YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Kalite Kavramı.
MODÜL 4 Organizasyon.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
Doç.Dr. İnayet Pehlivan AYDIN
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ERK İSG&İK – –
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Performans ölçme ve değerlendirme güz
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İnsan Kaynakları Yönetiminin
STRATEJİK PLANLAMA.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Örgütsel Performans Yönetimi Dengeli Puan Kartı Yöntemi
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
İŞGÜCÜ VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASI NORM KADRO
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Toplam Kalite Yönetimi
Toplam Kalite Yönetimi
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
KAVRAMLAR.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgütsel Performans Yönetimi Dengeli Puan Kartı Yöntemi
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
Sunum transkripti:

YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL

SEMİNERİN AMACI  Okulumuzun üst düzey yöneticilerini TKY hazırlıkları konusunda bilgilendirmek  Başarılı TKY çalışmalarından örnekler dinlemek  TKY çalışmalarımızın stratejisini belirlemek  Eylem planımız üzerinde görüş birliğine ulaşmaktır. Nihat BÜLBÜL

NEDEN TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ?  İş sonuçlarından etkilenen insanların ihtiyaç ve beklentilerini dikkate alır.  İş süreçlerinin sürekli gözden geçirilerek iyileştirilmesini ve kurumun yaptığı işlerin kalitesini her yönüyle yükseltmeyi mümkün kılar.  Kaynakların daha etkin kullanılmasını sağlayarak verimliliği yükseltir, maliyetleri düşürür, mevcut kaynaklarla daha fazlasının üretimini mümkün kılar.  Çalışma ortamında iletişimi, takım çalışmasını ve çalışanların bilgi ve becerilerini geliştirir.  Çalışan ve müşteri tatminini ve bağlılığını arttırır. Nihat BÜLBÜL

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?  Sürekli iyileştirme sağlayarak insan mutluluğunu ve tatminini arttırmayı temel alan bir yaşam tarzıdır.  Kurumun yaptığı işlerin tüm yönlerini kapsayan bir iş mükemmelliği modelidir.  Mal ve hizmetleri, hem iç hem dış müşterileri açıkça belirtilmiş ya da tahmin edilen beklentilerini karşılamak suretiyle tam anlamıyla tatmin edecek şekilde sunan biriş stratejisidir.  Kalitenin iyileştirilmesi, verimliliğin arttırılması ve maliyetlerin düşürülmesi çabalarına kurumun tüm çalışanlarının katılmasını sağlayan bir yönetim sistemidir. Nihat BÜLBÜL

TKY DİLİ-KALİTE NEDİR?  KALİTE: Kurumun çalışanlarının ve/veya müşterilerinin kullandığı, yararlandığı, tükettiği veya etkilendiği, mal veya hizmet şeklindeki iş sonuçlarının, önceden tespit edilmiş veya tahmin edilen ihtiyaçları karşılayan özelliklere sahip olma derecesidir. Nihat BÜLBÜL

TKY DİLİ-MÜŞTERİ TANIMI  MÜŞTERİ: Bir kurumda üretilen mal veya hizmet şeklindeki çıktılardan etkilenen, yararlanan, bunları satın alan, tüketen ya da kullanan insanlar.  DIŞ MÜŞTERİ: Kurumun dışında olup, kurumun çıktılarından etkilenen, yararlanan ya da bunları satın alan, tüketen ya da kullanan insanlar.  İÇ MÜŞTERİ:  Kurumun içinde birbirlerinin iş çıktılarından etkilenen, yararlanan ya da bunları tüketen veya kullanan insanlar. Nihat BÜLBÜL

TKY DİLİ-SÜREÇ TANIMI  SÜREÇ: Belirli bir iş sonucunu (çıktı) elde etmek üzere gerekli girdileri kullanarak gerçekleştirilen birbirine bağlı işlemlerin bütünüdür. (Örnek: kayıt süreci, atama-yükseltme süreci, maaş ödeme süreci, ölçme ve değerlendirme süreci)  SÜREÇ YÖNETİMİ: Kurumda gerçekleştirilen faaliyetlerin süreçler halinde tanımlanması, müşterilerinin ve müşteri taleplerinin belirlenmesi, süreç iyileştirme fırsatlarının araştırılması, süreç performans ölçüleriyle ölçümler yapılması ve performansın iyileştirilmesidir. Nihat BÜLBÜL

TKY DİLİ-SÜREKLİ İYİLEŞTİRME (DEMING DÖNGÜSÜ)  SÜREKLİ İYİLEŞTİRME (KAİZEN): Kurumun gerçekleştirdiği bütün faaliyetlerin ve bütün iş sonuçlarının iyileştirilebilir olduğu varsayımını benimseyerek, müşteri tatminini etkileyen tüm kritik süreçleri sistematik olarak gözden geçirmek üzere:  Planlama (Plan)  Deneme yapma (Do)  Sonuçları gözden geçirme (Check)  Yürürlüğe koyma (Act) döngüsünü tekrarlayan bir iş yapma yöntemi haline sokmak. Nihat BÜLBÜL

TKY DİLİ-TOPLAM KATILIM  TOPLAM KATILIM: Kurumun kritik iş süreçlerinin müşteri beklentileri temelinde sürekli iyileştirilmesi çabalarına kurumun tüm personelinin katılımının sağlanmasıdır.  DAYANAKLARI:  Liderlik (misyon, vizyon ve hedefler)  Eğitim (bilgi ve beceri kazandırma  Güçlendirme (yetki, donanım ve beceri)  Karşılıklı güven Nihat BÜLBÜL

TKY SİSTEMİ  HEDEF: Sürekli iyileştirme  KİMİN İÇİN: İç ve dış müşteriler  NASIL: Süreç yönetimi  KİM YAPACAK: Toplam katılım Nihat BÜLBÜL