KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Advertisements

SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
BELÇİKA EĞİTİM SİSTEMİ
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
GAZİ ORTAOKULU REHBERLİK BİRİMİ
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
Ortak Dersler MADDE 7 – Ortak dersler, öğrencilerin okulu bitirinceye kadar almakla yükümlü olduğu derslerdir. Bu dersler, bütün öğrencilere asgarî.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
(SBS) SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (SBS)
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
YAVUZ SELİM ORTA OKUL REHBER ÖĞRETMENİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ ( SBS )
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
1. D.G.S. nedir? Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, lisans eğitimine devam edebilmeleri için, yılda bir defa ÖSYM tarafından tek oturumda yapılan.
Sandıklı Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
HOŞGELDİNİZ FUNDA KÖROĞLU REHBERLİK SERVİSİ.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
Destek Eğitim Odaları.
SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ  Sosyal Bilimler Liseleri 2003 yılında, Edebiyat ve Sosyal Bilimler alanlarında ihtiyaç duyulan üstün nitelikli bilim insanlarının.
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ ( SBS )
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
“Çinlilerin eğitime ilişkin çok yüksek beklentileri var
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
TÜRK Eğitim Sistemi.
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Eğitim ve Çalışma Hakkı
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Karşılaştırmalı Eğitim
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM Yrd.Doç.Dr. Zeynep DEMİRTAŞ

Konular-7 İtalya İle Genel Bilgiler İtalya Eğitim Sistemi İtalya Eğitim Sisteminin Amaçları İtalya Eğitim Kademeleri Türk Eğitim Sistemi İle İtalyan Eğitim Sisteminin Karşılaştırılması

Genel Bilgiler İtalya Cumhuriyeti ya da kısaca İtalya, Avrupa'nın güneyinde, çizme biçiminde bir yarımadanın ve Akdeniz'de Sicilya ve Sardinya adalarının üzerine kurulmuş bir ülkedir. Kuzeyinde Fransa, İsviçre, Avusturya ve Slovenya ile komşudur. San Marino ve Vatikan şehir devletleri de bütünüyle İtalyan topraklarıyla çevrilidir. İtalya’nın yüzölçümü 301.377 km2, 2005 yılı verilerine göre nüfusu 58.462.375’dir. Parlamenter cumhuriyetle yönetilen İtalya’da bazı bölgelere (Friuli- Venezia-Giulia Özerk Bölgesi, Vatikan gibi) özerklik verilmiştir. Bu bölgeler özel statülü bölge adıyla tanınmaktadır.

İtalya’da merkezi düzeyde belirlenen politikaların, yasaların, yönetim ilkelerinin yerel düzeyde uygulanabilmesi için bölgelere ve yerel yönetimlere yetki verilmiştir. İtalya yarı- bağımsız 20 yönetsel bölgeye ayrılmaktadır. Her bölgenin kendine özgü mali, yönetsel ve yasal yetkileri vardır. Bölgeler bir merkeze ya da kent merkezine bağlı birçok ilçeyi bir araya toplayan illere ayrılmaktadır. Bölgesel yönetimler iş başına se­çimle gelmektedir.

İtalya Anayasası’nda Eğitim İtalya Anayasası’nın 34. maddesine göre, eğitimin temel ilkeleri şunlardır: Eğitim özgürlüğü, Her tür ve düzeyde eğitim kurumları oluşturarak bunların ayırt edilmeden herkese açık olmasının sağlanması, Özel okul açma hakkı, Zorunlu eğitimin devlet güvencesi altında olması,

En az sekiz yıllık eğitim hakkı (ilköğretim ve ortaöğretim I En az sekiz yıllık eğitim hakkı (ilköğretim ve ortaöğretim I. devre, devlet okullarında parasız eğitim ) ve bu eğitimin ailelerin sorumluluğunda olması, Engelliler ve düşkünlerin eğitim hakkı ve onlara mesleki yardım, Yetenekli, gereksinimi olan öğrencilerin üst düzeydeki öğrenimlerini sürdürebilme hakkı, hükümetin burslar ve diğer yollarla öğrencileri ekonomik açıdan desteklemesidir.

