KOP BÖLGESİNDE EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tarimsalpazarlama.com Tarım Sektöründe Tedarikçiyi Çiftçiyle,
Advertisements

ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Havza Rehabilitasyon Projelerinde Sor-Sap-Çöz Çalışması
Sayıştay Konferans Salonu Ankara,
Türkiye’deki Kamu İnternet Siteleri Ne Kadar Vatandaş Odaklı?
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
İleri Düzey Eğitim Başbakanlık Çalışma Grubu Mart-2010.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi EĞİTİM İHTİYAÇ ANALİZİ SEMİNERİ.
ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
Gölcük Vizyon 2023  Kocaeli Üniversitesi bulunduğu kentle bütünleşmek adına, Gölcük Belediyesi ve Gölcük Kent Konseyi ile bir işbirliği içine girerek,
Sektörler Arası İşbirliği. Amaç: TSM Çalışanlara Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi 2 Katılımcıların sa ğ lı ğ ın geli ş tirilmesi müdahalesinde.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Yerel Önleme ve Güvenlik Planlarının Hazırlığı ve Uygulaması 26 Mart 2013 Serra Titiz İstanbul Pilot Uygulamasından Sorumlu Kıdemli Uzman.
KATILIM (1) Halkın, kendisiyle ilgili kararlara katılmasına dönük bir süreçtir. Katılımın olmazsa olmaz koşulu, problemlerin birlikte tespit edilmesi,
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Eğitici Eğitimlerinin Organizasyonu
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
BİTİRME TASARIM VE YILİÇİ PROJELERİ SUNUM STANDARTLARI
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Avrupa Konseyi Destekli Hibe Projesi KAMUDA ETİK KÜLTÜRÜN GÜÇLENDİRİLMESİ.
KIRSAL ALANDA KADIN ÇALIŞTAYI BÖLGE TOPLANTILARI
Raporlama ve İzlem Vildan MEVSİM.
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
STRATEJİK PLANLAMA.
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
EROZYONLA MÜCADELE EYLEM PLANI
30 Eylül 2014 Eğitim Çalışmaları Webinar. Eğitim Çalışmaları Genel değerlendirme Eğitim planları – Grup gereksinimlerinin belirlenmesi – Eğitim süresinin.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
TARIMSAL EĞİTİM VE YAYIM PROJESİ KOP BÖLGE KALKINMA İDARESİ BAŞKANLIĞI (KOP İDARESİ) KOP İdaresi 08 Haziran 2011 tarihinde 642 sayılı Kanun.
KOP BÖLGESİNDE TARIMSAL YAYIM VE EĞİTİM İHTİYAÇ ANALİZİ PROJESİ
Çevre ve Doğa Bilimleri Uygulama Araştırma Merkezi Bülteni Ekim-Kasım-Aralık 2015.
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
PROJENİN PAYDAŞLARI KOP BÖLGESİ Konya, Karaman, Niğde ve Aksaray illerini içine alan KOP Bölgesi, km 2 alanıyla Türkiye yüzölçümünün yaklaşık.
Hedef Analizi Strateji Analizi Paydaş Analizi
BİLİMSEL ARAŞTIRMALARDA VERİ
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
GEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ PAYDAŞ VE SWOT ANALİZİ ÇALIŞTAYI
1 GELİŞME RAPORU Proje Adı Sunan; Adı Soyadı Enstitü/İstasyon/İl Müdürlüğü Sunan; Adı Soyadı Enstitü/İstasyon/İl Müdürlüğü T.C. GIDA, TARIM VE HAYVANCILIK.
Oksijenin Yurdu Fındık, Kivi ve Bal Diyarı BRİFİNG
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
YAŞAMA DAİR VAKIF. Yaşama Dair Vakıf Yaşama Dair Vakıf (YADA), 'bilgi' ile 'toplum' arasında köprü olma vizyonu ile 2005 yılında kuruldu. YADA, toplumsal.
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Uygunluk ve Ortaklık Şartları - - Uygunluk ve Ortaklık Şartları -
KUŞ GRİBİ ve İNSANA TESİR EDEN SALGINA KARŞI HAZIRLIK ve MÜCADELE PROJESİ (AIHP) İZLEME ve DEĞERLENDİRME İZLEME ve DEĞERLENDİRMEÇALIŞMALARI ACAR ŞENSOY.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Ölüm Nedeni İstatistikleri. Ölüm Nedenleri İstatistiklerinin KULLANIMI 1.Ölümlülük modellerini yer ve zaman ayrımında açıklar, 2.Nüfus projeksiyonlarının.
RİSKLİ YENİDOĞAN BEBEKLERDE HEMŞİRELİK BAKIMI VE GÜVENLİ TABURCULUK
… Bölümü Öğretim Elemanının İsmi Sunum tarihi../../2016 Gidilen Kurumun Fotografı Olacaktır … Bölümü/Birimi Erasmus+ Personel Eğitim Alma Hareketliliği.
DOĞU ANADOLU TARIMSAL ÜRETİCİLER VE BESİCİLER BİRLİĞİ DERNEĞİ.
… Bölümü Öğretim Elemanının İsmi Sunum tarihi../../2016 … Bölümü Erasmus+ Öğretim Elemanı Hareketliliği Faaliyet Rapor Sunumu Gidilen Kurumun Fotografı.
Ekonomik Bir Değer Olarak “TEKİRDAĞ BAĞCILIĞI VE ÜZÜM”
Tedarik Zinciri, Kapasite Geliştirme ve Fon Kaynakları Çalıştay Sonuçları : Yaşanan Sorunlar Çözüm Önerileri.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
BAHAR DÖNEMİ ÖĞRENCİ GÖRÜŞMELERİ ANALİZİ
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Bölüm 9. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları
MAN-535 Araştırma Yöntemleri
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
Sunum transkripti:

