GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

OKULUMA GÜVENLİ GİDİYORUM PROJESİ
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Görsel Tasarım İlkeleri
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Kullanıldığı Durumlar? Tekniğin Dezavantajları?
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Ders Etkinlikleri Hazırlama
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Öğretim Tasarımı
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
Öğretİmİn PlanlarI.
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Eğitimde Engelsiz Bilişim. FATİH Projesi’nin temel amaçlarından biri, eğitim-öğretimde fırsat eşitliğini sağlamaktır. Bu amaçla okullarımız bilişim teknolojileri.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
GÖRSEL TASARIM.
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
1 BİLGİSAYAR-2 Eğitim Teknolojisi Dr. Hüseyin Arak.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
7th International Congress of Research in Education
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ GÜNLÜK PLAN
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğrenme ve Öğretme Stratejilerini Tasarlama
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Programdan Sorular.
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Sunum transkripti:

GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli unsurlardan biri de öğretim materyallerinin kullanımıdır.

TEMEL KAVRAMLAR Materyal kullanımının öneminden söz etmeden önce konu ile ilgili temel kavramları bilmek gerekmektedir. Çünkü konu ile ilgili kavramların birçok kez birbiri yerine ve yanlış anlamda kullanıldığı görülmektedir.

Teknoloji, eğitim teknolojisi, öğretim teknolojisi, öğretim materyali gibi kavramların bilinmesi gerekir.

HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ VE MATERYAL KULLANMANIN ÖNEMİ Eğitim-öğretim sürecinde materyal kullanmanın yararları şu biçimde sıralanabilir :

Eğitim-öğretim sürecinde materyal kullanmanın yararları 11-12 maddeye kadar artırılabilir. Kalan faydalarını dersin yetkili öğretim görevlisinin yardımı ile, derste tartışarak ve kitap yardımıyla saptayabilirsiniz…

Eğitim-öğretim sürecinde materyal kullanmanın öğretmene sağladığı yararlar nelerdir?

Öğretmenlerin materyal kullanma yeterlilikleri eğitim-öğretim sürecini nasıl etkilemektedir?

MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Hayat bilgisi dersinde materyal tasarımı, dersin kazanımlarını gerçekleştirmek üzere materyalin hazırlanmasından önceki aşamadır. Materyal tasarım ilkeleri, biçimsel ve yerleşim elemanlarının kullanım ilkeleri olmak üzere iki grupta incelenmektedir

Boşluk: Çizgi: Biçim: Yüzey (Form): Doku: Renk: Oran/Ölçek: Denge: Biçimsel Öğelerin Kullanım İlkeleri Boşluk: Çizgi: Biçim: Yüzey (Form): Doku: Renk: Yerleşim Öğelerinin Kullanım İlkeleri Oran/Ölçek: Denge: Bütünlük: Ritim: Vurgu: Ahenk:

bir materyal üzerinden değerlendiriniz. Materyal tasarımı ve materyal hazırlama arasındaki ilişkiyi hayat bilgisi dersi için geliştirilen bir materyal üzerinden değerlendiriniz.

HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE KULLANILAN MATERYALLER Hayat bilgisi dersinde kullanılması beklenen materyallerle ilgili farklı sınıflamalar bulunmaktadır. Bu sınıflamalar, materyallerin farklı özellikleri göz önünde bulundurularak yapılmıştır.

Görsel materyallerin hayat bilgisi öğretiminde etkin bir şekilde kullanılmasına yönelik düşünceleriniz nelerdir?