Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlemeyle ilgili en güncel eğilimlerden olan ve giderek yoğunluğu artan örgütler arasındaki ilişki ağını incelemektedir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
KOOPERATİFLERDE ETKİNLİK
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Mesleki Uzmanlık Alanlarının Gelişiminde Kurumsallaşmanın Önemi
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
KÜLTÜREL ÇEVRE VE ÇALIŞAN İNSAN
AĞ TABANLI STRATEJİLER VE BİLGİ SİSTEMLERİ
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
Lojistik Yönetimi Ders – II
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Öğretim Tasarımı
Organizasyon Teorileri
E-TİCARET.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
1.1 © 2003 by Prentice Hall Bir organizasyonda karar vermeye ve kontrole destek olmak amacıyla ham verileri girdi olarak alan ve birbiri ile bağlantılı.
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
ÖRGÜT KURAMININ UYGULAMADAKİ YERİ Örgüt kuramı, örgütleri etkin bir şekilde yönetebilmemiz için gelecekte ne olabileceğini olduğu kadar geçmişte.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgüt yapısının temel kavramlarını tanıtıyor ve bir yapıyı örgüt şemasında göründüğü şekliyle nasıl tasarlayacağımızı anlatıyor.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Toplam Kalite Yönetimi
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Eğitimde Stratejik Planlamanın Önemi. Günümüzde eğitim planlaması anlayışı değişmektedir. Bu değişim, gereksinimlerin değişmesi ile paralellik göstermektedir.
Uluslararası Örgütler
EKOSİSTEM EKOLOJİSİ Ekoloji Tür Biyotop Habitat Popülasyon
Suat Baysan Acmena Technology Management & Investment Corparation Creating a New 4.5 & 5G Ecosytem in Turkey.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
İnsan davranışlarının değişimi
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
Post Modern Dönem.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlemeyle ilgili en güncel eğilimlerden olan ve giderek yoğunluğu artan örgütler arasındaki ilişki ağını incelemektedir. Firmalar, diğer örgütlere tedarik, materyal ve bilgi akışı bakımından daima bağımlıdır. Buradaki soru, bu ilişkilerin nasıl yönetilmesi gerektiğidir.

ÖRGÜTSEL EKOSİSTEMLER Bir örgütsel ekosistem, örgüt toplulukları ve çevreleri arasındaki etkileşim sonucunda oluşmaktadır. Bir ekosistem, geleneksel endüstri sınırlarını ortadan kaldırmaktadır.4 Bir firma da kendi ekosistemini oluşturabilir..

Rekabet Sona mı Erdi? Bir firmanın, tek bir iş alanında var olan diğer firmalarla yaşamını devam ettirmek ve üstünlük sağlamak için rekabet ettiğini varsayan geleneksel rekabet anlayışı artık mevcut değildir. Çünkü her örgüt, başarılı olabilmek ve varlığını devam ettirebilmek için diğerlerini hem destekler hem de onlara bağımlıdır.

Yönetimin Değişen Rolü Eski yönetim anlayışı, neredeyse tamamen örgütün sınırlarının savunulması ve kaynaklar üzerindeki doğrudan denetimin korunmasını sağlayan faaliyetsel (operasyonel) rollere dayanmaktaydı. Günümüzde, başarılı olmak için işbirliği temelli roller daha fazla önem kazanmaya başlamıştır. Oluşturulan ittifaklar başarısız olduğunda, bunun nedeni, genellikle katı iş planı veya strateji eksikliği yerine tarafların birbirleri arasında güven ve işbirliğine dayalı ilişkileri tesis edememeleridir.

Örgütler Arası Çerçeve Kaynak Bağımlılığı Popülasyon Ekolojisi Kurumsallaşma İşbirliksel Ağ BenzemeyenBenzer Rekabetçi İşbirlikçi ÖRGÜT YAPISI ÖRGÜTSEL İLİŞKİ Şekil 4.2. Örgütler Arası İlişkilere Yönelik Bir Çerçeve*

KAYNAK BAĞIMLILIĞI Kaynak bağımlılığı kuramı, örgütlerin önemli kaynakların tedarik edilmesi için diğer örgütlere olan bağımlıklarını azaltmaya çabaladıklarını ve kaynak elde edebilmek için çevreyi etkilemeye çalıştıklarını ileri sürmektedir.

Tedarik Zinciri İlişkileri ŞEKİL 4.3 Temel Bir Tedarik Zinciri Modeli

Güçle İlgili Uygulamalar Çalkantılı ekonomide faaliyet gösteren büyük firmaların teknoloji harcamalarını kısıtlamaları, teknoloji pazarlayan firmalar arasındaki rekabeti arttırmış ve onlara, kurumsal müşterilerine taleplerde bulunmalarını sağlayacak büyük bir güç kazandırmıştır.

İŞBİRLİĞİ TEMELLİ AĞLAR İşbirliği temelli ağlar, kaynak bağımlılığı kuramının alternatifi olarak ortaya çıkan bir bakış açısıdır. Firmalar daha rekabetçi olabilmek ve kıt kaynakları paylaşabilmek adına bir araya gelirler.

