DEĞERLER EĞİTİMİ VE GENÇLİK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
Advertisements

DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.
OKUL TEKNOLOJ İ PLANI. OKULUMUZ PE Ş LER İ NDEN G İ DEB İ LECEK CESARET İ N İ Z VARSA BÜTÜN RÜYALAR GERCEK OLAB İ L İ R.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
İl Milli Eğitim Müdürlüğü
DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
DEĞERLER EĞİTİMİ KUMKALE ORTAOKULU EKİM 2013.
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
ŞEHİT BAHADIR TAYFUR İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI
DEĞERLER EĞİTİMİ.
BIRADOST SELKİ KIZILTEPE İLÇE SINIF ÖĞRETMENLERİ ZÜMRE KOÇU
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
PROF. DR. FUAT SEZGİN ANADOLU LİSESİ
KALEARDI 75. YIL İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ SUNUSU
DEĞERLER ŞEHRİ KASTAMONU
MEHMET SİNAN DERELİ ORTAOKULU
Aileye Karşı SEVGİ VE SAYGI
DEĞERLER EĞİTİMİ SEVGİ VE SAYGI.
ÖZGÜVENLİ GELECEK.  Projenin temel amacı;  Ö ğ rencilerimizi topluma faydalı,çevreye duyarlı,sevgiyi ve saygıyı kendine ilke edinmi ş  Kendine güveni.
NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ ?
GEZEN YAZILAR DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof.Dr.Ertuğrul YAMAN
DEĞERLER EĞİTİMİ 1.
NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ ?
YILMAZKÖY ORTAOKULU COMENIUS İÇERİK PROJEN İ N HEDEFLER İ COMENIUS NED İ R ? PROJEN İ N ÖZET İ YILMAZKÖY ORTAOKULU PROJEN İ N ÇIKI Ş NOKTASI.
NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ ?
TABAKALAŞMA VE SINIF.
NEREYE GİDİYORUZ ? ASIL SUÇLU KİM? YA KAYBETTİKLERİMİZ ???
DEĞERLER EĞİTİMİ
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
DEĞERLER EĞİTİMİ MÜJDAT YÜKSEL Şube Müdürü
SAYGI NE DİR?. SAYGI NE DİR? Dilimizde bu kelime hürmet karşılığı kullanılmaktadır Dilimizde bu kelime hürmet karşılığı kullanılmaktadır . Saygı bir.
SAYGI.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Yöneti ş im(governance),küresel le ş menin etkisi ile ortaya çıkmı ş ve birçok ülkede son yılların moda kavramı haline gelmi ş tir.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
DEĞER DEYİNCE ? Değer, bir toplum tarafından benimsenmiş olan her türlü duygu, düşünce, davranış, kural ve kıymetlerin tamamını ifade etmektedir. Değerlerin.
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Bütünleştirme uygulamaları
Aile Atölyeleri Projesi
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
DİNİ REHBERLİĞİ GEREKLİ KILAN NEDENLER
KOCASİNAN RAM 2016 YILI FAALİYETLERİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘r’
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
NEREYE GİDİYORUZ ? ASIL SUÇLU KİM? YA KAYBETTİKLERİMİZ ???
Din,Ahlak, Değer İlişkisi Ve Eğitimi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÖĞRENME STİLLERİ.
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
“Saygı” bir şeye, bir kimseye karşı çekinme ile birlikte duyulan sevgi, değer duygusu anlamına gelmektedir. Saygı bir değer olarak insan ilişkilerinin.
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
“Saygı” bir şeye, bir kimseye karşı çekinme ile birlikte duyulan sevgi, değer duygusu anlamına gelmektedir. Saygı bir değer olarak insan ilişkilerinin.
Program geliştirme.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

DEĞERLER EĞİTİMİ VE GENÇLİK HİKMET NAZİF KURŞUNOĞLU MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Milli Değerlerimiz Evrensel Değerlerimiz

DEĞER NEDİR? Genel kabul gören veya benimsenen her türlü duygu,düşünce,davranış ve kuraldır.

