Eğitim ve Toplumsal Değişme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ankara Örneğinde Medya Okuryazarlığı Dersi Süreci ve Yaygınlaştırılması Çalışmaları İçin Öneriler 1.
Advertisements

Spor Sosyolojisi Nedir? İlgili Temel Kavramlar
AVRUPA BİRLİĞİ SÜRECİNDE EĞİTİM SİSTEMLERİNE ETKİ EDEN FAKTÖRLER Prof. Dr. Adil TÜRKOĞLU.
TOPLUMSAL TABAKALAŞMA
Toplumsal Yapı ve Toplumsal İlişkiler
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
TOPLUMSAL YAPIYI OLUŞTURAN ÖĞELER
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Eğitim Bilimine Giriş Eğitim Açısından Toplumsal Değişme ve Yenileşme
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
SOSYOLOJİ DERSİ 2.ÜNİTE TOPLUMSAL YAPI.
Toplumsal Tabakalaşma
KIRSAL SOSYOLOJİ. KIRSAL SOSYOLOJİ “Kırsal Alanda Yaşayan Her İnsan Geçimini Tarımsal Faaliyet İle Sağlar” “Geçimini Tarımsal Faaliyetlerden Elde Ettiği.
TOPLUMSAL YAPI VE TOPLUMSAL İLİŞKİLER
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
30 Nisan 2014 İSTANBUL SANAYİ ODASI 12. SANAYİ KONGRESİ 15 MAYıS 2014.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
SOSYOLOJİ DERSİ 3.ÜNİTE TOPLUMSAL DEĞİŞME PANT REEE
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
TOPLUMSAL TABAKALAŞMA
BİR SOSYAL KURUM OLARAK
Bilgisayar Destekli Eğitim
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Temel Kavramlar ve İlkeler
SANAT EĞİTİMİ.
Eğitimin ve Toplum.
6. BÖLÜM EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
OKULUN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
GÖRSEL TASARIM.
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Prof Dr Süheyla ÜNAL. Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar yakın geleceğin gerektirdiği öğrenme ortamı ve koşulları konusunda değişimin gerekliliğini.
Öğretmenlik Mesleğine Giriş
TOPLUMSAL HAREKETLİLİK
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
AİLENİN TANIMI, ÖNEMİ VE TARİHSEL GELİŞİMİ
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Kırsal sosyoloji ve çalışma alanları-görevleri Prof. Dr
DEĞİŞEN TOPLUM, EĞİTİM VE ÖĞRETMEN
Toplum ve Toplumsal Yapı
Toplumsal Değişme ve Yenileşme
Eğitimin Sosyolojik (Toplumsal) Temelleri
Yaygın eğitim 1.
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
Programdan Sorular.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Eğitim ve Toplumsal Değişme

Toplumlar tamamen durağan yapılar değildir Toplumlar tamamen durağan yapılar değildir. Her toplum belirli miktarlarda değişiklik, hareketlilik, yenilikle karşı karşıyadır.

Özellikle günümüzün artan iletişim ve etkileşim ortamında toplumsal değişme ve yenileşme kaçınılmaz olarak devam etmektedir.

Değişim, önceki durumdan farklılaşmak demektir Değişim, önceki durumdan farklılaşmak demektir. Toplumsal değişim kavramı toplumsal ilişki ve kurallar bütününün farklılaşmasını ifade etmektedir. Toplumsal değişim ileriye, iyiye doğru olan farklılaşma anlamına gelmemektedir.

Toplumsa değişme kapsamlıdır Toplumsa değişme kapsamlıdır. Eğitim, kültür, inanç, ekonomi, siyaset ilişkilerinin farklılaşmasını kapsar. Toplumsal değişim ekonomi, eğitim, savaş, devrim, medya, din, yönetim, kentleşme, bilim ve teknoloji gibi birçok farklı etmenden etkilenir.

Toplumsal değişme bazı durumlarda yavaş, bazı durumlarda ise hızlıdır Toplumsal değişme bazı durumlarda yavaş, bazı durumlarda ise hızlıdır. Diğer taraftan bu değişmenin kontrollü olarak yürütüldüğü durumların yanı sıra değişimin kontrol edilemediği durumlar da olasıdır. Örgün ve yaygın eğitimin, kontrollü toplumsa değişmeyi sağlamak açısından önemli işlevi vardır.

Eğitim sistemi hem toplumsal değişmeye ayak uydurmak hem de toplumsal değişmenin kontrollü biçimde ilerlemesini sağlamaya çalışmak durumundadır

Günümüzde okullarda uygulana öğretim programlarının hedefleri toplumsal değişimi kontrollü biçimde sağlayacak biçimde hazırlanmaya çalışılmaktadır.

Toplumsal değişimin önüne geçilemediğine göre eğitim kurumları ile bu değişimin sancısız olmasına çalışılmalıdır.

Örneğin günümüz yaşam tarzı ve ekonomisi birçok alanda düşünme becerilerine sahip, problem çözebilen, işbirliği yapabilen bireylere ihtiyaç duymaktadır.

Eğitim sistemi bu talebi görmezden gelemez Eğitim sistemi bu talebi görmezden gelemez. Bu sebeple günümüz eğitim sistemlerinde düşünme becerilerine, işbirliğine, problem çözmeye önemli vurgular yapılmaktadır.

Toplumsal hareketlilik ise toplumsal değişmenin bir boyutudur Toplumsal hareketlilik ise toplumsal değişmenin bir boyutudur. Toplumsal hareketlilik bireylerin statü ve rollerindeki değişimdir.

Toplumsal hareketlilik yatay ve dikey olmak üzere iki türlüdür.

Yatay hareketlilik, benzer statüler arasında, benzer toplumsal tabakalar arasında olan hareketliliktir. Yatay hareketlilik daha çok göçlerle meydana gelir.

Köyde bakkal işleten birinin kente göç edip bir market açması yatay hareketliliğe bir örnektir.

Dikey hareketlilik ise farklı toplum katmanları arasında meydana gelir Dikey hareketlilik ise farklı toplum katmanları arasında meydana gelir. Dikey hareketlilik aşağı ya da yukarı yönlü olabilir. Bireyler statülerini kaybettiklerinde aşağı yönlü dikey hareketliliğe maruz kalırlar. Statüsü artan ve üst sınıfa geçen bir birey ise yukarı yönlü bir dikey hareketliliğe maruz kalmış demektedir.

Örneğin köyde hayvancılıkla uğraşan dar gelirli bir ailenin çocuğu tıp fakültesini kazanıp doktor olduğunda yukarı yönlü dikey hareketlilik yaşamıştır.

Gerek yatay gerekse dikey hareketlilik demokratik toplumlarda teşvik edilir. Gelişmiş toplumlarda ırk, aile, dini inanç gibi sebeplerle toplumsal hareketliliğin önünün kesilmesi hoş karşılanmaz.

Eğitim, gerek yatay gerekse yukarı yönlü dikey hareketliliğin gerçekleşmesinde çok önemli bir etmendir. Eğitim yolu ile bireyler statülerini değiştirebilirler, farklı bölgelerde iş bulup çalışmaya başlayabilirler.

Öğretmenler rolleri gereği toplumsal değişme ve hareketliliği sağlamada önemli yere sahiptir. Bunun yanı sıra öğretmenler tutum ve davranışları ile informal yollardan toplumsal değişme ve yenileşmenin merkezinde yer almaktadır.

Doğal olarak bu durum öğretmenlerin içinde yaşadıkları toplumu, toplumun değişim ve hareketliliğini anlamış olmalarını ve öğretmenlerin gerekli donanıma sahip olmalarını gerektirmektedir.