PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

“SINIF ARKADAŞIM AİLEM”
Öğretim yöntem ve teknikleri
YAYA TEMASI.
ARABULUCULUK EĞİTİMİ PROGRAMI SONUNDA
SELAMLAŞMA Amaç : Görgü kurallarını geliştirme.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tartışma Yönetme Deniz YENİ Nisan 2007.
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
BALIK KILÇIĞI.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
ROL OYNAMA.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
Hazırlayan: HÜLYA KÜÇÜK
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ŞİZOFRENİDE PSİKOSOSYAL TEDAVİLER PROJESİ
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
Problem Çözme Becerileri
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YANSITICI DÜŞÜNME.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
GÖRÜŞME AŞAMALARI.
ÖFKEYİ KONTROL ETME BECERİLERİ
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Dündar UYAR İlköğretim Müfettişleri Başkan Yardımcısı
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
1. ETKİNLİK/DRAMA Çocukların kullandıkları elleri bağlanarak kullanmadıkları elleri serbest bırakılır ve öğretmen tarafından kısa bir metin yazdırılır.
7. BÖLÜM KAVRAM, BECERİ ve SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK.
DEVELİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
İletişim Becerileri Yapılandırılmış Grup Rehberliği Programı
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
Probleme Dayalı Öğrenme
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK. O HALDE YARATICILIK NEDİR?
ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
KONU : BEN DE KATILMAK İSTİYORUM KAZANIM :
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
Atılganlık Konulu Bilişsel Davranışçı ve Sosyal Öğrenme Kuramına Göre Hazırlanmış Küçük Grup Rehberliği Modülü.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
? Problem çözme bilimsel bir araştırmadaki problem çözmeye benzer. Analitik bir süreçtir. Bu süreç içerisinde önce olaylar gözlemlenir. Belli bir durumu.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Dündar UYAR İlköğretim Müfettişleri Başkan Yardımcısı
AKSARAY GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İletişim Becerileri Yapılandırılmış Grup Rehberliği Programı Programın Düzeyi: Lise 1. sınıf öğrencileri Oturum sayısı : Beş Programın Genel Amacı : İletişim.
Dündar UYAR İlköğretim Müfettişleri Başkan Yardımcısı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
KİŞİSEL / SOSYAL REHBERLİK
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre : Yapılan etkinliğe göre değişir. Oturum sayısı : Beş

Birinci Oturum Amaç : Tanışma ve yapılandırma Süre : 60 dakika Materyal : Renkli kalem ve renkli kartonlar, ppt sunusu, projeksiyon aleti, laptop Kullanılan Teknikler : Beyin fırtınası Hedefler : -Grup üyelerinin birbirini tanımalarını sağlama. - Grup içinde kaynaşma ve tanışmayı sağlama - Sürecin nasıl işleyeceğini kavrayabilme - Problemlerini çözmenin grubun ortak amacı olduğunu fark edebilme - Problem kavramının tanımlanabilmesi

Süreç: -Grup lideri kendini tanıtır Süreç: -Grup lideri kendini tanıtır. Grubun adını söyler ve grup üyelerine hoşgeldiniz der. -Grupta tanışma yapılır. -Yapılan etkinliğin amacını grubun ortak amacı olduğu belirtilir. -Grup kuralları belirlenir. -Problem kavramı grupla tartışılır daha sonra grup lideri problem kavramını tanımlar. -Üyelere ev ödevi verilir. - Ek-1 dağıtılır. _Bu hafta neler yapıldığı toparlanarak bir sonraki haftaya görüşmek üzere diye oturum sonlandırılır.

İkinci oturum Amaç : Problemlerini fark etme. Süre : 60 dakika İkinci oturum Amaç : Problemlerini fark etme. Süre : 60 dakika. Materyal : Ek – 1 değerlendirme formu, Ek -2, ppt sunusu, projeksiyon, laptop Kullanılan teknik : Hayal kurdurma, tartışma Hedefler : - Problemlerinin ne olduğunu fark ettirme. - Problemlerinin nedenini kavrayabilme. - Problemlerinin görünürde değil gerçekteki nedenlerini bulabilme

Süreç : -Bir önceki haftanın özetlemesi yapılır Süreç : -Bir önceki haftanın özetlemesi yapılır. - Geçen hafta dağıtılmış olan problem çözme envanterinin değerlendirilmesi yapılır. - Grup üyelerinin haftayı nasıl geçirdikleri üzerine bir konuşma yapılır. -Yaptıkları gözlemleri grup üyeleriyle paylaşmaları istenir. Hep beraber gözlemler üzerine tartışılır, konuşulur. -Bireylerin yaşadıkları sorunlara ilişkin duygularını grupla paylaşması istenir ve değerlendirilmesi yapılır.

-Yaşanılan problemlerinin asıl nedenlerini fark etmeleri sağlanır -Yaşanılan problemlerinin asıl nedenlerini fark etmeleri sağlanır. -Üyelere gözlerini kapatıp neden bunu yaşadıklarını düşünmeleri istenir ve daha sonra bu düşüncelerini grupla paylaşmaları istenir. - Ek -2 dağıtılır. Dağıtılan ekteki olaydaki problemin ne olduğu sorulur. Yaşanılan bu problemin kaynağının ne olduğu üzerine konuşulur. -Haftaya aynı saatte görüşmek üzere oturum sonlandırılır.