İtalya Eğitim Sisteminin Genel Amaçları İtalya Anayasası’nda belirtilen ilkeler doğrultusunda İtalya eğitim sisteminin genel amaçları; Eğitimde özgürlüğü sağlamak, Her tür ve düzeydeki öğretim kurumlarını örgütleyerek eğitim ağını oluşturmak, Eğitim kurumlarının ayırt edilmeksizin herkese açık olmasını sağlamak, Bireysel olarak özel okulların açılmasını sağlamak, Zorunlu eğitimin parasız olarak sunulmasının güvencesi olmak, Engelli öğrencilerin eğitim hakkının güvencesi olmak, Yardıma muhtaç olan öğrencilerin en üst düzeyde öğrenimlerine devam edebilmeleri için burslar ve parasal yardımlarla onları desteklemektir.

İtalyan eğitim sisteminin genel amacı; iyi bir genel kültüre sahip, iş dünyasını tanıyan, yeteneklerine göre yetişmiş, demokratik bir topluma tam bir katılım sağlayan vatandaşlar yetiştirmektir. Eğitimin amacı, ekonomik büyüme ve nitelikli iş gücü ihtiyacını dikkate alarak kalkınma planlarına uygun eğitim hedeflerini gerçekleştirmektir. Eğitim, bir taraftan gelişen toplumun ihtiyaçlarını karşılamak, diğer taraftan iş gücü piyasası ve istihdam ihtiyaçlarını değerlendirmek için yapılır. Okul, öğrenciyi aktif hale getirmeyi, eleştirel düşüncelerini ortaya koymalarını, kendilerini ifade etmelerini ve kendilerine güven duymayı öğretmeyi hedef alır.

Okul Sisteminin Yapısı İtalya okul sisteminin yapısı dört öğretim düzeyini kapsamaktadır. Bunlar; okulöncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim (I. ve II. devre) ve yükseköğretimdir. Zorunlu eğitim kapsamındaki öğretim düzeyleri ise ilköğretim II. devrenin ilk yılıdır.

Okul Öncesi Eğitim (Scuola Materna) Okul Öncesi Eğitimin Amaçları Çocukların; bilişsel, duyuşsal, psikomotor, sezgisel ve dille ilgili gelişimlerini sağlamak, onlara bağımsız olarak hareket etme becerisini kazandırabilmektir.

1991 yılında Eğitim bakanlığı tarafından yayınlanan yasa kapsamında, Kamu Anaokullarındaki Etkinliklerin Anahatları’na göre, anaokulları zorunlu olmamakla birlikte eğitimin ilk düzeyi olarak kabul edilmiştir. Okullarda karma eğitim uygulanmaktadır. Anaokulları, ilköğretim okullarıyla aynı binada bulunabilir ya da bağımsız bulunabilir. Yaşları üç ile altı arasında olan çocuklar için kamu okulöncesi kurumlarının sorumluluğu, Eğitim Bakanlığı’na ve anaokullarının çoğunluğunun yönetiminde görevlendirilmiş olan yerel yönetimlere verilmiştir. Devlete bağlı olmayan okullar belli koşulları sağlayarak devletten finansal destek sağlarlar.

Özel anaokulları genelde paralıdır, kamu anaokullarında ise eğitim parasızdır. Fakat aileler belediyelerdeki uygulamalar gibi, ulaşım ve okul yemeklerine katkıda bulunabilirler. Anaokullarının yönetimi, Eğitim Müdürlükleri’nin sorumluluğundadır. Bir okul günü normalde 4 saat sabah, 3 saat öğleden sonra olmak üzere en az 7 saat sürer. Bu saatler 9 ya da 10 saate çıkartılabilir. Anaokullarında eğitim genelde haftada beş gündür, ailelerin isteğine göre altı gün (Cumartesi dahil) olabilir.

Okullar; gruplar ve sınıflar şeklinde düzenlenebilir Okullar; gruplar ve sınıflar şeklinde düzenlenebilir. Genellikle, bir okul aynı yaş grubundaki çocukların oluşturduğu üç gruptan oluşur (üç-dört ve beş yaşındakiler ). Fakat gruplar farklı yaş grubundaki çocuklardan da oluşabilir. Kırsal bölgelerde, bir okul yalnızca bir yaş grubundan da oluşabilir. Normal olarak anaokullarında sınıflar, her bir sınıfta iki öğretmen olacak şekilde en az on beş, en fazla yirmi beş çocuktan oluşur. Engelli çocukların bulunduğu sınıflarda ise en fazla yirmi çocuk bulunur.

Zorunlu Eğitim İtalya’da zorunlu eğitim beş yıl ilköğretim, üç yıl ortaöğretim I. Devre ve bir yıl ortaöğretim II. Devre olmak üzere 9 yıl sürer, altı-on beş yaş dönemini kapsar. Zorunlu eğitimin on sekiz yaşına kadar uzatılması ile ilgili reform çalışmaları devam etmektedir. Zorunlu eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikler ülke genelinde, tüm devlet okullarını ve yasal olarak onaylanmış özel konuları kapsar. Özel okullar devletin sunduğu olanakları sağlayabilme durumunda, devletçe onaylanırlar.

