8.BÖLÜM MANİALARIN BELİRTİLMESİ İÇİN GÖRSEL YARDIMCILAR İşaretlenecek ve / veya Işıklandırılacak Nesneler: Maniaların işaretlenmesi uçaklar için bir tehlike.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Filonuza ait tüm detayları kayıt altına alın.
Advertisements

İŞ BAŞI EĞİTİMİ (TOOLBOX TALK)
ARAZİ TESVİYESİ.
DIŞ AKIMLA KORUMA
Pasif Sistemler Uyarı Hattı Sistemleri
TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ
Aerobus Güvenliği ve Emniyeti Aerobus yolcularının ve sisteminin Güvenliği ve Emniyeti için alınması gereken Proaktif Önlemler.
UÇUŞ PİSTLERİ İÇİN POSSEHL ANTISKID ® YÜZEY İŞLEMİ.
ERK İSG&İK ERK –
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
İŞ GÜVENLİĞİ KONUŞALIM
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
Bingöl Kamu Hastaneleri Birliği
YANGIN VAARRR! GRUP 110 ÖĞRENME ÖRNEĞİ.
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI SİVİL SAVUNMA UZMANLIĞI 2010 YILI FAALİYETLERİ Kartal Belediyesi
Elektrik İşlerinde Güvenlik
Acil Servis Temizliği.
İzlenecek yol kimyasalın sınıfı ve miktarına göre değişir
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
ÜSTYAPININ YANSIMA ÖZELLİKLERİ. Trafik kazaları çeşitli faktörlerin kombinasyonu olmasına rağmen araştırmalar en önemli etmenin gece faktörü olduğunu.
KARLI HAVADA YOLCULUK.
İLKYARDIM GENEL BİLGİLERİ
Düşmelerden korunma Ambulans ve İtfaiye Çalışanlarına Yönelik Özellikli Kurtarmalar Tekniği – RESFAS Leonardo da Vinci Eğitim Programı Projesi Rope rescue.
Temel Kurtarma Operasyonları
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
TANIMLAR Patlayıcı Ortam : Yanıcı maddelerin gaz, buhar, sis ve tozlarının atmosferik şartlar altında hava ile oluşturduğu ve herhangi bir tutuşturucu.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
6. BÖLÜM HAVAALANLARI (ANNEX 14)
7.BÖLÜM MEYDAN IŞIKLARI Işıklar, Yükseltilmiş Yaklaşma Işıkları :
11.BÖLÜM SAHA KONTROL HİZMETİ (AREA CONTROL SERVICE /ACC)
10. BÖLÜM ALTIMETRE AYAR USULLERİ
5.BÖLÜM HAVA TRAFİK HİZMETLERİ
GENEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
ÇALIŞMA ORTAMI GÖZETİMİ
Ulaşım; Deniz yolu, hava yolu, demir yolu ve kara yolu ile sağlanmaktadır. Ulaşım türleri arasında en yoğun kullanılan kara yolu ulaşımıdır. Kara yollarında.
İnsanı etkileyen ve insanlardan etkilenen dış ortama denir.
VOLKAN ALTUNAY İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI(B)
12.BÖLÜM YAKLAŞMA KONTROL HİZMETİ Ayrılan Uçak ( Departing Aircraft ): Kalkış yapacak olan bir uçağa verilecek olan kleransta; a)Kalkış için serbest kılındığı.
3NCÜ BÖLÜM HAVA ARAÇLARININ UÇABİLİRLİĞİ - (ANNEX 8)
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Konu : Araçların Işıkları – Bozuk Araçların Çekilmesi
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ İŞ KAZALARINI ÖNLEME TEDBİRLERİ
* Amaç * Madde 1 — Bu Yönetmeliğin amacı, işyerinde iş araç ve gereçlerinin kullanımı ile ilgili sağlık ve güvenlik yönünden uyulması gerekli asgari şartları.
Büyük endüstriyel kazalar
İLKYARDIM GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ. İlkyardım Nedir? Herhangi bir hastalık veya kaza sonucu sağlığı tehlikeye girmiş olan kişiye, Olay yerinde Sağlık.
TRAFİK VE ÇEVRE DERS NOTLARI
İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık ve Güvenlik Şartları Yönetmeliği
Laboratuvar Güvenliği ve Temizliği
DURMA DURAKLAM VE PARK ETME KURALLARI DURMA: Görevli kişilerce verilen dur emrinde, sesli, işaretli dur emrinde, kırmızı ışıkta,işaret.
ARAZİ TESVİYESİ Prof. Dr. A. Halim ORTA.
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
İŞYERİ BİNA VE EKLENTİLERİNDE GENEL SAĞLIK VE GÜVENLİK ÖNLEMLERİ
YÜKLEME İSTİF VE BOŞALTMA İŞLERİ ÇALIŞMA TALİMATI
İşaretleyiciler
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
Acil Servis Temizliği. ACİL SERVİS BİRİMLERİ a) Alçı Odası b) Acil Müdahale Odası c) Acil Gözlem Odası d) Nöbetçi Doktor Odası.
KAZA FELAKET TRAFİK KAZASI VE İLKYARDIM.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HAVA TRAFİK KONTROL BÖLÜMÜ
Kural – 1 Oyun Alanı.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