DEĞER NEDİR ? Mevlana Mesnevisinde “Değer Nedir?” diye sorar ve cevaplar: “Buğday ve un değerlidir. Asıl amaç ve ürün olan ekmek daha değerlidir. En değerli nedir? Tohumun ekmeğe dönüşmesine şükreden insan daha değerlidir. Bu insan sadece bedenini değil canını da beslemiştir. Önce yok olmuş sonra başak vermiştir.”

DEĞER NASIL OLUŞUR? İnsanın doğuştan getirdiği özellikler İçinde yaşadığı toplumun önemli etkileri Eğitim

DOĞUŞTAN GELEN DEĞERLER Davranışlara yön veren değerlerin bir kısmı insanın fıtratında vardır. Kişi onları doğuştan getirir. Doğuştan gelen değerler dini ve ahlaki değerlerdir. EVRENSELDİR. Her çağ ve toplumda aynı anlamı taşır.

EVRENSEL DEĞERLER / İNANÇ Dine sahip olmayan hiçbir ilkel topluluk bulunamamıştır. William HAWELLS

EVRENSEL DEĞER / SAYGI DUYMA ‘Ananı babanı sayarsan, oğlundan da saygı görürsün. Saygı ve sevginin bir arada bulunduğu toplumlar uzun ömürlü olur ve hiçbir zaman kargaşa içine düşmez. O toplumda saygı, sevgi ne zaman kaybolur ise o zaman toplum çöker.’ MEVLANA

MERHAMETLİ OLMAK / EVRENSEL DEĞER MERHAMET ETMEYENE MERHAMET OLUNMAZ’ HZ. MUHAMMED (s.a.v) ‘

EVRENSEL DEĞER / YARDIMSEVERLİK ‘Bir başkasının yaşamına yardım etmeyen yaşamın tadına varamaz.’ Jackson Brown

SONRADAN KAZANILAN DEĞERLER Ailede değerlerin kullanımı ve onlara atfedilen anlamları gören çocuk bunları kendi hayatına da yerleştirmeye çalışır. Paylaşım, sevgi, saygı, adalet, hoşgörü gibi bir çok değer çocukken davranışlara yerleşmekle karakter haline gelir. Toplumun yapısı ile ortaya çıkan değerler ise MİLLİ DEĞERlerdir.

MİLLİ DEĞERLERİMİZ EL SANATLARIMIZ TARİHİMİZ DİNİMİZ BAYRAĞIMIZ,VATANIMIZ,ÜLKE SINIRLARI ÖRF VE ADETLERİMİZ MİLLİ VE DİNİ BAYRAMLARIMIZ

EĞİTİM İLE KAZANILAN DEĞERLER

NASIL BİR İNSAN YETİŞTİRMEK İSTİYORUZ? Vurgulanan Arzu Edilen Girdiği sınavlarda özellikle TEOG, YGS-LYS’de yüksek başarı gösteren, Akademik kariyer yapmış, Yüksek statü ve bol kazanç sağlayan bir mesleğe sahip Kendini ifade edebilen, Saygılı - Büyüğünü küçüğünü tanıyan, Sorumluluk sahibi, Girişken, Adil, Dürüst, Hoşgörülü, Merhamet sahibi, Paylaşımcı, Çevresine karşı duyarlı, Anlayışlı, Kendisiyle barışık, Uyumlu – Uzlaşmacı…

DEĞER EĞİTİMİNİN İNSAN ÜZERİNDEKİ ETKİSİ DEĞERLER; Sosyal yaşamı düzenler, Bireyler arası bağlılığı artırır, Birlikte yaşayan insanların hangi değerleri merkez alacaklarını öğrenir. Geçmişten gelen ve geleceğe aktarılan kültürel değerlerimizin yaşatılması, benimsenmesi öğrencilerimize bir insan ve bir vatandaş olarak ayrıcalık kazandırarak, kişiliklerini oluştururken önemli yapı taşları oluşturur.

YA KAYBETTİKLERİMİZ ???