İlköğretim (Scuola Elementare) İtalya anayasasında belirtilen ilkeler doğrultusunda ilköğretimin başlıca amacı, öğrencilere insani davranışları ve yurttaşlık bilincini kazandırmaktır. Okur-yazarlığın, toplumsal yaşama katılabilmek için gerekli temel becerilerin öğrencilere kazandırılması, ilköğretimin amaçları arasındadır. İlköğretim, insanlar arasında işbirliği, etkileşim ve karşılıklı anlayışı özendirmeyi hedefler. Okur- yazarlığın geliştirilmesi, çocukların kişilik gelişimi için temel köşe taşlarından birisidir.

1985-1990 yılları arasında ilköğretim düzeyinde önemli reformlar yapılarak yeni bir program uygulamaya konulmuştur. İlköğretimin amaçları, eğitim programı, ulusal düzeyde belirlenmiştir. 1990 yılındaki ilköğretim reformu ile ilgili 148 sayılı Yasa, ortaöğretim I. devre ve anaokullarında verilen eğitimin de sürekli olarak gelişmesi gerektiğini vurgulamaktadır. İlköğretim devlet ve resmen onaylanmış özel okullarca verilir. Öğrenciler altı yaşından on bir yaşına kadar beş yıllarını, karma olarak düzenlenmiş ilköğretim okullarında geçirirler. Çocuklar, öğretim yılının 31 Aralık’ına kadar altı yaşını dolduruyorlarsa, ilköğretime kabul edilebilirler.

İlköğretime devam zorunludur ve parasızdır İlköğretime devam zorunludur ve parasızdır. Fakat aileler belediyelerce sağlanan yemek ve taşımacılık giderlerine katkıda bulunurlar. İlköğretim iki devreye ayrılmıştır. Birinci devre iki yılda, ikinci devre üç yılda tamamlanır. Öğrenciler birinci devreden ikinci devreye doğrudan geçerler. İlk yıl haftada 27 saat ders görülür. İlerleyen yıllarda haftalık ders saati 30’a çıkar. Okullar, yerel gereksinimlere bağlı olarak, haftalık ders programını, esneklik tanıyarak düzenlerler. Genelde ders programı haftada beş ya da altı gün sabah, bir-iki ya da üç gün öğleden sonra ders olacak şekilde düzenlenir.

Ders kitaplarının seçimi Sınıf Konseyi’nin önerileri doğrultusunda bireysel olarak öğretmenlere bırakılmıştır. Seçilen kitaplar Öğretmenler Kurulu’nca onaylanır. Öğretmenler; öğrencilerin kişilik gelişimleri ve ilerlemelerini, yazılı ve sözlü çalışmalarını, ev ödevlerini, Sınıf Konseyi’yle birlikte yıl boyunca değerlendirir.

Öğretim yılı 3 ya da 4 aylık dönemlere ayrılmıştır ve her dönemin sonunda ailelere bir rapor gönderilir. Değerlendirmelerde not kullanılmaz. Raporlar; öğrencilerin genel gelişimleri, kişilik gelişimleri ve öğrenmedeki sorumluluklarını göstermektedir. Değerlendirmelerde “Mükemmel” her ölçütün yerine getirildiği, “yetersiz” ise ölçütlerin yerine getirilmediği anlamını taşır. Aileler raporlarla ilgili olarak öğretmenlerle görüşebilirler.

Beşinci yılın sonunda öğrenciler, ortaöğretim I Beşinci yılın sonunda öğrenciler, ortaöğretim I. Devreye devam edebilmek için ilköğretimi bitirme sınavına girerler. Bitirme sınavı, iki yazılı sınav ve tüm alanlardan sözlü sınav şeklinde gerçekleştirilmektedir. Sınavı, Öğretmenler Kurulu’nca seçilmiş iki öğretmen ve sınıf öğretmenleri düzenler. Başarısız olan öğrenciler, aynı sınıfı bir daha okuyarak tekrar sınava girerler.

