Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tasarım Nedir? İhtiyaç duyulan bir ürünün, hizmetin ya da sürecin imalat için gerekli olan bütün özelliklerini belirleyerek, girdilerin sağlanması, işlenmesi.
Teknoloji Nedir?.
Temel Kavramlar Ar. Gör. Onur Dönmez.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Uzaktan Eğitimin Temelleri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİNİN GELİŞİMİ
Öğretim Teknolojileri ve
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim Tasarımı
BOTE218 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Birinci Bölüm: Temel Kavramlar Bayram Güzer.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
MATEMATİK YAZILIMLARI.
UZAKTAN EĞİTİM.
Eğitimde Program Geliştirme
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Sistem Yaklaşımı.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
1.BÖLÜM TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz  Teknoloji,  Eğitim Teknolojisi,  Öğretim.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
1 BİLGİSAYAR-2 Eğitim Teknolojisi Dr. Hüseyin Arak.
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİNİN GELİŞİMİ
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Teknoloji Nedir?.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ÖĞRETİM tEKNOLOJİLERİ ve Materyal TasarIMI
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME TEMEL KAVRAMLAR (I.HAFTA)
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM

Eğitim Kavramı Eğmek, Uygulamak, Öğretmek, Yetiştirmek, Yönlendirmek.

Eğitim Nedir? Bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla istendik davranış değişikliği meydana getirme sürecidir.

Eğitim Nedir? İnsanın olgun, erdem sahibi, mükemmel bir varlık haline gelme/getirilme sürecidir. İki Tanım Arasındaki Fark Nedir? Tanımlardaki süreçte ne yapılmalı?

Süreç Olarak Eğitim Sosyalleşme Kültürlenme Sosyal Yaşama Hazırlama Bilgi, Beceri ve Kişilik Kazandırma

Öğretim Nedir? Öğrenmeyi kolaylaştıracak etkinlikleri düzenleme, gerekli araç ve gereçleri sağlama ve rehberlikte bulunma eylemidir. Eğitim ile Öğretim Arasındaki Fark Nedir?

Eğitim-Öğretim Kavramları Arasındaki Fark Nedir? Öğretim önceden saptanmış amaçlara varmak için kenarları parmaklıklarla çevrili bir yolu izlemeye benzer; Eğitim, yolun sağındaki ve solundaki tarlalarda, tercihen bir haritayla özgürce dolaşmaktır.

Öğrenme Nedir? Birey ile çevresi arasındaki etkileşim sonucunda meydana gelen kalıcı iz bırakan yaşantı ürünlerinin bireyde oluşturduğu davranış değişimidir.

Öğretme Nedir? Etkili öğrenme sağlamak amacıyla etkinliklerin planlanması sürecidir.

Teknoloji Nedir? Bilimin, üretim, hizmet, ulaşım vb. alanlardaki sorunlara uygulanmasıdır (Alkan, 1987). Teknoloji, bilim ile uygulama arasında köprü görevi gören bir disiplindir. Teknoloji Bilim ile uygulama arasında nasıl köprü görevi görür?

Temel Problemler Bilim ve Teknoloji birbirini nasıl etkilemektedir? Eğitim ve Teknoloji birbirlerini nasıl etkilemektedir? Kalem bir teknoloji midir?

Bilim-Teknoloji Bilim, Bilme ve betimleme; Teknoloji yapma ve geliştirme uğraşısıdır. Teknoloji, bilimin somutlaşmış halidir yani uygulamaya dönüştürülmesidir. Bilim ve teknoloji arasında çift yönlü etkileme vardır.

Eğitim-Teknoloji Eğitim Teknoloji Eğitimde Teknoloji Teknik Eğitim Teknoloji Eğitimi

Eğitimde Teknolojinin Rolü Bir dondurma fabrikasında dondurma taşımak için kullanılan kamyonlarda soğutucu olduğu müddetçe taşımada dondurmanın kalitesi etkilenir mi?

Eğitimde Teknolojinin Rolü Teknoloji öğretimde yardımcı bir rol üstlenmelidir, öğretimin amacı haline getirilmemelidir. Teknoloji sadece var olduğu için kullanılmaya çalışılmamalı ya da teknoloji kullanılmadığında çağ dışı kalınacakmış gibi bir korkuya kapılmamalıdır.

