Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZKAN BİRER BEYKENT OKULLARI EDİRNE BEYKENT OKULLARI
Advertisements

Test Geliştirme ve Madde Analizi
TEOG 2 1. Ortak Sınavlar, ülke genelinde olağanüstü haller ve özel durumlar dışında öğrencilerin öğrenim gördükleri okullarla, yurt dışında; KKTC ve Bakanlığımıza.
Fen ve teknoloji öğretim programında teknolojik tasarım döngüsü
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
2  OECD’nin 67 ülkede uyguladığı PISA ölçme ve değerlendirme Yöntemi’ne göre değerlendirilen yarışma sınavıdır.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Problem Çözme Süreci.
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
PISA (Programme for International Student Assessment)
PROGRAM TASARIMI
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
TÜRK TELEKOM ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Ölçme Yönetmelik İlişkisi
Bu sunum 04 Eylül 2013 tarihinde MEB tarafından yapılan basın açıklaması temel alınarak hazırlanmıştır. Puan sistemi hakkında yeni açıklamalar olduğunda.
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
PISA 2015 UYGULAMASI.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 İsabey Atatürk Ortaokulu & İlkokulu.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SEMİNERİ KASIM 2012.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 TEOG
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEMİN TANITIMI HOŞGELDİNİZ.
ÇAKIR ORTAOKULU Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Saliha SERDAR ---Cüneyt KILIÇ Rehberlik Öğretmeni ve Psi.Danışman
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Temel eğİtİmden ortaöğretİme geçİş sInavI
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
eğitim - öğretim yılından başlayarak 6 temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
2017 FEN BİLİMLERİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme ve Değerlendirme
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
LİSELERE GEÇİŞTE YENİ UYGULAMA
ABİDE Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
ABİDE 2016 AKADEMİK BECERİLERİN İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ (ABİDE) ARAŞTIRMASI.
21. YY BECERİLERİ.
MERKEZİ SINAV.
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Sunum transkripti:

Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü A B İ D E Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi

Çalışmanın gerekçesi Ulusal düzeyde eğitim sisteminin izlenmesi Uluslararası sınavlar ile ölçülmekte olan alanların eğitim sisteminin tümünü kapsamaması ve illere ait farklılıkları içermemesi Öğrenci başarısının ölçülmesi ve sıralanması yerine eğitim sisteminin öğrencilere hangi becerileri kazandırdığını belirlemesi Yerel bazda mevcut durumun belirlenmesi ve izlenmesi

Çalışmanın genel amacı Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin ölçülmesi yoluyla eğitim sisteminin ulusal düzeyde izlenmesi

Çalışmanın alt amaçları 8. sınıf düzeyinde öğrencilerin Türkçe, matematik, fen ve teknoloji ve sosyal bilimler alanlarında üst düzey düşünme becerilerine sahip olma durumlarının ölçülmesi, Bilgi ve becerileri ölçebilecek hem çoktan seçmeli hem de açık uçlu soruları kullanarak daha nitelikli ölçme yapmak, Öğrencilerin başarılarını etkileyen bireysel ve çevresel faktörleri belirleyerek yapılan ölçme sonucu ile birlikte analiz etmek, Uygulama sonuçlarının yerel yöneticilerle paylaşmak, Yazılım desteği ile güvenirliği yüksek ölçme yapmak  

Üst düzey düşünme becerileri açık uçlu sorular Açık uçlu sorular, öğrencilerin yanıtı kendisinin yapılandırmasına olanak verir. Bu nedenle, açık uçlu sorularla üst düzey düşünme becerilerinin ölçülmesi daha güvenilirdir.

Açık uçlu sorular Açık uçlu sorular öğrencilere düşünme, tasarlama, yanıtı düzenleme olanağı verir. Açık uçlu sorular yoluyla farklı bilişsel süreçler harekete geçirilir. Öğrencilere, üst düzey düşünme becerilerinden yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme, analiz, sentez ve değerlendirmeyi kullanma olanağı verir. Bu nedenlerle açık uçlu sorular üst düzey becerilerin ölçülmesinde daha etkilidir.

Matematik alanında ölçülen bilişsel yeterliklere örnekler Matematik süreçlerini kullanarak problem çözme, Alışılageldik problemlerin dışına çıkıp farklı durumları yorumlama vb.

Sosyal bilimler alanında ölçülen bilişsel yeterliklere örnekler Neden-sonuç ilişkisi kurma, Harita kullanabilme, grafik ve tablo yorumlayabilme, Varsayımsal (hipotetik) akıl yürütme, Birbiriyle çatışan görüşleri anlama ve değerlendirme vb.

Çalışma kapsamında izlenen süreçler Soru yazarlarının yetiştirilmesi. Yeterlik düzeylerinin belirlenmesi (Alan uzmanları ve ölçme-değerlendirme uzmanları ile birlikte ) (Temel, orta, üst, ileri). Soru havuzunun oluşturulması. Anketlerin geliştirilmesi (Öğrenci, öğretmen, okul). Kitapçıkların oluşturulması ve baskı işlemlerinin tamamlanması. Maddelerin Oluşturulması Türkçe %90 Matematik %90 Sosyal Tarih %60 Coğrafya %90 Fen %80 Kitapçık Hazırlanması Test geliştirmeden bir arkadaş görevlendirdik. Bugün itibari ile çalışmalara başlıyor.

Çalışma kapsamında izlenen süreçler 6. Pilot uygulamanın gerçekleştirilmesi (Ankara’da tesadüfi olarak belirlenmiş 26 okul). 7. Değerlendirme yazılımının geliştirilmesi. 8. Değerlendiricilerin eğitilmesi ve pilot uygulamaya ait değerlendirme işlemlerinin tamamlanması. 9. Esas uygulamanın yapılması ve ulusal raporun ortaya konulması. 10. Eğitim politikaları ve eğitim programlarına yönelik ilgili birimlere geribildirim verilmesi.

Neler Yapılacak 1. Açık uçlu ve çoktan seçmeli sorulardan oluşacak izleme sınavı 2. 2016 yılında 8. sınıflara yapılacak. 3. Mart ayı içerisinde tüm il genelinde yapılacak, il profilini yansıtan tesadüfi örneklemle seçilmiş okullarda yapılacak. 4. Dört dersten yapılacak(Matematik, Fen Bilimleri, Türkçe, Sosyal Bilgiler). 5. Yönetici, Öğretmen ve öğrencilere anketler uygulanacak. 6. Sınav 8 yıllık eğitim sonunda öğrencilerin öğrendiklerini günlük yaşamda kullanabilme becerisi ölçülecek.

Neler Yapılacak 7. Tüm sorular bilgisayar üzerinden değerlendirilecek. 8. İllerde önceden belirlenen öğretmenlerce puanlama yapılacak, her soru 2 puanlayıcı tarafından puanlanacak, öğretmen arasındaki puanlama farkı olursa koordinatör puanlayıcı tarafından yeniden puanlama yapılacak. 9. Türkiye nihai raporu çıktıktan sonra il raporları çıkacak 10. İki yılda bir yapılacak

ABİDE Ne Değil? 1. ABİDE bir başarı sınavı değil. 2. ABİDE bir sıralama sınavı değil 3. TEOG (Ortak Sınavlar Denemesi değil).

TEŞEKKÜR EDERİZ.