Zorunlu Ortaöğretim (Ortaöğretim I. Devre-Ortaokul, Scula Media) Anayasada belirtilen ilkeler doğrultusunda ortaöğretim I. Devre (ortaokul) okullarının amacı, öğrencilere insani değerleri ve yurttaşlık bilincini kazandırmak, onların üst düzeyde öğrenimlere devam edebilmeleri için kapasiteleri doğrultusunda hazırlamak ve yol gösterici olmaktır.

Zorunlu eğitimin ilköğretimden sonraki üç yılı, on bir yaşından on dört yaşına kadar olan öğrenciler için, ortaöğretim I. devre okullarında verilmektedir. Bu okullar 1962 yılında 1859 sayılı Yasa’yla kurulmuşlardır ve okullarda benzer programlar izlenmektedir. Şu anda uygulanmakta olan eğitim programı, 1979 yılında düzenlenmiştir. Bu eğitim düzeyine devam edebilmek için ilköğretimin tamamlandığına ilişkin belge istenmektedir. Ortaöğretim I. devre okulları çok amaçlıdır. Ortak program dahilinde yaş gruplarına göre sınıflandırılmış çocuklara, parasız eğitim verilir.

Öğretim yılı üç ya da dört aylık dönemlere ayrılmıştır Öğretim yılı üç ya da dört aylık dönemlere ayrılmıştır. Her dönemin sonunda, yazılı sınav değerlendirilmesi yapılır. Öğretmenler öğrencileri değerlendirirken “mükemmel, çok iyi, iyi, yeterli, yetersiz” gibi ölçütleri kullanırlar. Yazılı sınavları, Sınıf konseyi düzenler. Öğrencilerin yazılı sınav sonuçları ve kişisel bilgileri, ailelerine gönderilir. Sınıf Konseyi, bütün bir yılın değerlendirilmesi sonucunda öğrencinin bir üst sınıfa devam edip edemeyeceğine karar verir.

Üç yılın sonunda öğrenciler, ortaöğretim I Üç yılın sonunda öğrenciler, ortaöğretim I. devreyi tamamlayıp ortaöğretim II. devreye devam edebilmek için bitirme sınavına girerler. Bu sınav üç yazılı (İtalyanca, matematik, yabancı dil) ve tüm derslerin sözlü sınavlarından oluşur. Bitirme sınavında başarılı olan öğrencilere belgeleriyle birlikte, ileriki öğrenim yaşamları için görüş ve önerilerde bulunulur verir. İtalya’da ortaöğretim I. devrenin son iki sınıfında, mesleğe yöneltme ve rehberlik çalışmalarına önem verilmekte, öğrencilerin ilgi ve gereksinimleri belirlenmeye çalışılmaktadır.

Ortaöğretim II. Devre-Lise Ortaöğretim II. Devrenin (Liselerin) Amaçları İtalya’daki ortaöğretim türlerine göre, ortaöğretim II. Devre (lise) okullarında: Klasik lise ve fen liseleri, öğrencileri üniversitelere ve yükseköğretim kurumlarına hazırlamayı, Güzel sanatlar lisesi, öğrencileri sanatsal alanda uzmanlaştırmayı,

Liceo Artisco, öğrencilere resim, heykel, sahne tasarımı ve mimarlıkla ilgili bir eğitim vermeyi, Instituto D’arte, öğrencilerin yaşadıkları bölgelerin özelliklerine göre sanatsal ürünler üretebilmelerini ve atıl kaynaklar kullanabilmelerini sağlamayı, Mesleki ve teknik liseler, öğrencilere değişik sektörlerdeki çalışma alanları için kuramsal ve uygulamalı eğitim vererek bu alanlara eleman yetiştirmeyi amaçlanmaktadır.

Ortaöğretim II. devre, 14-19 yaş arasındaki öğrencilere yöneliktir Ortaöğretim II. devre, 14-19 yaş arasındaki öğrencilere yöneliktir. Öğrencilerin yükseköğretime ya da iş yaşamına geçişlerini sağlar. Ortaöğretim II. devre okulları dört türe ayrılmıştır. Bunlar: Klasik Lise ve Fen Liseleri Güzel Sanatlar Lisesi Teknik Lise Mesleki Lise

Ortaöğretim II. devre okullarında sınıflar yaşa göre düzenlenir ve karma eğitim verilir. Ortaöğretim II. devreye devam edebilmek için öğrencilerin orta öğretim I. devre bitirme belgesine sahip olmaları gerekmektedir. Yasadaki öğrenim hakları çerçevesinde, tüm ortaöğretim II. devre okullarında öğrenim parasızdır. Ailelerin ekonomik durumuna göre öğrencilerden parasal destek sağlanabilir. Devlet okullarındaki öğrenciler ailelerin gelir durumuna ve yılsonundaki akademik başarılarına göre ödemelerden muaf tutulabilirler. Öğrenciler ders kitapları için para öderler.