8.BÖLÜM MANİALARIN BELİRTİLMESİ İÇİN GÖRSEL YARDIMCILAR İşaretlenecek ve / veya Işıklandırılacak Nesneler: Maniaların işaretlenmesi uçaklar için bir tehlike oluşturma riskini azaltmak için tasarlanmıştır. Bir kalkış tırmanma yüzeyinin iç kısmının 3000 metre civarında bulunan sabit manialar, işaretlenmeli ve eğer pist gecede kullanılıyorsa ışıklandırılmalıdır. Bir havaalanının hareket sahasındaki, araçlar, hareketli nesneler ve diğer uçaklar mania olarak kabul edilirler ve işaretlenmelidirler. Eğer araçlar ve havaalanı gecede kullanılıyorsa ışıklandırılırlar.

Nesnelerin İşaretlenmesi :

Renklerin Kullanımı :Bir nesne, her iki boyutu 4.5 metre veya daha fazla olan yatay koruma bölgesine sahip tek parça bir yüzeyin sıralı desen şeklinde renklendirilmelidir. Bu desen bir köşesi 1.5 m.den az 3 m.den çok olmayan bir dikdörtgen şeklinde ve koyu bantlarla başlamalıdır. Zıt renklerden olmalıdır. Bir nesne, 1.5 m.den az bir korumaya sahipse, tek bir renk Portakal veya kırmızı kullanılabilir.

Mania Işıklarının Kullanılması 45m or less in height Greater than 45m Greater than 150m

İşaretleyicilerin Kullanılması :Nesneleri gösteren işaretler, açık bir havada, havadan en az 1000 m.den, yerdeki bir uçaktan ise en az 300 m. bir uzaklıkta net bir şekilde görülecek biçimde olmalıdır. Yüksek seviyeli tel ve kabloların gösteriminde kullanılan işaretleyiciler küresel ve en az 60 cm çapında olmalıdır. Bayrakların Kullanımı :Kullanılan bayraklar, nesnenin etrafında, tepesinde veya nesnenin en yüksek kenarının civarına en az 15 m. aralıklarla yerleştirilmelidirler.

Acil Durum Ve Diğer Servisler (ANNEX 14) Kurtarma ve Yangınla Mücadele : Kurtarma ve yangınla mücadele servislerinin ana amacı hayat kurtarmaktır. Bu nedenle, meydan ve çevresinde meydana gelebilecek uçak kaza ve kırımları için alınan tedbirler birinci derecede önem kazanır. Uygun zaman2 minutes Azami zaman3 minutes Kurtarma ve yangına müdahale zamanı Alınan eğitim, kullanılan cihazların etkinlikleri, kurtarma ve yangınla mücadele işinde görevlendirilen personelin süratli çalışması, bir uçak kazasında canlı kaIanların kurtarılması için yapılan çalışmalarda en önemli faktördür

Kurtarma ve Yangınla Mücadele için Meydan Kategorisi

Acil Durum Geçiş Yolları :Acil durum geçiş yolları, bir havaalanında arazinin yapısına göre, belirtilen müdahale zamanı açısından uygun şekilde düzenlenmelidir. Her türlü hava şartlarında ve kullanılan en ağır araçları taşıyabilecek özelliklere sahip olmalıdırlar. İtfaiye İstasyonu :Bütün kurtarma ve yangınla mücadele araçları mutlaka bir itfaiye istasyonunda bulundurulmalıdır.

Kaplamalar : a)Kaplama yüzeyleri (pistler, taksi yolları, apronlar vb.), uçak yapılarına veya motorlarına zarar verecek veya uçak sistemlerinin çalışmasını zayıflatacak taş veya diğer maddelerden temizlenmiş olmalıdır, b)Pist yüzeyi, bozuklukları önleyecek şekilde bakımlı olmalıdır, c)Bir pist yüzeyinin sürtünme özelliklerinin ölçümü self ıslatma sistemi ile periyodik olarak yapılmalıdır. d)Pistin veya bir kısmının drenaj özellikleri eğim ya da bir çöküntüden dolayı zayıfladığına inanıldığında, pist sürtünme özellikleri, doğal veya suni yağmur göz önüne alınarak belirlenmelidir,

e)Bir taksi yolu türbin motorlu uçak tarafından kullanıldığında, taksi yolu kenarları, uçak motorlarına girebilecek serbest taşlardan veya nesnelerden temizlenmelidir, f)Bir pist yüzeyi, iyi bir frenleme sürtünme katsayısı ve düşük dönüş direnci sağlayacak şekilde temiz olmalıdır. Kar, sulu kar, buz, su, çamur, toz, kum, yağ, lastik artığı ve diğer pislikler, mümkün olduğunca hızlı bir şekilde temizlenmelidir, g)Bir taksi yolu, uçağın taksi yapmasını önleyecek, kar, sulu kar, buz vb. gibi maddelerden arındırılmış olmalıdır, h)Apronlar, uçakların güvenli manevra yapabilmesi veya itilme ya da çekilme işlemlerinin rahatça yapılabilmesi İçin, kar, sulu kar, buz vb. gibi maddelerden arındırılmış olmalıdır,