KOP BÖLGESİNDE EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ

2 ÇALIŞMANIN AMACI - KAPSAMI Devlet kurumları ve çiftçi örgütlerinin “Tarımsal eğitim ve yayım” konusunda mevcut durumlarının ortaya konulması, Eğitim ve yayım faaliyeti yapan personel profilinin ortaya konulması, Eğitim ve yayım faaliyeti yapan eğiticilerin eğitime ihtiyaç duydukları konuların belirlenmesi, Çiftçi eğitim konularının belirlenmesi.

  ÇALILMADA KULLANILACAK MATERYAL – VERİ TEMİN ARAÇLARI Mevcut veri taraması Kurum-kuruluş tanımlaması Birincil veriler: anketler-gözlem formları  Kamu kurum ve kuruluş yöneticileri,  Gıda Tarım ve Hayvancılık il ve ilçe müdürlükleri  Tarımsal yayım ve TAR-GEL personeli,  Özel tarım danışmanlık verenler  STK’lar  Çalıştay katılımcıları İ kincil veriler:  Konu ile ilgili çalışmalar, raporlar, tezler, istatistikler vd.

ÇALIŞMANIN YÖNTEMİ Masa başı çalışmaları – kaynak incelemesi Çalışma uzmanlarının tartışmaları ve içerik saptamaları Materyal ve veri temin araçlarının saptanması Anket çalışmaları:  Kamu kurum ve kuruluş yöneticileri,  Gıda Tarım ve Hayvancılık il ve ilçe müdürlükleri  Tarımsal yayım ve TAR-GEL personeli,  Özel tarım danışmanlık verenler  STK’lar  Çalıştay katılımcıları İllerde Çalıştaylar

Verilerin Analizinde Kullanılacak Yöntem Çalışma kapsamında anket uygulanan bireylerden, görüşme yapılan paydaşlardan ve çalıştaylardan elde edilen sonuçların bilgisayar dökümü yapıldıktan sonra veriler her il ilçe düzeyinde incelenerek tablolar oluşturulacak ve istatistiki analizler yapılacaktır. SWOT analizi ile çalışma sonlandırılacaktır.