Genel Ortaöğretim Okulları Klasik lise ve fen liseleri beş yılda tamamlanır. Klasik liselerde eğitim, genel derslerden oluşur. Fen liselerinde ise son üç yılda, fen bilimleri eğitimine ağırlık verilir. Okullar haftalık ders saatlerini belirlemede, derslerin haftanın beş günü ya da altı gününe dağılımının ayarlanmasında özgürdürler. Öğretim yılı, Öğretmenler Kurulu’nun kararı ile üç ya da dört aylık dönemlere ayrılabilir. Öğretmenler sınıf konseyine danıştıktan sonra ders kitaplarını ve öğretim araç-gereçlerini seçmekte özgürdürler. Ders kitapları Öğretmenler Kurulu’nca onaylanmaktadır.

Güzel Sanatlar Lisesi Bu okullar, Liceco Artistico (Artistik Lise) ve d’Arte (Sanat Lisesi)’den oluşmaktadır. Liceco Artistico öğrencilere resim, heykel, sahne tasarımı ve mimarlıkla ilgili sanatsal eğitim vermektedir. Eğitim dört yıl sürer. Figüratif sanatlar ve sahne tasarımı ile mimarlık olmak üzere iki bölüme ayrılmıştır. İlk iki yıl, iki bölüm içinde aynıdır. Üçüncü ve dördüncü yıllarda ise sanat dallarının çeşitli alanlarına göre ders saatleri değişir.

Birinci bölüm, Güzel Sanatlar Akademisi’ne, ikinci bölüm ise üniversitelerin Mimarlık Fakülteleri’ne giriş olanağı sağlar. Beşinci yıl öğrenimine devam eden öğrenciler, ortaöğretim II. devre sanat eğitimini tamamlama belgesi alırlar. Bu belge öğrencilere, üniversitelerin tüm fakültelerine giriş olanağı sağlar.

Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Mesleki ve teknik eğitim, 14-19 yaş arasındaki öğrencilere yönelik olarak mesleki ve teknik okullarda verilir. Teknik okulların tarım, ticaret turizm endüstri vb. türleri bulunmaktadır. Bunların her biri farklı uzmanlık dalları sunmaktadır.

Teknik eğitim iki devreye ayrılır Teknik eğitim iki devreye ayrılır. Birinci devre iki yıl, ikinci devre üç yıl sürmektedir. Bu iki devre arasında herhangi bir sınav yapılmamaktadır. Dersler haftanın beş ya da altı gününe dağılmıştır. Haftalık ders saati seçilen alana göre değişir, fakat genelde 31-36 saat arasında olmaktadır.

Yükseköğretim İtalya’da yükseköğretim sisteminin temeli, yasal olarak anayasanın 33. maddesiyle oluşturulmuştur. Bu maddede, üniversite ve akademilerin, yasal sınırlılıklarla birlikte haklarına, özerkliğe değinilmektedir.

Hem kamu hem de özel kuruluşların okul ve enstitü kurmaya hakları olması nedeniyle, yükseköğretim düzeyinde devlete bağlı ve özel yükseköğretim kurumları bulunmaktadır. Ayrıca yükseköğretimde, üniversite öğretimi üniversite düzeyinde olmayan yükseköğretim (Güzel Sanatlar Akademisi) şeklinde bir ayrıma gidilmiştir.

Üniversite öğretimi Üniversite öğretimi, özel ve devlet kurumları tarafından verilmektedir. Devlet üniversiteleri, devlet politeknik okulları, üniversiteler, yüksekokullar ve kamu sektörüne ait yabancı okullardan oluşmaktadır. “Libere Üniversiteleri” ve “Libere Enstitüleri” ise özel sektöre bağlıdır. Ayrıca resmi yetkililerce yöneltilen “ Hristiyan Klise Üniversiteleri” ve “İlahiyat Fakülteleri” bulunmaktadır.

Üniversite öğreniminde üç farklı tür program izlenebilir Üniversite öğreniminde üç farklı tür program izlenebilir. Bunlar: üniversite diploma programları (özel amaçlı okullar olarak bilinen tüm programları kapsar), diploma sağlayan derece programları, uzmanlık ve doktora eğitimi sağlayan lisansüstü eğitim programlarıdır. Okulların süreleri, başvurulan diploma programlarına göre değişmektedir. Birinci program 2-3 yıl, ikinci program 4-6 yıl ve lisansüstü programlar 1-4 yıl sürmektedir.