Eğitim Teknolojisi İnsanın öğrenmesi olgusunun tüm yönlerini içeren problemleri sistematik olarak analiz etmek, bunlara çözümler geliştirmek üzere ilgili tüm unsurları (insan gücünü, bilgileri, yöntemleri, teknikleri, araç-gereçleri, düzenlemeleri vb.) işe koşarak uygun tasarımlar geliştiren uygulayan, değerlendiren, ve yöneten karmaşık bir süreçtir.

Eğitim Teknolojisi Öğrenme-öğretme süreçlerinin tasarlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi işidir. (Alkan, 1998) Bu tanımlar doğrultusunda eğitim teknolojisinin öğeleri neler olabilir?

Eğitim Teknolojisinin Öğeleri Kuramsal Esaslar Hedef Öğrenci İnsangücü Ortam Yöntem-teknik Öğrenme durumları Değerlendirme

Kuramsal Esaslar Bilimsel dayanak Fen ve Davranış Bilimlerindeki gelişim Sistem yaklaşımı Disiplinler arası yaklaşım

Eğitim Teknolojisinin Gelişimi Aşama Adı İşlev Ürün 1960 Fizik Bilim Mekanizasyon Araç gereç 1970 Davranışçılık Bilgiyi Algoritmik Düzenleme Programlı Öğretim 1980 Bilişselçilik Öğrenmede deneyimi zihinsel süreçlerde yeniden yapılandırma Öğrenme süreçleri tasarımı 1990 Yapılandırmacılık Ön bilgilerle yeni bilgiyi bütünleştirme Öğrencinin anlamı yapılandırması

Öğretim Teknolojisi Süreç ve kaynakları öğrenme için tasarlama, geliştirme, kullanma, yönetme ve değerlendirme teorisi ve uygulamasıdır.(Seels & Richey, 1994)

Eğitim Teknolojisi mi Öğretim Teknolojisi mi? Öğretimin, eğitimin bir alt kavramı olduğu anlayışına dayalı olarak ve belirli öğretim disiplinlerinin kendine özgü yönlerini dikkate alarak düzenlenmiş teknolojiyle ilgili bir kavramdır. (Alkan, 1995) Bu yönüyle öğretim teknolojisi alana özgü eğitim teknolojisi uygulamasıdır.

Öğretimde Teknoloji Bu yönüyle öğretimde teknolojileri, araç, gereç, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların bütünü olarak düşünülebilir.

Araç-Gereç Nedir? Araç-gereç: Eğitim yaşantılarını zenginleştirmek, öğrenilecek konunun anlaşılmasını kolaylaştırmak ve öğreticilerin etkinliklerini artırmak amacıyla öğretme-öğrenme etkinliklerinde kullandığımız yardımcı kaynaklar araç-gereç ikilisinden oluşur.

Araç ve Gereç Nedir? Araç: Daha çok mekanik nitelikteki yardımcı olup; gereci sunmada vazgeçilmez öğedir. Örnek: Tepegöz, bilgisayar, televizyon Gereç; daha çok yazılı basılı nitelikteki yardımcı olup, aracın vazgeçilmez öğesidir. Örnek: Tepegöz asetatı, bilgisayar ve televizyon programları.

Öğretim Sisteminin Unsurları Öğretimin sisteminin en önemli unsurları Öğrenciler Öğreticiler Öğretim materyalleri Öğretme-öğrenme ortamlarıdır. Bu unsurlar öğretim amaçlarını gerçekleştirmek için organize edilirler.

Öğretim Materyali Nedir? Öğrenme-öğretme etkinlikleri sırasında öğrencinin öğrenmesi ve öğretmenin etkili bir öğretim sağlayabilmesi için bilgilerin kavratılmasında, varlıkların tanıtılmasında, üzerinde gözlem ve araştırma yapmada kullanılan her türlü öğretme-öğrenme yardımcılarıdır.

Eğitim Ortamı Nedir? Ortam, içinde bazı objelerin bulunduğu veya bir gücün iletildiği alanı, kanalı ve araçları ifade eder. Eğitim Ortamı, eğitim etkinliklerinin meydana geldiği alanlardır.

Öğretim Tasarımı Öğretimin etkili bir şekilde gerçekleştirilmesi için girdi, süreç ve çıktıdan oluşan sürecin tasarımlanmasıdır.

Öğretim Tasarımı Aşamaları Analiz Tasarım Geliştirme Uygulama Değerlendirme

Sorularınız!

Düşünelim Öğrenme-öğretme süreçleri açsından öğretim tasarım basamaklarından hangisi ya da hangileri çıkarılabilir? Bu basamaklara neler eklenebilir? Siz yazsaydınız bu basamaklar nasıl oluşurdu?