ÇALIŞTAYLAR 3 grup halinde çalışmalar olacak.. I. Grup: Tarımsal Eğitim-Yayım Hizmetleri Açısından İlin Durumu II. Grup: İlinizde tarımsal eğitim-yayım hizmetleri alt yapısı nasıl güçlendirilebilir? III. Grup: İlinizde tarımsal yayım hizmetlerinin başarısını arttırmak için neler yapılmalıdır?

ÇALIŞTAY YÖNTEMİ Her grup kendi grubu ile ilgili sorulara 90 dakika zaman ayıracak ve daha sonra gruplar diğer grupların çalışmalarını ziyaret ederek ek katkılar sunacaktır. Her bir grup ziyareti 10 dakika olacak. Toplamda 2 grup ve 20 dakika olacak. Bu çalışmadan sonra çay-kahve arası ve sonrasında gruplar bir araya gelerek grup sunuları ve tartışmalar olacak. Her bir grupta bir kolaylaştırıcı ve bir raportör olacak.

Katıldığınız kurum-kuruluş:……………………………………….. Adı-Soyadı:……………………………………………………….. Görevi:…………………………………………………………….. Kurum - Kuruluşlarda ve Özel Sektörde Çalışan Teknik Personeller İçin Gerekli Eğitim Konuları Birincil İkincil Üçüncül Çiftçiler İçin Gerekli Eğitim Konuları Birincil İkincil Üçüncül Soru: İlinizde kurum ve kuruluşlarda ve özel sektörde çalışan teknik personeller ile çiftçiler için öncelik sırasına göre hangi konularda eğitim verilmelidir?

Ana Soru: İlinizde tarımsal eğitim-yayım konusunda ortaya çıkan başlıca sorunlar nelerdir? Paydaşlar Güçlü Yönler/üstünlükler Zayıf Yönler Sorunların Çözümüne Yönelik Önerileri GTHB İl Müdürlüğü-İlçe Müdürlükleri Üretici Örgütleri Çiftçiler Tar-Gel Personeli Özel Yayım Danışmanları 1.Grup: Tarımsal Eğitim-Yayım Hizmetleri Açısından İlin Durumu

Ana Soru: İlinizde tarımsal eğitim-yayım konusunda ortaya çıkan başlıca sorunlar nelerdir? GTHB İl/İlçe Müdürlüklerinde Üretici Örgütlerinde Çiftçilerde TAR-GEL Elemanlarında Özel yayım danışmanlığında 2. Grup: İlinizde tarımsal eğitim-yayım hizmetleri alt yapısı nasıl güçlendirilebilir?

Ana Soru: İlinizde tarımsal eğitim-yayım konusunda ortaya çıkan başlıca sorunlar nelerdir? İlinizde Tarımsal Eğitim-Yayım Hizmetlerinden Kim/Kimler Sorumlu Olmalıdır? Tarımsal eğitim-yayım uzmanları-çalışanları hangi kurumlarla işbirliği yapmalıdır? Tarımsal eğitim-yayım uzmanları-çalışanları kurumlarla nasıl bir işbirliği yapmalıdır? Sizce Tarımsal-Eğitim Yayım Hizmetleri Konusundaki İhtiyaçlar Nasıl Belirlenmelidir? İlinizde nasıl bir eğitim-yayım sistemi olmalıdır? 3. Grup: İlinizde tarımsal yayım hizmetlerinin başarısını arttırmak için neler yapılmalıdır?

12 Yol Haritası-Yöntem KOP BÖLGESİNDE EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ Veri analizi & raporlama Anket çalışmaları & Çalıştaylar Materyal ve veri temin araçlarının saptanması Çalışma uzmanları tartışmaları ve içerik saptamaları Masa başı çalışmaları -kaynak incelemesi ….

Teşekkürler…………….. Çalışma Ekibi…………..