Üniversite programlarına girebilmeleri için öğrencilerin, beş yıllık ortaöğretim II. Devre diplomasına sahip olmaları gerekmektedir. Adayların üniversiteleri Tıp, Veterinerlik ve Mimarlık fakülteleri için giriş sınavında başarılı olmaların istenmektedir. Bu okullara girişte, giriş sınavı notu ile birlikte, ortaöğretim başarı puanı da kullanılmaktadır.

Üniversite Düzeyinde Olmayan Yükseköğretim Eğitim, yönetim ve genel işlevleri diğer okullardan farklı olan, güzel sanatlar eğitiminin verildiği kurumlardır, Üniversite düzeyinde olmayan yükseköğretimin sağlandığı kurumlardan oluşur.

Öğrencilerin üniversite düzeyinde olmayan yükseköğretim okullarına devam edebilmeleri için, ortaöğretim II. devreyi bitirme belgesini almış olmaları ve giriş sınavlarında başarılı olmaları gerekir. Bazı durumlarda öğrencilerin eğitim düzeyleri beklentileri karşılıyorsa giriş sınavı gerekmeyebilir.

Türk Eğitim Sistemi İle İtalyan Eğitim Sisteminin Karşılaştırılması İtalyan eğitim sistemi ile Türk eğitim sisteminin amaçları karşılaştırıldığında, ikisi arasında çok büyük farklar olmadığı görülmektedir. Her iki sistemin amaçları da bireyi ilgi ve istidatları yönünde geliştirmek, beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu gibi yönlerden geliştirmek, ekonomi için nitelikli insanlar yetiştirmek, demokrasi bilinci oluşturmak vb. amaçlar içermektedir.

Örneğin, Türkiye’de, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’na göre eğitim sisteminin amacı; bireyleri, ilgi, istidat ve kabiliyetlerine göre bir meslek sahibi olacak şekilde, Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen, hür ve bilimsel düşünce ve geniş dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı bir insan olarak yetiştirmektir (Madde 2) (MEB, 1973). İtalya’da ise eğitim sisteminin genel amacı iyi bir kültüre sahip, iş dünyasına hazır, demokratik toplumda yaşayabilen özelliklere sahip bireyler yetiştirmektir.

Türkiye’de zorunlu eğitimin süresi 12 yıldır Türkiye’de zorunlu eğitimin süresi 12 yıldır. İtalya’da ise zorunlu eğitim 6-15 yaşları arasındadır ve 9 yıldır. İki ülkede de ilköğretime başlama yaşı altı olarak belirlemiştir. İtalya da ilkokul beş yıldır, ilkokulun birinci kademesi birinci ve ikinci sınıfları, ikinci kademesi ise üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıfları kapsamaktadır. Türkiye de ilkokul dört yıldır.

İtalya’da öğretim yılı 200 gündür İtalya’da öğretim yılı 200 gündür. Eylül ile haziran ayları arasında eğitim verilmektedir. Okullar bir haftada beş veya altı gün açık olup, yarım gün veya tam gün eğitim vermektedir. İlkokullarda ve ortaokullarda haftalık 30 saat eğitim yapılmaktadır. İtalyan eğitim sitemi bu özellikler bakımından da Türk eğitim sistemine benzemektedir.

İtalya’da her sınıfta en fazla 20 öğrenci vardır İtalya’da her sınıfta en fazla 20 öğrenci vardır. Ancak Türkiye’de 2000-2001 öğretim yılında bu sayı 41’dir. Aslında Türkiye’de ulaşılmak istenen sayı da 30’dur. Burada İtalyan eğitim sistemi ile bir farklılık vardır.

Öğretim programları açısından da iki eğitim sistemi arasında büyük bir farklılık görünmemektedir. İtalyan eğitim sisteminde programlar esnektir ve yerel ihtiyaçlara göre adapte edilebilir. Aynı şekilde bizim öğretim programlarımızın da esnek olduğu, öğretim programlarında belirtilmektedir, ancak bunun uygulamada ne kadar uygulandığı tartışılabilir.

İtalyan eğitim sisteminde öğretmenler öğretim programının uygulanmasında kullanacakları yöntem, materyal ve ders kitabını seçebilirler. Bizde kitaplar Milli Eğitim Bankalığının tavsiye ettiği kitaplar arasından Milli Eğitim Müdürlükleri tarafından seçilmektedir.