Üçüncü Oturum Amaç : Olası çözümler üretip bunlar arasından en iyi olana karar verme. Süre : 60 dakika Materyal : ppt, projeksiyon, laptop, Kullanılan teknikler : Rol oynama, tartışma, beyin fırtınası Hedefler : - Yaşanılan sorunlara olası çözümler üretebilme. - Olası çözümlerden en uygununun seçebilmesi. - Verilen kararların yararlı yönlerini değerlendirebilme.

Süreç : - İlk olarak bir önceki haftanın özetlemesi yapılır Süreç : - İlk olarak bir önceki haftanın özetlemesi yapılır. - Grup üyelerine haftayı nasıl geçirdikleri sorulur. - Fanatizm sorunuyla ilgili 5 dakika rol oynatılır. - Süre bittiğinde problemle ilgili önce oynayanlara neler hissettiği sorulur. Duyguları ve düşünceleri alınır. Diğer grup üyelerinin de gözlemlerini paylaşmaları istenir. Onların da duygu ve düşünceleri alınır. - Grup üyelerine daha önce bu konuda benzer deneyimleri olup olmadığı sorulur.

Daha sonra bütün grup üyelerine bu tartışmanın nedeni ve olası çözüm alternatiflerinin neler olabileceği sorulur. - Grup üyelerinden her birinden bu probleme ilişkin çözüm sunmaları istenir. - Sunulan çözüm tartışılarak bizim için en uygun olana karar verilir. - Haftaya görüşmek üzere oturum sonlandırılır.

Dördüncü oturum Amaç : Kazandığı becerilerle belirlenen çözüm yolunu uygulayabilme. Süre : 60 dakika Materyal : ppt, projeksiyon, laptop, Kullanılan teknikler : Tartışma, rol oynatma Hedefler : -Öğrendiği becerilerle grup içinde verilen bir örnek problemin çözüm yolunu bulup, uygulayabilme. -Bulunan çözüm yolunun işe yarayıp yaramadığını tartışarak değerlendirebilme

Süreç : - Bir önceki haftanın değerlendirilmesi yapılır Süreç : - Bir önceki haftanın değerlendirilmesi yapılır. - Grup üyelerinin haftayı nasıl geçirdikleri üzerine konuşulur. - Grup üyelerine arkadaşlar arasında yaşanılan birbirini bekletme ve bunun yüzünden yaşanılan sorunların resmedileceği rol oynama etkinliği yapılacağı söylenir. Üç kişinin gönüllü olması istenir. - Oyunun içeriği kısaca anlatılır. Gönüllü çıkan üyelerin bu hikayenin devamını beş dakika oynamaları istenir. - Diğer grup üyelerinin de bu süreçte oynayan arkadaşlarını gözlemlemeleri ve kendileri olsa neler yapabileceklerini düşünmeleri istenir.

Rol oynama etkinliği bittikten sonra, grup üyelerinden yaşanılan sorunu gidermek için buldukları çözüm yollarını sunmaları istenir. - Sunulan çözüm yolları tartışılarak bunlar arasından en iyi olana karar verilir. - Yaşanılan sorunun giderilmesi için belirlenen çözüm yolunun uygulanmasıyla oyunun yeniden canlandırılması istenir. - Grup üyelerinden oyunu yeniden izlerken aradaki farkı gözlemlemeleri istenir. - Günlük yaşamda da karşılaştıkları problemlere öğrendikleri becerilerle yaklaşmaları söylenir. - Haftaya görüşmek üzere oturum sonlandırılır.

Beşinci oturum Amaç : Etkinliği değerlendirme ve sonlandırma Süre : 60 dakika Materyal : ppt sunusu, projeksiyon, laptop, Geri Bildirim Formu (Ek -3) Kullanılan teknik : Soru cevap Hedefler : - Bireyin kendindeki değişimi fark edebilmesini sağlama - Problem çözme becerisini kazanma sürecinde kendini değerlendirebilmesini sağlama

Süreç : - Bir önceki haftanın özetlemesi yapıldıktan sonra üyelere haftanın nasıl geçtiği sorulur. -Geri bildirim formu verilerek beş dakika içinde yapmaları istenir. - Verilen geri bildirim formu üzerine konuşularak değerlendirilmesi yapılır. - Yapılan oturumlar hakkında grup üyelerinin fikirleri sorulur. - Gruptakilerin sürece başlamadan önceki ve şuandaki durumlarını kıyaslamaları yaptırılır. Aradaki fark hakkında konuşturulur ve bu farkı ne kadar anlamlı gördükleri sorulur.

- Grup üyelerine cesaretlendirici bir konuşma yapılır - Grup üyelerine cesaretlendirici bir konuşma yapılır. - Grup lideri sürecin sonuna gelindiğini ve üyelere bu sürece katıldıkları için teşekkür eder, onlarla bu etkinlikte beraber olmaktan zevk aldığını söyler ve danışma sürecinin sona erdiğini üyelere bildirir.

“Başınızdan geçenler hep hoş şeyler olursa, cesur bir insan olamazsınız.” Mary Tyler Moore

TEŞEKKÜR EDERİZ