i)Kar, sulu kar, buz gibi maddelerin temizlenmesinde aşağıdaki öncelik sıralaması geçerlidir; Birinci -Kullanılan pist veya pistler, İkinci -Kullanımdaki servis taksi yolu veya yolları, Üçüncü -Apron veya apronlar, Dördüncü -Bekleme bölümleri, Beşinci -Diğer sahalar. j)Kullanımının etkili olacağı düşünüldüğünde, havaalanı kaplama yüzeylerinde buz ve don olaylarının önlenmesi için kimyasal maddeler kullanılabilir.(Burada kimyasal maddelerin tehlike yaratmayacağından emin olunmalıdır.) k)Uçak ya da kaplama yüzeylerinde yıpratıcı etkisi olan veya havaalanı çevresinde toksit tehlikesi içeren kimyasal maddeler kullanılamaz.

Hassas yaklaşma kategori II ve kategori III pistleri için, tüm operasyonlarda yaklaşma ve pist ışıklandırmasının en az aşağıdaki konumlarda hizmet verebilmesini sağlamalıdır; 1) Her bir elemanın ışıklandırma servisinin % 95'inin kullanılabilir olması gereklidir; (i) Hassas yaklaşma kategori II ve kategori III ışıklandırma sisteminin 450 m. iç kısmı, (ii) Pist merkez hattı ışıkları, (iii) Pist eşik ışıkları ve (iv) Pist kenar ışıkları. 2) Teker koyma bölgesi ışıklarının % 90'nı kullanılabilir olmalı, 3) Yaklaşma ışık sisteminin 450 metrelik mesafesindeki ışıkların % 85’i kullanılabilir olmalı, 4) Pist sonu ışıklarının % 75'i kullanılabilir olmalıdır.

Hassas yaklaşma kategori III ile birlikte taksi yolu bekleme pozisyonunda sağlanan stop barın birbirine yakın ikiden fazla ışığının kullanılmaması veya ışıkların aralarındaki mesafelerin belirtilenden az olması kabul edilemez, Pist görüş mesafesinin 400 metrenin altında olduğunda kullanılan taksi yolu için önleyici bakım sistemine göre, birbirine yakın ikiden fazla taksi yolu merkez hattı ışıklarının kullanım dışı olması kabul edilemez, Hassas yaklaşma kategori I pistleri için sağlanan önleyici bakım sistemine göre, hassas yaklaşma kategori I operasyonlarının bütün safhasında, bütün ışıkların faal olması ve aşağıdaki ışıkların % 85'inin faal olması gereklidir; 1) Hassas yaklaşma kategori I ışıklandırma sistemi, 2) Pist eşik ışıkları, 3) Pist kenarlar ışıkları ve Pist sonu ışıkları

Apron Yönetim Servisi Trafik ve işletme kondisyonunun hacmine göre, havaalanı ATS ünitesi tarafından veya başka bir havaalanı otoritesi tarafından aşağıdaki işlemleri sağlayacak bir apron yönetim servisi oluşturacaktır; a)Aprondaki hareketlerin, uçaklar arasında veya uçaklarla diğer manialar arasında çarpışmayı önlemek amacıyla düzenlenmesi, b)Aprona giren veya terk eden uçakların giriş ve çıkışlarının havaalanı kontrol kulesi tarafından düzenlenmesi, c)Yüzeydeki araçların emniyetli ve hızlı bir şekilde hareket etmelerinin sağlanması. Havaalanı kontrol kulesinin, apron yönetim sistemine katılmaması durumunda, uçakların apron yönetim servisi ve kontrol kulesi arasındaki geçişle ilgili prosedürlerin belirlenmesi gereklidir.

Uçağın Yer Hizmetleri :Yakıt yangını durumuna müdahale etmek için belirtilen sayıda yangın söndürme ekipmanı ve eğitimli personel, uçağın yer hizmetlerinin verilmesi esnasında hazır bulunmalı ve yangın veya yakıt dökülmesi gibi olaylarda kurtarma ve yangınla mücadele servisinin hemen olaydan haberdar edilmesi gereklidir. Manevra Sahası Üzerindeki Uçak Trafiği Dışındaki Hareketlerin Kontrolü :Yayaların veya araçların manevra sahası üzerindeki hareketleri meydan kontrol kulesinin müsaadesine tabi olacaktır. Araçların sürücüleri de dahil olmak üzere, kişiler, manevra sahasına girmeden önce meydan kontrol kulesinden müsaade alacaklardır. Kontrollü meydanlardaki manevra sahalarında görevlendirilen bütün araçlar meydan kontrol kulesi ile iki yollu muhabereyi sürdürecek özellikte olmalıdır; Görsel işaretlerle muhabere sisteminin yeterli olduğuna karar verildiğinde veya radyo muhaberesinin kesilmesi durumunda, aşağıdaki ışık işaretleri karşılarında belirtilen anlamda kullanılacaktır.

Meydan Kontrol Kulesinden Verilen Işık İşareti Anlamı