İNSANÎ DEĞERLERİMİZ DEĞERLERİMİZ VAKFIKEBİR 2012 DOĞRULUK DOSTLUK ÖZGÜVEN SABIR SAYGI DEĞERLERİMİZ SORUMLULUK YARDIMSEVERLİK ADALET HOŞGÖRÜ MERHAMET

18. MİLLÎ EĞİTİM ŞÛRASI KARARLARI 1 Kasım 2010 20. “Sanat İnsanı Yetiştirme Projesi” ve “Değerler ve Eğitimi Projesi” hazırlanarak uygulamaya konulmalıdır. 30. Öğretim programlarında, değerler eğitiminde değer aktarımı yerine ulusal ve evrensel değerler birlikte düşünülerek farkındalık kazandıracak yaklaşımlara öncelik verilmelidir. 31. Değerin bir tercih olduğu ve toplumların benzer tercihlere sahip kişilerden oluştuğu vurgulanarak öğretmenlere değer eğitimi bilinci kazandırılmalıdır. 32. Öğretmen yetiştiren tüm programlara değerler eğitimine yönelik bir ders konulmalı ve sistemdeki öğretmenlerin hizmet içi eğitim programlarında değerler eğitimine yer verilmelidir. 33. Ortak değerlerin vurgulanması ve değer farklılıklarının zenginlik olduğu bilincinin kazandırılması için gerekli düzenlemeler yapılmalıdır.

18. MİLLÎ EĞİTİM ŞÛRASI KARARLARI 34. Tüm eğitim-öğretim kademelerinde değerler eğitimine yönelik, STK’larla iş birliği yapılarak alan öğretmenlerinin ortak kullanabileceği program ve materyal geliştirilmelidir. 35. Değerler eğitimine, okul öncesinden başlayarak yaygın eğitim dâhil olmak üzere eğitim öğretimin her kademesinde, tüm dersler ve okul kültürü içerisinde yer verilmeli ve bu konuda öğretmen, yönetici, öğrenci, aile ve çevre ile iş birliğine gidilmeli, farkındalık oluşturulması için kitle iletişim araçlarından faydalanılması amacıyla gerekli düzenlemeler yapılmalıdır. 36. Ödüllendirme kriterlerinde, değerler eğitimi açısından örnek davranışlar sergileyen öğrencilere yönelik düzenlemeler yapılmalıdır. 37. Medya ve değerler eğitimi ilişkisi konusunda farkındalık kazandırmaya yönelik araştırma ve eğitim çalışmalarına önem verilmeli; bu konuda gerekli yasal düzenlemeler yapılmalıdır.

DEĞERLER EĞİTİMİ NEDİR? Değerler Eğitimi, “Değerleri öğretmek için açık bir girişim” olarak tanımlanabilir.

NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ? Anne, babalar ve eğitimciler olarak sormamız gereken soruların başında şunlar gelir: İçinde bulunduğumuz ortam ve çevre istediğimiz değerlere sahip çocukları yetiştirmek için uygun mu? Biz her şeyi çocuklarımız adına düşünüp yaparken onlar sorumluluk sahibi olabilecekler mi? Televizyonlarda bu kadar şiddet içerikli programı seyrederken barışçı olabilecekler mi? Biz aşırı korumacı ve müdahaleci davranırken onların özgüvenleri gelişecek mi? Biz şimdi onlar mutlu olsun, üzülmesinler diye uğraşırken, onlar mücadele etmeden mutlu olabilecekler mi?

Yükselen şiddet eğilimleri. Sahtekârlıkta artış (yalan söyleme, kopya çekme ve hırsızlık), Anne-babaya, öğretmene, yetkili kişilere karşı gelme,

İş ahlâkında düşüş, Kişisel ve toplumsal sorumluluk bilincinde azalma, Kendine zarar verici davranışlarda bulunma (madde bağımlılığı ve intihar) artış vb.

Aile ve okul tarafından verilen değerlerle televizyon ve dış dünyanın verdiği değerler çoğu zaman farklılık göstermektedir. Bu noktada anne babaların işleri daha da zorlaşmaktadır.

NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ? Hızlı ve baş döndürücü şekilde değişim içinde olan değerler, bunlarla baş etmek zorunda kalan ve değer karmaşası yaşayan çocuklar için değer aktarımı çok daha önemli bir hâle gelmiştir. Ortak değerler oluşturamayan bir toplumun bütünleşme değil, tersine toplumsal çözülme yaşaması kaçınılmaz bir gerçektir. Değerler Eğitimi, okullarımızda eğitimcilerin ortak sıkıntısı olan disiplin problemlerine de farklı bir boyut getirecektir. Öğrencilerin devamsızlıklarında azalma ve akademik performanslarında yükselme olacaktır.

DEĞERLER EĞİTİM PROGRAMININ AMAÇLARI İyi karakterli bireyler yetiştirmek, Temel değerleri pekiştirmek, Çocukların kendilerine ve topluma yararlı olacak temel değerleri psikolojik, bilişsel ve sosyal gelişimlerine uygun olarak kazanmalarını sağlamak, Çocukların kazandıkları değerleri davranışla ifade etmeleri yönünde fırsat vermek, Karakter ve Değerler Eğitiminin ailede ve okulda paralel bir şekilde işleyişini sağlamak.

DÜNYADA “DEĞERLER EĞİTİMİ” Değerler Eğitimi, Yaşayan Değerler Eğitim Programı (YDEP) adı altında 1995 yılında Birleşmiş Milletlerin 50. yıl dönümü kutlamaları için Brahma Kumaris`in hazırladığı uluslararası bir proje olarak uygulanmaya başlanmıştır. UNESCO tarafından desteklenen bu eğitim, tüm dünya eğitimcilerinin ortak olduğu "Yaşayan Değerler Eğitimi" adlı bir eğitimdir. Demokrasi, adalet, özgürlük gibi evrensel değerlerin öğrencilere kazandırılmasında telkin yolu değil, ‘etkinlik temelli’ yaklaşımlar yaygın olarak kullanılmıştır. Ayrıca değerler eğitimine yönelik farklı yaş grubundaki öğrenci ve öğretmenler için materyaller geliştirilmiştir.

DÜNYADA “DEĞERLER EĞİTİMİ” “Daha iyi bir dünya için değerlerimizi paylaşalım” isimli bu proje; iş birliği, özgürlük, mutluluk, dürüstlük, sevgi, alçakgönüllülük, barış, saygı, sorumluluk, sadelik, hoşgörü, birlik olarak 12 evrensel değere odaklanmıştır. YDEP, Mart 2000'de 64 ülkede 1800 okulda uygulanmaktaydı.

KARAKTER OKULU PROJESİ UYGULAMASI DEĞERLERİMİZ GÜZEL SÖZLER TAVSİYE KİTAPLAR SEYİRLİK KISSADAN HİSSE SINIF İÇİ ETKİNLİK ÖRNEK ŞAHSİYETLER YARIŞMA TURNUVA

KARAKTER OKULU PROJESİ TAVSİYE KİTAPLAR Öğrencilerin kültürünü ve değerlerini hatırlayıcı ve daha çok benimseyeceği kitaplar belirlenir. Belirlenen kitaplar kütüphaneye tedarik edilir

Uçurtmayı vurmasınlar SEYİRLİK FİLMLER Cennetin rengi Cennetin çocukları Neşeli günler Uçurtmayı vurmasınlar Umudunu kaybetme Toprak ana

ÖRNEK ŞAHSİYETLER Ülkemize ve dünyaya malolmuş şahsiyetler belirlenir. Bir hafta bu kişinin haftası ilan edilir.

CEMİL MERİÇ HAFTASI

RASİM ÖZDENÖREN HAFTASI

DEĞER YARIŞMALARI Bize biz olduğumuzu hatırlatacak yarışmalar düzenlenir. Kültür bilgi yarışması. Kırk hadis yarışması. Münazaralar.

VAKFIKEBİR 2012 AYIN DEĞERİ

YETİM KARDEŞ

Sunum: Büşra ÖZTÜRK Buket KASAL Bilgisayar odası: Beyza ÜSTÜNDAĞ TESEKKÜRLER Sunum: Büşra ÖZTÜRK Buket KASAL Bilgisayar odası: Beyza ÜSTÜNDAĞ Devrim ÇATAK