlemenin de okumayı hızlandırmaktadır.

Öğrencilerimiz sınıf kitaplığından aldıkları kitapları en geç 2-3 gün içinde okuyup tekrar değiştirmekte ve bu şekilde öğrencilerimize okuma alışkanlığı kazandırılmaya çalışılmaktadır. Ayrıca sizlerden öğrencilerimizin okudukları kitapları takip etmenizi, çocuğunuzdan okuduğu kitabı kısaca özetlemesini isteyiniz.

proje ve performans ödevlerinin öğrencilerin gelişimleri için son derece önemlidir. Sizlerden öğrencilerin performans görevi için doküman hazırlarken öğrencilere yardımcı olmanızı ve fakat bu performans ve proje ödevlerini siz yamayınız, onlara rehberlik ediniz yani yardımcı olunuz..

Sizlere ; öğrencilerime göstermiş olduğunuz tertip, düzen ve temizlik konusundaki yakın ilgiden dolayı teşekkür ederim. Bazı eksikliklerin de giderilmesi konusunda duyarlı olmanızı tavsiye ediyorum.

Okul,öğretmen veli işbirliğinin önemini idrak ederek çocuklarınıza okuma- yazma konusunda gösterdiğiniz gayretlerden dolayı hepinize teşekkür ediyorum. Yalnız 1-2 öğrencide yazma konusunda biraz eksiklik var. Bu konuda onlara yardımcı olursanız erken zamanda düzgün bir şekilde yazacaklarına inanıyorum.

Çocuklarınızı mümkün olduğunca okula devamlarını sağlayınız, zor durumda kalmadıkça keyfi devamsızlıklar yapılması öğrenci başarılarını olumsuz etkileyecektir.

Veli toplantısına katıldığınız için teşekkür ederim.