Neden İşbirliği? Örgütler arası ilişkiler, uzun dönemli yatırım ve risk paylaşımı için bir tür güvenlik önlemi sağlamaktadır. Örgütler, düşmanca zihniyetten, ortaklık zihniyetine geçmeyi öğrendikçe yüksek düzeylerde yenilikçilik ve performans beklentilerine ulaşabilirler.

Rakiplerden Ortaklara Sınırları ortadan kaldırarak, adil anlaşma ve iki tarafa da değer katma tutumuyla girişilen ortaklıklar ile günümüz firmaları, bir örgütü oluşturan kavramsal anlayışı dönüştürmektedir. Bombardier tarafından örneği ortaya konan işbirliği temelli ağ, aynı zamanda sayıları giderek artan otomotiv firmaları tarafından da uyarlanmaya başlanmıştır.

POPÜLASYON EKOLOJİSİ Bir popülasyon, benzer faaliyetlerle uğraşan, benzer kaynak kullanımı ve çıktı örüntülerine sahip örgütler kümesidir. Bir popülasyon içerisindeki örgütler, Seattle Bölgesi’ndeki finansal kuruluşlar veya Houston’daki araba satıcıları gibi benzer kaynaklar ve benzer müşteriler için rekabet etmektedir.

Örgütsel Form ve Niş Popülasyon ekolojisi modeli örgütsel formlarla ilgilenir. Örgütsel form, çevre tarafından seçilebilen ya da reddedilebilen bir örgütün özel teknolojisi, yapısı, ürünleri, amaçları ve personelidir.

Ekolojik Değişim Süreci Çeşitlenme Örgüt popülasyonunda çok sayıda çeşitlenme olur. Bazı örgütler bir niş bularak hayatlarını devam ettirir. Az sayıda örgüt büyür ve çevre içerisinde kurumsal hâle gelir. SeçilmeTutunma ŞEKİL 4.5 Popülasyon Ekolojisi Modeli İçindeki Unsurlar

Hayatta Kalma Stratejileri Popülasyon ekolojisi bakış açısında örgütsel formların yaşam mücadelesi stratejileri, genelci ve özelci olarak ikiye ayrılır. Geniş bir ürün ya da hizmet yelpazesi sunan veya büyük bir pazara hizmet veren geniş bir faaliyet alanına ya da nişe sahip örgütler genelcidir. Daha dar bir ürün ya da hizmet aralığına veya daha dar bir pazara hizmet verenler özelcidir.

KURUMSALLAŞMA Kurumsal bakış açısı, örgütlerin çevrenin beklentileriyle aralarındaki uyumu sağlayarak nasıl hayatta kalabileceklerini ve başarılı olabileceklerini açıklamaktadır. Kurumsal çevre, paydaşların (müşteriler, yatırımcılar, dernekler, yönetim kurulları, diğer örgütler, hükûmet, toplum vs.) kattığı norm ve değerlerden oluşmaktadır.

Kurumsal Bakış Açısı ve Örgütsel Tasarım Örgütler kültürel normlardan, mesleki kuruluşlardan, finansman kuruluşlarından ve müşterilerden kaynaklanan talep ve beklentilerle uyumlu olduklarının işaretlerini göstererek çevrelerine uyum sağlarlar.

Kurumsal Benzerlik Akademik yazında kurumsal eşbiçimlilik olarak adlandırılan kurumsal benzerlik, aynı alandaki örgütler arasında ortak bir yapının tezahür etmesidir. Eşbiçimlilik aynı çevresel koşul kümesiyle karşı karşıya kalan bir birimin diğerlerine benzeşmesi sürecidir.

KONUNUN ESASLARI Bu bölümde kitap içeriğinde yer alan tüm esaslardan sadece 2 tanesine yer verilmiştir.  Bu bölüm, örgütler arası ilişkilerde görülen evrim ile ilgiliydi. Bir zamanlar örgütler kendilerini bağımsız ve ayrı olarak görerek diğer firmalara üstün gelmeye çalışmaktaydı. Günümüzde daha fazla sayıda örgüt kendilerini bir ekosistemin parçası olarak görmektedir. Örgütler, çoğu endüstriye yayılabilir ve diğer firmalarla beraber yoğun bir ilişki ağının içerisinde çekilebilir. Gerçekten de örgütler, konuma ve duruma bağlı olarak aynı anda hem yarışıp hem de işbirliği yapabilirler. İşletme ekosisteminde, yönetimin rolü diğer örgütlerle yatay ilişkilerin geliştirilmesini de içerecek şekilde değişmektedir.

 İşbirliği temelli ağ bakış açısı, kaynak bağımlılığına alternatif olan bir anlayıştır. Örgütler karşılıklı değer katabilmek amacıyla diğerleriyle karşılıklı bağımlılık ve işbirliğine olumlu yaklaşırlar. Çoğu yönetici, zihniyetini, bağımsız hareket etmekten, daha önceki kurumsal rakipleriyle işbirliği yapmaya doğru dönüştürmektedir. Bu yeni ortaklık zihniyeti, ilişkide olan tüm taraflar için güven, adil anlaşma ve kâr elde etmeyi vurgulamaktadır.